Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Border collie + pakwerk = ?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Border collie + pakwerk = ?
Laat maar, even teveel info 

Laatst gewijzigd door laeken op 29 mei 2010 00:19, 2 keer totaal gewijzigd.
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Nog een filmpje van een border collie (vind ik overigens een superleuke hond, veelzijdige hond die brains and beauty mooi combineerd)
http://www.bordercollie.cz/videa/obrana_grey.wmv" onclick="window.open(this.href);return false;
Is deze hond:
http://www.bordercollie.cz/grey_en.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bordercollie.cz/videa/obrana_grey.wmv" onclick="window.open(this.href);return false;
Is deze hond:
http://www.bordercollie.cz/grey_en.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Zeer actief
Dus als ik het goed begrijp heeft duitsland een verandering doorgevoerd en nederland gaat als een koe volgen?malinois schreef:
klopt maar 1 persoon voert dit alleen natuurlijk niet door, daar moet wel een legertje medestanders voor zijn...
straks heb je alleen nog afd. B hoor, en dat is met een paar jaar, daar wil ik wel een biertje om wedden.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Wow, ik houd over het algemeen van een ander type BC, maar dit is een prachtig beest zeg! En het filmpje vind ik er niet anders uitzien dan wat ik zo langs zie komen van MechelaarsLinsey schreef:Nog een filmpje van een border collie (vind ik overigens een superleuke hond, veelzijdige hond die brains and beauty mooi combineerd)
Is deze hond:

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ow nee hoor, die verandering is internationaal en wordt door de FCI goedgekeurdchrico schreef:Dus als ik het goed begrijp heeft duitsland een verandering doorgevoerd en nederland gaat als een koe volgen?malinois schreef:
klopt maar 1 persoon voert dit alleen natuurlijk niet door, daar moet wel een legertje medestanders voor zijn...
straks heb je alleen nog afd. B hoor, en dat is met een paar jaar, daar wil ik wel een biertje om wedden.

Ik had het niet over de finale trouwens, die vond ik best wel leuk en interessant. Je ziet niet elke dag de 20 beste honden van de wereld aan het werk in appel en pakwerk

- Zoek stok!
- Zeer actief
Staan de filmpjes daarvan ergens bij elkaar? Ben wel benieuwd.maart schreef: Ik had het niet over de finale trouwens, die vond ik best wel leuk en interessant. Je ziet niet elke dag de 20 beste honden van de wereld aan het werk in appel en pakwerk

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
Kom ik weer terug. Als dit wel internationaal is en iedereen moet zich schikken, waarom dan niet met het gebruiken van meerdere rassenmaart schreef:
ow nee hoor, die verandering is internationaal en wordt door de FCI goedgekeurdDe meerderheid gaat akkoord, dus iedereen moet zich er naar schikken dan.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie
Linsey schreef:Nog een filmpje van een border collie (vind ik overigens een superleuke hond, veelzijdige hond die brains and beauty mooi combineerd)
Is deze hond:
Ik ben wel nieuwsgierig wat de pakwerk-kenners vinden van deze hond en de combi met de pakwerker (doet hij het goed, dreigend, vooruilopen etc) (en niet beoordelen of hij op een WK moet acteren :smile1: ).
Alleen bij het aanblaffen moet ik zelf lachen....het geeft toch een ander gevoel of een Mechelaar voor je staat of een Border Collie met fluffy oortjes...

-
- Zeer actief
er is geen dreiging van de pakwerker uit, dus daar kan ik niet op oordelen
heeft zo te zien wel een mooie beet, zeker leuk om te zien

heeft zo te zien wel een mooie beet, zeker leuk om te zien

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Ik vind het een leuk filmpje maar de dreiging laat wel iets te wensen over, vind ik.Sepp schreef:Linsey schreef:Nog een filmpje van een border collie (vind ik overigens een superleuke hond, veelzijdige hond die brains and beauty mooi combineerd)
Is deze hond:
Ik ben wel nieuwsgierig wat de pakwerk-kenners vinden van deze hond en de combi met de pakwerker (doet hij het goed, dreigend, vooruilopen etc) (en niet beoordelen of hij op een WK moet acteren :smile1: ).
Alleen bij het aanblaffen moet ik zelf lachen....het geeft toch een ander gevoel of een Mechelaar voor je staat of een Border Collie met fluffy oortjes...
Sowieso op de afstand komt er geen dreiging zo ver je het kunt zien hoor.
Jammer ook dat er muziek onder zit, je kunt dus niet horen of de pakwerker geluid maakt.
Maar het hondje doet het zeker heel erg leuk, mooie beet zo te zien....

Cash v Heiligental en Flow.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
mooie beet, dan kan ik met onze dsl ook wel ipo gaan doen, mooie volle en vaste beet, dat t geen harde beet is zie je toch niet...Cash schreef:
Ik vind het een leuk filmpje maar de dreiging laat wel iets te wensen over, vind ik.
Sowieso op de afstand komt er geen dreiging zo ver je het kunt zien hoor.
Jammer ook dat er muziek onder zit, je kunt dus niet horen of de pakwerker geluid maakt.
Maar het hondje doet het zeker heel erg leuk, mooie beet zo te zien....
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik vind het een oneerlijk systeem, je hebt 3 onderdelen, dus moet je er ook 3 doen. Stel je hebt een hond die uitblinkt in A. en daarmee wereldkampioen kan worden, dan kun je met zo'n finale het wel vergeten. Daarnaast is het slecht voor de publieke belangstelling denk ik. Nu komt iedereen op zondag dan zie je de besten... de anderen hebben ook recht op supporters lijkt me.maart schreef:ow nee hoor, die verandering is internationaal en wordt door de FCI goedgekeurdchrico schreef:Dus als ik het goed begrijp heeft duitsland een verandering doorgevoerd en nederland gaat als een koe volgen?malinois schreef:
straks heb je alleen nog afd. B hoor, en dat is met een paar jaar, daar wil ik wel een biertje om wedden.De meerderheid gaat akkoord, dus iedereen moet zich er naar schikken dan.
Ik had het niet over de finale trouwens, die vond ik best wel leuk en interessant. Je ziet niet elke dag de 20 beste honden van de wereld aan het werk in appel en pakwerk

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Leuk om te zien, maar geen enkele dreiging, afstand wordt stilstaand opgevangen en een IPO I programmatje...kun je ook weinig fout doen. Vind hem wel af en toe wat druk in beet maar verder ziet het er netjes uit.Linsey schreef:Nog een filmpje van een border collie (vind ik overigens een superleuke hond, veelzijdige hond die brains and beauty mooi combineerd)
Is deze hond:
Maar nogmaals heel leuk om te zien hoor

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Zoek stok!
- Zeer actief
Is IPO 1 altijd zonder die dreiging waar jullie het over hebben?malinois schreef:Leuk om te zien, maar geen enkele dreiging, afstand wordt stilstaand opgevangen en een IPO I programmatje...kun je ook weinig fout doen. Vind hem wel af en toe wat druk in beet maar verder ziet het er netjes uit.

Linda, Izzie en Bram
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee ook in IPO I wordt er dreiging gegeven, alleen het programma is veel korter dan IPO III bijv. dus er zitten veel minder onderdelen in waar het fout kan gaan.Zoek stok! schreef:Is IPO 1 altijd zonder die dreiging waar jullie het over hebben?malinois schreef:Leuk om te zien, maar geen enkele dreiging, afstand wordt stilstaand opgevangen en een IPO I programmatje...kun je ook weinig fout doen. Vind hem wel af en toe wat druk in beet maar verder ziet het er netjes uit.

-
- Zeer actief
Je moet er ook wel eerst 3 doen hé. en met dit WK zat Natacha al in de finale met 80 speurenmalinois schreef: ik vind het een oneerlijk systeem, je hebt 3 onderdelen, dus moet je er ook 3 doen. Stel je hebt een hond die uitblinkt in A. en daarmee wereldkampioen kan worden, dan kun je met zo'n finale het wel vergeten. Daarnaast is het slecht voor de publieke belangstelling denk ik. Nu komt iedereen op zondag dan zie je de besten... de anderen hebben ook recht op supporters lijkt me.

Nu, ze praten van het speuren helemaal af te schaffen (of het compleet anders te doen), dan staan we nog verder van huis

-
- Zeer actief
omdat het een te grote kost is voor de organiserende club en het steeds moeilijker wordt om speurvelden te vinden.Inge O schreef:waarom?maart schreef: Nu, ze praten van het speuren helemaal af te schaffen (of het compleet anders te doen), dan staan we nog verder van huis
Ze willen het doorvoeren in het WK FCI volgend jaar. Wordt dan enkel nog een B/C wedstrijdje

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja maar daar heb je niks aan dan wordt je dus nooit wereldkampioen op zondag... beetje lullig dus...maart schreef:Je moet er ook wel eerst 3 doen hé. en met dit WK zat Natacha al in de finale met 80 speurenmalinois schreef: ik vind het een oneerlijk systeem, je hebt 3 onderdelen, dus moet je er ook 3 doen. Stel je hebt een hond die uitblinkt in A. en daarmee wereldkampioen kan worden, dan kun je met zo'n finale het wel vergeten. Daarnaast is het slecht voor de publieke belangstelling denk ik. Nu komt iedereen op zondag dan zie je de besten... de anderen hebben ook recht op supporters lijkt me.![]()
Nu, ze praten van het speuren helemaal af te schaffen (of het compleet anders te doen), dan staan we nog verder van huis
Dat hoorde ik van je idd. is toch belachelijk.. bijten wordt ook al over gepraat in Duitsland en Oostenrijk om dat af te schaffen...

-
- Zeer actief
malinois schreef:ja maar daar heb je niks aan dan wordt je dus nooit wereldkampioen op zondag... beetje lullig dus...maart schreef:Je moet er ook wel eerst 3 doen hé. en met dit WK zat Natacha al in de finale met 80 speurenmalinois schreef: ik vind het een oneerlijk systeem, je hebt 3 onderdelen, dus moet je er ook 3 doen. Stel je hebt een hond die uitblinkt in A. en daarmee wereldkampioen kan worden, dan kun je met zo'n finale het wel vergeten. Daarnaast is het slecht voor de publieke belangstelling denk ik. Nu komt iedereen op zondag dan zie je de besten... de anderen hebben ook recht op supporters lijkt me.![]()
Dat hoorde ik van je idd. is toch belachelijk.. bijten wordt ook al over gepraat in Duitsland en Oostenrijk om dat af te schaffen...

Belachelijk zeg.. drie disciplines.. dan moet je ze toch alledrie moeten kunnen laten beoordelen anders kun je met de hele sport wel stoppen..
En het speuren is gewoon lastig om te oefenen op verschillende terreinen.. al ken ik mensen die echt veel afstanden rijden om de honden op verschillende terreinen te laten speuren..
Maar goed topic wordt nu wat vervuild geloof ik

Zou echt niet weten waarom een border geen manwerk zou kunnen gaan doen.
- Zoek stok!
- Zeer actief
ObedienceInge O schreef: uhhh?? wat schiet er dan nog over
?

Linda, Izzie en Bram
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
zal wel even een nieuw topic openenblondie schreef:
Maar goed topic wordt nu wat vervuild geloof ik![]()

http://www.hondenforum.nl/plaza/africht ... 87545.html" onclick="window.open(this.href);return false;