naar ongeveer 1 jaar lang zoeken denken wij dat we weten welk ras het beste bij ons zou passen
Groetjes Kim
Moderator: moderatorteam
Mijn heidewachtel is actiever, is makkelijker om mee te werken, stabieler, socialer en is onafhankelijker dan mijn stabij. Nog voordat ze een jaar was had ze haar GG 1 diploma en als de hondenschool examen gedaan zou hebben, zou ze met anderhalf haar GG 2 makkelijk gehaald kunnen hebben.Kim&Kiki schreef:
@maartje: jij hebt volgens mij een friese stabij en een heidewachtel? Wat zijn nu de verschillen tussen de karakters van die 2?
Groetjes Kim
Als je gewoon voor de leuk een cursus gehoorzaamheid of behendigheid gaat doen, is dat prima te doen met een Stabij. Je zult soms wat innovatief moeten zijn, omdat de meeste standaardmethodes niet werken bij een stabij. Je moet ze motiveren en als je dat standje gevonden hebt, willen ze best wel voor je werken. Maar verwacht geen slaafse gehoorzaamheid. Als een stabij het nut niet ziet, dan kan je op je kop gaan staan, maar dan doet ie het echt nietKim&Kiki schreef:bedankt voor alle antwoorden![]()
@maartje: nu ben ik toch wel erg benieuwd..... Dus volgens jou is de stabij niet zo heel erg eigenwijs? Als ik jou beschrijving lees, past de friese stabij wel wat beter bij ons dan de heidewachtelLijken jou honden op het karakter die bij de rasverenigingen worden aangegeven? of zit daar toch wel verschil in? Want werken willen wij niet echt met onze honden. Wel zou ik heel graag curscussen met de hond willen doen (gehoorzaamheid, behendigheid) Kan dit ook goed met een friese stabij?
Groetjes Kim

Dat de meeste standaardmethodes niet werken is misschien wat overdrevenSita schreef:Als je gewoon voor de leuk een cursus gehoorzaamheid of behendigheid gaat doen, is dat prima te doen met een Stabij. Je zult soms wat innovatief moeten zijn, omdat de meeste standaardmethodes niet werken bij een stabij. Je moet ze motiveren en als je dat standje gevonden hebt, willen ze best wel voor je werken. Maar verwacht geen slaafse gehoorzaamheid. Als een stabij het nut niet ziet, dan kan je op je kop gaan staan, maar dan doet ie het echt nietKim&Kiki schreef:bedankt voor alle antwoorden![]()
@maartje: nu ben ik toch wel erg benieuwd..... Dus volgens jou is de stabij niet zo heel erg eigenwijs? Als ik jou beschrijving lees, past de friese stabij wel wat beter bij ons dan de heidewachtelLijken jou honden op het karakter die bij de rasverenigingen worden aangegeven? of zit daar toch wel verschil in? Want werken willen wij niet echt met onze honden. Wel zou ik heel graag curscussen met de hond willen doen (gehoorzaamheid, behendigheid) Kan dit ook goed met een friese stabij?
Groetjes Kim