Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Border collie + pakwerk = ?

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Border collie + pakwerk = ?

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

MARC_S schreef:Neemt niet weg dat de hond wel heel graag wil en dat hij zeker dit spelletje als iets heel erg gaafs ziet. Ik denk dat als deze hond een echte dreigende pakwerker voor zich krijgt even gaat twijfelen en misschien wel steun gaat zoeken bij de baas. Zo van huh? die man is echt boos.
Dat zou kunnen natuurlijk. En ik snap ook dat dit niet het eindresultaat is. Maar ik wilde laten zien dat een BC niet alleen maar bezig is met z'n kop in de lucht te gooien om kunstjes te doen :wink:

Hier nog 1: " onclick="window.open(this.href);return false;

Overigens lees ik even hierboven dat er ook ervaren Mechelaars zijn die zich laten verjagen op een wedstrijd. Dus als de Border dat zou doen bij zo veel dreiging, is hij in goed gezelschap :F:

Maar nu genoeg over de Border, ik kan potdorie nergens een filmpje van een Aus die IPO doet vinden :boos: Met Izzie zou ik het never nooit doen overigens, die zou denk ik de neus van de pakwerker afbijten als hij haar gaat slaan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zoek stok! schreef:
Overigens lees ik even hierboven dat er ook ervaren Mechelaars zijn die zich laten verjagen op een wedstrijd. Dus als de Border dat zou doen bij zo veel dreiging, is hij in goed gezelschap :F:
Zeker maar de kans dat dit met een BC gebeurd is dus vele malen groter dan met een MH...
simpelweg omdat de mechelaar er al jaren op gefokt is op het werken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Zoek stok! schreef: Overigens lees ik even hierboven dat er ook ervaren Mechelaars zijn die zich laten verjagen op een wedstrijd. Dus als de Border dat zou doen bij zo veel dreiging, is hij in goed gezelschap :F:
Daar berustte dus ook mijn hele stukje op toen ik zei dat een bordercollie al snel af zal vallen. Want als de X-mechelaartjes al gaan twijfelen dan zal vrijwel elke bordercollie afvallen. :wink:

Aangezien Izzie en Eva dan voor vlees gaan zijn ze ook niet zo geschikt denk ik dan maar :smile: Eva zou niet weglopen overigens. Ze zal vol op iemand af gaan die dreigt en dan dus bijten. Maar dat zegt wel dat de dreiging toch teveel is. Immers, die dreiging moet geen invloed hebben op het spel om de mouw. Als dat wel zo is, ongeacht of de hond agressief of bang wordt, is het al niet meer goed. :wink:
Afbeelding
Dyenga
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dobermann
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dyenga »

Hier nog een aantal voorbeelden van een bietjuh dreiging! :mrgreen: KNPV 2005
Pieke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): BORDER COLLIES
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pieke »

Een jaar of 27 geleden was de vader van een van mijn teven geslaagd voor zijn IPO, in Duitsland.Hij was erg goed.
Afbeelding
Border Collies are Like Potato Chips....
You Can Never Have Just One!

Money can buy a dog, but only love will wag its tail.
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Bij mij op de club (Franse Ringsport) doet ook een Border mee, en die doet het uitstekend. Hij heeft zijn brevet binnen en het is de bedoeling dat hij volgend jaar competitie gaat lopen. De eigenaar is een niveau 3 (hoogste dus) pakwerker, die dus echt niet zijn tijd verdoet met een hond die gewoon niet geschikt is.

Ik denk wel dat de lijnen hier erg belangrijk zijn. Deze hond komt uit pure werklijnen, en is dus niet te vergelijken met de welbekende barbie-collies ;) Net als je een show Mechel niet kunt vergelijken met werk mechels, en laten we het over Hollandse herders maar helemáál niet hebben :ugh:

Kees
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Pieke schreef:Een jaar of 27 geleden was de vader van een van mijn teven geslaagd voor zijn IPO, in Duitsland.Hij was erg goed.
wat is erg goed in de ogen van iemand die de sport niet kent??? En alleen zijn examen, of ook wedstrijden? Examen op vreemd of eigen terrein, vreemde of eigen helpers? Allemaal zaken die meespelen voor ik waarde hecht aan zo'n papiertje....
Zoek stok!
Zeer actief

crutz schreef:
Pieke schreef:Een jaar of 27 geleden was de vader van een van mijn teven geslaagd voor zijn IPO, in Duitsland.Hij was erg goed.
wat is erg goed in de ogen van iemand die de sport niet kent??? En alleen zijn examen, of ook wedstrijden? Examen op vreemd of eigen terrein, vreemde of eigen helpers? Allemaal zaken die meespelen voor ik waarde hecht aan zo'n papiertje....
Maar weet je, dit kan ik bij agility ook allemaal zeggen. Dat een hond die geen WK heeft gelopen heus geen topper is. Allemaal waar. Maar naast de WK honden, zijn er nog heul veel honden die ook goed lopen. Nee, geen absolute top, maar goed zijn ze wel :wink: Ik zou het voor de sport agility jammer vinden als er echt alleen nog maar Borders in lopen, ook al zul je alleen daarmee wereldkampioen worden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
precies... er heeft op een vorige vereniging ooit een Hollander gezeten die zn IPO I heeft gehaald maar vraag niet hoe... aan alle kanten aangepast gewerkt en met inwerking, is ook verkocht daarna want hij was echt totaal niet geschikt. Bang voor de stok, bang voor de dreiging maar ja slagen kan zoals je ziet. Maar iemand die er een beetje kijk op heeft ziet direct dat het erg slecht is.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zoek stok!
Zeer actief

MARC_S schreef: Aangezien Izzie en Eva dan voor vlees gaan zijn ze ook niet zo geschikt denk ik dan maar :smile: Eva zou niet weglopen overigens. Ze zal vol op iemand af gaan die dreigt en dan dus bijten. Maar dat zegt wel dat de dreiging toch teveel is. Immers, die dreiging moet geen invloed hebben op het spel om de mouw. Als dat wel zo is, ongeacht of de hond agressief of bang wordt, is het al niet meer goed. :wink:
Ik zit er nog even over na te denken, en denk bij nader inzien dat Izzie wel wegrent en vervolgens volledig over de zeik in mijn neus gaat hangen :F:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Zoek stok! schreef:
MARC_S schreef: Aangezien Izzie en Eva dan voor vlees gaan zijn ze ook niet zo geschikt denk ik dan maar :smile: Eva zou niet weglopen overigens. Ze zal vol op iemand af gaan die dreigt en dan dus bijten. Maar dat zegt wel dat de dreiging toch teveel is. Immers, die dreiging moet geen invloed hebben op het spel om de mouw. Als dat wel zo is, ongeacht of de hond agressief of bang wordt, is het al niet meer goed. :wink:
Ik zit er nog even over na te denken, en denk bij nader inzien dat Izzie wel wegrent en vervolgens volledig over de zeik in mijn neus gaat hangen :F:
Hahaha, wat een vreemde hond heb jij :mrgreen: Dat doet Eva dus weer niet gelukkig! :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
dat wou ik ook net zeggen. jeetje zeg, ik vind het echt prachtig wat die border collie aan motivatie laat zien en ik heb eerlijk gezegd nooit (in IPO tenminste) - ook niet bij mechels - de dreiging zo zien opbouwen dat de hond het meteen ook als een echte dreiging ervaarde.

wat zullen we dan zeggen, dat alleen de honden 1, 2 en 3 op het wereldkampioenschap honden zijn die 'echte dreiging' (bladiebladiebla) aankunnen?
dat wordt er toch ook niet gezegd...?
deze bc wordt gewoon opgebouwd niks speciaals aan... dreiging komt hier nog niet aan te pas.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Inge O schreef:
wat zullen we dan zeggen, dat alleen de honden 1, 2 en 3 op het wereldkampioenschap honden zijn die 'echte dreiging' (bladiebladiebla) aankunnen?
Maar maar maar Inge, dan heb ik een wereldkampioen :cheer: :cheer: :cheer:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Jip schreef:
Cash schreef:
malinois schreef: Ik kan je zo een rijtje noemen waar honden het vreselijk moeilijk mee hadden, zelfs doorgewinterde IPO III honden.

*edit: foto's toegevoegd.
Bert Bouw bijvoorbeeld.
:19: dat meen je niet......wat hebben wij dan voor een rare Herder die voor hem gaat zitten kwispelen...... :smile: :smile:
Omdat Bert op een training met een opbouwende hond niet zo zal manwerken als bij een wedstrijd. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Zoek stok!
Zeer actief

Dezelfde handler heeft ook een Mechel trouwens: http://www.youtube.com/user/brendaraset ... p0SO2JnxC0" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

MARC_S schreef:
Zoek stok! schreef:
Hahaha, wat een vreemde hond heb jij :mrgreen: Dat doet Eva dus weer niet gelukkig! :ok:
Maar waar ik wel benieuwd naar ben. Hoe weet jij nou zo zeker dat Eva niet geschikt is? Je hebt toch bij een niet zo fijne club getraind? Wat als het anders opgebouwd was?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
nee als je teruggelezen had, schreef ik dat ook op wk's honden verjaagd worden.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
malinois schreef:
Inge O schreef:
dat wou ik ook net zeggen. jeetje zeg, ik vind het echt prachtig wat die border collie aan motivatie laat zien en ik heb eerlijk gezegd nooit (in IPO tenminste) - ook niet bij mechels - de dreiging zo zien opbouwen dat de hond het meteen ook als een echte dreiging ervaarde.

dat wordt er toch ook niet gezegd...?
deze bc wordt gewoon opgebouwd niks speciaals aan... dreiging komt hier nog niet aan te pas.
nee, maar je kan het er ook niet volledig los van zien - die hond wordt opgebouwd in onverstoorbaarheid en vasthoudendheid no matter what en dat is voor mij zeker een voorbereidende stap op het opbouwen richting (zeer geleidelijke) dreiging.
jazeker maar alleen op basis van dit filmpje kun je niet zeggen of deze hond een goede IPO hond zou zijn...
Op een opbouwende pakwerker kan elke hond bijten.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cash schreef:
Omdat Bert op een training met een opbouwende hond niet zo zal manwerken als bij een wedstrijd. :wink:
Precies...
Rens van Belzen, Ralph Sweebroek en Raymond van Eck kunnen/konden ook heel goed honden testen... en dus ook honden verjagen als het moet.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

De dreiging die ik gezien heb op het afgelopen Wk was toch wel behoorlijk ferm, om van de stokslagen maar te zwijgen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:De dreiging die ik gezien heb op het afgelopen Wk was toch wel behoorlijk ferm, om van de stokslagen maar te zwijgen.
de manier van pakwerk van die mannen was al heel anders dan wij hier gewend zijn... alleen dat is dus al heel moeilijk, ook voor doorgewinterde honden.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
malinois schreef:
Inge O schreef:
nee als je teruggelezen had, schreef ik dat ook op wk's honden verjaagd worden.
ja, dat had ik gelezen, daarom hield ik het ook op 1, 2 en 3 :mrgreen: .
diegene die nr 1 stond op de wk afgelopen zaterdag is gediskwalificeerd om het niet lossen, kun je nagaan :cool2:
ze moesten dit wk voor het eerst een 'best of 20' competitie doen op de zondag, dus de nrs 1 t/m 20 van donderdag t/m zaterdag moesten op zondag nog eens afd. B en C. doen en de winnaar daarvan wordt wereldkampioen. Draai je op zaterdag met je hondje 100 punten pakwerk (!!!!) (max wat je ooit kan halen) wordt je op zondag gediskwalificeerd in het allerlaatste onderdeel van het pakwerk... zo kan het dus gaan :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
malinois schreef:
Inge O schreef:
nee, maar je kan het er ook niet volledig los van zien - die hond wordt opgebouwd in onverstoorbaarheid en vasthoudendheid no matter what en dat is voor mij zeker een voorbereidende stap op het opbouwen richting (zeer geleidelijke) dreiging.
jazeker maar alleen op basis van dit filmpje kun je niet zeggen of deze hond een goede IPO hond zou zijn...
Op een opbouwende pakwerker kan elke hond bijten.
nee, dat klopt, maar dat zou je ook nog niet kunnen zeggen van een mechelaar in dit stadium van de training toch?
Klopt maar geschiktheid kun je meestal al wel redelijk zien overigens, maar daarvoor moet je de hond echt wat vaker zien dan 1 x. Hoe is zijn beet, hoe is zijn drift, hoe is zijn belastbaarheid, allemaal dingen die je hier niet zomaar uit dit filmpje kunt halen.
En dan nog moet je afwachten hoor hoe hij 'opdroogt', en daarbij is zeker de baas een belangrijk onderdeel.
Afbeelding
maart
Zeer actief

Inge O schreef: :ugh:
Ik was daar stiekem erg blij om en kon een kleine ' :cheer: ' niet onderdrukken :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
malinois schreef:
diegene die nr 1 stond op de wk afgelopen zaterdag is gediskwalificeerd om het niet lossen, kun je nagaan :cool2:
ze moesten dit wk voor het eerst een 'best of 20' competitie doen op de zondag, dus de nrs 1 t/m 20 van donderdag t/m zaterdag moesten op zondag nog eens afd. B en C. doen en de winnaar daarvan wordt wereldkampioen. Draai je op zaterdag met je hondje 100 punten pakwerk (!!!!) (max wat je ooit kan halen) wordt je op zondag gediskwalificeerd in het allerlaatste onderdeel van het pakwerk... zo kan het dus gaan :mrgreen:
:ugh:
dit waren zijn uitslagen t/m zaterdag: A 97 B 92 C 100 totaal 289

daar sta je dan met je goede gedrag :oeps:

(vind dit overigens een systeem van niks met die extra zondag maar dat is een ander verhaal een compleet offtopic)
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

maart schreef:
Inge O schreef: :ugh:
Ik was daar stiekem erg blij om en kon een kleine ' :cheer: ' niet onderdrukken :mrgreen:
want?
maart
Zeer actief

malinois schreef: (vind dit overigens een systeem van niks met die extra zondag maar dat is een ander verhaal een compleet offtopic)
Het was deze persoon zelf die persé de finale wou doorvoeren. Zal hij nu erg blij mee zijn dat hij zijn gedacht gekregen heeft :F:

Maar als je de andere veranderingen hoort die ze willen doorvoeren, is deze finale nog niets hoor :jank:
maart
Zeer actief

yamie schreef: want?
Laat ons zeggen dat de Duitsers iets gedaan hebben waardoor ik niet erg veel sympathie meer heb voor hun.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

maart schreef:
yamie schreef: want?
Laat ons zeggen dat de Duitsers iets gedaan hebben waardoor ik niet erg veel sympathie meer heb voor hun.
ah.. de Duiters
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:
malinois schreef: (vind dit overigens een systeem van niks met die extra zondag maar dat is een ander verhaal een compleet offtopic)
Het was deze persoon zelf die persé de finale wou doorvoeren. Zal hij nu erg blij mee zijn dat hij zijn gedacht gekregen heeft :F:

Maar als je de andere veranderingen hoort die ze willen doorvoeren, is deze finale nog niets hoor :jank:
klopt maar 1 persoon voert dit alleen natuurlijk niet door, daar moet wel een legertje medestanders voor zijn...
straks heb je alleen nog afd. B hoor, en dat is met een paar jaar, daar wil ik wel een biertje om wedden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”