Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hondje oppakken of niet

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Fin
Zeer actief

Re: hondje oppakken of niet

Ongelezen bericht door Fin »

Valerie schreef:Optillen wekt agressie op. Als jouw hondje doodgebeten word kun je wel zeggen dat het 't probleem van de andere eigenaar is, maar je hond is wel dood.
Ik mag geen schoenmaat Nanna hebben maar ik til gewoon mijn hondje op als ze erom vraagt en de hond die haar dan nog aan wil vallen krijgt een enkeltje DA. En daarna reken ik af met de eigenaar.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

S@ndr@ schreef:dit gaat toch niet om leven en dood dit gaat over je hond beschermen , en niet omver laten buldozeren, en desnoods de andere partij stijf schelden , ik neem aan twee honden twee partijen, en als mijn hond bij iemand opspringt die zijn hondje optilt, dan heeft ie een levensgroot probleem met mij , hij hoeft namelijk helemaal niets met dat hondje, opgetild of niet :S:
dat is een zelfde als een kind die met snoep op straat loopt, hij wil het el hebben,
maar dan mag hij het nog niet, luisteren en anders niet los, punt
Mijn idee. Ik zie het zo voor me hoor dat als iemand haar hond optilt dat Chris gaat lopen springen. Maar die was dan toch al niet van plan er zijn tanden in te zetten, of het beestje nou op de grond staat of op de arm zit. En dan nog heeft hij dat niet te flikken en als hij dat doet verspeelt hij zijn losloopprivileges.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Valerie schreef:
Ik zou het alsnog doodeng vinden om te doen. Misschien dat ik daarom ook niet snel voor zo een kwetsbaar hondje ga :mrgreen: Ik heb het echt vaak genoeg gezien, wanneer een hondje op de grond bleef was er niets aan de hand, werd deze opgetild werd de andere hond agressief. Zette je het hondje weer terug was er niets aan de hand :denken:
Dan maak jij hele andere dingen mee dan ik :wink: Ik heb dus iets van een half jaar lang zeer regelmatig met een opgetild Saartje rondgelopen, nooit een probleem mee gehad. De enige keren dat mijn kleine hondjes zijn gegrepen was toen ik ze op de grond liet staan in het kader van "staat ook zo lullig voor die andere baas als ik ze nu op ga tillen". Daar ben ik dus wel klaar mee. Als ik het niet vertrouw gaat Saar de lucht in, en het zal me een rotzorg zijn of die andere baas zich daarmee beledigd voelt :wink: Daar moet ik dan wel meteen bij zeggen dat Saar misschien 1 keer in de maand eens opgetild zal worden hoor, dus zo vaak is het ook weer niet :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Moos schreef:
Valerie schreef:
Ik zou het alsnog doodeng vinden om te doen. Misschien dat ik daarom ook niet snel voor zo een kwetsbaar hondje ga :mrgreen: Ik heb het echt vaak genoeg gezien, wanneer een hondje op de grond bleef was er niets aan de hand, werd deze opgetild werd de andere hond agressief. Zette je het hondje weer terug was er niets aan de hand :denken:
Dan maak jij hele andere dingen mee dan ik :wink: Ik heb dus iets van een half jaar lang zeer regelmatig met een opgetild Saartje rondgelopen, nooit een probleem mee gehad. De enige keren dat mijn kleine hondjes zijn gegrepen was toen ik ze op de grond liet staan in het kader van "staat ook zo lullig voor die andere baas als ik ze nu op ga tillen". Daar ben ik dus wel klaar mee. Als ik het niet vertrouw gaat Saar de lucht in, en het zal me een rotzorg zijn of die andere baas zich daarmee beledigd voelt :wink: Daar moet ik dan wel meteen bij zeggen dat Saar misschien 1 keer in de maand eens opgetild zal worden hoor, dus zo vaak is het ook weer niet :mrgreen: :wink:
Ik heb mijn staffordteef ook een keer opgetild hoor voor haar eigen veiligheid. Maar de andere hond was toen wel aangelijnd (smal weggetje en ik moest er langs maar vond het niet echt veilig). Mijn andere honden til ik ook weleens op maar meer uit veiligheid voor de loslopende honden. Toch vind ik het nog steeds een beetje eng met zo een klein hondje, maar goed zolang alles goed gaat :ok: Waarschijnlijk kun je het ook wel een beetje aflezen of de hond alleen lomp wilt doen of wat anders.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Valerie schreef:
Moos schreef:
Valerie schreef:
Ik heb mijn staffordteef ook een keer opgetild hoor voor haar eigen veiligheid. Maar de andere hond was toen wel aangelijnd (smal weggetje en ik moest er langs maar vond het niet echt veilig). Mijn andere honden til ik ook weleens op maar meer uit veiligheid voor de loslopende honden. Toch vind ik het nog steeds een beetje eng met zo een klein hondje, maar goed zolang alles goed gaat :ok: Waarschijnlijk kun je het ook wel een beetje aflezen of de hond alleen lomp wilt doen of wat anders.
Alleen lomp doen kan al voldoende zijn om het hondje naar de eeuwige jachtvelden te doen gaan, of weet ik wat breken. Maar dan nog heeft ook een Chihuahua of dwerg pincher of Yorkie het recht om lekker buiten te lopen zonder door 'n grote hond te worden lastig gevallen die niet weet hoe met kleine honden om te gaan. Als die dan ook nog eens in z'n hoofd haalt om agressief te worden als het kleine hondje wordt opgetild, heeft dat beest al totaal geen recht om los te lopen. Ik moet kunnen doen met mijn hond wat ik wil, zonder op zo'n manier door 'n andere hond te worden lastig gevallen. Als je je hond niet bij je kunt houden als die los loopt, heb je hem vast te houden. Heel eenvoudig.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Valerie schreef: Toch vind ik het nog steeds een beetje eng met zo een klein hondje, maar goed zolang alles goed gaat :ok: Waarschijnlijk kun je het ook wel een beetje aflezen of de hond alleen lomp wilt doen of wat anders.
Het blijft, vind ik, ook altijd wel een beetje eng, dat hele baasje zijn van een klein hondje. Hoe je het ook went of keert, ze zijn gewoon sneller stuk natuurlijk. Ik ken bijvoorbeeld een klein hondje die een gebroken poot had nadat een Hollandse Herder er bovenop gedoken was "maar hij beet niet" :roll: Doet zo'n hond dat nou bij Vera dan zal ze niet snel meer hebben dan een angstige ervaring, maar voor Saar is het en angstig, en ze kan er echt ook iets heel naars lichamelijk aan overhouden.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Neeltje schreef:
Alleen lomp doen kan al voldoende zijn om het hondje naar de eeuwige jachtvelden te doen gaan, of weet ik wat breken. Maar dan nog heeft ook een Chihuahua of dwerg pincher of Yorkie het recht om lekker buiten te lopen zonder door 'n grote hond te worden lastig gevallen die niet weet hoe met kleine honden om te gaan. Als die dan ook nog eens in z'n hoofd haalt om agressief te worden als het kleine hondje wordt opgetild, heeft dat beest al totaal geen recht om los te lopen. Ik moet kunnen doen met mijn hond wat ik wil, zonder op zo'n manier door 'n andere hond te worden lastig gevallen. Als je je hond niet bij je kunt houden als die los loopt, heb je hem vast te houden. Heel eenvoudig.
Ik pik dit stukkie er even uit, en ik besef dat het cherry piking is
maar dat geld voor mij ook, en of mijn hond recht heeft om los te lopen bepaal ik zelf wel, want je moet je ook realiseren dat zelfs de best opgevoede hond soms wel eens niet luistert, dus heb ook jij alert te blijven net zo goed als de eigenaar van de grote hond, dit soort dingen moet altijd van beide kanten komen :19:
zomaar even voor het gemak naar de andere kant wijzen helpt niet
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Valerie schreef: Optillen wekt agressie op. Als jouw hondje doodgebeten word kun je wel zeggen dat het 't probleem van de andere eigenaar is, maar je hond is wel dood.
Euh...Als ik ervoor kies mijn hondje op te tillen, dan moet ik dit helemaal zonder bemoeienissen van jouw hond kunnen doen, hoor. Als jouw hond hier al problemen mee maakt, dan heb je jhe hond maar gewoon bij je te houden! Dat zou wat zijn, zeg...
Ik zou overigens je hondje lekker optillen als je t niet vertrouwt. :wink: Al heeft de hele wereld commentaar. Boeiend...
Neeltje

S@ndr@ schreef:
Neeltje schreef:
Ik pik dit stukkie er even uit, en ik besef dat het cherry piking is
maar dat geld voor mij ook, en of mijn hond recht heeft om los te lopen bepaal ik zelf wel, want je moet je ook realiseren dat zelfs de best opgevoede hond soms wel eens niet luistert, dus heb ook jij alert te blijven net zo goed als de eigenaar van de grote hond, dit soort dingen moet altijd van beide kanten komen :19:
zomaar even voor het gemak naar de andere kant wijzen helpt niet
Als ik wandel met de hond heb ik ogen voor en achter en als ik al in de verte een hond aan zie komen die los is, en waarvan ik niet zeker weet of dat goed zou gaan, ben ik al een andere kant uit. In die 10 jaar tijd heb ik Tirsa 2 keer opgepakt, een keer toen er een erfhond op ons afkwam en jaren later toen er hier iemand liep met een herder die al wat meer honden had gebeten en die meestal 100 meter vooruit liep. Die man heeft hier niet lang gelopen, want kreeg van iedereen vijf centen mee.
Anne&Taar
Zeer actief

Wat is dat, 5 centen meekrijgen? :denken:
Neeltje

Anne&Taar schreef:Wat is dat, 5 centen meekrijgen? :denken:
Even heel duidelijk vertellen wat je ervan denkt en dat-ie z'n rothond aan de lijn moest houden. Dat beest kwam echt als een gek het veld op gesjeesd, liep zenuwachtig alle bosjes af op zoek naar konijnen en als er een klein hondje, zoals als JR Rakkertje, in de weg stond was het hap (gelukkig kwam Rakkertje met de schrik vrij).
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Baily&Luna schreef:
S@ndr@ schreef:als jij en je hondjes dat prettig vinden dan zou ik het gewoon doen, jammer wat de rest van de wereld ervan vind :wink:
je gaat ze natuurlijk niet laten bulldozeren door grote honden :blauwoog:
dus bevestigen dat ze inderdaad reden hebben om bang te zijn?
Dat kan ja, als Priscill@ dit inderdaad prettig vind.
Maar dan wel altijd met hondjes blijven zitten die bang zijn voor andere honden en steeds maar optillen?
En elke keer opgejaagd worden maakt het er beter op wou je zeggen :hmmm:
Perry en Noah

Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief

Neeltje schreef:
Anne&Taar schreef:Wat is dat, 5 centen meekrijgen? :denken:
Even heel duidelijk vertellen wat je ervan denkt en dat-ie z'n rothond aan de lijn moest houden. Dat beest kwam echt als een gek het veld op gesjeesd, liep zenuwachtig alle bosjes af op zoek naar konijnen en als er een klein hondje, zoals als JR Rakkertje, in de weg stond was het hap (gelukkig kwam Rakkertje met de schrik vrij).
Duidelijk. :wink:
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Als ik een hond aan zie komen, en ik vertrouw het niet (combi van baasjes) til ik Sally mooi op. Kan de hele wereld op z'n kop gaan staan, maar ik heb liever een angstagressiefhondje dan een dood hondje.

Ik til haar niet op als ze al bang is hoor (tenzij de andere hond aanvalt natuurlijk, gelukkig nog nooit meegemaakt.) dan mag ze gewoon doorlopen.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Als ik met mijn 2 chihuahua's ergens loop aan de riem en er komt een hond op ons afstormen, dan til ik ze toch echt in een rap tempo op.
Het zal mij een zorg zijn dat de baas van die hond vindt dat dat agressie oproept of roept dat hij (de hond) alleen wil spelen, ik laat mijn hondjes niet vertrappen door zo'n ongeleid projectiel.
Als die hond dan tegen me opspringt vind ik dat niet zo grappig, maar ik kan in ieder geval veel meer hebben dan een chihuahua.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Baily&Luna schreef:
S@ndr@ schreef:als jij en je hondjes dat prettig vinden dan zou ik het gewoon doen, jammer wat de rest van de wereld ervan vind :wink:
je gaat ze natuurlijk niet laten bulldozeren door grote honden :blauwoog:
dus bevestigen dat ze inderdaad reden hebben om bang te zijn?
Dat kan ja, als Priscill@ dit inderdaad prettig vind.
Maar dan wel altijd met hondjes blijven zitten die bang zijn voor andere honden en steeds maar optillen?
Optillen kan ook heel simpel betekenen dat je je hond beschermt. Als een hond dat doorkrijgt, dat jij zijn problemen serieus neemt en voor hem oplost, krijgt hij meer zelfvertrouwen en krijg je een minder bange hond.

Er zit een heel verschil tussen een grauwende chi optillen met woorden als "Oh wat een enge hond, kom maar gauw bij mama!" zodat hij nog harder kan grauwen naar een nietsvermoedende vriendelijke vreemde hond, en een wat onzekere of kwetsbare hond beschermen tegen aanstormende opdringerige grote stuiterbalhonden. Met een klein kind zeg je soms ook gewoon kalm dat er niks is om bang voor te zijn, maar als er een opgeschoten puber zomaar tegen je peuter gaat aan lopen douwen ga je het ook niet negeren. En een doodsbange hond laat je dus ook niet aan z'n lot over.

Jij bent de baas, jij checkt of het 'gevaar' reëel is, en grijpt zonodig in, en jij bent hoe dan ook de veilige haven. Achter jouw benen of zelfs op jouw arm is het helemaal safe. Zo werkt het volgens mij.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Priscill@ schreef:
Emma schreef:ik zou ze gewoon optillen hoor.
en als andere honden dan gaan opspringen (vind ik eigenlijk het probleem van die eigenaar) dan die maar wegbrullen, of blokken met je been.

je honden worden alleen maar banger als je ze omver laat denderen door andere honden. jij moet je honden veiligheid bieden. want jij zou de leider moeten zijn.

onze Buster zou waarschijnlijk ook komen neuzen om dan te zien wat jij optilt. uit nieuwschierigheid. het is dan aan mij om dat te voorkomen. want iedereen zou in een park moeten kunnen wandelen. zonder veel last te hebben van anderen.

ik vind het altijd zo sneu dat sommige bange honden aan hun lot worden overgelaten, als ze belaagd worden door grotere honden. en dan die baas maar doorlopen want die heeft geleerd er geen aandacht aan te mogen schenken. en die hondjes worden alleen maar banger. dat zie ik hier dus wel gebeuren.

toch kleine moeite om je hondje op te tillen en door te lopen.

als ik een chihauhuaha zou zijn, zou ik ook bang zijn als er een grote hond op me af kwam hoor :wink:
Ja dat zag ik dus ook bij hun gebeuren dat ze steeds banger werden. En ik heb ze inderdaad nooit opgepakt omdat iedereen zei dat ik dat niet moest doen. Tot ik op een moment dacht ik laat het niet nog een keer gebeuren ik pak je nu wel op. En toen ik hem daarna neerzette was zijn staartje nog steeds omhoog ipv dat hij de hele weg naar huis met zijn staart tussen zijn poten liep.
Dat bedoel ik. En afhankelijk van wat voor vreemde hond je voor je hebt kan je dan vervolgens ook een flinke brul geven dat hij op moet rotten naar z'n baas, of vriendelijk begroeten en je hondje uiteindelijk weer neerzetten en laten zien dat dit geen enge hond is.
Hanneke2
Zeer actief

Maeve schreef:Ik blijf het lastig vinden. Zoals ik al zei, als jij je hondje op tilt plaats je hem hoger in rang. Ik zou dan weer alert zijn op grootheidswaanzin, dat is niet handig voor dat soort hondjes. By the way, ik vind het een beetje makkelijk gezegt dat het het probleem van de eigenaar is als een andere hond springt als jij je hondje op tilt. Tuurlijk zou ik het niet toelaten van mijn hond en ik zal hem wel weghalen, maar het is een vrij normale reactie hoor. Het hoort gewoon niet, je hond ineens zo hoog zetten ten opzichte van de anderen. Dus hoewel ik het vervelend vind, kan ik het mijn hond niet helemaal kwalijk nemen.
Bij een bange hond is rangorde wel het laatste waar hij aan denkt. En een vreemde hond heeft helemaal niks te maken met rangorde, als jouw loslopende hond een opgetilde bangerd probeert te 'corrigeren' voor die zogenaamd hoge houding ligt het probleem dus echt bij jou.
Hanneke2
Zeer actief

Valerie schreef:
en als andere honden dan gaan opspringen (vind ik eigenlijk het probleem van die eigenaar) dan die maar wegbrullen, of blokken met je been.

je honden worden alleen maar banger als je ze omver laat denderen door andere honden. jij moet je honden veiligheid bieden. want jij zou de leider moeten zijn.

onze Buster zou waarschijnlijk ook komen neuzen om dan te zien wat jij optilt. uit nieuwschierigheid. het is dan aan mij om dat te voorkomen. want iedereen zou in een park moeten kunnen wandelen. zonder veel last te hebben van anderen.

ik vind het altijd zo sneu dat sommige bange honden aan hun lot worden overgelaten, als ze belaagd worden door grotere honden. en dan die baas maar doorlopen want die heeft geleerd er geen aandacht aan te mogen schenken. en die hondjes worden alleen maar banger. dat zie ik hier dus wel gebeuren.

als ik een chihauhuaha zou zijn, zou ik ook bang zijn als er een grote hond op me af kwam hoor :wink:
Optillen wekt agressie op. Als jouw hondje doodgebeten word kun je wel zeggen dat het 't probleem van de andere eigenaar is, maar je hond is wel dood.
Och kom nou toch. Dus als je kleine hond of pup wordt doodgebeten terwijl jij hem in gierende paniek onder je jas probeert te stoppen is het nog je eigen schuld ook. :piew:

Honden die andere honden doodbijten omdat ze opgetild worden, zijn net zo makkelijk in staat om andere honden dood te bijten omdat ze niet op hun rug willen, of hard wegrennen, of te hard gillen, of weet ikveel. Honden die andere honden doodbijten horen niet los. Je zal toch potdomme je peuter en je chi tegelijk optillen terwijl er zo'n hond aankomt waarbij dat agressie opwekt. Heb je een dooie chi en een peuter met een afgerukt beentje en dat is allemaal je eigen schuld. Het mot toch niet gekker worden.
Neeltje

Hanneke2 schreef:
Valerie schreef:

Optillen wekt agressie op. Als jouw hondje doodgebeten word kun je wel zeggen dat het 't probleem van de andere eigenaar is, maar je hond is wel dood.
Och kom nou toch. Dus als je kleine hond of pup wordt doodgebeten terwijl jij hem in gierende paniek onder je jas probeert te stoppen is het nog je eigen schuld ook. :piew:

Honden die andere honden doodbijten omdat ze opgetild worden, zijn net zo makkelijk in staat om andere honden dood te bijten omdat ze niet op hun rug willen, of hard wegrennen, of te hard gillen, of weet ikveel. Honden die andere honden doodbijten horen niet los. Je zal toch potdomme je peuter en je chi tegelijk optillen terwijl er zo'n hond aankomt waarbij dat agressie opwekt. Heb je een dooie chi en een peuter met een afgerukt beentje en dat is allemaal je eigen schuld. Het mot toch niet gekker worden.
Soms bij ik heel blij dat ik hier in een 'sjiek' durp woon, waar voornamelijk goldens, jack russels en teckeltjes rondlopen en niet zo veel van dat volk dat maar persé vindt dat zijn niet zo'n vriendelijke hond ook los moet lopen.
Hanneke2
Zeer actief

Moos schreef:
Maeve schreef:Ik blijf het lastig vinden. Zoals ik al zei, als jij je hondje op tilt plaats je hem hoger in rang. Ik zou dan weer alert zijn op grootheidswaanzin, dat is niet handig voor dat soort hondjes. By the way, ik vind het een beetje makkelijk gezegt dat het het probleem van de eigenaar is als een andere hond springt als jij je hondje op tilt. Tuurlijk zou ik het niet toelaten van mijn hond en ik zal hem wel weghalen, maar het is een vrij normale reactie hoor. Het hoort gewoon niet, je hond ineens zo hoog zetten ten opzichte van de anderen. Dus hoewel ik het vervelend vind, kan ik het mijn hond niet helemaal kwalijk nemen.
Ik vraag me dat toch altijd een beetje af hoor, in hoeverre die theorie van dat "hoger in rang plaatsen" nou klopt. Ik krijg daar zelf altijd een beetje het gevoel bij dat dat een mooi excuus is om je hond te laten kwalleballen bij een andere opgetilde hond :N:
Vera wilde als jonge hond ook opspringen als ik Saar optilde. En echt hoor, volgens mij had dat niks te maken met "he, ze is nu hoger in rang geplaatst", maar gewoon met dat het gek is, dat zo'n hondje opeens op de arm zit. Ze kunnen er niet bij, en dat maakt het juist interessanter.
Ik heb Vera dat afgeleerd, ophoepelen, ga niet de rest van Saars en Vera's leven Saar niet optillen omdat mevrouw Vera dat triggert :piew: Ze doet dat nu dus ook al jaren niet meer. Wat ze wel doet is Saar heel speels begroeten als ik haar weer neerzet hahaha, echt zo van "ahhh, daar ben je weer :cheer: " :mrgreen:

Ik heb pas geleden nog in een topic beschreven hoe ik bange Saar zover heb gekregen dat ze in elke willekeurig losloopgebied probleemloos los kan lopen. Dat was d.m.v optillen. Met een draagtas in het begin, om die irritante springers te voorkomen.
En jouw methode is gewoon goed, want je hebt het gewenste resultaat. Geen hond die in paniek de benen neemt, en geen hond wiens ruggetje gebroken wordt door een goedbedoelde mep van een grote hond.

(Lilo springt trouwens ook wel op als mensen pupjes of kleine honden optillen, of ze gaat zonder met haar poten contact te maken op 30 cm afstand op haar achterpoten staan en probeert dan uit alle macht om toch aan het hondje te snuffelen. Dat mag natuurlijk ook niet, maar ik krijg het er niet uit en ben er ook niet altijd op tijd bij om haar aan te lijnen. Gelukkig heb ik nog nooit boze bazen meegemaakt in zo'n situatie. Ik roep ook altijd meteen dat ze heel lief is met kleine hondjes, en dat werkt vaak wel positief. Maar ik moet er niet aan denken dat Jack dat zou doen, die is toch effe 2 koppen groter, en ik kan me heel goed voorstellen dat mensen daar absoluut niet van gediend zijn.)
Hanneke2
Zeer actief

Neeltje schreef:
Soms bij ik heel blij dat ik hier in een 'sjiek' durp woon, waar voornamelijk goldens, jack russels en teckeltjes rondlopen en niet zo veel van dat volk dat maar persé vindt dat zijn niet zo'n vriendelijke hond ook los moet lopen.
Ik loop ook echt bewust vrijwel altijd in het 'beschaafde' losloopgebied waar de honden Charlotte en Thijs heten en nauwelijks in het andere park met de Spikes en Tysons. In 'ons' park zie je vrolijke chi's loslopen die voorzichtig besnuffeld worden door goedmoedige BM's en andere grote honden, in het andere park is er om de haverklap een bijtincident of wordt er zomaar een baas voor zijn bek geslagen.

Het is nog geen halve kilometer afstand van elkaar, maar een wereld van verschil.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Neeltje schreef: en niet zo veel van dat volk dat maar persé vindt dat zijn niet zo'n vriendelijke hond ook los moet lopen.
tja ook die moeten uit he en ook los... nogal makkelijk om te zeggen laat die maar lekker stikken, die mogen aan een meterlijntje lopen... :roll:

Ik ben ook van mening dat het op zn zachts gezegd erg onverstandig is om met zo'n miniscuul hondje naar een losloopgebied te gaan... Ik ga al naar hele stille gebieden maar als ik een pup heb helemaal... ik kies zelf de honden uit waar ze mee mogen spelen als pup, de honden die ik ken en waarvan ik weet dat het goed gaat. Laat staan met zo'n miniscuul hondje...
Al heeft een hond niets slechts in het zin, kan die onderuit geschoffeld worden, een reden waarom Xena bijv. niet met kleine hondjes mag spelen.
Je kunt het recht wel hebben maar je hebt er zo weinig aan als je hond dood is.
Hetzelfde als voorrang nemen als fietser omdat je het hebt, je hebt alleen zo weinig kans tegen een auto of vrachtwagen... dan heb je je recht wel, maar je bent wel dood.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

zopas nog ik ben met Gil op het strandje,hij moet leren zwemmen :lol1:
komt een meneer aan met een JR langs aan de riem, en die zegt goede morgen, Gil kijkt op denkt ow leuk hondje, dus wil er heen, meneer hijst JR gelijk op- JR gaat brommen en Van Gils kijken, van waarom, ik roepen, hij heel even niet luisteren
ff serieus geroepen van nu hier komen, Van Gils kwam ,toch nog heel braaf , meneer gruwelijk opgelucht.
en dan denk ik toch van jee had ik dit kunnen voorkomen,( ik loop daar toch te spelen met een reuze pup van 10 maanden , die dan wel absoluut geen kwaad in de zin heeft, maar die nog niet 100% betrouwbaar luisterde, kan ook niet op deze leeftijd toch :denken: )
en had die meneer hier wel moeten lopen( ( is echt populair uitlaat gebied) als zijn hond andere ( grote)honden eng vind :idea:
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

zolang wij verwachten en eisen dat een ander rekening met ons moet houden (grote,kleine,agressief niet agressief)
ben je altijd afhankelijk van de intepretatie van een ander.
Ik til de york op als het nodig is en ik stuur kleine loslopende hondjes met een grote ego weg bij mijn "grote" honden.

Ga er niet vanuit dat alles wat losloopt vriendelijk is als er een hond los op mij afkomt moet ik zelf inschatten wat zijn bedoelingen zijn....en daar reageer ik op.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

heb je chihuahua's?

dan zou ik ze gewoon optillen... als er een grote hond op springt kan er meer gebeuren als je lief is
of niet meer in het park lopen
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

nou het zal mij een zorg zijn wat de rest van de wereld ervan denkt, als ik een bang hondje had in tilbaar formaat ging ie lekker op de arm en draaiden we weg van het 'gevaar'.
Een hond die bang is kan sowieso al niks leren, er is geen plaats in dat koppie voor angst en leren samen dus hem die ellende laten ondergaan als ie bang is schiet helemaal niet op.

Ik zou er aan werken met vertrouwde honden en no way dat een vreemde hond de kans kreeg mijn kleine hondje op te vreten!
En de hond die tegen mij op springt als ik mijn eigen hondje op mn arm heb kan een knietje krijgen of een rotschop als dat knietje niet helpt!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Neeltje

malinois schreef:
Neeltje schreef: en niet zo veel van dat volk dat maar persé vindt dat zijn niet zo'n vriendelijke hond ook los moet lopen.
tja ook die moeten uit he en ook los... nogal makkelijk om te zeggen laat die maar lekker stikken, die mogen aan een meterlijntje lopen... :roll:

Ik ben ook van mening dat het op zn zachts gezegd erg onverstandig is om met zo'n miniscuul hondje naar een losloopgebied te gaan... Ik ga al naar hele stille gebieden maar als ik een pup heb helemaal... ik kies zelf de honden uit waar ze mee mogen spelen als pup, de honden die ik ken en waarvan ik weet dat het goed gaat. Laat staan met zo'n miniscuul hondje...
Al heeft een hond niets slechts in het zin, kan die onderuit geschoffeld worden, een reden waarom Xena bijv. niet met kleine hondjes mag spelen.
Je kunt het recht wel hebben maar je hebt er zo weinig aan als je hond dood is.
Hetzelfde als voorrang nemen als fietser omdat je het hebt, je hebt alleen zo weinig kans tegen een auto of vrachtwagen... dan heb je je recht wel, maar je bent wel dood.
Natuurlijk moeten die ook los kunnen lopen, maar niet als er tig andere honden lopen.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Valerie schreef: Ik heb het echt vaak genoeg gezien, wanneer een hondje op de grond bleef was er niets aan de hand, werd deze opgetild werd de andere hond agressief. Zette je het hondje weer terug was er niets aan de hand :denken:
Hier ook hoor. Als we syll of bell wel eens optillen om de nagels te knippen dan blijft Nell als een debieltje opspringen. Tot we syll/bell weer op de grond hebben gezet, dan is het ff snuffelen en tis weer klaar :19: Of het echt agressie van Nell is op zo'n moment betwijfel ik, maar de situatie an sich zoals jij die hier schetst herken ik wel degelijk.

Zo heb ik dat ook vaak genoeg om me heen gezien dat de loslopende hond "gekker' werd als een hond werd opgetild en nog maar 1 doel had. En dat was dat opgetilde hondje :roll:

En toch ondanks dat denk ik toch dat als ik met mijn jack of met een chi/york of wat dan ook zou lopen de hond hoog genoeg zou optillen alleen om te voorkomen dat de hond niet net de pech heeft een knauw te krijgen dat ik hem/haar kwijt zou zijn. Klein gevalletje voorkomen is beter dan genezen zeg maar :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

ook een onvriendelijke hond heeft het recht om los te lopen..
maar ga dan niet het drukke gebied in.. en doe hem een muilkorf aan..
zo voorkom je problemen..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”