Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Steppen + foto's

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Steppen + foto's

Ongelezen bericht door Crista »

Ik heb een tijdje geleden een 2e hands step gekocht om samen met Mitch te gaan steppen. Fietsen heb ik wel eens geprobeerd, maar dat vind ik zelf te gevaarlijk.. als we een andere hond tegenkomen moet ik dan helemaal afstappen en voordat ik zo ver ben heeft Mitch me er al afgetrokken :mrgreen: Waarschijnlijk valt het wel mee, maar ik ben gewoon niet zo'n fiets mens

De step heeft een hele tijd nutteloos in de schuur gestaan, maar gisteren heb ik flink geoefend.. en het is me toch LEUK :D Mitch loopt echt perfect mee!! Eerst lopen we een stukje met de step in de hand en dan gaan we in draf verder als we moeten afremmen zeg ik 'Zachtjesss' en als we echt moeten stoppen zeg ik 'Wacht'. Mitch doet het precies!!
We kwamen zelfs wandelaars tegen die Mitch helemaal negeerde! ik voel me ook een stuk zekerder op de step in vergelijking met de fiets.. nou heb ik een fiets schema uitgeprint zodat we de afstand rustig kunnen opbouwen, echt heel leuk!

We kwamen mijn broer en zijn vriendin tegen en die hebben foto's gemaakt (let niet op de kwaliteit, gaat om het idee)..
Afbeelding

Afbeelding

Even een korte pauze..
Afbeelding
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Re: Steppen + foto's

Ongelezen bericht door Suuz! »

Leuk he dat steppen! Ik doe het hier regelmatig ook, tegenwoordig wat meer in de avonduren omdat het vaak overdag net te warm is, maar Lune vind het ook zo geweldig.
Wij hebben hier een groot park (inrichting) aan de overkant en daar kunnen we ons heerlijk uit leven met de step.

Leuke foto's!
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Leuk! Heb je nou de lijn in je hand? Ik zou een heupgordel kopen, stept veel fijner! Ik vind fietsen met twee honden niet te doen, maar naast de step gaat het prima met Bram en Izzie.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Crista
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crista »

Zoek stok! schreef:Leuk! Heb je nou de lijn in je hand? Ik zou een heupgordel kopen, stept veel fijner! Ik vind fietsen met twee honden niet te doen, maar naast de step gaat het prima met Bram en Izzie.
Ja ik heb de lijn inderdaad in mijn hand, maar uiteindelijk wil ik wel een heupgordel.. vond dit alleen even veiliger met oefenen (zodat ik niet van de step afgetrokken wordt). Ik heb de lijn hier ook aan zijn halsband, had hem eerst gewoon aan het tuig maar dan is Mitch bijna niet te sturen. Eerst nog even flink oefenen dus :wink: maar leuk is het zeker!!
Mitch & Kiyo
Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Leuk he steppen! Ik ben ook nog steeds erg enthousiast, ga alleen wel bijna altijd zonder honden, die van mij gaan me namelijk niet hard genoeg :mrgreen: Kori zou qua tempo denk ik wel kunnen hoor maar zij vindt er geen bal aan dus ja.... :roll:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik vind steppen met de hond ook geweldig, kan niet wachten tot Gil anderhalf is :cheer: :engel: , en hopelijk helemaal goed bevonden, dan gaan we ook weer, voor nu doen we alleen even oefenen en het pad op en neer :wink:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Crista schreef:
Zoek stok! schreef:Leuk! Heb je nou de lijn in je hand? Ik zou een heupgordel kopen, stept veel fijner! Ik vind fietsen met twee honden niet te doen, maar naast de step gaat het prima met Bram en Izzie.
Ja ik heb de lijn inderdaad in mijn hand, maar uiteindelijk wil ik wel een heupgordel.. vond dit alleen even veiliger met oefenen (zodat ik niet van de step afgetrokken wordt). Ik heb de lijn hier ook aan zijn halsband, had hem eerst gewoon aan het tuig maar dan is Mitch bijna niet te sturen. Eerst nog even flink oefenen dus :wink: maar leuk is het zeker!!
Maar juist aan de heup kun je veel meer hebben dan met de lijn in de hand! Izzie trekt als een halve zool :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Keano11
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Keano11 »

Heb ook een step gezien en nu wachten tot ik ze kan bellen, hij is er nog wel!
Maar moet ik wel het adres hebben, he?

Dan kan ik ook gaan steppen, jihaaaa

Leuk die fotos Crista, had ze al gezien op het 123 forum!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”