maar goed.. Finn en Endy als pup.. wie wie is...

Op verzoek van El wat foto's van Blufpuppies
net echt net geboren

droog

bijna acht weken

Wat wil je duidelijk maken El?
Moderator: moderatorteam
Ja?_Inge_ schreef:In mijn onderschrift zie je Jazz linksbovenin als pup en daaronder hoe ze nu is.
En de laatste tijd lijkt ze rond dr ogen weer wat donkerder te worden
Snap ik ook niet helemaal?blondie schreef: Wat wil je duidelijk maken El?
Oke, ik heb daar geen verstand van maar vind het ook wel boeiend. Heb ook geen idee wat Jazz is trouwens, van de straat geplukt in Curacao.Marjoleine schreef:Ja?_Inge_ schreef:In mijn onderschrift zie je Jazz linksbovenin als pup en daaronder hoe ze nu is.
En de laatste tijd lijkt ze rond dr ogen weer wat donkerder te worden
Gewone sable. Heel normaal verloop is dit.
maar zien jullie de eerste foto's niet dan??? dat is (Er)Finn en zijn broertje Endy als pup...Elly* schreef:Connie, niets wat betreft Bluf, maar ik weet zeker dat Finn ongeveer de kleur bij de geboorte heeft gehad als de lichtere pups.
Het zijn trouwens schatjes! Ik hoop er weer eens foto's van te zien als ze wat groter zijn.
Het gaat om echt direct na de geboorte, zoals de foto's van Bluffblondie schreef:maar zien jullie de eerste foto's niet dan??? dat is (Er)Finn en zijn broertje Endy als pup...Elly* schreef:Connie, niets wat betreft Bluf, maar ik weet zeker dat Finn ongeveer de kleur bij de geboorte heeft gehad als de lichtere pups.
Het zijn trouwens schatjes! Ik hoop er weer eens foto's van te zien als ze wat groter zijn.
die zien we wel, maar Daar zijn ze al wat ouder. Het ging nu even om de kleur als ze pasgeboren zijn.blondie schreef:maar zien jullie de eerste foto's niet dan??? dat is (Er)Finn en zijn broertje Endy als pup...Elly* schreef:Connie, niets wat betreft Bluf, maar ik weet zeker dat Finn ongeveer de kleur bij de geboorte heeft gehad als de lichtere pups.
eh... voor dh mensen een normale term. ik wist niet eens van wolfgrauw en alle andere variaties in de dh.. zwart geel was eigenlijk in mijn beleving DE dh...Marjoleine schreef:Snap ik ook niet helemaal?blondie schreef: Wat wil je duidelijk maken El?
Sables en zadels worden heel donker geboren.
Zadels worden als normale tanpoints geboren, vaak aan de donkere kant (afhankelijk van ras).
Wat bedoel je met zwart-geel trouwens? Voor DH mensen vast een normale term, maar wat is het genetisch? Tanpoint toch? Of zadel?
Sorry dan begreep ik jullie verkeerd.Jacksel schreef:Het gaat om echt direct na de geboorte, zoals de foto's van Bluffblondie schreef:maar zien jullie de eerste foto's niet dan??? dat is (Er)Finn en zijn broertje Endy als pup...Elly* schreef:Connie, niets wat betreft Bluf, maar ik weet zeker dat Finn ongeveer de kleur bij de geboorte heeft gehad als de lichtere pups.
Het gaat om Finn. Als hij as/as is, zou hij zadel zijn, dus als tanpoint geboren. En dat bestrijd ikMarjoleine schreef:Snap ik ook niet helemaal?blondie schreef: Wat wil je duidelijk maken El?
Sables en zadels worden heel donker geboren.
Zadels worden als normale tanpoints geboren, vaak aan de donkere kant (afhankelijk van ras).
Wat bedoel je met zwart-geel trouwens? Voor DH mensen vast een normale term, maar wat is het genetisch? Tanpoint toch? Of zadel?
Hij blijft open faced tanpoint voor mijElly* schreef: Ouders waren waarschijnlijk at/as en at/a (voor zover ik hun ouders ken)
Marjoleine schreef:Hij blijft open faced tanpoint voor mijElly* schreef: Ouders waren waarschijnlijk at/as en at/a (voor zover ik hun ouders ken)
Maar hij kan goed at/a zijn gewest inderdaad. Dat vertekent het beeld vaak, als zulke allelen eronder zitten.
Dat maakt die DH's ook zo lastig.
En even voor blondies beeldvorming, ik realiseerde me dat ik niet had gezegd dat DH's dus geen sable hebben.
Hoewel er wel een kleur is die sable genoemd wordt geloof ik?
Maar het allel voor sable komt bij DH's dus niet voor.
Ach jeeblondie schreef:![]()
ik heb spijt dat ik de vraag stelde... ik snap er niets meer van... ik zie een grauwe pup die finn is.. en nu als volwassen hond een vrij zwart dek heeft en zwarte kop....
dan zie ik een Bluf als pup die redelijk bruin en grauw oogt.. en die is nu grijs grauw.. met een zwarte bakkes
Ik vraag me af waar dan de grens at en as ligt. Bij dit soort honden heb je vaak dat het zwart zich nog verder terugtrekt. Helaas kan ik mijn fotoalbum met foto's dat hij ouder is niet vinden.Marjoleine schreef:Hij blijft open faced tanpoint voor mijElly* schreef: Ouders waren waarschijnlijk at/as en at/a (voor zover ik hun ouders ken)dit bestrijd ik ook niet, dat ging over da andere hond
![]()
Maar hij kan goed at/a zijn geweest inderdaad. Dat vertekent het beeld vaak, als zulke allelen eronder zitten.
Dat maakt die DH's ook zo lastig.
Ja, dat klopt. Sables verkleuren al behoorlijk, bearded gaat dat nog sneller en verder.MARC_S schreef:Ik denk dat ruwharen sowieso sneller "verkleuren". Neem de laekense. Vrijwel allemaal donker en met goed masker geboren en je ziet het zelden terug als ze ouder worden. De maskers zijn er wel maar daarvoor zal je de honden moeten plukken.
Bedoel je daarmee graying?Cleo heeft een hele bijzondere kleur vind ik. Zij is zwart met verzilvering.
Ik denk dat ze smutty tanpoint is.Nu is ze niet alleen zwart met grijs maar zit er ook een tikje donkerbruin tussen. Vanaf de pootjes wordt ze steeds donkerder en als ik me niet vergis heeft ze ook het tan-gen gezien de ronde punten boven haar ogen. Zij verandert van kleur afhankelijk van zomer- en wintervacht.![]()
Wat ook grappig is is dat zij grijs is onder het zwart in haar nek en op haar billen. De rug is door en door zwart.
Jacksel schreef:haarverftwinkeltje schreef:Ruby veranderd geregeld van kleur daar was een speciale naam voor