Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Brams laatste wedstrijd - update p2

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Brams laatste wedstrijd - update p2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Brammetje heeft vandaag z'n laatste wedstrijd gelopen. Hij leek vooral erg ongemotiveerd, maar nu ik het filmpje terug kijk zie ik dat hij zichzelf enorm spaart in de sprongen en wendingen. Het ziet er niet goed uit. Ik vrees dus dat hij weer last van z'n rug heeft. Marcel noemde ook wat dingen op van afgelopen week die inderdaad wijzen op Brams rug.

Ik was best verdrietig omdat het zo slecht ging en gaf na het VP al aan dat de jumping z'n allerlaatste rondje zou zijn. Maar nu ik denk dat het z'n rug is, voel ik me nog schuldig ook dat ik zijn gedrag wellicht niet goed heb geïnterpreteerd.

Jammer vind ik het wel en ik zal het erg missen. Hij kan zo knap lopen en dan hebben we zo'n plezier. Niet dat ik de verwachting had dat we aan de top zouden meelopen, maar we hebben toch maar mooi een P'tje achter onze naam staan, dat hadden heel veel mensen niet gedacht :wink:

Ik probeer zsm een afspraak met Leida te maken. Als het z'n rug niet is, stop ik overigens ook, dan heeft hij er gewoon geen zin meer in. Als het z'n rug is, zal ik best nog eens recreatief een rondje met hem lopen. Maar het serieuze trainen en wedstrijdlopen is voorbij.
Laatst gewijzigd door Zoek stok! op 27 mei 2010 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Brams laatste wedstrijd

Ongelezen bericht door Maeve »

Ach wat sneu. Snap best dat je wat langer door had willen gaan met hem, vooral omdat hij er vreselijk veel lol in kan hebben. Verstandig besluit :ok:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ach Bram toch... en hij ziet er zo enthousiast uit op de foto's die je de laatste jaren plaatste. (Nou ja, voor een leek als ik ben dan toch).

Ik hoop dat hij - als hij echt pijn heeft - snel geholpen kan worden.
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Verstandig besluit, maar zeker niet leuk natuurlijk :wink:

Bram tijdens zijn laatste wedstrijd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Ach verdorie. Ik kan me voorstellen dat je er verdrietig van bent. Ik hoop natuurlijk dat het zijn rug niet is, maar zo te lezen wijst het er wel op. :ugh:

Misschien kun je als het zijn rug niet is gewoon een tijdje stoppen en vindt hij het daarna wel weer leuk.
Zoek stok! schreef: Maar het serieuze trainen en wedstrijdlopen is voorbij.
:knuffel1:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Wat jammer :-( Ik hoopte dat ie het laatste rondje gewoon wat last had van de warmte, maar als het zijn rug is is het inderdaad een ander verhaal... Balen! Vond hem zo vooruit gegaan het afgelopen jaar wat ik allemaal op de filmpjes zag.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Zoek stok!
Zeer actief

Lysette schreef:Wat jammer :-( Ik hoopte dat ie het laatste rondje gewoon wat last had van de warmte, maar als het zijn rug is is het inderdaad een ander verhaal... Balen! Vond hem zo vooruit gegaan het afgelopen jaar wat ik allemaal op de filmpjes zag.
Ik had niet het idee dat de warmte hem erg dwars zat. Het zijn met name de wendingen die ik zorgwekkend vind. Bram kan heel kort draaien en je ziet hem nu heel voorzichtig doen in bochten. Hij valt bijna stil en draait heel breed. De rechte stukken maakt hij dan weer wat vaart (al vind ik hem erg calculerend en vierkant springen, niet met de vrijheid die hij kan hebben), maar bij de volgende bocht valt hij weer stil.

Jij gefeliciteerd met je mooie rondje :ok: (en nu nog wat meer op je hond vertrouwen, dan komen die P'tjes wel :wink: )
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Madelief schreef:Misschien kun je als het zijn rug niet is gewoon een tijdje stoppen en vindt hij het daarna wel weer leuk.
Het kan idd zijn dat ik dan na de zomerstop weer een wedstrijd loop. Maar dan gewoon voor de fun :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ach wat sneu Linda :(

Ik hoop dat het toch niet zijn rug is! En als het dat wel is dat er snel weer iets aan gedaan kan worden :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Bedankt voor de foto's Marye :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Lysette schreef:Wat jammer :-( Ik hoopte dat ie het laatste rondje gewoon wat last had van de warmte, maar als het zijn rug is is het inderdaad een ander verhaal... Balen! Vond hem zo vooruit gegaan het afgelopen jaar wat ik allemaal op de filmpjes zag.
Ik had niet het idee dat de warmte hem erg dwars zat. Het zijn met name de wendingen die ik zorgwekkend vind. Bram kan heel kort draaien en je ziet hem nu heel voorzichtig doen in bochten. Hij valt bijna stil en draait heel breed. De rechte stukken maakt hij dan weer wat vaart (al vind ik hem erg calculerend en vierkant springen, niet met de vrijheid die hij kan hebben), maar bij de volgende bocht valt hij weer stil.

Jij gefeliciteerd met je mooie rondje :ok: (en nu nog wat meer op je hond vertrouwen, dan komen die P'tjes wel :wink: )
Ja dat klopt niet. Tenminste, hij doet schijnbaar anders dan normaal en wat jij noemt zijn geen dingen die met warmte te maken hebben inderdaad. Wel balen hoor! Jullie hebben zo hard gewerkt en dan dit. Maar je hebt het heel voorzichtig weer opgebouwd dus daar kan het ook niet aan liggen. En als het dan nu weer mis gaat kan ik je keuze heel goed begrijpen. Hij moet nog wel even mee natuurlijk :ok: Hopelijk is ie snel weer de oude!

En dank je wel. Heb mijn best gedaan het laatste rondje om haar wat vrijer te laten :mann: Vond het een stuk beter gaan, en was in ieder geval erg tevreden. We hebben nog een hoop te leren dus met die Ptjes heb ik geen haast :mrgreen: Vond het wel erg leuk zo, de B.

Zoek stok!
Zeer actief

Lysette schreef: Ja dat klopt niet. Tenminste, hij doet schijnbaar anders dan normaal en wat jij noemt zijn geen dingen die met warmte te maken hebben inderdaad. Wel balen hoor! Jullie hebben zo hard gewerkt en dan dit. Maar je hebt het heel voorzichtig weer opgebouwd dus daar kan het ook niet aan liggen. En als het dan nu weer mis gaat kan ik je keuze heel goed begrijpen. Hij moet nog wel even mee natuurlijk :ok: Hopelijk is ie snel weer de oude!
Ik denk niet dat agility de oorzaak is (maar Izzie), maar het verergert het wellicht wel. Vandaar dat ik vind dat ik dan moet stoppen en niet weer opnieuw opbouwen. Het opbouwen heb ik idd heel geleidelijk gedaan, onder controle. Ik maak me geen erge zorgen dat het niet meer goed komt trouwens.
Lysette schreef: En dank je wel. Heb mijn best gedaan het laatste rondje om haar wat vrijer te laten :mann: Vond het een stuk beter gaan, en was in ieder geval erg tevreden. We hebben nog een hoop te leren dus met die Ptjes heb ik geen haast :mrgreen: Vond het wel erg leuk zo, de B.
Goed zo! Het waren ook leuke rondjes van de keurmeester, met name de jumping, de lijnen liepen mooi.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Lysette schreef: Ja dat klopt niet. Tenminste, hij doet schijnbaar anders dan normaal en wat jij noemt zijn geen dingen die met warmte te maken hebben inderdaad. Wel balen hoor! Jullie hebben zo hard gewerkt en dan dit. Maar je hebt het heel voorzichtig weer opgebouwd dus daar kan het ook niet aan liggen. En als het dan nu weer mis gaat kan ik je keuze heel goed begrijpen. Hij moet nog wel even mee natuurlijk :ok: Hopelijk is ie snel weer de oude!
Ik denk niet dat agility de oorzaak is (maar Izzie), maar het verergert het wellicht wel. Vandaar dat ik vind dat ik dan moet stoppen en niet weer opnieuw opbouwen. Het opbouwen heb ik idd heel geleidelijk gedaan, onder controle. Ik maak me geen erge zorgen dat het niet meer goed komt trouwens.
Ah zo! En ik ga er ook vanuit dat het weer goed komt :ok:
Lysette schreef: En dank je wel. Heb mijn best gedaan het laatste rondje om haar wat vrijer te laten :mann: Vond het een stuk beter gaan, en was in ieder geval erg tevreden. We hebben nog een hoop te leren dus met die Ptjes heb ik geen haast :mrgreen: Vond het wel erg leuk zo, de B.
Goed zo! Het waren ook leuke rondjes van de keurmeester, met name de jumping, de lijnen liepen mooi.
Ja ze waren zeker leuk! Niet super makkelijk maar wel te doen. Was blij dat ik niet de large-parcoursen hoefde te lopen :Q:

marye
Zeer actief
Contacteer:

Lysette schreef:Ja ze waren zeker leuk! Niet super makkelijk maar wel te doen. Was blij dat ik niet de large-parcoursen hoefde te lopen :Q:
Ik wil ook een mediumhond :boos: :F:

Ik heb je niet zien lopen, jammer :wink:
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Jammer voor jullie, maar beter op tijd stoppen dan te lang doorgaan en chronische pijn.

Ben je nog van plan andere dingen met bram te doen?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

sjaak-k schreef: Ben je nog van plan andere dingen met bram te doen?
Misschien combisport, maar moet dan eerst even goed kijken naar de belasting. Of die inderdaad veel minder is dan bij agility. En of Bram het leuk vindt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Verstandig besluit om te stoppen maar Fenja en ik vinden het niet leuk :cry: Fenja heeft hem nog wel heel hard aangemoedigd het laatste rondje, maar ook dat mocht niet baten :mrgreen: Als je denkt dat zijn rug toch weer opspeelt, zou ik ook even met hem naar Leida gaan om het te controleren.
Ga je hem nog meenemen naar Buzgiz in juli?
Zoek stok!
Zeer actief

suzan25 schreef:Verstandig besluit om te stoppen maar Fenja en ik vinden het niet leuk :cry: Fenja heeft hem nog wel heel hard aangemoedigd het laatste rondje, maar ook dat mocht niet baten :mrgreen: Als je denkt dat zijn rug toch weer opspeelt, zou ik ook even met hem naar Leida gaan om het te controleren.
Hahaha stond ze hard te blaffen? :wink: Ik zit idd met Buzgiz. Ik wacht even het consult bij Leida af en dan beslis ik. Bram gaat wel mee, maar of ik met hem ga trainen, moet ik dan nog even bekijken. Hij vermaakt zich ook wel zonder trainen, neem ik de step mee.

Fenja is wel een deugniet hoor, even niet opletten en ze denkt pompiedom wat zal ik eens gaan doen in dit parcours :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
suzan25 schreef:Verstandig besluit om te stoppen maar Fenja en ik vinden het niet leuk :cry: Fenja heeft hem nog wel heel hard aangemoedigd het laatste rondje, maar ook dat mocht niet baten :mrgreen: Als je denkt dat zijn rug toch weer opspeelt, zou ik ook even met hem naar Leida gaan om het te controleren.
Hahaha stond ze hard te blaffen? :wink: Ik zit idd met Buzgiz. Ik wacht even het consult bij Leida af en dan beslis ik. Bram gaat wel mee, maar of ik met hem ga trainen, moet ik dan nog even bekijken. Hij vermaakt zich ook wel zonder trainen, neem ik de step mee.

Fenja is wel een deugniet hoor, even niet opletten en ze denkt pompiedom wat zal ik eens gaan doen in dit parcours :wink:
Maar Fenja heeft wel mooi punten binnengesleept zag ik, goed hoor :ok:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

marye schreef:
Lysette schreef:Ja ze waren zeker leuk! Niet super makkelijk maar wel te doen. Was blij dat ik niet de large-parcoursen hoefde te lopen :Q:
Ik wil ook een mediumhond :boos: :F:
Je moet trouwens niet zo zeuren over de parcoursen van Langius. Je hebt de meeste punten tijdens wedstrijden die hij keurde gelopen toch? Nou dan :pffff: Ik heb trouwens het P'tje op een Langius parcours gelopen :wink:
Laatst gewijzigd door Zoek stok! op 22 mei 2010 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Natuurlijk staat Bram's gezondheid en plezier voorop, maar het zal best wel even slikken zijn.
Je werkt samen ergens naar toe als team. Ik hoop dat Bram snel weer lekker in zijn lijf zit.
Zoek stok!
Zeer actief

JML schreef:Natuurlijk staat Bram's gezondheid en plezier voorop, maar het zal best wel even slikken zijn.
Ja, ik heb wel even wat traantjes gelaten om eerlijk te zijn. Gelukkig was het vandaag helemaal niet raar om een zonnebril op te hebben :8): Voordat ik het filmpje zag, wilde ik overigens stoppen vanwege Brams ongemotiveerd zijn. Pas later heb ik wat dingen bij elkaar opgeteld mbt z'n rug.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Zoek stok! schreef:
JML schreef:Natuurlijk staat Bram's gezondheid en plezier voorop, maar het zal best wel even slikken zijn.
Ja, ik heb wel even wat traantjes gelaten om eerlijk te zijn. Gelukkig was het vandaag helemaal niet raar om een zonnebril op te hebben :8): Voordat ik het filmpje zag, wilde ik overigens stoppen vanwege Brams ongemotiveerd zijn. Pas later heb ik wat dingen bij elkaar opgeteld mbt z'n rug.
Kan me best voorstellen. :J:

Jammer Linda, ik hoop dat Brammie heel snel van zijn klachten af is . Da's het aller-allerbelangrijkst.

En Izzie.....voorzichtig doen hoor met die kleine kabouter !
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

afscheid van een soort van tijdperk he, als Bram maar weer snel opknapt, en lekker zijn dagelijkse dingen maar kan doen :19: .
kan me voorstellen dat je het jammer vindt hoor
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

marye schreef:
Zoek stok! schreef:

Maar Fenja heeft wel mooi punten binnengesleept zag ik, goed hoor :ok:
Fenja stond inderdaad luidkeels te bleren naar hem :wink:

Misschien kan je in juli een uurtje per dag meedoen met Bram als hij er zin in heeft. De waddenzee is ook in de buurt, kun je daar ook tussendoor lekker met Bram naartoe als hij toch niet mee gaat doen.

De eerste punten van Fenja zijn binnen :cheer:

Maar het is inderdaad een kleine eigenwijze smurf, als het baasje er eventjes niet helemaal bij is dan :lekkerpuh: Gaat ze zelf wel wat verzinnen.
Kortom ik heb nog veel te leren.
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

altijd een moeilijke beslissing, maar goed overdacht zo te lezen. Niemand kent je mannetje zo goed als jij en het feit dat je deze beslissing in zijn belang neemt, is alleen maar prijzenswaardig.

Nu maar wahcten tot je meissie klaar is voor de wedtsrijden en dan zien we elkaar gewoon weer.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Jammer dat je moet stoppen. Zelf heb ik soms het gevoel dat behendigheid heel erg belastend is voor de hond en je zult hier een verstandig besluit aan hebben genomen. Kijken wat hij nog wel kan en waar je evt. nog verder mee kunt.
Zoek stok! schreef:Ik zit idd met Buzgiz. Ik wacht even het consult bij Leida af en dan beslis ik. Bram gaat wel mee, maar of ik met hem ga trainen, moet ik dan nog even bekijken.
Misschien is het een idee om op een lager niveau dan waar hij normaal op zou zitten mee te doen met de workshop? Oefeningen die je te belastend vindt of die je bijv. maar twee keer wilt doen ipv vijf keer zou natuurlijk ook een mogelijkheid zijn om de workshop naar Bram zijn kunnen aan te passen.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hè wat jammer voor Bram en jou. Hopelijk kunnen ze zijn rug helpen!
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat jammer voor jullie zeg.
Hopelijk is het niet zijn rug en kunnen jullie gewoon voor de fun toch af en toe agility doen :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

Dit zal een moeilijke beslissing geweest zijn.
zou inderdaad hem nalaten kijken of het wederom zijn rug is en evt recreatief met hem verder gaan.
Heb met Harley helaas dezelfde beslissing moeten nemen.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”