Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ja vanavond eindelijk!

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ja vanavond eindelijk!

Ongelezen bericht door Jacksel »

Na een stop van 2 jaar, in de veronderstelling dat ik nooit meer agility met Jamey zou lopen, behalve heel af en toe eens een simpel parcoursje voor de lol, heb ik nu, na een aantal sessies voor Jamey bij Ronald Mouwen, toestemming om weer agility te gaan lopen. En vanavond is het eindelijk zo ver. Ik ben benieuwd hoe erg ze dwars gaat liggen en mij voor schut zetten :lekkerpuh: :F:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
29996D

Re: Ja vanavond eindelijk!

Ongelezen bericht door 29996D »

Wat leuk! Succes :D
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Eerder was je nogal geheimzinnig over waar je eventueel weer agility zou gaan doen. Wat is het geworden?
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

LongFields schreef:Eerder was je nogal geheimzinnig over waar je eventueel weer agility zou gaan doen. Wat is het geworden?
bij Danielle ;)
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Jamey deed het echt geweldig. Ik iets minder, was heel onzeker over mezelf en over of Jamey het wel zou doen, en vervolgens ging ik vanuit die onzekerheid ook nog teveel van haar vragen, waardoor dingetjes niet lukten. Dingen die ze voordat ik gestopt had wel gewoon kon, maarja, na 2 jaar is het niet heel raar dat ze geen afstandstart van een sprong en daarachter een tunnel meer kan, als ik ook nog eens aan het twijfelen ben :mrgreen:

Maar meisje heeft hard haar best gedaan, en naar haar beste kunnen geluisterd (behalve met het lossen van het speeltje na het parcours :P ). Nu moet ik mn zelfvertrouwen weer gaan terugvinden, want aan Jamey lagen de probleempjes van vandaag niet.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

En nog veel beter nieuws, ze liep gewoon goed vandaag!
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Goed zo! :ok:
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Vandaag 2e keer, toen ik even niet oplette sprong ze zo door de band heen, toen het de bedoeling was in het parcours sprong ze iedere keer keurig door het frame, in plaats van door de band. Ik heb toch echt zo'n vermoeden dat ik ietwat in de maling word genomen :F: Nouja, flink motiveren dat hjet echt de bedoeling is om door de band te gaan en dat komt vast wel goed.

Verder de kattenloop erbij gedaan, ging perfect, iedere keer keurig de raakvlakken gehad (maar ik deed het wel bewust in een rustig tempo) en de wip, die ineens heel spannend was en waar ze dus met een grote sprong vanaf ging toen hij kantelde. Die dus een paar keer herhaald tot ze weer wat zekerder was, en bij het laatste rondje, toen ik de paaltjes oversloeg (die mogen nog niet), nam ze keurig beheerst de wip, zonder dat het de bedoeling was en dus zonder begeleiding.

Vanaf volgende keer mag alles weer, dus ook schutting en paaltjes erbij... Dan komen (naast de band) de echte parcours-fouten dus ook, want schutting raakvlak was om overheen te springen, en bij de paaltjes gaat een slak nog sneller (en waarschijnlijk betrouwbaarder ook) :mrgreen:

Zal je natuurlijk zien dat ze gewoon braaf vlot door de paaltjes gaat en ze iedere keer raakvlak van de schutting pakt. Ze zal geen kans onbenut laten om precies het tegenovergestelde te doen van wat ik verwacht :smile2:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

En weer geen negatieve gevolgen :cheer: ze was alleen wat sloompjes, maar dat was ook snel over nadat ze mocht zwemmen, toen was ze ineens knettergek :Q:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Ik had jammer genoeg gelijk, schutting raakvlak was inderdaad om overheen te springen. De paaltjes gingen de eerste keer nauwelijks, de 2e keer al iets beter, en de derde keer had ze een 'o ja', maar dan wel op haar oude tempo, wat gewoon heel traag is (vooral als je bedenkt dat er verder 2 B/C honden in de groep zitten en nog een A-hondje).

Ik ga iig thuis raakvlaktraining oppakken, want dit is echt hopeloos...
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Jacksel schreef: Ik ga iig thuis raakvlaktraining oppakken, want dit is echt hopeloos...
Nou nou, hopeloos? Na een training of 3 sinds een hele lange stop?
Niet zo negatief hoor, probeer gewoon eerst de lol in de training an sich terug te krijgen voordat je hele hoge doelen gaat stellen en alles perfect uitgevoerd wil zien, dat lijkt me beter en ook nog leuker voor Jamey ook.
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

LongFields schreef:
Jacksel schreef: Ik ga iig thuis raakvlaktraining oppakken, want dit is echt hopeloos...
Nou nou, hopeloos? Na een training of 3 sinds een hele lange stop?
Niet zo negatief hoor, probeer gewoon eerst de lol in de training an sich terug te krijgen voordat je hele hoge doelen gaat stellen en alles perfect uitgevoerd wil zien, dat lijkt me beter en ook nog leuker voor Jamey ook.
Over het raakvlak van de schutting heen springen is ook voor Jamey's rug niet goed, dan heb ik haar zo weer geblesseerd. In die zin bedoelde ik het dus. We zijn flink bezig met motivatie (na elke 3 a 4 toestellen krijgt ze steeds tussendoor beloning). Lol hebben we verder wel, maar er zijn duidelijk dingen waar nog flink aan gewerkt moet worden ;)
Afbeelding
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Logisch toch dat er dingen zijn waar je aan moet werken wat had je verwacht ??
En er zullen ook altijd dingen blijven waar je aan moet blijven werken of opnieuw moet opakken. Het blijven honden .. GElukkig ziet ze er de lol wel van in
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

shanty schreef:Logisch toch dat er dingen zijn waar je aan moet werken wat had je verwacht ??
En er zullen ook altijd dingen blijven waar je aan moet blijven werken of opnieuw moet opakken. Het blijven honden .. Gelukkig ziet ze er de lol wel van in
Ik had niet echt anders verwacht, wel anders gehoopt, vooral omdat de raakvlakken van kattenloop en wip zo goed gingen. Als we alles al konden hoefden we niet trainen, en natuurlijk is het oké om dingen te hebben om nog aan te moeten werken, maar ik voel me regelmatig zo'n enorme beginner, als dingen niet willen lukken. Komt denk ik ook wel deels door het hoge niveau van de groep waar ik in train...
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Jacksel schreef:
shanty schreef:Logisch toch dat er dingen zijn waar je aan moet werken wat had je verwacht ??
En er zullen ook altijd dingen blijven waar je aan moet blijven werken of opnieuw moet opakken. Het blijven honden .. Gelukkig ziet ze er de lol wel van in
Ik had niet echt anders verwacht, wel anders gehoopt, vooral omdat de raakvlakken van kattenloop en wip zo goed gingen. Als we alles al konden hoefden we niet trainen, en natuurlijk is het oké om dingen te hebben om nog aan te moeten werken, maar ik voel me regelmatig zo'n enorme beginner, als dingen niet willen lukken. Komt denk ik ook wel deels door het hoge niveau van de groep waar ik in train...
Iedereen heeft het toch moeten leren. Ik lig daar echt niet wakker van hoor, als het bij mij niet lukt en bij een ander wel. Juist handig om nog eens te kijken hoe het dan wel moet. Beetje positief blijven denken hoor!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

even een update, Jamey gaat super! Ze raakt steeds gemotiveerder, de raakvlakken gaan steeds soepeler (als ik er op tijd bij ben). De paaltjes gaan nog niet zo heel vlot, maar ze gaan, en af en toe begint ze er al doorheen te 'springen'. Het enige wat nog echt niet goed gaat is eigenlijk de band, daar gaat ze vaker door het frame, dan dat ze goed gaat. Daar ben ik nu dus thuis mee bezig, gaat goed komen :pffff:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”