Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Apetrots op ons meiske * Update: alle stelwerkvideos p2
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Apetrots op ons meiske * Update: filmpje p2
We hebben het door omstandigheden nogal druk, zijn amper thuis en ik ben in de schaarse tijd die over blijft nog aan het vechten met de camera, bewerkingsprogramma's en dat soort ellende, dus ik heb pas 1 filmpje online.
Stokstellen: http://www.youtube.com/watch?v=9loZHXKqf10
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
ziet er goed uitGos schreef:We hebben het door omstandigheden nogal druk, zijn amper thuis en ik ben in de schaarse tijd die over blijft nog aan het vechten met de camera, bewerkingsprogramma's en dat soort ellende, dus ik heb pas 1 filmpje online.

Jan

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Mooi
Ze staat er pcies goed voor, lossen uitzichzelf
.
En wat een geweldig mooie manier van bewaken. Mooi hoor.

Gr. Aniek

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat ziet er super uit zeg! Wow!
Prachtig gezicht, dat ene voorpootje op het been van de pakwerker bij het bewaken/aanblaffen (ik weet niet wat de juiste term hiervoor is) en hoe ze heen en weer springt tijdens het transport is ook een geweldig mooi gezicht.
En wat een rust straalt Peter uit zeg!
Prachtig gezicht, dat ene voorpootje op het been van de pakwerker bij het bewaken/aanblaffen (ik weet niet wat de juiste term hiervoor is) en hoe ze heen en weer springt tijdens het transport is ook een geweldig mooi gezicht.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Gaaf!
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
leuk filmpje zeg.
Dat bewaken is idd mooi om te zien met dat pootje steeds op zn been.
Dat bewaken is idd mooi om te zien met dat pootje steeds op zn been.

Cash v Heiligental en Flow.
-
- Zeer actief
Het is een apart hondje, en ze stond inderdaad heel goed. Nou is ze qua stellen wel heel stabiel hoor, en ze is heel erg snel in haar aanval. Peter heeft er een behoorlijke tijd over gedaan om uit te vinden hoe ze het beste werkte en dat heeft heel wat hoodfbrekers gekost. Uit zichzelf lossen werkt inderdaad het beste. De grote ommekeer kwam echt met het veranderen van club en de ontdekking dat mevrouw niet met een lijntje eraan wil werken. Dat gaf meer rust in de hond en minder gevecht (want het is echt een raar ding hoor). Toen m'n man het ook opgaf om de uitvoering naar zijn standaard te gaan zetten (wat bij andere honden wel gaat) en zich puur ging concentreren op wat voor haar het beste werkte, ging het heel erg vooruit. Sommige clubgenoten zien niet graag deze manier van bewaken, maar in haar geval geeft het de minste kans op nabijten. Ze schijnt in het hout ook heel erg scherp te hebben gestaan, ze leek er aan te komen alsof ze kwam om te stellen. Als ik het filmpje van de schijn erop krijg, zul je wel zien hoe ik dat bedoel (verwante oefening natuurlijk), maar ze bleef er gelukkig toch afBudkes schreef:MooiZe staat er pcies goed voor, lossen uitzichzelf
.

-
- Zeer actief
Dat heen en weer springen zien we liever niet eigenlijk, het kan overgaan in hinderlijk transport lopen. Maar dit is wel haar stijl.LongFields schreef:Dat ziet er super uit zeg! Wow!
Je denkt dat hij rust uitstraalt, maar hij was echt heel erg gespannen

- Dyenga
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Dobermann
- Contacteer:
Ziet er goed uit Ellen! Dat hebben ze mooi weer gefikst! Congratz 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/ - Locatie: nijmegen
- Contacteer:
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Nogmaals gefeliciteerd een goede combi van naar de hond kijken, volwassen laten worden (zeker ook met haar nest)......
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
Mooi filmpje, ze heeft het goed gedaan.
vind het bewaken met de poot zo op de pakwerker wel mooi maar inderdaad liever zie je het niet, zoals dat springen. Maar als dat de manier van het hondje is.... goed dat Peter dat geaccepteerd heeft en niet in "gevecht" is gebleven daarmee.
vind het bewaken met de poot zo op de pakwerker wel mooi maar inderdaad liever zie je het niet, zoals dat springen. Maar als dat de manier van het hondje is.... goed dat Peter dat geaccepteerd heeft en niet in "gevecht" is gebleven daarmee.
-
- Zeer actief
Haar nest heeft haar wat verzacht in de omgang, je moet niet vergeten dat ze met 10 maanden bij ons kwam met een berg wantrouwen erop, en dat de toenmalige baas haar niet eens uit de auto durfde te halen zo bang als hij van haar was....crutz schreef:Nogmaals gefeliciteerd een goede combi van naar de hond kijken, volwassen laten worden (zeker ook met haar nest)......
-
- Zeer actief
Re: Apetrots op ons meiske * Update: videos alle steloefeningen

Ik kom nergens aan toe, maar nu toch eindelijk de filmpjes van het middagprogramma (ik weet het, er zouden wat stukjes afgeknipt mogen worden maar daar heb/maak ik geen tijd voor):
stok
schot
terugroepen (Best netjes dacht ik

fiets (hier werd ze even afgeleid in het bewaken door iets in het publiek, wat wat punten kostte)
schijn Net zo scherp als in het hout, maar ook hier kon ze zichzelf beheersen, gelukkig.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Apetrots op ons meiske * Update: alle stelwerkvideos p2
Als totale leek vind ik het er erg goed uitzien.
Bij het filmpje van het schot zat trouwens geen geluid volgens mij.
En bij de schijn leek Laika wel een stokstaartje in reuzenformaat, wat een grappig gezicht was dat!
Ik vind het razend knap wat Peter met Laika bereikt heeft, het was geen gemakkelijke taak volgens mij maar hij heeft het er prima van afgebracht. Het was ook wel leuk dat op 1 filmpje (volgens mij van het terugroepen) iemand vlakbij de camera als commentaar gaf: "netjes!"

Bij het filmpje van het schot zat trouwens geen geluid volgens mij.
En bij de schijn leek Laika wel een stokstaartje in reuzenformaat, wat een grappig gezicht was dat!
Ik vind het razend knap wat Peter met Laika bereikt heeft, het was geen gemakkelijke taak volgens mij maar hij heeft het er prima van afgebracht. Het was ook wel leuk dat op 1 filmpje (volgens mij van het terugroepen) iemand vlakbij de camera als commentaar gaf: "netjes!"

- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
van harte gefeliciteerd! ik ben een leek wat dit betreft, maar ik vind het er goed uit zien

- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
ziet er goed uit.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Mooi stelwerk
Ben echt gecharmeerd van de gedreven manier waar op ze werkt. Knap dat je man zich zo heeft kunnen voegen naar de manier waarop ze het beste op te leiden was, zo hoort dat, wou dat iedereen dat deed ipv andersom, dus de hond koste wat kost naar jou voegen. Knap hoor.
Grappig trouwens dat ze met schot en fietstellen op links zit. Je zag de helper ook even lachen met schot, zo van oeps dat had ik niet gedacht.

Grappig trouwens dat ze met schot en fietstellen op links zit. Je zag de helper ook even lachen met schot, zo van oeps dat had ik niet gedacht.

Gr. Aniek

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Budkes schreef:Mooi stelwerkBen echt gecharmeerd van de gedreven manier waar op ze werkt. Knap dat je man zich zo heeft kunnen voegen naar de manier waarop ze het beste op te leiden was, zo hoort dat, wou dat iedereen dat deed ipv andersom, dus de hond koste wat kost naar jou voegen. Knap hoor.
Idd net werk,
Maareh, links is normaal in Brabant hoor;)
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Netjes! 

Groetjes Inge

-
- Zeer actief
Er zat ook weing anders op, anders deed ze het gewoon niet of begon een gevecht. Het is een hondje van uitersten, met een niet-optimale start (maar als pup schijnt ze al vrij heftig te zijn geweest qua bezitsdrang).Budkes schreef:Mooi stelwerkBen echt gecharmeerd van de gedreven manier waar op ze werkt. Knap dat je man zich zo heeft kunnen voegen naar de manier waarop ze het beste op te leiden was, zo hoort dat, wou dat iedereen dat deed ipv andersom, dus de hond koste wat kost naar jou voegen. Knap hoor.
Zoals Crutz al zei, da's hier best wel normaal eigenlijkBudkes schreef: Grappig trouwens dat ze met schot en fietstellen op links zit. Je zag de helper ook even lachen met schot, zo van oeps dat had ik niet gedacht.

- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Ik heb er de ballen verstand van maar vind het super knap!!!!!!!!!!!!!!!!!
je moet toch echt een uitstekende relatie met je hond hebben 

- Budkes
- Zeer actief

Maar dan weten we dat vast hier, mochten we ooit een brabants hondje aanschaffen.

Gr. Aniek

-
- Zeer actief
Mwah, het is meer dat niet op links eigenlijk een beetje raar is....Budkes schreef:Raar volk die Brabanders............
![]()

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Gos schreef:Mwah, het is meer dat niet op links eigenlijk een beetje raar is....Budkes schreef:Raar volk die Brabanders............
![]()
Nee hoor, niet op rechts is vreemd

Woon in Brabant, tijdje getraind in Brabant, maar toch alles (eigenwijs) op rechts achter (werd niet overal gewaardeerd en Ace heeft nog al een voor een verrassing bij de helper gezorgd......
Ach, nu in NH voor de keuring....
-
- Zeer actief
Was maar een geintje, het is maar wat je gewend bent. Wij zijn er in ieder geval heel blij mee, en bovendien, als het moet, pakt ze sowiezo daar beet waar het kan, daar ligt zij niet wakker van in ieder geval. Maar ze is toch netjes haar plaats geleerd door het goede pakwerk wat uiteindelijk voor haar gemaakt is. Wij waren dus niet de enigen die heel tevreden waren, de club ook. En ook degene die "netjes" zei met het terugroepen (niet van de club), die had een binnenpretje omdat hij haar op de eerste club had geziencrutz schreef: Nee hoor, niet op rechts is vreemd![]()