Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Franse waterhond (barbet)

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Franse waterhond (barbet)

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik had echt nog nooit van het ras gehoord, maar mijn ex-schoonzus en zwager hebben een pup van 10 weken, die ik gister voor het eerst mocht aanschouwen. Leuk poedel-achtig pupseltje dat het prima deed op een drukke verjaardag met drie volwassen honden. Jack en de andere volwassen teef moesten niet zoveel hebben van al dat gestuiter, maar dat accepteerde ze prima, en ze heeft heerlijk met Lilo lopen spelen en liet zich ook probleemloos 'corrigeren' (Lilo bromt wel effe als zo'n ding op haar kop wil klimmen). Nou zijn pups van alle rassen leuk, maar ik vond dit toch wel een heel sympathiek, zelfverzekerd en toch beleefd pupje. Ik ben reuze benieuwd hoe het op gaat groeien.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Franse waterhond (barbet)

Ongelezen bericht door *Esther »

Rosita heeft er eentje.
Dat is een schat :ok:
Heb je hem/haar niet stiekem gekiekt?
Hanneke2
Zeer actief

Er zijn wel foto's gemaakt, zal eens kijken of ik daar aan kan komen. En ik heb geroepen dat ik GRAAG een keertje wil oppassen, dus met een beetje geluk krijgen we haar vaker te zien. :D
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Zou leuk zijn :ok:
Hanneke2
Zeer actief

Nanna schreef:Ik zag er laatst eentje op de clubmatch van de KC Canida. Die ik niet eens als Barbet herkende want het was een zwartbonte en ik ken die kleur helemaal niet in het ras ;-) Dacht dat er alleen zwarte bestonden :mrgreen:
Maar het was wel een mooie en leuke hond. :ok:
Er werd mij verteld dat ze in alle kleuren van de regenboog voorkwamen, moeder van de pup was hoe noem je dat officieel, cognac? Lichtbruin?

Ze heeft in elk geval keurig een stamboom, het is nog onzeker of er mee gefokt gaat worden maar waarschijnlijk niet (fokker zou het wel graag zien, maar de bazen hebben iets van 'we wilden een hond, en nou gaan we eerst lekker genieten van een hond hebben').

Maar wat ik vooral leuk vond aan het puppeding was dat het een baby met hersens was. Ze deed me een beetje denken aan onze half Siamese Pippipoes, die was met 10 weken ook lang niet zo onbenullig als andere kittens. Ik vind dat gaaf, zo'n kleintje dat al 1 en 1 bij elkaar op kan tellen en met een serieus smoeltje binnen de kortste keren doorheeft dat ze op 3 verschillende manieren met die drie volwassen honden om moet gaan. En ik heb meer pups van dichtbij meegemaakt, maar dan zie je toch meestal wat meer 'drammen', zal ik maar zeggen.

Dat slimme trekt me ook wel in poedels, ik denk dat ik misschien ooit nog wel eens een poedeltje wil.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Barbets zijn heel erg leuk!
Helaas, we zitten vol. :ugh:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Ook ooit eentje op de foto gezet.. met de Paasshow in Leeuwarden laatst..
Ik vond het een erg leuk ding, was open, enthousiast en verder heel erg relaxed. :ok:

Afbeelding
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

Chantal heeft er ook ééntje :ok:
De barbets die ik al heb gezien zijn stuk voor stuk geweldige honden en het is een ras dat me wel aanspreekt (maar te groot)...ik kan hen fysiek niet meer aan dus pure noodzaak om een kleiner model te nemen :mrgreen:
nu met binnenkort twee lagotti in huis kan er geen barbetje meer bij...
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door ChantalBos »

carine schreef:Chantal heeft er ook ééntje :ok:
De barbets die ik al heb gezien zijn stuk voor stuk geweldige honden en het is een ras dat me wel aanspreekt (maar te groot)...ik kan hen fysiek niet meer aan dus pure noodzaak om een kleiner model te nemen :mrgreen:
nu met binnenkort twee lagotti in huis kan er geen barbetje meer bij...
Jep ik heb er ook 1. Dior.
Zo gek als een deur, niet moe te krijgen, vindt alles leuk, vindt iedereen even aardig.
Wil super graag wat doen. Doe jacht, flyball en G&G-beginners met haar.
O, ja ze vindt de hele wereld geweldig inclusief haar zelf :mrgreen: :cheer:
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
ChantalBos
Zeer actief

Ellen. schreef:Ook ooit eentje op de foto gezet.. met de Paasshow in Leeuwarden laatst..
Ik vond het een erg leuk ding, was open, enthousiast en verder heel erg relaxed. :ok:

Afbeelding
Dit is Alba, de zus van Dior.
Laatst gewijzigd door ChantalBos op 02 jun 2010 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
ChantalBos
Zeer actief

Hanneke2 schreef:Ik had echt nog nooit van het ras gehoord, maar mijn ex-schoonzus en zwager hebben een pup van 10 weken, die ik gister voor het eerst mocht aanschouwen. Leuk poedel-achtig pupseltje dat het prima deed op een drukke verjaardag met drie volwassen honden. Jack en de andere volwassen teef moesten niet zoveel hebben van al dat gestuiter, maar dat accepteerde ze prima, en ze heeft heerlijk met Lilo lopen spelen en liet zich ook probleemloos 'corrigeren' (Lilo bromt wel effe als zo'n ding op haar kop wil klimmen). Nou zijn pups van alle rassen leuk, maar ik vond dit toch wel een heel sympathiek, zelfverzekerd en toch beleefd pupje. Ik ben reuze benieuwd hoe het op gaat groeien.
Waar komt ze vandaan?
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Ellen. schreef:Ook ooit eentje op de foto gezet.. met de Paasshow in Leeuwarden laatst..

Afbeelding
Dacht wel dat dit Alba was :ok: Leuke, vrolijke hond, James en Alba kunnen samen héél goed spelen :cheer:
Hanneke2
Zeer actief

ChantalBos schreef:
Hanneke2 schreef:Ik had echt nog nooit van het ras gehoord, maar mijn ex-schoonzus en zwager hebben een pup van 10 weken, die ik gister voor het eerst mocht aanschouwen. Leuk poedel-achtig pupseltje dat het prima deed op een drukke verjaardag met drie volwassen honden. Jack en de andere volwassen teef moesten niet zoveel hebben van al dat gestuiter, maar dat accepteerde ze prima, en ze heeft heerlijk met Lilo lopen spelen en liet zich ook probleemloos 'corrigeren' (Lilo bromt wel effe als zo'n ding op haar kop wil klimmen). Nou zijn pups van alle rassen leuk, maar ik vond dit toch wel een heel sympathiek, zelfverzekerd en toch beleefd pupje. Ik ben reuze benieuwd hoe het op gaat groeien.
Waar komt ze vandaan?
Uit Frankrijk, ik weet geen naam van de fokker ofzo.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”