Whera, doe alsjeblieft eens normaal wil je? Als dat lukt tenminste....chrico schreef:En jij vergeet voor het gemak even dat niet alle honden zo keurig netjes opgevoed en onder appel zijn als de jouwe. Ik ben zooooooooooo blij dat jij mij altijd precies kan vertellen hoe mijn honden zijn, echt top. Je bent net Jomanda maar dan anders. Nu ineens staat er een bang hondje, knap hoor. Zo kan je elk verhaal wel naar je hand zetten. Je bent gewoon de goeisteMARC_S schreef:Hoi Whera, jij vergeet voor het gemak gewoon even dat een spel twee spelers heeft. Dus wat Belle daar doet heeft alles te maken met hoe leuk de bullmastif daar op reageerde. Honden zien wel degelijk hoe groot een andere hond is. Wuilus lag op haar rug voor doggen, negeerde kleine hondjes en vocht met teven van haar eigen formaat of net iets kleiner. Denk dus dat honden heel goed weten wie ze voor zich hebben over het algemeen.
Dus Belle gaat echt zo niet spelen met een kleine hond die bang is. Want dan gaat het gewoon helemaal anders. Gaat ze gewoon keihard spelen met een hondje dat dat niet wil dan moet je je afvragen hoe onschuldig je kleine hondje eigenlijk is. Want ze kan prima zien dat het kleine hondje het helemaal niet tof vindt om met de poten geslagen te worden.Ik stop met jou in dit topic, want jij wil maar 1 ding horen en dat krijg je niet uit je hoofd.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat vinden jullie hiervan? (art vanmorgen in de krant)
Moderator: moderatorteam
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Wat vinden jullie hiervan? (art vanmorgen in de krant)
-
Angelique.
Neeltje schreef:Waarom niet gewoon ieder zijn eigen verantwoording nemen voor zijn eigen hond? Wat voor formaat je hond ook is, of hij wel of niet met alle honden kan. Ook in een losloopgebied, moet je je hond bij je kunnen houden en niet zo maar op jan en alleman af laten lopen. Ook al zouden de honden prima met elkaar overweg kunnen, is het nog steeds de eigenaar van de hond die bepaalt of andere honden bij zijn/haar hond mag. Een losloopgebied is volgens mij niet een vrijkaart om alle honden op een hoop te gooien.
Neem je verantwoordelijkheid en heb respect voor een ander.
Maar goed, mij zie je niet in een losloopgebied, ik hoef niet tussen die 'rotzooi'.
Daar ben ik het helemaal mee eens, vandaar dat je mij er ook zelden of nooit tegen zal komen ja smorgens om 5 uur
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
Ben ik ook mee eens !Nanna schreef:Simone weegt ook iets van 5 kilo. Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om haar angstvallig in de gaten te houden of zelfs aangelijnd omdat grote honden blijkbaar meer rechten en voorrang hebben om los te lopen en jij je muis maar bij je te houden hebt.![]()
Zij gedraagt zich volkomen normaal en vredelievend en vraagt geen secónde om de één of andere bezopen correctie van welke idioot dan ook.![]()
Ik vind juist dat de regelneverige honden van het correctiemodel maar aangelijnd moeten blijven
Als je een hond hebt die graag vecht met andere honden of niet betrouwbaar is met pups, moet je die niet in een losloopgebied loslaten.
Ms wou de yorkie-eigenares haar hondje net met grote sociale honden in contact brengen.
Wat is het alternatief : altijd aanlijnen, oppakken als er een andere hond aankomt ? Zo leren ze nooit normaal hondengedrag.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
-
chrico
- Zeer actief
Waarom verwacht je van mij dat ik normaal reageer op onzin dingen. (jij wandelend met 2 honden van een bepaald kaliber en dan Nikan die losbreekt en aan stukjes gescheurd word en ik dan weet wat angst is omdat jij dan reageert met eigen schuld dikke bult bijv). Ik wil niet vervelend klinken maar ik koop elk jaar 4 looplijnen zodat er gewisseld kan worden. Niet omdat zij stuk zijn maar ivm evt met materiaalmoeheid, hebben zij knippen die regelmatig gecontroleerd worden, verstevigde ringen uit 1 stuk aan hun banden, alle riemen worden met regelmaat vervangen, halsbanden in overvloed zodat de kans op slijtage bijna nihil is en ga zo door. Mocht er iets stuk gaan dan is het een heel vervelend ongeluk wat ik probeer te voorkomen door oa mijn materiaal goed te onderhouden en in de gaten te houden.MARC_S schreef:
Whera, doe alsjeblieft eens normaal wil je? Als dat lukt tenminste....
Jij verwacht dat ik serieus op een totaal buiten proporties bedenkbare situatie ga reageren, dat deed ik zomaar om niet flauw te doen maar dat was geen antwoord waar je weer iets op kon verzinnen dus reageer je niet (wat ik al voorspeld had door te schrijven dat ik voor piet snot zou schrijven). Je doet er alles aan om iets wat ik schrijf over mijn honden zo te draaien dat het negatief word. Belle, mijn kleine onschuldige hondje die als dat en dat of dat gebeurd en er zo of zo een hond aankomt ineens niet meer onschuldig is
Ja hee, zo lust ik er nog wel meer. Hoe kan je daar nu binnen de norm van wat Marc normaal vind op reageren? Waarschijnlijk door neer te zetten, je heb helemaal gelijk Marc, want dat is het enige wat je wil horen.
Maar goed, verder even goede vrienden hoor
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
laeken
- Zeer actief
Tjonge jonge, lees nu eens waar je net op reageerde.chrico schreef:Waarom verwacht je van mij dat ik normaal reageer op onzin dingen. (jij wandelend met 2 honden van een bepaald kaliber en dan Nikan die losbreekt en aan stukjes gescheurd word en ik dan weet wat angst is omdat jij dan reageert met eigen schuld dikke bult bijv). Ik wil niet vervelend klinken maar ik koop elk jaar 4 looplijnen zodat er gewisseld kan worden. Niet omdat zij stuk zijn maar ivm evt met materiaalmoeheid, hebben zij knippen die regelmatig gecontroleerd worden, verstevigde ringen uit 1 stuk aan hun banden, alle riemen worden met regelmaat vervangen, halsbanden in overvloed zodat de kans op slijtage bijna nihil is en ga zo door. Mocht er iets stuk gaan dan is het een heel vervelend ongeluk wat ik probeer te voorkomen door oa mijn materiaal goed te onderhouden en in de gaten te houden.MARC_S schreef:
Whera, doe alsjeblieft eens normaal wil je? Als dat lukt tenminste....
Jij verwacht dat ik serieus op een totaal buiten proporties bedenkbare situatie ga reageren, dat deed ik zomaar om niet flauw te doen maar dat was geen antwoord waar je weer iets op kon verzinnen dus reageer je niet (wat ik al voorspeld had door te schrijven dat ik voor piet snot zou schrijven). Je doet er alles aan om iets wat ik schrijf over mijn honden zo te draaien dat het negatief word. Belle, mijn kleine onschuldige hondje die als dat en dat of dat gebeurd en er zo of zo een hond aankomt ineens niet meer onschuldig is![]()
Ja hee, zo lust ik er nog wel meer. Hoe kan je daar nu binnen de norm van wat Marc normaal vind op reageren? Waarschijnlijk door neer te zetten, je heb helemaal gelijk Marc, want dat is het enige wat je wil horen.
Maar goed, verder even goede vrienden hoor
Ik schreef: stel dat je hond met een kleine hond speelt die bang is, dan zal ze niet hetzelfde spelen als wanneer ze met die lollige bullmastif speelt. Waar begrijp je me niet?
-
chrico
- Zeer actief
Mijn laatste reactie want blijkbaar begrijp je je eigen teksten niet.MARC_S schreef:
Ik schreef: stel dat je hond met een kleine hond speelt die bang is, dan zal ze niet hetzelfde spelen als wanneer ze met die lollige bullmastif speelt. Waar begrijp je me niet?
Ik heb nog nooit een bange hond voor andere honden met een andere hond zien spelen want daar is hij bang voor. Wel verschillende reacties van de bange hond, snauwen, vluchten of wegkruipen maar spelen, nee. Dus of jij begrijpt honden niet of je probeert je nu ergens uit te kletsen. Nogmaals maakt mij verder niet uit maar ga nu niet de onschuld spelen en net doen alsof je van niets weet, je bent niet achterlijk toch
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
laeken
- Zeer actief
Oke, die hele complot-theorie laat ik even voor wat het is. Wat mijn punt is is dat elke hond speelt zoals zijn tegenpartij dat toelaat en stimuleert. Eens of niet eens? Dus ik zei, stel dat Belle met een andere hond speelt dan die bullmastif, dan zal zij anders spelen toch? Eens of niet eens? Of gaat ze gewoon altijd op dezelfde manier spelen? Dat kan ik niet geloven. Daarom zei ik eerder dat als een hond een klein hondje in spel gaat trommelen en die kleine hond legt het loodje, dan vind ik het niet eerlijk om te zeggen dat de grote hond gewoon aan het spelen was. Want het kleine hondje wil dat helemaal niet. Dus die keft of snauwt of wat dan ook en dan wordt dat genegeerd door sommige honden. Dus mijn punt was slechts, ik geloof niet in het feit dat de ene hond de andere per ongeluk doodmaakt. Wel per ongeluk dood maar niet per ongeluk onvoorzichtig doet.chrico schreef:Mijn laatste reactie want blijkbaar begrijp je je eigen teksten niet.MARC_S schreef:
Ik heb nog nooit een bange hond voor andere honden met een andere hond zien spelen want daar is hij bang voor. Wel verschillende reacties van de bange hond, snauwen, vluchten of wegkruipen maar spelen, nee. Dus of jij begrijpt honden niet of je probeert je nu ergens uit te kletsen. Nogmaals maakt mij verder niet uit maar ga nu niet de onschuld spelen en net doen alsof je van niets weet, je bent niet achterlijk toch
En volgens mij kan een hond best spelen met een hond die hij eigenlijk eng vindt. Niet zo makkelijk maar een beetje onderdanig meespelen zou best kunnen. Maar misschien ook niet. Doet er ook niet toe want dat hele bange hondje was een fictief voorbeeld bij het hele verhaal.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Natuurlijk moet je zo een hondje altijd aanlijnen of oppakken. En dan kun je overleggen met het baasje of ze wel los samen kunnen.johan1969 schreef:Ben ik ook mee eens !Nanna schreef:Simone weegt ook iets van 5 kilo. Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om haar angstvallig in de gaten te houden of zelfs aangelijnd omdat grote honden blijkbaar meer rechten en voorrang hebben om los te lopen en jij je muis maar bij je te houden hebt.![]()
Zij gedraagt zich volkomen normaal en vredelievend en vraagt geen secónde om de één of andere bezopen correctie van welke idioot dan ook.![]()
Ik vind juist dat de regelneverige honden van het correctiemodel maar aangelijnd moeten blijven
Als je een hond hebt die graag vecht met andere honden of niet betrouwbaar is met pups, moet je die niet in een losloopgebied loslaten.
Ms wou de yorkie-eigenares haar hondje net met grote sociale honden in contact brengen.
Wat is het alternatief : altijd aanlijnen, oppakken als er een andere hond aankomt ? Zo leren ze nooit normaal hondengedrag.
Schijnbaar is dat erg lastig voor mensen.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Oneens. Jij kent duidelijk Belle nietMARC_S schreef: Dus ik zei, stel dat Belle met een andere hond speelt dan die bullmastif, dan zal zij anders spelen toch? Eens of niet eens? Of gaat ze gewoon altijd op dezelfde manier spelen? Dat kan ik niet geloven.

-
Neeltje
Hier kwakt niemand zomaar z'n hond in het omheinde veld. Er wordt altijd wel eerst gevraagd of het goed is. En verder kennen wij elkaar zo goed als allemaal en weet je dus ook met welke honden het wel en niet kan.Moos schreef:Volgens mij is iedereen het daar wel mee eens, alleen de praktijk is andersS@ndr@ schreef:Neeltje schreef:Waarom niet gewoon ieder zijn eigen verantwoording nemen voor zijn eigen hond? Wat voor formaat je hond ook is, of hij wel of niet met alle honden kan. Ook in een losloopgebied, moet je je hond bij je kunnen houden en niet zo maar op jan en alleman af laten lopen. Ook al zouden de honden prima met elkaar overweg kunnen, is het nog steeds de eigenaar van de hond die bepaalt of andere honden bij zijn/haar hond mag. Een losloopgebied is volgens mij niet een vrijkaart om alle honden op een hoop te gooien.
Neem je verantwoordelijkheid en heb respect voor een ander.
Maar goed, mij zie je niet in een losloopgebied, ik hoef niet tussen die 'rotzooi'.helemaal mee eens
![]()
Ik loop trouwens prima in losloopgebieden over het algemeen hoor, zie dat niet als "die rotzooi". Op zo'n omheind speelveldje waar iedereen zijn hond in kwakt zou je me niet zo snel zien denk ik, maar die heb je hier ook niet.
-
Angelique.
alm@ schreef:Oneens. Jij kent duidelijk Belle nietMARC_S schreef: Dus ik zei, stel dat Belle met een andere hond speelt dan die bullmastif, dan zal zij anders spelen toch? Eens of niet eens? Of gaat ze gewoon altijd op dezelfde manier spelen? Dat kan ik niet geloven.met mijn 10-jarige of 5-jarige herder speelt zij exact hetzelfde. De reacties van mijn honden zijn wisselend maar Belle daverd onverdroten voort én ze krijgt ze aan het spelen. Ik ben ervan overtuigd dat Belle op dezelfde manier met een Russell of een Chi gaat spelen, spelen dus maar met een hoop lompheid. En daar probeert Whera voor te waken want Belle walst ze plat
Dat is dus wat ik probeerde uit te leggen over Dallas ook, die speelt zover ik nu gezien heb met iedere hond hetzelfde
-
S@ndr@
- Zeer actief
Belle klinkt als een hele leuke date voor Gil
, hoe herkenbaar,
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar wilde toch hier op reageren:
En dat ben ik helemaal met haar eens. Als jouw honden niet normaal kunnen omgaan met andere loslopende honden dan is dat jouw verantwoordelijkheid en jouw probleem, niet van die vrouw. Wat moet ze dan? Ergens anders gaan lopen zodat jij jouw honden wel los kunt laten lopen?chrico schreef:Heb het zelf een keer meegemaakt met een chipupje van een week of 8. Dat zat in hoog gras en het was dat ik mij toen afvroeg wat die vrouw daar deed en de honden aanlijnde en achteraf maar goed ook want stel dat ze er op hadden gestaan :N: Ik was daar met Dyna en Lu (die zelf nog maar een maand of 6 was).
Ik kon die vrouw uitleggen wat ik wilde maar die vond gewoon het is een losloopgebied dus ook haar hondje mocht los.

-
S@ndr@
- Zeer actief
tja dan zul je hem wel moeten kunnen zien in het hoge gras, als je het niet ziet, wat dan,
niet iedereen heeft dezelfde gave als Jomanda
niet iedereen heeft dezelfde gave als Jomanda
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Dat denk ik ook. Je moet wel op tijd de batterijtjes eruit halen want het kind stopt gewoon nietS@ndr@ schreef:Belle klinkt als een hele leuke date voor Gil![]()
, hoe herkenbaar,

-
chrico
- Zeer actief
Heb jij wel eens een chiupje gezien in hoog gras?? Zo knap dat je vind dat mijn honden er niet mee om kunnen gaan ipv dat je ziet dat er uit voorzorg gereageerd word.sjaak-k schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen, maar wilde toch hier op reageren:
En dat ben ik helemaal met haar eens. Als jouw honden niet normaal kunnen omgaan met andere loslopende honden dan is dat jouw verantwoordelijkheid en jouw probleem, niet van die vrouw. Wat moet ze dan? Ergens anders gaan lopen zodat jij jouw honden wel los kunt laten lopen?chrico schreef:Heb het zelf een keer meegemaakt met een chipupje van een week of 8. Dat zat in hoog gras en het was dat ik mij toen afvroeg wat die vrouw daar deed en de honden aanlijnde en achteraf maar goed ook want stel dat ze er op hadden gestaan :N: Ik was daar met Dyna en Lu (die zelf nog maar een maand of 6 was).
Ik kon die vrouw uitleggen wat ik wilde maar die vond gewoon het is een losloopgebied dus ook haar hondje mocht los.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
chrico
- Zeer actief
Belle heeft eerst even opstart nodig om te zien dat Gils echt haar niet opeet. Als zij daaroverheen is dan heb je een raket :N: en zit je naar een tenniswedstrijd te kijkenS@ndr@ schreef:Belle klinkt als een hele leuke date voor Gil![]()
, hoe herkenbaar,
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- sjaak-k
- Zeer actief
Nouja, je zegt zelf "stel dat ze er op hadden gestaan". Dat is dan toch iets wat jouw honden fout doen? Daarnaast neem ik aan dat die vrouw erbij was, dus laat je je hond sowieso niet bij haar in de buurt. Is het opeens een maatstaaf dat je hond hoger moet zijn dan het gras? Ze heeft gewoon gelijk, haar hond mag daar ook los, als jij of als jouw honden daar een probleem mee hebben moet je daar niet gaan lopen, zo simpel is het toch?chrico schreef:Heb jij wel eens een chiupje gezien in hoog gras?? Zo knap dat je vind dat mijn honden er niet mee om kunnen gaan ipv dat je ziet dat er uit voorzorg gereageerd word.sjaak-k schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen, maar wilde toch hier op reageren:

-
chrico
- Zeer actief
Nee nee dat klopt niet dames, dat kan niet. Het kan zijn dat je denkt je hond te kennen maar daar zitten jullie helemaal mee fout. Foeifoei.Nuyvilaq schreef:alm@ schreef: Oneens. Jij kent duidelijk Belle nietmet mijn 10-jarige of 5-jarige herder speelt zij exact hetzelfde. De reacties van mijn honden zijn wisselend maar Belle daverd onverdroten voort én ze krijgt ze aan het spelen. Ik ben ervan overtuigd dat Belle op dezelfde manier met een Russell of een Chi gaat spelen, spelen dus maar met een hoop lompheid. En daar probeert Whera voor te waken want Belle walst ze plat
Dat is dus wat ik probeerde uit te leggen over Dallas ook, die speelt zover ik nu gezien heb met iedere hond hetzelfde
Elke hond heeft zijn eigen manier en de toenadering kan verschillen van hond naar hond maar als er gespeeld word kan ik zo vertellen wat er gaat gebeuren en ik ben niet eens helderziend. Blijkbaar moet je daar toch je hond een beetje voor kennen wil je dat weten.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
S@ndr@
- Zeer actief
en dan gaan we weer in de herhaling
, wat heb je aan gelijk hebben als je hondje wordt platgestampt door mens of dier.
volgens mij helemaal niks, maar goed jij zult het wel anders zien gok ik zomaar
volgens mij helemaal niks, maar goed jij zult het wel anders zien gok ik zomaar
-
chrico
- Zeer actief
Waarom is dat fout? Mijn hond is een jager die gek is om op muizen te springen net zoals zovele honden. Die vrouw stond op het pad en de pup was een eindje uit haar buurt in het hoge gras dus niet zichtbaar. Dus ik mag niet in de buurt komen van andere mensen? Wauw hee, dan zal ik toch vleugels moeten hebben om verder te kunnen wandelen. Ik zal er toch langs moeten snap je. Mijn honden vallen geen mensen lastig dus waarom moet ik ze er uit de buurt houden als zij gewoon doorlopen? Ik mag er wel terreinhonden van gaan maken ondertussensjaak-k schreef:
Nouja, je zegt zelf "stel dat ze er op hadden gestaan". Dat is dan toch iets wat jouw honden fout doen? Daarnaast neem ik aan dat die vrouw erbij was, dus laat je je hond sowieso niet bij haar in de buurt. Is het opeens een maatstaaf dat je hond hoger moet zijn dan het gras? Ze heeft gewoon gelijk, haar hond mag daar ook los, als jij of als jouw honden daar een probleem mee hebben moet je daar niet gaan lopen, zo simpel is het toch?
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- sjaak-k
- Zeer actief
Je moet niet in de slachtoffer rol kruipen, je begrijpt best wat ik bedoel. Als jouw honden op andere kleine dieren springen moet je ze aanlijnen, zo simpel is dat. Die vrouw heeft net zoveel recht daar te lopen als jij, je moet de rollen niet om gaan draaien.

-
Tiny
- Zeer actief
Even hoor, haar honden springen niet zomaar op kleine honden, mijn Jeda is veilig bij Nikan en Kito. Ze bedoelt dat je een klein hondje in het hoge gras niet ziet en dan kan het zomaar zijn dat het aangezien wordt voor een klein prooidiertje. Beetje raar om dan steeds je honden aangelijnd te hebben als de vrouw van de Wa zelf niet begrijp dat haar hondje gevaar loopt in het hoge gras. Blijf dan op het pad, haar honden zien heus wel het verschil tussen een hond en een muis als het zichtbaar is.sjaak-k schreef:Je moet niet in de slachtoffer rol kruipen, je begrijpt best wat ik bedoel. Als jouw honden op andere kleine dieren springen moet je ze aanlijnen, zo simpel is dat. Die vrouw heeft net zoveel recht daar te lopen als jij, je moet de rollen niet om gaan draaien.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
chrico
- Zeer actief
Haha slachtofferrol. Het enige wat er nu gebeurd is dat je meegaat op de flow. Als je het topic had gelezen dan had je er misschien meer van begrepen. Slachtoffer ben ik niet, want ik zou een dader zijn weet je nog met mijn ozo foute honden.sjaak-k schreef:Je moet niet in de slachtoffer rol kruipen, je begrijpt best wat ik bedoel. Als jouw honden op andere kleine dieren springen moet je ze aanlijnen, zo simpel is dat. Die vrouw heeft net zoveel recht daar te lopen als jij, je moet de rollen niet om gaan draaien.
Nee ik begrijp niet wat je bedoeld. Zou ik de honden loslaten dan is het niet goed, roep ik de honden bij mij dan is het ook niet goed. Dat is wat jij te melden heb. Ik neem mijn verantwoording en wijs de vrouw op de gevaren die eraan vast zitten om zo een ieniminiepupje uit je buurt in het hoge gras te laten lopen. Dat heeft niets met rollen omdraaien te maken, dat is zorgzaam zijn en denken aan je medemens maar okee, ook dat is dus niet goed
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
chrico
- Zeer actief
Tiny schreef:Even hoor, haar honden springen niet zomaar op kleine honden, mijn Jeda is veilig bij Nikan en Kito. Ze bedoelt dat je een klein hondje in het hoge gras niet ziet en dan kan het zomaar zijn dat het aangezien wordt voor een klein prooidiertje. Beetje raar om dan steeds je honden aangelijnd te hebben als de vrouw van de Wa zelf niet begrijp dat haar hondje gevaar loopt in het hoge gras. Blijf dan op het pad, haar honden zien heus wel het verschil tussen een hond en een muis als het zichtbaar is.sjaak-k schreef:Je moet niet in de slachtoffer rol kruipen, je begrijpt best wat ik bedoel. Als jouw honden op andere kleine dieren springen moet je ze aanlijnen, zo simpel is dat. Die vrouw heeft net zoveel recht daar te lopen als jij, je moet de rollen niet om gaan draaien.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
S@ndr@
- Zeer actief
wat is dat nu toch voor mafssjaak-k schreef:Je moet niet in de slachtoffer rol kruipen, je begrijpt best wat ik bedoel. Als jouw honden op andere kleine dieren springen moet je ze aanlijnen, zo simpel is dat. Die vrouw heeft net zoveel recht daar te lopen als jij, je moet de rollen niet om gaan draaien.
-
chrico
- Zeer actief
Dat is leuk, onder het mom van ik heb niet het hele topic gelezen toch achter mensen aanrennen. Ehm, dit is in mijn ogen de bewuste kip zonder kop, of de klok horen luiden ...........S@ndr@ schreef:wat is dat nu toch voor mafssjaak-k schreef:Je moet niet in de slachtoffer rol kruipen, je begrijpt best wat ik bedoel. Als jouw honden op andere kleine dieren springen moet je ze aanlijnen, zo simpel is dat. Die vrouw heeft net zoveel recht daar te lopen als jij, je moet de rollen niet om gaan draaien.![]()
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- sjaak-k
- Zeer actief
chrico wil het gewoon niet begrijpen, prima, dan steek ik er geen energie meer in.
Je zegt het hier zelf. Als jouw honden een pup (hoe klein ook) niet kunnen onderscheiden van een muis... Dan moet je ze inderdaad aanlijnen. Ga hier dan niet zielig lopen doen met teksten als "mag ik dan nergens meer lopen" en "ik moet er maar terrein honden van maken". Je wilt het niet begrijpen, prima, dan stop ik met uitleggen.chrico schreef: Waarom is dat fout? Mijn hond is een jager die gek is om op muizen te springen net zoals zovele honden.

-
Tiny
- Zeer actief
Dus als jouw honden iets zien bewegen in het hoge gras weten ze gelijk wat het is? Knap hoor. Ik heb geen jagers of grote honden maar gras wat beweegt nodigt hen wel uit om even te kijken, het verschil is dan de grote van mijn honden. Die verwonden niet zo als die van Whera, en nee niet omdat ze vals zijn maar het gewicht of eventuele lompheid maakt iets meer schade. Hondje is trouwen dood getrapt door een jogger dus totaal onzichtbaar voor een mens ook.sjaak-k schreef:chrico wil het gewoon niet begrijpen, prima, dan steek ik er geen energie meer in.
Je zegt het hier zelf. Als jouw honden een pup (hoe klein ook) niet kunnen onderscheiden van een muis... Dan moet je ze inderdaad aanlijnen. Ga hier dan niet zielig lopen doen met teksten als "mag ik dan nergens meer lopen" en "ik moet er maar terrein honden van maken". Je wilt het niet begrijpen, prima, dan stop ik met uitleggen.chrico schreef: Waarom is dat fout? Mijn hond is een jager die gek is om op muizen te springen net zoals zovele honden.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
chrico
- Zeer actief
sjaak-k schreef:chrico wil het gewoon niet begrijpen, prima, dan steek ik er geen energie meer in.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan