7 juni:
Vanavond was ik vanwege allerlei verkeersopstoppingen op de ring Amsterdam wat aan de late kant, dus alles stond al opgesteld toen ik het veld op kwam. Er stond een mooie reeks van lage sprongetjes afgewisseld met 2 tunnels en nog wat andere toestellen.
We begonnen met de kattenloop. Dit keer ging Tapas er weer gewoon goed overheen. Na 2x ging de kattenloop voor het eerst omhoog naar de normale hoogte, waarna we allemaal 3x de kattenloop op deze hoogte mochten nemen. Tapas had er geen enkele moeite mee en deed het erg netjes.
Daarna gingen we naar de sprongen-tunnel combinatie. Eerst namen we 1 sprong, de tunnel en dan nog 1 sprong. Daarna 1 sprong, tunnel, 2 sprongen. De lijn stond in een flauwe bocht naar links.
Nadat iedereen de sprong-tunnel-2 sprongen had genomen, kregen we een nieuwe reeks: sprong-tunnel-4 sprongen-tunnel. Tapas vond het helemaal geweldig en ik moest echt flink rennen om haar een beetje bij te houden. Ze begint ook al goed te reageren op het vooruit commando, en het kwartje is zeker gevallen voor wat betreft het commando "hoog" bij de sprongen. Ze ging als een speer dus!
Na de reeks sprong-tunnel-4 sprongen-tunnel werd nog iets extra's toegevoegd: vanaf de tunnel je hond weer bij je krijgen en met je linkerhand aangeven dat je weer terug over de laatste sprong vóór de tunnel wilde.
Daarna was het al weer bijna tijd, en hebben we alleen nog de schutting gedaan, nog steeds op een centimeter of 40 hoogte.
Volgende week gaan we de schutting op "kleine-hondjes-hoogte" doen, nadat we eerst weer even herhaald hebben op de hoogte waar we tot nu toe op geoefend hebben.
Het was weer een superleuke les, en Tapas had het reuze naar haar zin. Ik kijk nu al weer uit naar volgende week!