Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Brams laatste wedstrijd - update p2

Moderator: moderatorteam

Sita
Zeer actief

Re: Brams laatste wedstrijd

Ongelezen bericht door Sita »

Ah Linda, wat jammer zou het zijn als het door zijn rug zou komen. Maar denk dat het een hele verstandige keus is. Misschien helpt een sabbitacal, die ik ook met Taro ga houden :wink: ook wel, mocht het niet door zijn rug zou komen. Jullie hadden een mooi rondje als afscheid :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Wat een moeilijke beslissing, maar wel 1 in het belang van Bram!
Ik hoop dat het meevalt met zijn rug.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

Owh bah Linda, wat zal voor jou deze beslissing vervelend zijn, naast Bram vond jij het ook heel leuk. Je enthousiasme sprong van de foto's af :ok: Dankzij de foto's en verhalen van Bram (en Caja trouwens) snap ik nu een beetje wat jullie deden :E:

Ik snap helemaal dat je deze beslissing in het belang van Bram neemt maar vervelend blijft het. Ik hoop dat jullie samen iets leuks vinden wat wel prima is voor Bram en wat jullie beide leuk vinden.

Ondertussen voor Bram wel sterkte met zijn rug :roos:
En de groeten van de mannen :zwaai
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ach jee moeilijke beslissing zeg! Ik hoop dat als het zijn rug is hij er wel weer wat bovenop komt en verder de normale honden dingetjes gewoon lekker kan blijven doen!
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Wat jammer te horen dat het nu toch weer niet goed gaat nadat je begin april zo enthousiast was omdat hij zo goed liep!

Maar inderdaad als je er van alles aan hebt gedaan om de motivatie proberen te krijgen en het blijft zo wisselend dan heeft hij of ergens last van of er echt geen zin meer in. Niet meer dan logisch en goede beslissing dan om er dan (voor een langere tijd) mee te stoppen.

Ik zit een beetje in dezelfde situatie met Spike nu alhoewel ik nog niet eens een wedstrijd gelopen heb, wisselend gemotiveerd tijdens de training en wellicht juist omdat ik de fout altijd eerst erg bij mezelf zoek zie je wellicht klachten bij de hond eerder over het hoofd? Het blijft lastig en een kwestie van goed observeren; konden ze maar praten........
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Helaas erg herkenbaar (wat de rug betreft), hoewel ik wel goede hoop heb om met Kaya nog verder te kunnen gaan. Hoop voor Bram en jou dat Leida snel een plaatsje weet te maken.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Wat balen Linda! Dat zal best even slikken zijn :( Jullie kwamen elke keer zo knap vooruit! Ik hoop dat het meevalt met zijn rug en dat jullie een andere leuke sport vinden die jullie samen kunnen doen, maar voor dat laatste ben ik niet zo bang :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wat sneu. Ik zou even de diagnose van zijn rug afwachten en dan pas kijken hoe en wat. Waarom denk je dat het Izzie's schuld is? Ik denk dat een hond met een echt gezonde rug geen blessures kan krijgen van het spelen met een andere hond. Dan broeide daar al iets. :wink:

Zorg maar dat hij snel weer helemaal de oude is en dan kan je altijd kijken wat je met hem wil gaan doen. Eerst die rug beter krijgen :ok:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

MARC_S schreef:Wat sneu. Ik zou even de diagnose van zijn rug afwachten en dan pas kijken hoe en wat. Waarom denk je dat het Izzie's schuld is? Ik denk dat een hond met een echt gezonde rug geen blessures kan krijgen van het spelen met een andere hond. Dan broeide daar al iets. :wink:
Hij heeft natuurlijk een zwakke plek achter in z'n rug. Die was mooi hersteld, maar het wordt natuurlijk nooit meer een 100 % gezonde rug. Helaas.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

bennie schreef:Helaas erg herkenbaar (wat de rug betreft), hoewel ik wel goede hoop heb om met Kaya nog verder te kunnen gaan. Hoop voor Bram en jou dat Leida snel een plaatsje weet te maken.
Is dat de Duitse Herder?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie

Ongelezen bericht door bennie »

Zoek stok! schreef:
bennie schreef:Helaas erg herkenbaar (wat de rug betreft), hoewel ik wel goede hoop heb om met Kaya nog verder te kunnen gaan. Hoop voor Bram en jou dat Leida snel een plaatsje weet te maken.
Is dat de Duitse Herder?
De Duitse Herder is Kayla om het makkelijk te houden ;). Kaya is de oude border collie van Peggy, waar ik nu mee loop. En die is een aantal wedstrijden geleden met rugproblemen gestopt maar als het goed is hersteld dat nog.
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

He wat balen Linda. Kan me voorstellen dat dat geen eenvoudige beslissing was. :ugh:
Afbeelding
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

Jeetje Linda wat een moeilijke beslissing zal dat geweest zijn. Ik vond het altijd erg leuk hoe goed Bram het deed samen met jou! Weet zeker dat er genoeg dingen overblijven om samen lekker van te genieten, Bram vind de lange wandelingen ook altijd heerlijk. Geef Bram een dikke knuf en een pluim voor jou voor jullie goede prestaties!
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Wat een teleurstelling Linda. Jullie hebben er zoveel voor gedaan saampjes.
Ik hoop dat het meevalt met zijn rug en dat jullie samen een hele leuke alternatieve sport kunnen vinden.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Wat vervelend voor jou en voor Bram.

Hopelijk vinden jullie een leuke nieuwe sport en komt alles goed met de rug van Bram.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Balen Linda maar ik denk dat je het niet bij jezelf of Izzy moet zoeken. Voel je er niet schuldig om.
Hopelijk valt het mee met zijn rug :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Ongelezen bericht door Budkes »

Dat is een teleurstelling en ik kan me voorstellen dat je wat traantjes weg moest pinken. Jammer hoor, hopelijk vinden jullie nog iets wat je en allebei leuk vind en wat niet te belastend is voor Brams rug.
Gr. Aniek

Afbeelding
Inge2104
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Inge2104 »

Wat ontzettend jammer Linda dat jullie moeten stoppen... :(
Ik hoop dat Bram snel weer 't heertje is... :wink:

Het is mede door jullie dat ik kennis heb gemaakt met agility en het nu zelf helemaal geweldig vind! :lol1:
Afbeelding
May Linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie's en herders

Ongelezen bericht door May Linn »

Jammer Linda dat je deze beslissing moet maken, maar dat lol voorop staat kan ik goed begrijpen :wink:
Hopelijk hersteld zijn rug weer helemaal zodat dat geen belemmering hoeft te zijn voor alle andere leuke dingen die jullie samen doen.
Je mag heel trots zijn op wat hij bereikt heeft in de behendigheid!!
Zoek stok!
Zeer actief

Dank jullie wel. Ik weet ook niet waarom ik er nou precies zo verdrietig over ben. Bram vermaakt zich wel hoor, daar ben ik niet bang voor. Maar het was toch een heel belangrijk onderdeel in ons leven. Zo veel voor gedaan, zo veel bloed, zweet en tranen (nou ja, behalve het bloed dan :wink: ). Ik was altijd bezig om te kijken waar we ons konden verbeteren. En het kon zo leuk zijn met Bram als het lukte. Dat hoge eigenwijze staartje :wink:

Ik ga vanmiddag naar Leida. Heb het idee dat z'n rug weer ietsje beter is dan vorige week. Hij lijkt weer wat vrolijker en beweegt wat beter. Gisteren zag ik hem weer galopperen met een blij bekkie en dat heeft hij vorige week helemaal niet gedaan. Ik beperk hem niet al te veel, dat hoefde de vorige keer ook niet. Alleen spelen houd ik tegen, dat zijn slechte bewegingen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik ben benieuwd wat Leida's bevindingen en advies zijn.
Kan me je verdrietige bui wel goed voorstellen trouwens, je hebt met hem toch je eerste schreden op het agility-pad gezet en hebt een hoop dingen die eerst niet goed gingen weten op te lossen, zodat jullie er allebei weer plezier in hadden. En nu vermoedelijk een streep door die rekening... Daar wordt een mens gewoon niet echt vrolijker van natuurlijk.
Zoek stok!
Zeer actief

Het blijkt dat Bram een verstuikte rechterpols heeft. Ik heb bijna een uur bij Leida gezeten, eerst uitgelegd wat ik precies aan hem merkte. Dat gaf niet duidelijk iets aan omdat het op zowel rug- als voorhandproblemen kon wijzen. Toen Bram op de tafel en zeer uitgebreid onderzocht. Ja, het SI gewricht zat weer wat vast, en van z'n rechtervoorhand had hij duidelijk last. Maar Leida denkt dat de oorzaak van deze twee dingen in z'n pols zit. Het kan van alles geweest zijn, hij kan zich even verstapt hebben, kan bij agility gebeurd zijn etc. Omdat hij last van z'n pols had, is hij het gaan ontzien en daarom zitten z'n rug en voorhand vast.

Ik heb Bram dus een wedstrijd laten lopen met een verstuikte pols, een vastzittend SI gewricht en een voorhand die pijn doet. Zijn gedrag helemaal verkeerd geïnterpreteerd, ik dacht dat hij er geen zin in had, ongemotiveerd was.

Het goede nieuws is dat ze wederom een lumbosacraal-instabiliteit-test heeft gedaan en dat hij daar net als de vorige keer geen enkele reactie op gaf. Ze heeft z'n rug en voorhand losgemaakt en alle pijnlijke delen met acupunctuur behandeld. Over twee weken kom ik weer. Bram mag (moet zelfs) wel gewoon bewegen, met een lijstje van restricties (niet in het mulle zand lopen e.d.).
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Re: Brams laatste wedstrijd - update p2

Ongelezen bericht door LongFields »

Goed dat je gegaan bent dus! :ok:
Dit gaat gewoon weer helemaal genezen lijkt me, dan is het agility-verhaal misschien toch nog niet over denk ik?
Het vastzetten van de rug/SI-gewricht doordat er ergens anders in het lichaam iets pijnlijk is herken ik heel goed, exact hetzelfde heeft Romanov (mijn paard) gehad. Het is het compenseren elders in het lichaam voor iets pijnlijks op een andere plek.
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ik hoop dat Bram snel opknapt.
Beterschap en ene knuffel voor hem.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Zoek stok! schreef:Ik heb Bram dus een wedstrijd laten lopen met een verstuikte pols, een vastzittend SI gewricht en een voorhand die pijn doet. Zijn gedrag helemaal verkeerd geïnterpreteerd, ik dacht dat hij er geen zin in had, ongemotiveerd was.
De volgende keer dat je hem moeite ziet hebben dan weet je waar je op moet letten. En voortaan is het geen zin = veld af, pijn = veld af. Toch? Ik kan me voorstellen dat je je schuldig voelt maar het gebeurt iemand als jij niet snel een tweede keer.

Wat fijn dat het een verstuikte pols is en niet zijn rug. :ok:
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Ze kunnen nog steeds niet praten..... dus we zullen altijd het risico lopen dat we dingen verkeerd interpreteren.

Dit klinkt toch wel als iets wat weer kan herstellen, ik ben benieuwd over twee weken hoe Bram er dan voor staat!
Veel succes!
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

Een hele dikke knuffel voor Brammie!

Groetjes
Nanda
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Ongelezen bericht door Budkes »

Wel sneu, maar het biedt wel perspectief. :ok: En als hij goed herstelt, ga je dan wel weer door ?
Gr. Aniek

Afbeelding
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

zoals jij de situatie beschrijft lijkt het me erg moeilijk om een hond met pijn te herkennen :ugh: dit bewijst wel weer dat honden altijd doorgaan en geen pijn laten zien....moeilijk hoor!

wel fijn dat je vandaag weet wat bram mankeert. ik hoop dat hij snel weer opknapt en pijnvrij is.

ik kan me voorstellen dat agility misschien niet de sport meer is voor bram om te vaak te doen :(:
sterkte :roos:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Jeetje, Linda, wat rot zeg. De gezondheid van Bram gaat uiteraard voor alles, maar toch... :(
Hopelijk knapt het mannetje snel weer helemaal op en op een dusdanige manier dat jullie in ieder geval recreatief met agility bezig kunnen zijn. Je zag 'm op de foto's altijd stralen als hij een wedstrijd liep.
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”