Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waar zwemmen met de hond omgeving Wijnjewoude?

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

sjuutje
Actief
Mijn ras(sen): kruising kangaroo en kelpie... een working kelpie!
Aantal honden: 2

waar zwemmen met de hond omgeving Wijnjewoude?

Ongelezen bericht door sjuutje »

Nou, de titel zegt het al. Ik ben op zoek naar zwemwater voor mijn pup van 13 weken in de omgeving van Wijnjewoude. Straal van 20 km is prima. Iemand enig idee?

Ik ken het Aekingermeer in Appelscha maar dat is nu verboden met een hond...althans, dat dacht ik.

Gr. Susan
Working kelpie, eigenwijs, sportief en prachtig om te zien!
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: waar zwemmen met de hond omgeving Wijnjewoude?

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Het Canadameer is daar toch ergens?
Ben er al weer even weg, maar dat is een optie. Alleen wel iets verder dan 20 km denk ik?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Ik zou naar Waskemeer gaan, naar Coby bij http://www.hondenzwembad.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Heerlijk verwarm water en perfect om in een aantal sessie de pup te leren zwemmen! :cheer:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Marjoleine schreef:Het Canadameer is daar toch ergens?
Ben er al weer even weg, maar dat is een optie. Alleen wel iets verder dan 20 km denk ik?
dat is hetzelfde meer volgens mij... ligt aan een weg die canada heeft vandaar Canadameer :mrgreen: en tis inderdaad verboden nu.
Wij hebben pas een weekje in makkinga in een huisje gezeten ( easterwood)dat ligt daar vlak bij en daar is een meertje bij mss kan je vragen aan de eigenaren of je af en toe van hun vijber gebruik mag maken?
tis aan laagduursewoude...
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Pendrag schreef:Op de duurswoudsterheide is ook zwemwater. Weet zo niet hoe je er komt maar als je vanaf de Leidijk daar het bos in gaat en de ruiterpaden volgt kom je er in ieder geval. Verder Smalle Ee bij Drachten, daar ook in de wijk De Sanding. De vijver in het bos van Bakkeveen (wat 's winters de ijsbaan is): bij Lauswolt de klinkerweg op en dan het 2e pad (uit mn hoofd) rechts het bos in. Rechts aanhouden en je loopt zo op de vijver af. De Tjonger als je richting Oosterwolde gaat is ook heerlijk zwemmen. Mogelijkheden genoeg dus ;)
Zijn er bij het water van deze gebieden ook redelijke losloopgebieden voor de hond?

In Leeuwarden kunnen hondjes zwemmen in de Groene Ster en in de Froskepolle.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

In Tjalleberd/Luinjeberd is een ideaal plekje. De zandput waar de A7 mee is aangelegd.
Ik kan je wel een routebeschrijving sturen als je wilt, want je vind het anders niet zo gemakkelijk.
Het is zandbodem en je kunt zelf meelopen in het water.
Je kunt dan het best 's ochtends of 's avonds gaan, maar eventuele zwemmers zijn ook wel wat gewend daar :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jurre09
Actief
Mijn ras(sen): Friese stabijhoun een van de weinige bruine
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jurre09 »

ik sta zelf op een camping in Bakkeveen.... ( ikeleane voor de kenners)
ook ik ben dus op zoek naar zwemwatertjes voor de hond....

leuk om te lezen dus, heb het uitgeprint en neem ik van de zomer mee....

Dan kan Jurre tenminste ff lekker zwemmen,

ik ben nog niet zo heel erg bekend met de omgeving van Bakkeveen....
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Het water achter de zandvlakte in Bakkeveen zal wel opgedroogd zijn(dit is in het losloopgebied). daar de laatste keer in de water buiten het losloopgebied laten zwemmen. Maar daar staan nog wel eens de Schotse Hooglander en de ponies, dus dat is wel oppassen (buiten het feit dat het dus ook net buiten het losloopgebied zit) Ik heb Kay In Beetsterzwaag is de ijsbaan(achter Lauswolt, meertje heet overigens Witte Mar) nu ook redelijk aan het opdrogen, al kon Kay er begin deze week nog net zwemmen. Verder laten wij Kay wel zwemmen op het schapendijkje in Drachten (iets na de kinderboerderij) of in de nieuwe wijk (waar vroeger Fries Paarden Centrum zat). De gewone plaatselijke vijver voldoet trouwens ook.

Het hondenstrand bij Lauwersmeer is natuurlijk ook hartstikke fijn, maar vaak wel druk!
Volgens mij moet er ook iets zijn in Opende en iets bij Oranjewoud? Tjeukermeer is overigens ook relatief laat water en kan je dus zelf ook goed in staan!
Afbeelding
sjuutje
Actief

Ben vandaag dus toch terecht gekomen bij het aekingermeer of canadameer bij Appelscha. Het was er erg rustig en ik had Joy ( working kelpie pup van 16 weken) even los gedaan (weet dat het niet mag sssssstttttt ;)

Het lag niet in de bedoeling om te gaan zwemmen eigenlijk maar ze dook zo ineens het water in en zwom weg :O: Ik ben zo met kleren en al het water ingelopen om haar op te halen.... enige paniek bij mij want ik dacht echt dat ze gewoon van plan was dat meer over te zwemmen....

Mijn man en kids keken erg raar maar hey, beter alles kletsnat dan een verzopen hond :engel: Gelukkig draaide ze om toen ik floot maar pffffff....

Maar goed, ze kan dus goed zwemmen, als een :fish: in het water!

Weet niet zo goed of ze nu niet heel erg van mij is geschrokken, er klonk vast wel enige paniek door in mijn stem. Gelukkig is het hondenzwembad bij onze dagopvang bijna klaar... kunnen we daar ook zwemmen.
Of hopen op heel goed weer, dan ga ik gewoon zelf met haar zwemmen, lijkt me erg leuk.
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Het Canadameer was inderdaad een fijne plek om jonge honden te leren zwemmen. Van 1 mei tot 1 oktober mogen honden er sowieso niet komen en van 1 oktober tot 1 mei alleen aangelijnd. Er schijnt ook regelmatig gecontroleerd te worden.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

sjuutje schreef:Nou, de titel zegt het al. Ik ben op zoek naar zwemwater voor mijn pup van 13 weken in de omgeving van Wijnjewoude. Straal van 20 km is prima. Iemand enig idee?

Ik ken het Aekingermeer in Appelscha maar dat is nu verboden met een hond...althans, dat dacht ik.

Gr. Susan
Hoi,

leuk dat jij hier ook bent, als je het verharde pad van Applescha loopt kom je ook bij water langs hier zwemmen onze pumi's graag. In Roden heb je ook meerder mogelijkheden om te lopen waar je water tegenkomt.

gr Sandra, Edwin, Kelsey, Raquel en Erik
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

sjuutje schreef:Ben vandaag dus toch terecht gekomen bij het aekingermeer of canadameer bij Appelscha. Het was er erg rustig en ik had Joy ( working kelpie pup van 16 weken) even los gedaan (weet dat het niet mag sssssstttttt ;)

Het lag niet in de bedoeling om te gaan zwemmen eigenlijk maar ze dook zo ineens het water in en zwom weg :O: Ik ben zo met kleren en al het water ingelopen om haar op te halen.... enige paniek bij mij want ik dacht echt dat ze gewoon van plan was dat meer over te zwemmen....

Mijn man en kids keken erg raar maar hey, beter alles kletsnat dan een verzopen hond :engel: Gelukkig draaide ze om toen ik floot maar pffffff....

Weet niet zo goed of ze nu niet heel erg van mij is geschrokken, er klonk vast wel enige paniek door in mijn stem. Gelukkig is het hondenzwembad bij onze dagopvang bijna klaar... kunnen we daar ook zwemmen.
Of hopen op heel goed weer, dan ga ik gewoon zelf met haar zwemmen, lijkt me erg leuk.
Over welk dagopvang heb jij het als ik vragen mag?
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Je kan natuurlijk ook naar het A7 Noord industrieterrein gaan. Vorig jaar lag daar erg veel ganzen poep dit jaar ben ik er nog niet geweest, maar je ziet er vaak mensen met honden om ze te laten zwemmen.

Sandra & Edwin
sjuutje
Actief

DjockPuck schreef:
sjuutje schreef:Ben vandaag dus toch terecht gekomen bij het aekingermeer of canadameer bij Appelscha. Het was er erg rustig en ik had Joy ( working kelpie pup van 16 weken) even los gedaan (weet dat het niet mag sssssstttttt ;)

Over welk dagopvang heb jij het als ik vragen mag?
Bij Garijp, Loge heten ze. Ze zijn nieuw in dat pand, zaten eerst andere eigenaren. Het bevalt ons erg goed en Joy vermaakt zich er prima met andere honden of met de honden van Gjelt en Lotte zelf.
sjuutje
Actief

Pendrag schreef:Op de duurswoudsterheide is ook zwemwater. Weet zo niet hoe je er komt maar als je vanaf de Leidijk daar het bos in gaat en de ruiterpaden volgt kom je er in ieder geval. Verder Smalle Ee bij Drachten, daar ook in de wijk De Sanding. De vijver in het bos van Bakkeveen (wat 's winters de ijsbaan is): bij Lauswolt de klinkerweg op en dan het 2e pad (uit mn hoofd) rechts het bos in. Rechts aanhouden en je loopt zo op de vijver af. De Tjonger als je richting Oosterwolde gaat is ook heerlijk zwemmen. Mogelijkheden genoeg dus ;)
Ik ben vanmorgen een rondje duurswoudsterheide geweest maar geen echt makkelijk zwemwater daar, honden mogen ook niet los en dat lijkt me zowiezo lastig zwemmen...

Verder zoeken dus!
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Eergisteravond met Chippy, Isis en Jimmy naar A7 Noord geweest bij de Pingo. Gras stond er erg hoog, maar dat vonden ze juist leuk om doorheen te rennen, verder hebben ze lekker door het water gerend en zijn ze lekker afgekoeld.

Sandra & Edwin
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Daar ga ik niet meer heen, het stikt er van de konijnen en Saba liep laatst op de SNELWEG, terwijl ze nergens achteraan zat!
Zag dr ineens op de vluchtstrook lopen.
Wat was ik bang, dus voor ons geen pingo meer!
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Trouwens bij de Balkweg in Donkerbroek zit ook een leuke wandeling met wat water,
als je daar doorrijdt kom je ook bij erg mooi water, maar volgens mij mogen honden er off niet los.
Kom er nooit iemand tegen!
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”