Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Franse buldog

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Franse buldog

Ongelezen bericht door Shima »

Iemand vraagt mij om advies bij de aanschaf van een Franse Buldog pup. Tja, dat is een ras waar ik vrijwel niets van weet :19:
Waar moet ze op letten, welke gezondsheidsproblemen komen voor in het ras en heeft een Franse Buldog nog specifieke verzorging nodig? Dit wordt haar eerste eigen hond. Bij haar ouders thuis heeft ze "ervaring" opgedaan met een Labrador, Briard en nu hebben de ouders 2 Cairn Terriers.
Graag jullie hulp.
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Re: Franse buldog

Ongelezen bericht door ladybird »

Nanna schreef:Laat ze alsjeblieft informeren bij de franse bullenclub en kopen bij een erecodefokker als het dan met alle geweld moet.
Het is een heel ongezond ras en ook al koop je bij een prima fokker dan nog is de kans op een mislukking imo te groot. Te kleine neusgaten, operaties aan keelflappen, hernia's, smettende neusplooien, noem het allemaal maar op.
Zijn er geen andere rassen die ze ook leuk vindt? Daar zou ik me dan eerder op richten.....
Ik ben het niet geheel met je eens over de rv, die zeggen namelijk nog steeds dit:

Gezondheid en verzorging
De gemiddelde leeftijd die een Franse Bulldog kan behalen is in de afgelopen jaren hoger komen te liggen. Was deze voorheen tegen de 10 jaar, nu ligt het gemiddelde boven de 10 jaar.
Weinig gevoelig voor ziekte.

Om een nest te fokken is er niet meer nodig dan 2 maal een ZG. Er zijn wel fokkers die onderzoeken laten doen, maar dat zijn er niet zo vreselijk veel. Voor een gezonde FB hoef je dus niet perse via de rv een pup aan te schaffen. Misschien dat ze na de komende fokkers vergadering wel medische onderzoeken gaan verplichten? Paar ziektes die voorkomen bij de FB:

Brachycefaal obstructie syndroom (zacht verhemelte, nauwe of vervormde luchtpijp, of ander probleem aan het ademhalings apparaat)
Hernia of andere rugproblemen
Patella luxatie
Allergie
Cherry eye
Enz

Hoewel het voor mij het allerleukste ras ter wereld is, wil ik geen Franse Bulldog meer. Het ras is mij te ongezond geworden. Als je perse voor een FB gaat, dan via de rv en goed uitzoeken welke fokkers er medische onderzoeken laten doen. (dat zijn er niet veel)
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Contacteer:

Dank je! ik geef haar deze info door. :ok: Ik ken maar 1 FB zonder stamboom, waarvan ik ook nog eens twijfel of ie wel 100% FB is. Hij snurkt zo erg dat veel honden denken dat ie gromt volgens mij, want ze willen hem allemaal wel aanvallen :-(

Ik vind zelf de Boston Terrier wel wat voor haar, vooral als ik de foto's en filmpjes hier op het forum zie. Ze lijken in ieder geval niet veel last ademhalingsproblemen te hebben bij inspanning. Is dat ras wat gezonder? Zou je die adviseren?
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik zou tien keer liever voor een Boston gaan dan voor een FB.
De narigheid die ik in mijn omgeving al ben tegen gekomen bij de FB, dat is echt niet leuk meer.
Onze buren hebben een zoon, en die heeft ook een FB, beestje is drie jaar oud, en heeft zulke ernstige rugproblemen...
Er zijn wervels aan elkaar vergroeid en hernia's heeft hij.
Nee, voor mij nooit een FB, ik wilde er jaren geleden graag één, maar door al deze nare dingen hebben wij toch weer voor een Amstaf erbij gekozen (de Bull Terriër was onze tweede keuze, maar ook daar veel problemen met ogen en oren en huid)
:zweep:
Vlinder
Actief
Mijn ras(sen): Bulldoggen

Ongelezen bericht door Vlinder »

Ik heb 3 Franse bulldoggen en die zijn allemaal heel gezond. Geen luchtwegproblemen of gewrichtsproblemen. Ze kunnen moeiteloos een uur mee naar het bos (tenzij het 30 graden is, dan gaan we zwemmen :engel: ) en ze hebben een superkarakter!!!

Nou wil ik niet zeggen dat alle Franse bullen zo zijn, integendeel, helaas is een groot deel van de bullenpopulatie zoals hierboven geschetst wordt niet erg gezond. Ik wilde dit alleen maar even zeggen omdat het dus ook anders kan. Maar je moet wel goed zoeken en rondkijken waar je een bulletje gaat kopen, want idd, de rasvereniging kijkt alleen naar uiterlijk en preferen dan ook nog (te) zware/dikke hondjes boven normaal atletisch gebouwde tiepjes. :(.
Groetjes!

Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

En dat zou voor mij dus een probleem zijn, ik heb bijvoorbeeld geen zin om binnen een ras dat zo verkloot is te moeten gaan zoeken naar een speld in een hooiberg voor een gezond (en dat is dan nog maar afwachten) hondje.
Ik zou niet eens weten hoe ik erachter moet komen waar ik een goed nest kan vinden, en dan heb ik toch wel behoorlijk wat kennis en ervaring.
Ik vertrouw mensen niet, en weet dus niet waarnaar en naar wie ik moet luisteren en wie vertelt waarheid en wie niet.
Ja, ik ken 1 persoon die ik blindelings vertrouw, en die mij altijd eerlijk zal informeren, maar die zit in de Amstaffs, heeft ook veel met de RVB te maken, maar ze kan onmogelijk van alle rassen de ins en outs weten.
Shima
Zeer actief
Contacteer:

Kent iemand deze fokker? http://www.jetdogs.nl
Ben zelf altijd zeer wantrouwend als men zoveel verschillende rassen fokt in 1 kennel. Wat mij ook opvalt is dat er nergens foto's zijn van de hondenverblijven. Puur plaatjes van pups. Is dit wel zuivere koffie?
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Shima schreef:Kent iemand deze fokker? http://www.jetdogs.nl
Ben zelf altijd zeer wantrouwend als men zoveel verschillende rassen fokt in 1 kennel. Wat mij ook opvalt is dat er nergens foto's zijn van de hondenverblijven. Puur plaatjes van pups. Is dit wel zuivere koffie?
Wegblijven, bij iemand die zoveel rassen fokt zet ik (terecht) mijn vraagtekens.
Dit riekt naar snel, veul geld verdienen.
Als er perse een FB moet komen zou ik die via de FB club aanschaffen.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Bulley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bulley »

ladybird schreef:
Hoewel het voor mij het allerleukste ras ter wereld is, wil ik geen Franse Bulldog meer. Het ras is mij te ongezond geworden. Als je perse voor een FB gaat, dan via de rv en goed uitzoeken welke fokkers er medische onderzoeken laten doen. (dat zijn er niet veel)
Mee eens, geweldig ras, maar veel te veel problemen. Bulley is mn eerste fr bull en tegelijk ook de laatste (helaas)
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
Mojuan
Zeer actief

Wat denk je zelf als deze zin op de site staat:

We hebben vrijwel continue aanbod aan raszuivere pups.
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Het ras is al niet te gezond :wink: , en dan druk ik me zachtjes uit,maar bij een broodfokker kopen, die voor de rest niet op of omkijkt naar de gezondheid van de ouderdieren is natuurlijk not done.
De kans op een gezonde pup is dan zowat nihil.
En bij een broodfokker wil je toch geen pup halen. :klaar:
Dat zou ik je vriendin vertellen of haar dit topic laten lezen. :wink:
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Contacteer:

Okay, ze ziet nu wel in dat het niet de verstandigste keuze is volgens mij :ok: en vraagt wat ik weet over de volgende 3 rassen die ze ook leuk vind:
Border Terrier, Norfolk Terrier en Norwich Terrier.

Ik heb persoonlijk alleen de Border Terrier in levende lijve ontmoet en dan vooral bij de behendigheidslessen. Mijn indruk: pientere, actieve hondjes maar wel echte Terriers. Gezondheid heb ik niet zoveel slechte dingen over gehoord.
Zoals ik al zei thuis bij haar ouders hebben ze 2 Cairns dus ze weet hoe die zijn. Kunnen jullie een vergelijking geven in temperament/actief zijn in vergelijking met de Cairns? En natuurlijk waar ze op moet letten qua gezondheid? :denken:
rubep
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cane Corso en Shih Tzu
Contacteer:

Ongelezen bericht door rubep »

Ik heb helaas het afgelopen jaar al drie keer een bijtgrage Franse Bul meegemaakt, agressie naar mensen dus. Door 1 ben ik dus gebeten :oeps: en dat hondje kende ik dus goed.
Daarnaast een keer een aanvaarding meegemaakt in een park tussen een f bull en mijn Shih, die stromde zo van achteren bovenop hem. Vandaar dat ik me begin af te vragen..wat zijn dat voor honden :denken:
Ik weet overigens niet waar deze hondjes vandaan kwamen, je ziet ze ook vaak op MP.
Dani & Cirino
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Norwich :I:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Shima schreef:Ik heb persoonlijk alleen de Border Terrier in levende lijve ontmoet en dan vooral bij de behendigheidslessen. Mijn indruk: pientere, actieve hondjes maar wel echte Terriers. Gezondheid heb ik niet zoveel slechte dingen over gehoord.
Zoals ik al zei thuis bij haar ouders hebben ze 2 Cairns dus ze weet hoe die zijn. Kunnen jullie een vergelijking geven in temperament/actief zijn in vergelijking met de Cairns? En natuurlijk waar ze op moet letten qua gezondheid? :denken:
Borders zijn erg leuke terriers, over het algemeen wat rustiger van aard dan de meeste andere terriersoorten maar wel hele leuke hondjes om wat mee te ondernemen.
Cairns zijn ook superleuk maar daarin ben ik veel te bevooroordeeld :pffff: :mrgreen:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Ja was voorheen K&Kdogs. 1 van de grootste handelaren van Nederland. Zaak is nu op naam van een nicht ofzo omdat het te heet onder de voeten werd. 600 FB pups op jaarbasis. Ze timmeren nu wat minder actief aan de weg, maar het blijven ordinaire oostblokhonden handelaren. Ver weg bij blijven.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Een Border. :I:
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Contacteer:

Update.
Ze heeft besloten toch voor een Cairn Terrier te kiezen. :D Ze gaat samen met haar ouders, die ook 2 Cairns hebben, bij een paar nestjes kijken.
Bedankt voor jullie hulp :ok:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Goede keuze!
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Shima schreef:Update.
Ze heeft besloten toch voor een Cairn Terrier te kiezen. :D Ze gaat samen met haar ouders, die ook 2 Cairns hebben, bij een paar nestjes kijken.
Bedankt voor jullie hulp :ok:
:cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
En dan wordt ze natuurlijk ook lid van het forum hier :lol1: :pffff:

:mrgreen: Sorry, liet me even gaan haha
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”