Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Brams laatste wedstrijd - update p2

Moderator: moderatorteam

Maartje
Zeer actief

Re: Brams laatste wedstrijd - update p2

Ongelezen bericht door Maartje »

Arme Bram. Ik hoop dat ij snel weer helemaal zijn oude vrolijke zelf is.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Mijn besluit is niet veranderd, ik ga niet meer beginnen met opbouwen. Dit is de tweede keer in een half jaar dat hij geblesseerd is. Natuurlijk herstelt dit weer, maar ik vind het een te groot risico dat hij straks weer iets heeft. En al hoeft het niet van agility te komen, ik ga hem niet meer zo zwaar belasten. Als ik voor mezelf met Izzie ga trainen, mag Bram natuurlijk ook wat doen. Maar dan met de latjes op small en rechte lijnen vooruit. Dat vindt hij machtig mooi. Maar verder dan dat ga ik niet meer. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik wel weer ga opbouwen en hij iets krijgt waar hij de rest van z'n leven last van houdt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Goed dat je gegaan bent!

Heb je al nagedacht wat je nu met Bram wilt doen? Of volg je nog steeds privé training met hem?
Zoek stok!
Zeer actief

Renske schreef: Heb je al nagedacht wat je nu met Bram wilt doen? Of volg je nog steeds privé training met hem?
Met G&G was ik al gestopt omdat ik alles op de agility wilde gooien. Denk niet dat ik daar weer mee begin. Ik weet niet of ik weer met iets nieuws ga beginnen op een hondenschool. Ik ben niet de makkelijkste om les aan te geven en denk dat ik veel te serieus ben voor iets recreatiefs. We zien het wel even. Vooralsnog gaan we samen fietsen en steppen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Verstandig om het even te laten bezinken. En wie weet kom je nog een keer iets tegen wat je recreatief kunt en wilt doen. Bram is nog ´jong´ en heeft nog vrijwel geen trainingspauze in zijn leven gehad. Met Beetle heb ik ook wel eens een lange periode niets gedaan. Ondertussen geniet mijn oudje van (over een paar weken) 14 jaar al weer jaren dat ze mee mag naar de dogdance/seniorentraining.
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Ha, best goed nieuws dus bij Leida! Fijn dat het nu duidelijk is waar het probleem zit en dat het weer helemaal goed gaat komen. Wat is een lumbosacraal-instabiliteitstest? Betekent dat dat z'n rug verder helemaal goed is (behalve dat vastzittende SI-gewricht)?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Githa schreef:Ha, best goed nieuws dus bij Leida! Fijn dat het nu duidelijk is waar het probleem zit en dat het weer helemaal goed gaat komen. Wat is een lumbosacraal-instabiliteitstest? Betekent dat dat z'n rug verder helemaal goed is (behalve dat vastzittende SI-gewricht)?
Dat betekent dat ze heeft getest of hij lumbosacrale-instabiliteit heeft, doet ze door de staart helemaal op te heffen oid. In ieder geval iets waar hij op zou moeten reageren als het mis is en dat gebeurde totaal niet. Behalve dan dat Bram altijd wat ongemakkelijk kijkt als hij zo betast wordt :wink:

Van internet:
Lumbo-sacrale instabiliteit, lumbaal-spinale stenose, cauda equina syndroom en lumbosacraalstenose zijn allemaal benamingen voor in principe het zelfde probleem. Waar het bij lumbosacraalstenose om draait, is een vernauwing van het ruggemergkanaal resulterend in beknelling van het laatste gedeelte van het ruggemerg (de cauda equina).

Dat zou bepaald geen goed nieuws zijn dus (het is de diagnose van een andere dierenarts).
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Oh dat wist ik niet, dat een andere dierenarts die diagnose gesteld had. Heel fijn dat je nu dan dus zeker weet dat ie dat niet heeft, da's geen kleinigheidje zeg.
Afbeelding
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Goed dat je je gevoel hebt gevolgd en naar Leida bent gegaan :ok:
Hopelijk is het met een paar weken allemaal weer over en blijft hij klachtenvrij als je geen agility meer met Bram doet.
Zoek stok!
Zeer actief

Githa schreef:Oh dat wist ik niet, dat een andere dierenarts die diagnose gesteld had. Heel fijn dat je nu dan dus zeker weet dat ie dat niet heeft, da's geen kleinigheidje zeg.
Als er een indicatie vanuit Leida was geweest dat het toch dat was, had ik nieuwe foto's laten maken. Maar Bram moet dan onder een roesje omdat hij anders niet recht ligt (was met de vorige foto's het geval).
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

toch weer positief dat het niet zijn rug is.
hopelijk is hij snel weer de oude Bram
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Zoek stok! schreef:Mijn besluit is niet veranderd, ik ga niet meer beginnen met opbouwen. Dit is de tweede keer in een half jaar dat hij geblesseerd is. Natuurlijk herstelt dit weer, maar ik vind het een te groot risico dat hij straks weer iets heeft. En al hoeft het niet van agility te komen, ik ga hem niet meer zo zwaar belasten. Als ik voor mezelf met Izzie ga trainen, mag Bram natuurlijk ook wat doen. Maar dan met de latjes op small en rechte lijnen vooruit. Dat vindt hij machtig mooi. Maar verder dan dat ga ik niet meer. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik wel weer ga opbouwen en hij iets krijgt waar hij de rest van z'n leven last van houdt.
een heel goed besluit, al lijkt het me voor jou wel erg moeilijk :(
bram zal zich bij jou verder niet vervelen, je doet zoveel leuke dingen met hem :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”