Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jonge honden training Jan Sprij

Moderator: moderatorteam

May Linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie's en herders

Re: Jonge honden training Jan Sprij

Ongelezen bericht door May Linn »

Zoek stok! schreef:
May Linn schreef: In onderstaand filmpje kun je redelijk goed zien welk voordeel ik behaal doordat ik 100% weet dat ze raakvlakken doet, je ziet haar ook niet remmen op de raakvlakken. Het enige raakvlak wat bij haar nog beter kan is de wip, die kan ze sneller doorlopen.
filmpje: http://www.vimeo.com/12030356
Inderdaad heel mooi om te zien hoe snel ze ze neemt, het lijkt wel running.

Ik ben vandaag samen met Marye aan de slag geweest met plank op de grond. Tweede sessie vond ik al goed gaan. Marye gooit nu nog het speeltje op mijn go, maar we willen dat snel wegtrainen dat ik het zelf doe.
Het kan wel met als hulp dat Marye de bal gooit, zeker om er voor te zorgen dat je hond netjes recht blijft staan en een stukje zelfstandigheid te trainen. Op den duur is het wel makkelijk dat ze toch een oogje op jou houdt.
Alleen bedenk wel dat je dan het weggaan van het raakvlak beloont als je een bal erna gooit :wink: Een bal is een heel sterke bekrachtiger en vaak kost de honden veel zelfbeheersing op het raakvlak te blijven.
Of je moet ook op het raakvlak zelf veel belonen?
Mijn eigen stelregel is dat ik altijd vaker op het vlak beloon dan na de release.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Jonge honden training Jan Sprij

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

May Linn schreef: Het kan wel met als hulp dat Marye de bal gooit, zeker om er voor te zorgen dat je hond netjes recht blijft staan en een stukje zelfstandigheid te trainen. Op den duur is het wel makkelijk dat ze toch een oogje op jou houdt.
Alleen bedenk wel dat je dan het weggaan van het raakvlak beloont als je een bal erna gooit :wink: Een bal is een heel sterke bekrachtiger en vaak kost de honden veel zelfbeheersing op het raakvlak te blijven.
Of je moet ook op het raakvlak zelf veel belonen?
Mijn eigen stelregel is dat ik altijd vaker op het vlak beloon dan na de release.
Op het raakvlak zelf krijgt ze voer, maar het is idd een goeie dat de bal wellicht sterker is....
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”