Nanna schreef:Laat ze alsjeblieft informeren bij de franse bullenclub en kopen bij een erecodefokker als het dan met alle geweld moet.
Het is een heel ongezond ras en ook al koop je bij een prima fokker dan nog is de kans op een mislukking imo te groot. Te kleine neusgaten, operaties aan keelflappen, hernia's, smettende neusplooien, noem het allemaal maar op.
Zijn er geen andere rassen die ze ook leuk vindt? Daar zou ik me dan eerder op richten.....
Ik ben het niet geheel met je eens over de rv, die zeggen namelijk nog steeds dit:
Gezondheid en verzorging
De gemiddelde leeftijd die een Franse Bulldog kan behalen is in de afgelopen jaren hoger komen te liggen. Was deze voorheen tegen de 10 jaar, nu ligt het gemiddelde boven de 10 jaar. Weinig gevoelig voor ziekte.
Om een nest te fokken is er niet meer nodig dan 2 maal een ZG. Er zijn wel fokkers die onderzoeken laten doen, maar dat zijn er niet zo vreselijk veel. Voor een gezonde FB hoef je dus niet perse via de rv een pup aan te schaffen. Misschien dat ze na de komende fokkers vergadering wel medische onderzoeken gaan verplichten? Paar ziektes die voorkomen bij de FB:
Brachycefaal obstructie syndroom (zacht verhemelte, nauwe of vervormde luchtpijp, of ander probleem aan het ademhalings apparaat)
Hernia of andere rugproblemen
Patella luxatie
Allergie
Cherry eye
Enz
Hoewel het voor mij het allerleukste ras ter wereld is, wil ik geen Franse Bulldog meer. Het ras is mij te ongezond geworden. Als je perse voor een FB gaat, dan via de rv en goed uitzoeken welke fokkers er medische onderzoeken laten doen. (dat zijn er niet veel)