Gelukkig had ik m'n regenpak mee, want wat ging het te keer! Op een carpoolplaats bij de snelweg liepen de ervaren speurhonden een estafettespoor. De minder en niet ervaren honden gewoon een spoortje.
Met Izzie speur ik nooit, ik laat haar altijd zoeken. Ik was dus nogal skeptisch of ze iets met het spoor zou doen. Tot mijn verbazing volgde ze wel degelijk het spoor. Wel in een noodgang met mij er achter hangend :N: Tweede spoor mocht ze niet kijken (omdat ze nogal kijkgericht is) en was het spoor langer. Wederom werd ik gelanceerd, maar volgde ze het spoor wel. Geinig dus. Ik ga het toch maar vaker doen. Nicky gaf aan dat ik direct langere sporen moet leggen en wat meer tegendruk mag geven aan de lijn

Helaas hebben we verder niks gedaan vanwege het weer. Wel op mijn verzoek veel theorie over sorteren gekregen. Ik heb uit de methodes gekozen en ga thuis de eerste stap trainen. Daarna kom ik terug bij Nicky voor het vervolg. Sorteren ging heel goed met Izzie totdat we een keer met stokjes gingen werken en Izzie bedacht dat het niet om het sorteren ging, maar om het apporteren plus kauwen op die stokjes. Ik heb niet de kennis om dit te herstellen, dus beginnen we gewoon opnieuw, met begeleiding.
Nicky heeft ook flink wat uitleg over het KNPV zoekhondenprogramma gegeven. Het is dat ik het qua tijd niet red, het lijkt me zo'n mooi programma.