Hij mocht eerst kennismaking terwijl de schapen in de pen stonden. Na wat moeite had hij aandacht. Na 3 rondjes gingen de schapen uit de ren, en ineens was daar de interesse. Op afstand los gedaan en ja daar ging meneer meteen hoor. Netjes meteen rondjes draaien om de groep. Hield ze mooi bijelkaar en 1 weggelopen schaap, dreef hij snel weer bij de groep. Hij ging netjes op commando liggen en we hebben hem zelf op afstand gezet (trainer had niet verwacht dat Kay daadwerkelijk zo makkelijk weer bij schapen zou weglopen) en hem er op handgebaren om heen gestuurd.
Het was maar een kwartiertje, maar wat was het leuk! We gaan zeker vaker. Ik had niet verwacht dat hij zo goed zo gaan, omdat hij tot nu toe weinig interesse in het drijven van dieren toonde. Volgens Koen waren ze nogal verbaasd aan de kant. Nu had ik 2 voor mij waarbij het niet zo goed ging (ondanks al heel wat lessen) en Kay draait er zijn duim niet voor om. Ook de trainer vond het leuk en moest zich inhouden om niet meteen te veel te vragen.
2 onduidelijke foto's (camerabatterij problemen deze zijn met mobiel met een kapotscherm vandaar de streep) maar ze geven een idee:

Ja hij wil wel even kijken bij de schaapjes

Weggelopen schaap terugdrijven