Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Weigeren
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Weigeren
Mag een club je zomaar weigeren? Zonder duidelijk aangegeven reden?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Weigeren
ja waarom niet? Er zijn veel verenigingen met een ledenstop, sommigen zullen bij hoge uitzondering een kanjer van een hond of een pakwerker nog wel aannemen maar anderen weigeren.
Toen wij voor het eerst met de dober gingen bellen voor een vereniging zijn we bij de vereniging waar Marc is geweest uitgekomen. Man was heel enthousiast, konden komen kijken tot hij aan het eind van het gesprek nog ff vroeg welk ras we hadden... Dober... ow ja maar we hebben wel een ledenstop hoor dus je kunt geen lid worden

Toen wij voor het eerst met de dober gingen bellen voor een vereniging zijn we bij de vereniging waar Marc is geweest uitgekomen. Man was heel enthousiast, konden komen kijken tot hij aan het eind van het gesprek nog ff vroeg welk ras we hadden... Dober... ow ja maar we hebben wel een ledenstop hoor dus je kunt geen lid worden

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Het gaat om een club waar vooral senior honden trainen op recreatief niveau. En daarnaast ook geen specifiek rassenverbod.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
een vereniging mag weigeren, natuurlijk mag dat... ze kunnen niet iedereen aannemen.
overigens als er bij ons leden zijn die niet instemmen met een aspirant lid wordt er ook geweigerd...
overigens als er bij ons leden zijn die niet instemmen met een aspirant lid wordt er ook geweigerd...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Ik werd in eerste instantie uitgenodigd, maar nadat bleek dat ik in mijn vrije tijd, en buiten het veld om de slip gebruik, maar best bereid was om op het veld dit niet te gebruiken. En in te stemmen met het beleid van alles wat goed is belonen en de rest negeren. Is er in diep beraad gegaan, en mag ik niet verschijnen. Ik blijft het raar vindenMartijn schreef:Maar ze hebben toch wel iets gezegd.Aimee schreef:Het gaat om een club waar vooral senior honden trainen op recreatief niveau. En daarnaast ook geen specifiek rassenverbod.
Of gooiden ze de hoorn op de haak na heel hard "nee!"geroepen te hebben?

-
- Zeer actief
Ik denk dat ik het wel kan begrijpen; als de hondenschool een hondvriendelijke manier voorstaat willen ze graag ook cursusten die dit idee van harte onderschrijven en niet alleen op de training "zo doen".
Het is dus niet zonder opgaaf van redenen....
Voor hen is het heel belangrijk dat ze cursisten zoeken die gelijk denken aan wat zij trainen, zodat ze zker weten dat ook buiten het veld tijdens training je die methode gebruikt. En jij valt daarbuiten.
Het is denk ik ook in belang van de hond "1 methode"... ongeacht welke...
Dit is dus volledig los van de vraag wie er gelijk heeft...
Iemand die aangeeft positief te trainen zal dan niet welkom zijn op een club waar ze met kettingen of andere dwangmaatregelen werken (en dat dan weer los van de vraag of de cursist dat ooit zou willen
Suzanne
Voor hen is het heel belangrijk dat ze cursisten zoeken die gelijk denken aan wat zij trainen, zodat ze zker weten dat ook buiten het veld tijdens training je die methode gebruikt. En jij valt daarbuiten.
Iemand die aangeeft positief te trainen zal dan niet welkom zijn op een club waar ze met kettingen of andere dwangmaatregelen werken (en dat dan weer los van de vraag of de cursist dat ooit zou willen

Suzanne
Ik zou niet weten waarom een vereniging, een verzameling van mensen die met bepaalde ideeën iets opgezet hebben, iemand niét zouden mogen weigeren. Natuurlijk mogen ze je weigeren. Vriendenclubjes mogen mij ook weigeren omdat mijn rotkop ze niet aanstaat, of omdat ik weiger ook gezellig met z'n allen mijn verjaardag te vieren 

-
- Zeer actief
Ik weet dat er mensen trainen die ook met een slip trainen, maar die ook alleen op het veld afdoen.Suzanne123 schreef:Ik denk dat ik het wel kan begrijpen; als de hondenschool een hondvriendelijke manier voorstaat willen ze graag ook cursusten die dit idee van harte onderschrijven en niet alleen op de training "zo doen".
Suzanne
En daarnaast dus gewoon ook corrigeren.
Nou ja goed, doet er verder ook niet meer toe, ik vind het in ieder geval een uitermate onvriendelijke en vreemde manier van handelen, zonder enige hulpvaardigheid of begrip. En dat is erg sneu als je op deze manier met mogelijke leden omgaat in mijn opinie.
Aspirant-ledenAimee schreef:Nou ja goed, doet er verder ook niet meer toe, ik vind het in ieder geval een uitermate onvriendelijke en vreemde manier van handelen, zonder enige hulpvaardigheid of begrip. En dat is erg sneu als je op deze manier met je leden omgaat in mijn opinie.

Een vereniging zit niet altijd te hupsen en springen om nieuwe leden hoor. Het is geen commercie

-
- Zeer actief
Dan moet je me niet eerst uitnodigen om een afspraak te maken voor een kennismakingsgesprekMarion. schreef:Aspirant-ledenAimee schreef:Nou ja goed, doet er verder ook niet meer toe, ik vind het in ieder geval een uitermate onvriendelijke en vreemde manier van handelen, zonder enige hulpvaardigheid of begrip. En dat is erg sneu als je op deze manier met je leden omgaat in mijn opinie.
Een vereniging zit niet altijd te hupsen en springen om nieuwe leden hoor. Het is geen commercie

- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Nee zeker de africhtingsclubs niet, iedere hond komt apart aan de beurt, dat kost veel tijd, teveel mensen is dan gewoon niet haalbaar.Marion. schreef:Een vereniging zit niet altijd te hupsen en springen om nieuwe leden hoor. Het is geen commercie

- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Gezien het feit dat je het topic plaatst in KNPV en IPO ga ik er vanuit dat het om een africhtingsclub gaat, ik kan me haast niet voorstellen dat die problemen hebben met een slipketting?

Want???Aimee schreef:Dan moet je me niet eerst uitnodigen om een afspraak te maken voor een kennismakingsgesprek
Je kunt toch gewoon iedereen een kans geven? En zo'n uitnodigingsgesprek kost de mensen van de ballotage-commisie meer tijd dan het jou kost hoor

Als ze een kennismakingsgesprek weigeren krijg je dat geneuzel weer. Elite-clubje. "Ik mag er niet eens op gesprek"

-
- Zeer actief
yup, en door die manier van reageren ga je dus nu antireclame maken... jammer, want als ze 't beter hadden toegelicht (van hun uit gezien) had je het misschien begrepen en/of hadden ze je door kunnen verwijzen. Gemiste kans en terecht dat je daar boos om bent.Aimee schreef:Ik weet dat er mensen trainen die ook met een slip trainen, maar die ook alleen op het veld afdoen.Suzanne123 schreef:Ik denk dat ik het wel kan begrijpen; als de hondenschool een hondvriendelijke manier voorstaat willen ze graag ook cursusten die dit idee van harte onderschrijven en niet alleen op de training "zo doen".
Suzanne
En daarnaast dus gewoon ook corrigeren.
Nou ja goed, doet er verder ook niet meer toe, ik vind het in ieder geval een uitermate onvriendelijke en vreemde manier van handelen, zonder enige hulpvaardigheid of begrip. En dat is erg sneu als je op deze manier met mogelijke leden omgaat in mijn opinie.
Suzanne
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Daar is dat gesprek toch juist voor? Om kennis te maken, en te zien of je bij hen past? Na dat gesprek kan jij ook ervan afzien, als die mensen jou niet bevallenAimee schreef:Dan moet je me niet eerst uitnodigen om een afspraak te maken voor een kennismakingsgesprek

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Nou ja, weigeren mag natuurlijk, maar ik zou t zelf ook wel wat vreemd vinden om geweigerd te worden vanwege mijn omgang met mijn hond wanneer ik niet eens op t veld zou staan. Werd hier zo expliciet naar gevraagd dan? Als ze zo expliciet zijn in hun omgangsregels, riekt t wat mij betreft naar meer fanatisme dan enkel 'recreatief trainen'.
-
- Zeer actief
Ja dat gaat lekker als mensen je vervolgens per mail laten weten dat je niet welkom bent, na innig beraad.tekkel schreef:Daar is dat gesprek toch juist voor? Om kennis te maken, en te zien of je bij hen past? Na dat gesprek kan jij ook ervan afzien, als die mensen jou niet bevallenAimee schreef:Dan moet je me niet eerst uitnodigen om een afspraak te maken voor een kennismakingsgesprek

Ik heb dus niemand aan de telefoon gehad of kennis gemaakt, die kans had ik namelijk niet. En nee, ze hebben geen leden overschot, en ook geen vaste regels

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nogmaals het is een hele normale gang van zaken in de africhtingswereld... dus of je het nu wel of niet leuk vind, het gebeurd vrij regelmatig.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Bij ons is het zo dat je eerst een half jaar aspirant lid bent. Na 3 maanden krijg je een evaluatie en wordt er aangegeven wat er goed gaat en minder goed, ieder lid moet zich namelijk wel inzetten.
Na een half jaar stemmen alle leden voor of tegen....bij meer voor- als tegenstemmen wordt je lid, anders niet. Komen we er niet uit dan kan er een verlenging van je aspirant-lidmaatschap volgen. Wel krijg je dan te horen waar de knelpunten liggen (kan bv. zijn omgang met je hond, inzet voor de club etc.) en heb je dus opnieuw 3 maanden de tijd om daaraan te werken voor er een nieuwe stemming plaats vindt.
Vandaag toevallig een stemming gehad en 2 nieuwe vrouwelijke leden ingestemd.
Na een half jaar stemmen alle leden voor of tegen....bij meer voor- als tegenstemmen wordt je lid, anders niet. Komen we er niet uit dan kan er een verlenging van je aspirant-lidmaatschap volgen. Wel krijg je dan te horen waar de knelpunten liggen (kan bv. zijn omgang met je hond, inzet voor de club etc.) en heb je dus opnieuw 3 maanden de tijd om daaraan te werken voor er een nieuwe stemming plaats vindt.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik zou me niet zo druk maken over het feit dat je blijkbaar na het kennismakingsgesprek niet welkom bent, ik weet dat het vrij normaal is bij dit soort verenigingen om een selectiebeleid te hanteren. Er zijn doorgaans ook maar weinig leden (zeker in vergelijking met een kynologenclub) en er wordt heel veel tijd in de trainende combinaties gestoken, dus ik kan me voorstellen dat men op voorhand graag wil weten of die tijd in hun eigen ogen vermoedelijk een zinvolle besteding zal zijn of niet.
Wat was eigenlijk je doel bij deze africhtingsclub Aimee?
Wat was eigenlijk je doel bij deze africhtingsclub Aimee?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is bij ons ook zo in principe, OF er moet vooraf al een huidig lid tegen zijn, dan wordt iemand al niet eens proeflid.Inge schreef:Bij ons is het zo dat je eerst een half jaar aspirant lid bent. Na 3 maanden krijg je een evaluatie en wordt er aangegeven wat er goed gaat en minder goed, ieder lid moet zich namelijk wel inzetten.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zou je ook weigeren als wij als club niet wilden werken met slipkettingen. Dat lijkt me simpel. Jij zegt die wel even af te willen doen daar en laat daarmee zien dat je er dus wel mee wil doortrainen thuis. Dan lijkt het mij kansloos om op een club te gaan trainen die niet achter deze methode staat.
Dus als iemand bij mijn hondenschool kwam en zei, kan ik komen trainen, ik leg de slipketting dan wel in de auto als de les begint. Dan zei ik ook, nee sorry, OF je staat open voor de hele trainingsmethode waar geen slipkettingen in horen, OF je gaat ergens trainen met de slipketting. Maar niet op het veld A en dan als je thuis uit de auto komt weer B.
Zelf denk ik dat je die slipketting weg moet gooien. Het is een middel dat jou als eigenaar machteloos maakt. Je zal altijd als eerste de slip gebruiken omdat die nu eenmaal om je hond hangt. Dat maakt dat je niet meer creatief met je hond om gaat en dat maakt ook dat je als je een bui hebt strenger bent dan wanneer je helemaal lekker in je vel zit. Daar ben je een mens voor. Alleen dat laatste maakt al dat je bij mij ook niet welkom zou zijn.

Zelf denk ik dat je die slipketting weg moet gooien. Het is een middel dat jou als eigenaar machteloos maakt. Je zal altijd als eerste de slip gebruiken omdat die nu eenmaal om je hond hangt. Dat maakt dat je niet meer creatief met je hond om gaat en dat maakt ook dat je als je een bui hebt strenger bent dan wanneer je helemaal lekker in je vel zit. Daar ben je een mens voor. Alleen dat laatste maakt al dat je bij mij ook niet welkom zou zijn.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Ik kan de reden van weigering ook goed voorstellen.
Als je als club voorstaat op het niet gebruiken van een slip of wat dan ook kan ik me voorstellen dat je iemand weigert die dat wel gebruikt of het nou wel of niet buiten de training is.
Dat is nl hun goed recht.
Dan zou je op zoek moeten naar een club waar wel met correctie middellen getraind mag worden, zo moeilijk moet dat niet zijn binnen de africhting.
Als je als club voorstaat op het niet gebruiken van een slip of wat dan ook kan ik me voorstellen dat je iemand weigert die dat wel gebruikt of het nou wel of niet buiten de training is.
Dat is nl hun goed recht.
Dan zou je op zoek moeten naar een club waar wel met correctie middellen getraind mag worden, zo moeilijk moet dat niet zijn binnen de africhting.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
MARC_S schreef:Ik zou je ook weigeren als wij als club niet wilden werken met slipkettingen. Dat lijkt me simpel. Jij zegt die wel even af te willen doen daar en laat daarmee zien dat je er dus wel mee wil doortrainen thuis. Dan lijkt het mij kansloos om op een club te gaan trainen die niet achter deze methode staat.Dus als iemand bij mijn hondenschool kwam en zei, kan ik komen trainen, ik leg de slipketting dan wel in de auto als de les begint. Dan zei ik ook, nee sorry, OF je staat open voor de hele trainingsmethode waar geen slipkettingen in horen, OF je gaat ergens trainen met de slipketting. Maar niet op het veld A en dan als je thuis uit de auto komt weer B.
ik zou je niet weigeren, maar bij mij kom je de les niet in mét slipketting. en als jij heel duidelijk aangeeft dat je zo gauw je van het veld gaat je de slip weer omdoet dan vraag ik mij af hoever ik ga in het begeleiden van jou en je hond. je betaald, ik geef je les, maar meer hoef je dan niet te verwachten gok ik zomaar

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Bij ons word je ook niet zomaar lid, er worden er zelfs maar bitter weinig toegelaten.
De leden zeggen hun mening, maar de uiteindelijke toezeg of ontzeg komt van onze (hoofd)pakwerker. Al die 'nee' zegt, is het duidelijk een nee en staat dat niet ter discussie. Een 'ja' ook, maar hij zal nooit ja zeggen als er een paar leden het er overduidelijk niet mee eens zijn
We hebben nu iemand die al een paar weken wekelijks naar de training komt, terwijl hij nog geen hond heeft (denk dat de teef wel drachtig is nu). Hij hoopt daarmee zijn kansen op een 'ja' te verhogen.
De leden zeggen hun mening, maar de uiteindelijke toezeg of ontzeg komt van onze (hoofd)pakwerker. Al die 'nee' zegt, is het duidelijk een nee en staat dat niet ter discussie. Een 'ja' ook, maar hij zal nooit ja zeggen als er een paar leden het er overduidelijk niet mee eens zijn

We hebben nu iemand die al een paar weken wekelijks naar de training komt, terwijl hij nog geen hond heeft (denk dat de teef wel drachtig is nu). Hij hoopt daarmee zijn kansen op een 'ja' te verhogen.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Jeetje, ik had er geen idee van dat er uberhaupt een selectie plaatsvind voordat je kon beginnen, laat staan dat er zoiets bestond als een proeflidmaatschap...Sta er van te kijken, eigenlijk. Maar goed, ik zit dan ook niet in 'het wereldje' , zeg maar. Er zijn geen openbare verenigingen waar ze op een dergelijke manier trainen?
-
- Zeer actief
Ik kan alleen op basis van jouw verhaal natuurlijk niet in hun hoofden kijken, maar het lijkt me simpel: als ze om wat voor reden dan ook het gevoel hebben dat je niet in de groep zou passen, dan is het hun goed recht je te weigeren. Het is geen verplichting iemand aan te nemen, ook niet als aspirantlid.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- roy
- Zeer actief
Het kan er ook nog aan liggen waar je ben geweest misschien, ik bedoel wij zijn ook bij sommige clubs niet welkom omdat we een ODH hebben, we zijn nu toegelaten bij een VDH omdat daar zoveel procent ander ras dan Duitse herder mag zijn maar is dat vol dan is er een leden stop zoals nu.Aimee schreef:Ja dat gaat lekker als mensen je vervolgens per mail laten weten dat je niet welkom bent, na innig beraad.tekkel schreef:Daar is dat gesprek toch juist voor? Om kennis te maken, en te zien of je bij hen past? Na dat gesprek kan jij ook ervan afzien, als die mensen jou niet bevallenAimee schreef:Dan moet je me niet eerst uitnodigen om een afspraak te maken voor een kennismakingsgesprek
Ik heb dus niemand aan de telefoon gehad of kennis gemaakt, die kans had ik namelijk niet. En nee, ze hebben geen leden overschot, en ook geen vaste regelsRiekt naar discriminatie in mijn opinie, en daarnaast zou je op z'n minst iemand verder kunnen adviseren, gewoon uit menselijke beleefdheid.
yvonne