Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Goede en leuke behendigheidsgroep omg. Almelo? Gevonden!
Moderator: moderatorteam
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Goede en leuke behendigheidsgroep omg. Almelo? Gevonden!
Hoi hoi.
Simon en Perry willen graag gaan beginnen met behendigheid. Afgelopen week hebben ze ergens een proefles meegedaan en dat stak ze goed af. Door de zoekhonden training kent Perry al een hoop toestellen (tunnels, kattenloop, sprongen etc.). Hierdoor liepen ze zelfs al voorin mee bij deze beginnersgroep, ook al was dit de vierde les.
Ook kan Simon alles met Perry los.
Echter voor deze vereniging bleek een wachtlijst te zijn en eigenlijk willen de heren aan de slag.
Klein detail voor sommige verenigingen misschien, is dat Simon 12 jaar oud is.
De 2 verenigingen in Almelo vallen dus even af, maar ik ben bereid wel wat kilometers te maken als het nodig is.
Wie o wie weet wat voor ons ????
Simon en Perry willen graag gaan beginnen met behendigheid. Afgelopen week hebben ze ergens een proefles meegedaan en dat stak ze goed af. Door de zoekhonden training kent Perry al een hoop toestellen (tunnels, kattenloop, sprongen etc.). Hierdoor liepen ze zelfs al voorin mee bij deze beginnersgroep, ook al was dit de vierde les.
Ook kan Simon alles met Perry los.
Echter voor deze vereniging bleek een wachtlijst te zijn en eigenlijk willen de heren aan de slag.
Klein detail voor sommige verenigingen misschien, is dat Simon 12 jaar oud is.
De 2 verenigingen in Almelo vallen dus even af, maar ik ben bereid wel wat kilometers te maken als het nodig is.
Wie o wie weet wat voor ons ????
Laatst gewijzigd door Budkes op 26 aug 2010 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Re: Wie weet goede en leuke behendigheidsgroep omgeving Almelo
http://www.excellentdogs.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; Deze misschien? Maar ik weet niet of ze kinderen trainen.

Linda, Izzie en Bram
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Maar jij kent ze ook ?
Exel is namelijk niet echt naast de deur? Met hele goede referenties maakt me dat nog niet zo heel veel uit, maar als het gewoon een club is dan is het echt te ver.
Exel is namelijk niet echt naast de deur? Met hele goede referenties maakt me dat nog niet zo heel veel uit, maar als het gewoon een club is dan is het echt te ver.
Gr. Aniek

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik heb er leuke dingen over gehoord, maar ken ze zelf niet. Het is een half uur rijden toch? Ik had even Almelo -> Exel ingetikt. Ik zou even mailen en eerst een keer gaan kijken of het leuk lijkt.

Linda, Izzie en Bram
- Budkes
- Zeer actief
- Budkes
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
jump for joy Markelo. Voor de rest is er niet zoveel in de buurt. heb je nog wat nieuws voor mij?Budkes schreef:Verder geen suggesties ?

Jan

- Budkes
- Zeer actief
Ga zaterdag even kijken bij Happy Tails.
Enne nee, heb alleen nog maar feestjes gehad
, straks weer werken en dan is er niemand (nacht
) maar zogauw ik iemand aan de veren kan dan hoor je van me.....
Enne nee, heb alleen nog maar feestjes gehad

Gr. Aniek

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Tja ik ken dus alleen KC Almelo dus kan je niet helpen.
Volgens mij zouden ze na de zomervakantie pas met een nieuwe groep beginnen dus ik snap wel dat je verder wil kijken. Overigens hebben wij ook wel kinderen bij de training hoor. En ze doen het beter dan sommige volwassen cursisten 

- Budkes
- Zeer actief
Ik wil juist niet naar de KC Almelo.
Waar train jij dan ?
Waar train jij dan ?
Gr. Aniek

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
KC Almelo
Maar ik kan me voorstellen dat je ergens anders wil kijken hoor. Ik vind het er inmiddels allemaal wel leuk en gezellig maar moest er wel wennen hoor.

Maar ik kan me voorstellen dat je ergens anders wil kijken hoor. Ik vind het er inmiddels allemaal wel leuk en gezellig maar moest er wel wennen hoor.
- Budkes
- Zeer actief
Ok, nou ja heb zelf jaaaren les gegeven bij de KC Almelo, en heb voor veel instructeurs daar nog steeds een warm plekje in mijn hart. Ben alleen afgelopen jaar daar gestopt bij de jonge honden omdat ik braakneigingen heb bij 1 instructeur. En die krijgen we dan naar alle waarschijnlijkheid ook bij de behendigheid dus vandaar. Andere luitjes daar, zoals Rosemarie, Renate, Daniël etc. Dikke vette pluim, maar die ene, nou nee dankjewel.
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
Re: Goede en leuke behendigheidsgroep omg. Almelo? Gevonden!

Simon en Perry gaan dinsdag beginnen bij Jump for Joy in Markelo. Bij Ingrid Ummels.
We zijn voor de vakantie een keer wezen kijken en het leek Simon de school die hem het snelst op wedstrijdniveau zou kunnen brengen.
Maar goed hij moet het doen en ik had er een goed gevoel bij dus dinsdag is de eerste les.
En zeker na de workshop bij Marije op de doe-dag kijk ik er heel erg naar uit en ik baal best een beetje dat Simon het gaat doen, vond het zo leuk. Maar goed Perry en ik hebben samen het zoekhonden gebeuren natuurlijk, dus ik klaag niet echt.
Gr. Aniek

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ingrid is leuk
Ik heb daar ook getraind met Bram (privé), maar ik dacht dat ze gestopt was door problemen met het terrein. Daarom had ik haar niet genoemd. Ze heeft zelf een heel snel Markiesje naast Borders.

Linda, Izzie en Bram
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- MJ
- Zeer actief
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Leuk man!! Wel foto's posten van de sportende heren hoor, leuk! Mo wil ook wel met Lilo, maar ik twijfel nog, ze sport zelf al zoveel 

- Budkes
- Zeer actief
Nou ik begrijp hier dat Ingrid leuk is
.
Hebben we toch de goede keuze gemaakt, en ze is inderdaad naar een ander terrein volgens mij. Ze zit bij een pension, mooi terrein hoor.

Hebben we toch de goede keuze gemaakt, en ze is inderdaad naar een ander terrein volgens mij. Ze zit bij een pension, mooi terrein hoor.
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
Jaha dat ken ik. Simon heeft dinsdags nu eerst voetbaltraining, eigenlijk tot kwart voor acht, maar in overleg mag hij daar iets eerder weg nu, dan sleur ik hem in de auto en race naar Markelo (half uurtje rijden) waar dan om kwart over acht de behendigheid begint. :N: KWWkitty2 schreef:Leuk man!! Wel foto's posten van de sportende heren hoor, leuk! Mo wil ook wel met Lilo, maar ik twijfel nog, ze sport zelf al zoveel
Gr. Aniek

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
Voor de niet Tukkers: Kieken Wat WordBudkes schreef:[KWW

Jan

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
janinca2002 schreef:Voor de niet Tukkers: Kieken Wat WordBudkes schreef:[KWW
Zeggen wij ook
- Budkes
- Zeer actief
Ja, dat dacht ik ook, ik dacht Meppel, dat moet 't snappen.kitty2 schreef:janinca2002 schreef:Voor de niet Tukkers: Kieken Wat WordBudkes schreef:[KWW
Zeggen wij ook![]()
![]()

Gr. Aniek

- Zoek stok!
- Zeer actief
Daar zat ze toen ook, maar ik dacht dat ze daar weg moest. Denk dat je een geschikt agilityhondje hebt, aan zijn snelheid te zienBudkes schreef:Nou ik begrijp hier dat Ingrid leuk is.

Linda, Izzie en Bram
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
O, wat leuk. Heel veel plezier toegewenst.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Wat leuk!
Ik heb op hetzelfde terrein puppycursus gedaan
Ik heb op hetzelfde terrein puppycursus gedaan

- Budkes
- Zeer actief
Oh, ja dat kan,Zoek stok! schreef:Daar zat ze toen ook, maar ik dacht dat ze daar weg moest. Denk dat je een geschikt agilityhondje hebt, aan zijn snelheid te zienBudkes schreef:Nou ik begrijp hier dat Ingrid leuk is.

Ik wil gewoon nog een Perry alleen voor mezelf.

Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
Nou de eerste les was heel erg leuk. Ze begonnen keurig netjes op niveau 0, dus voor de sprong zitten aangelijnd, zelf over de hindernis stappen en met speeltje of voertje naar je toe lokken, maar de instructrice kwam er al snel achter dat deze handers/hondjes wel iets verder konden. Dat was ook zo want 4 van de 6 hadden of met een andere hond al agility gelopen of met deze hond bij een andere school, 1 van de cursisten was zelf instructeur op een andere school, 1 cursist had 0,0 ervaring en je had dan nog Simon met Perry en Perry is nu eenmaal een geval apart. Dus men ging al snel een stapje verder. Hij heeft de eeste les direct een bijnaam verdiend, namelijk Turbo Mc Kwek.
Turbo lijkt me voor de hand liggen en hoe ze bij Mc Kwek kwam geen idee, maar ze vond hetzelf wel passend.
De hele les ging als een speer en ik was bijzonder trots op Simon toen de Beagle (0,0 ervaring hond en handler) er plotseling als een speer vandoor ging, 2 herders in de achtervolging gingen en dat 3 tal Perry bijna onder de voet liepen. Perry dacht
ik ga mee, maar Simon riep hem onmiddelijk en stuiterde met zijn bal, waarop Perry dacht ok en netjes naar Simon ging en voor hem ging zitten.
Superknap van de kereltjes. Moederhart was trots.
Maar het was heel erg leuk dus en het ging ook heel erg goed. Ze hebben sprongetjes gedaan, de tunnel, de A-schutting en de paaltjes. En ze hebben afgesloten met een serie van 2 sprongetjes in een rechte lijn.
Volgende 3 weken wordt helemaal kunst en vliegwerk. Volgende week woensdag zit ik in Woensdrecht voor de Hondenbiathlon, die week er op in Drenthe voor de paardenvierdaagse en de week daarop moet ik werken.
Maar volgende week neemt André de honneurs waar, die week erop kom ik wel even terug van de paardenvierdaagse en die week daarop gaat opa mee.
Ach je moet er wat voor over hebben voor die wereldkampioenen in spé.

De hele les ging als een speer en ik was bijzonder trots op Simon toen de Beagle (0,0 ervaring hond en handler) er plotseling als een speer vandoor ging, 2 herders in de achtervolging gingen en dat 3 tal Perry bijna onder de voet liepen. Perry dacht

Maar het was heel erg leuk dus en het ging ook heel erg goed. Ze hebben sprongetjes gedaan, de tunnel, de A-schutting en de paaltjes. En ze hebben afgesloten met een serie van 2 sprongetjes in een rechte lijn.
Volgende 3 weken wordt helemaal kunst en vliegwerk. Volgende week woensdag zit ik in Woensdrecht voor de Hondenbiathlon, die week er op in Drenthe voor de paardenvierdaagse en de week daarop moet ik werken.

Ach je moet er wat voor over hebben voor die wereldkampioenen in spé.

Laatst gewijzigd door Budkes op 02 sep 2010 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Simon en Perry hebben het dus naar hun zin gehad. Dat is leuk!
Maar dat kunst- en vliegwerk de komende weken is dan minder. Hopelijk lukt het allemaal.
Knap ventje die Perry, dat hij zomaar kwam.

Knap ventje die Perry, dat hij zomaar kwam.
- MJ
- Zeer actief
Wat onwijs leuk om te lezen, Aniek !
Goede keuze gemaakt dus.

Goede keuze gemaakt dus.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Fijn dat het bevalt 

Linda, Izzie en Bram