Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Border collie + pakwerk = ?

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Border collie + pakwerk = ?

Ongelezen bericht door laeken »

Laat maar, even teveel info :mrgreen:
Laatst gewijzigd door laeken op 29 mei 2010 00:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Nog een filmpje van een border collie (vind ik overigens een superleuke hond, veelzijdige hond die brains and beauty mooi combineerd)
http://www.bordercollie.cz/videa/obrana_grey.wmv" onclick="window.open(this.href);return false;
Is deze hond:
http://www.bordercollie.cz/grey_en.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

malinois schreef:
klopt maar 1 persoon voert dit alleen natuurlijk niet door, daar moet wel een legertje medestanders voor zijn...
straks heb je alleen nog afd. B hoor, en dat is met een paar jaar, daar wil ik wel een biertje om wedden.
Dus als ik het goed begrijp heeft duitsland een verandering doorgevoerd en nederland gaat als een koe volgen?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Linsey schreef:Nog een filmpje van een border collie (vind ik overigens een superleuke hond, veelzijdige hond die brains and beauty mooi combineerd)
http://www.bordercollie.cz/videa/obrana_grey.wmv" onclick="window.open(this.href);return false;
Is deze hond:
http://www.bordercollie.cz/grey_en.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Wow, ik houd over het algemeen van een ander type BC, maar dit is een prachtig beest zeg! En het filmpje vind ik er niet anders uitzien dan wat ik zo langs zie komen van Mechelaars :wink: En dat hij het dan op een WK niet zou redden vanwege de hoeveelheid dreiging.....tsja kijk het gros van de mensen die agility loopt, krijgt z'n hond echt niet foutloos en snel rond in een WK parcours. Moet ik dan maar stoppen met Izzie omdat we dat niet kunnen en ook nooit gaan kunnen, totaal ongeschikt die hond :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

chrico schreef:
malinois schreef:
klopt maar 1 persoon voert dit alleen natuurlijk niet door, daar moet wel een legertje medestanders voor zijn...
straks heb je alleen nog afd. B hoor, en dat is met een paar jaar, daar wil ik wel een biertje om wedden.
Dus als ik het goed begrijp heeft duitsland een verandering doorgevoerd en nederland gaat als een koe volgen?
ow nee hoor, die verandering is internationaal en wordt door de FCI goedgekeurd :wink: De meerderheid gaat akkoord, dus iedereen moet zich er naar schikken dan.

Ik had het niet over de finale trouwens, die vond ik best wel leuk en interessant. Je ziet niet elke dag de 20 beste honden van de wereld aan het werk in appel en pakwerk :ok:
Zoek stok!
Zeer actief

maart schreef: Ik had het niet over de finale trouwens, die vond ik best wel leuk en interessant. Je ziet niet elke dag de 20 beste honden van de wereld aan het werk in appel en pakwerk :ok:
Staan de filmpjes daarvan ergens bij elkaar? Ben wel benieuwd.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

maart schreef:
ow nee hoor, die verandering is internationaal en wordt door de FCI goedgekeurd :wink: De meerderheid gaat akkoord, dus iedereen moet zich er naar schikken dan.
Kom ik weer terug. Als dit wel internationaal is en iedereen moet zich schikken, waarom dan niet met het gebruiken van meerdere rassen
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

Linsey schreef:Nog een filmpje van een border collie (vind ik overigens een superleuke hond, veelzijdige hond die brains and beauty mooi combineerd)
Is deze hond:

Ik ben wel nieuwsgierig wat de pakwerk-kenners vinden van deze hond en de combi met de pakwerker (doet hij het goed, dreigend, vooruilopen etc) (en niet beoordelen of hij op een WK moet acteren :smile1: ).

Alleen bij het aanblaffen moet ik zelf lachen....het geeft toch een ander gevoel of een Mechelaar voor je staat of een Border Collie met fluffy oortjes...
Afbeelding
maart
Zeer actief

er is geen dreiging van de pakwerker uit, dus daar kan ik niet op oordelen :lol1:
heeft zo te zien wel een mooie beet, zeker leuk om te zien :ok:
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Sepp schreef:
Is deze hond:

Ik ben wel nieuwsgierig wat de pakwerk-kenners vinden van deze hond en de combi met de pakwerker (doet hij het goed, dreigend, vooruilopen etc) (en niet beoordelen of hij op een WK moet acteren :smile1: ).

Alleen bij het aanblaffen moet ik zelf lachen....het geeft toch een ander gevoel of een Mechelaar voor je staat of een Border Collie met fluffy oortjes...
Ik vind het een leuk filmpje maar de dreiging laat wel iets te wensen over, vind ik.
Sowieso op de afstand komt er geen dreiging zo ver je het kunt zien hoor.
Jammer ook dat er muziek onder zit, je kunt dus niet horen of de pakwerker geluid maakt.

Maar het hondje doet het zeker heel erg leuk, mooie beet zo te zien....
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Cash schreef:
Ik vind het een leuk filmpje maar de dreiging laat wel iets te wensen over, vind ik.
Sowieso op de afstand komt er geen dreiging zo ver je het kunt zien hoor.
Jammer ook dat er muziek onder zit, je kunt dus niet horen of de pakwerker geluid maakt.

Maar het hondje doet het zeker heel erg leuk, mooie beet zo te zien....
mooie beet, dan kan ik met onze dsl ook wel ipo gaan doen, mooie volle en vaste beet, dat t geen harde beet is zie je toch niet...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

maart schreef:
chrico schreef:
malinois schreef:

Ik had het niet over de finale trouwens, die vond ik best wel leuk en interessant. Je ziet niet elke dag de 20 beste honden van de wereld aan het werk in appel en pakwerk :ok:
ik vind het een oneerlijk systeem, je hebt 3 onderdelen, dus moet je er ook 3 doen. Stel je hebt een hond die uitblinkt in A. en daarmee wereldkampioen kan worden, dan kun je met zo'n finale het wel vergeten. Daarnaast is het slecht voor de publieke belangstelling denk ik. Nu komt iedereen op zondag dan zie je de besten... de anderen hebben ook recht op supporters lijkt me.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Is deze hond:
Leuk om te zien, maar geen enkele dreiging, afstand wordt stilstaand opgevangen en een IPO I programmatje...kun je ook weinig fout doen. Vind hem wel af en toe wat druk in beet maar verder ziet het er netjes uit.
Maar nogmaals heel leuk om te zien hoor :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef:Leuk om te zien, maar geen enkele dreiging, afstand wordt stilstaand opgevangen en een IPO I programmatje...kun je ook weinig fout doen. Vind hem wel af en toe wat druk in beet maar verder ziet het er netjes uit.
Is IPO 1 altijd zonder die dreiging waar jullie het over hebben?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:Leuk om te zien, maar geen enkele dreiging, afstand wordt stilstaand opgevangen en een IPO I programmatje...kun je ook weinig fout doen. Vind hem wel af en toe wat druk in beet maar verder ziet het er netjes uit.
Is IPO 1 altijd zonder die dreiging waar jullie het over hebben?
Nee ook in IPO I wordt er dreiging gegeven, alleen het programma is veel korter dan IPO III bijv. dus er zitten veel minder onderdelen in waar het fout kan gaan.
Afbeelding
maart
Zeer actief

malinois schreef: ik vind het een oneerlijk systeem, je hebt 3 onderdelen, dus moet je er ook 3 doen. Stel je hebt een hond die uitblinkt in A. en daarmee wereldkampioen kan worden, dan kun je met zo'n finale het wel vergeten. Daarnaast is het slecht voor de publieke belangstelling denk ik. Nu komt iedereen op zondag dan zie je de besten... de anderen hebben ook recht op supporters lijkt me.
Je moet er ook wel eerst 3 doen hé. en met dit WK zat Natacha al in de finale met 80 speuren :eek:
Nu, ze praten van het speuren helemaal af te schaffen (of het compleet anders te doen), dan staan we nog verder van huis :ugh:
maart
Zeer actief

Inge O schreef:
maart schreef: Nu, ze praten van het speuren helemaal af te schaffen (of het compleet anders te doen), dan staan we nog verder van huis :ugh:
waarom?
omdat het een te grote kost is voor de organiserende club en het steeds moeilijker wordt om speurvelden te vinden.
Ze willen het doorvoeren in het WK FCI volgend jaar. Wordt dan enkel nog een B/C wedstrijdje :roll:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:
malinois schreef: ik vind het een oneerlijk systeem, je hebt 3 onderdelen, dus moet je er ook 3 doen. Stel je hebt een hond die uitblinkt in A. en daarmee wereldkampioen kan worden, dan kun je met zo'n finale het wel vergeten. Daarnaast is het slecht voor de publieke belangstelling denk ik. Nu komt iedereen op zondag dan zie je de besten... de anderen hebben ook recht op supporters lijkt me.
Je moet er ook wel eerst 3 doen hé. en met dit WK zat Natacha al in de finale met 80 speuren :eek:
Nu, ze praten van het speuren helemaal af te schaffen (of het compleet anders te doen), dan staan we nog verder van huis :ugh:
ja maar daar heb je niks aan dan wordt je dus nooit wereldkampioen op zondag... beetje lullig dus...
Dat hoorde ik van je idd. is toch belachelijk.. bijten wordt ook al over gepraat in Duitsland en Oostenrijk om dat af te schaffen... :oeps:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

malinois schreef:
maart schreef:
ja maar daar heb je niks aan dan wordt je dus nooit wereldkampioen op zondag... beetje lullig dus...
Dat hoorde ik van je idd. is toch belachelijk.. bijten wordt ook al over gepraat in Duitsland en Oostenrijk om dat af te schaffen... :oeps:
:Q: dan toch maar allemaal G & G doen toch? :wink:
Belachelijk zeg.. drie disciplines.. dan moet je ze toch alledrie moeten kunnen laten beoordelen anders kun je met de hele sport wel stoppen..
En het speuren is gewoon lastig om te oefenen op verschillende terreinen.. al ken ik mensen die echt veel afstanden rijden om de honden op verschillende terreinen te laten speuren..

Maar goed topic wordt nu wat vervuild geloof ik :W:
Zou echt niet weten waarom een border geen manwerk zou kunnen gaan doen.
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef: uhhh :19: ?? wat schiet er dan nog over :denken: ?
Obedience :F:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:
Maar goed topic wordt nu wat vervuild geloof ik :W:
zal wel even een nieuw topic openen :idea:

http://www.hondenforum.nl/plaza/africht ... 87545.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”