Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wedstrijd - filmpje

Moderator: moderatorteam

poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Wedstrijd - filmpje

Ongelezen bericht door poembaa »

Ze was knap !!!! En dat sturen komt nog wel. (En inderdaad, die tweede insteek palen op het "vast parcours" had ze niet hoor). Hihi, Rhythm heeft nu gewonnen, maar straks legt die het mooi af tegen de snelheid van Izzie hoor. En dat heb je toch echt wel nodig bij behendigheid.

Rhythm was ook rete-braaf. Doe je in de training max 3 hindernisjes achter elkaar, nu moest hij er bij de jumping wel 14 achter elkaar doen zonder koek tussendoor of spel-beloning. Ik vond hem fantastisch .... Hij's pas 9 maanden! En dan die kop bij al die bordjes bij de hindernissen "wa's da?" hihihi

Ik ben bezig met de foto's. Als er wat leuks bij zit .....
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Zoek stok! schreef: De volgende keer krijgt ze wel een jens terug als ze in m'n arm hangt, dat ging juist zo goed.
Dat happen of dat jensen ? :engel:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Zoek stok! schreef:Ja, we zijn eigenlijk nog helemaal niet zo ver. Met name omdat ik zo enorm veel op sprongtechniek getraind heb. Maar dat is dan ook goed gelukt. Ze pakt overigens in dat lange stuk ook nog twee insteken palen mee (al weet ik niet meer of ze ze had en kan het op het filmpje ook niet zien) :wink:

Ik moet nog een beetje over mijn paniek heen stappen (Izziiiiiiiiieeeeeee stoppuuuuuhhhhh :N: ), daarom is het goed nu al zo nu en dan een parcourtje te lopen. De volgende keer krijgt ze wel een jens terug als ze in m'n arm hangt, dat ging juist zo goed.
Dat viel mij ook wel op ja. Is dat typisch voor Herders? Ik zag de Sheltie bij ons op training dat laatst ook doen toevallig.
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Zoek stok! schreef: De volgende keer krijgt ze wel een jens terug als ze in m'n arm hangt, dat ging juist zo goed.
Dit viel mij inderdaad ook op, dat ze in je arm hing... kan je je u'tje kosten strak :denken:

Maar voor de rest ziet het er goed uit, erg snel!
Dat viel mij ook wel op ja. Is dat typisch voor Herders? Ik zag de Sheltie bij ons op training dat laatst ook doen toevallig.
Vind het eigenlijk niet echt typisch herders.... (al zie je het ook vaak bij shelties en borders, wat ook herders zijn)
Laatst gewijzigd door EschaenStefanie op 19 jun 2010 22:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

poembaa schreef:Ze was knap !!!! En dat sturen komt nog wel. (En inderdaad, die tweede insteek palen op het "vast parcours" had ze niet hoor). Hihi, Rhythm heeft nu gewonnen, maar straks legt die het mooi af tegen de snelheid van Izzie hoor. En dat heb je toch echt wel nodig bij behendigheid.

Rhythm was ook rete-braaf. Doe je in de training max 3 hindernisjes achter elkaar, nu moest hij er bij de jumping wel 14 achter elkaar doen zonder koek tussendoor of spel-beloning. Ik vond hem fantastisch .... Hij's pas 9 maanden! En dan die kop bij al die bordjes bij de hindernissen "wa's da?" hihihi

Ik ben bezig met de foto's. Als er wat leuks bij zit .....
Hij was super braaf :ok: Ik vond het iig prettig dat Izzie met publiek e.d. ook gewoon geconcentreerd is. Het maakte echt geen verschil voor haar. Behalve dan dat ze bij de jumping doordraaide, maar dat was volgens mij vooral omdat ze mij niet begreep.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Maeve schreef:
Zoek stok! schreef:Ja, we zijn eigenlijk nog helemaal niet zo ver. Met name omdat ik zo enorm veel op sprongtechniek getraind heb. Maar dat is dan ook goed gelukt. Ze pakt overigens in dat lange stuk ook nog twee insteken palen mee (al weet ik niet meer of ze ze had en kan het op het filmpje ook niet zien) :wink:

Ik moet nog een beetje over mijn paniek heen stappen (Izziiiiiiiiieeeeeee stoppuuuuuhhhhh :N: ), daarom is het goed nu al zo nu en dan een parcourtje te lopen. De volgende keer krijgt ze wel een jens terug als ze in m'n arm hangt, dat ging juist zo goed.
Nee hoor, het is typisch Izzie en ik :wink: Izzie doet het als ze overvraagd wordt of als ze me niet begrijpt. Ik denk dat het nu om alletwee ging. Voor het eerst zoveel hindernissen achter elkaar, en op het laatst dacht ze echt dat ze de tunnel in moest. Maar ja, dan mag het nog niet. Zwak puntje van mij :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

EschaenStefanie schreef: Dit viel mij inderdaad ook op, dat ze in je arm hing... kan je je u'tje kosten strak :denken:
Wij gaan pas volgend jaar echt wedstrijden lopen hoor :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Zoek stok! schreef: Nee hoor, het is typisch Izzie en ik :wink: Izzie doet het als ze overvraagd wordt of als ze me niet begrijpt. Ik denk dat het nu om alletwee ging. Voor het eerst zoveel hindernissen achter elkaar, en op het laatst dacht ze echt dat ze de tunnel in moest. Maar ja, dan mag het nog niet. Zwak puntje van mij :wink:
Ah okay, dan is het puur toeval dat ik het een Sheltie ook zag doen. Die leek het trouwens te doen uit enthousiasme. Was namelijk net na de training toen we het veld af liepen.
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Zoek stok! schreef:
EschaenStefanie schreef: Dit viel mij inderdaad ook op, dat ze in je arm hing... kan je je u'tje kosten strak :denken:
Wij gaan pas volgend jaar echt wedstrijden lopen hoor :mrgreen:
had ik wel begrepen :lol1: dat ze nu nog niet helemaal wedstrijdklaar was, vind het wel erg mooi hoe de snelheid er nog zo in zit! Voor haar 'eerste wedstrijdje' mag je dik tevreden zijn toch?
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

gaaf filmpje!! Dat happen herken ik wel haha vooral wat je zegt als ze iets wil wat niet goed gaat. Volgens mij wel herder eigen, dat scherpe randje
Perry en Noah

Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Ook ik herken het happen maar al te goed, dus wel degelijk herder :lol1:
Hij doet het ook als hij overvraagd word of de controle verliest in bepaalde situaties, als ik zwem en hij me niet bijhoud of toen we voor het eerst gingen fietsen, wilde hij in me been happen. Ook als ik van de kabelbaan ga in het bos en hij erachter aanrent hapt ie naar me. Stomme beesten. :F:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Kanonne wat is ze snel! Echt leuk zo'n parcoursje, kun je toch al oefenen met het hele wedstrijdgebeuren ook al kunnen ze nog niet alles helemaal :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Zoek stok!
Zeer actief

Lysette schreef:Kanonne wat is ze snel! Echt leuk zo'n parcoursje, kun je toch al oefenen met het hele wedstrijdgebeuren ook al kunnen ze nog niet alles helemaal :ok:
Ja ik vond het ook leuk! En vergis je niet in de snelheid he, ze moet nog naar 65 cm springen :wink: Ik wil haar eerst laten röntgenen en dan gaan we echt omhoog.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Dat ziet er al goed uit zeg. Ben je zelf al bezig met conditie training, Izzie die blijft echt wel snel al gaat ze 65cm springen :mrgreen:
Alleen zou ik ook even streng worden op het bijten :wink:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Wat leuk! Izzie heeft echt een lol :mrgreen:

En dat happen, zou er dan toch iets van herderbloed in Sita zitten ergens. Het is wel heel herkenbaar :wink:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Leuk filmpje van jullie eerste wedstrijd.
Dat Izzie snel is had ik al gezien. Die gaat er echt wel komen
Enne ze deed het raakvlak vandaag stukken beter :pffff:
Suzanne gefeliciteerd.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Racemonster!
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Zoek stok! schreef:
Lysette schreef:Kanonne wat is ze snel! Echt leuk zo'n parcoursje, kun je toch al oefenen met het hele wedstrijdgebeuren ook al kunnen ze nog niet alles helemaal :ok:
Ja ik vond het ook leuk! En vergis je niet in de snelheid he, ze moet nog naar 65 cm springen :wink: Ik wil haar eerst laten röntgenen en dan gaan we echt omhoog.
Denk dat ze dan nog wel snel is :pffff: Zal Sander vast waarschuwen dat hij en Ziva zware concurrentie krijgen :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
SimoneA
Zeer actief

Ongelezen bericht door SimoneA »

Ziet er goed uit hoor!! :cheer:
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

Super! Knappe Izzie. Vind het knap hoe mooi geconcentreerd ze werkt en ook zie je haar al echt zelfstandig werken (sturen naar de tunnel).

Ik ben er nog niet uit of je Izzie een jens moet verkopen in zo'n situatie, maar dat is omdat ik niet geloof in dat soort confrontaties in het parcours. Ik zou wellicht eerder de oplossing zoeken in het voorkomen van deze situatie. Als Izzie een toestel neemt wat jij niet bedoelt.......maar blijkbaar wel aangeeft omdat jij niet duidelijk bent omdat je net inhoud of twijfelt (denk aan de lessen van Jan ..het ligt altijd aan de handler :mrgreen: )...zou ik er wellicht voor kiezen met een hond als Izzie gewoon door te handlen ipv haar terug roepen. Voor de finish zou ik haar aanleren om bijvoorbeeld haar riem te zoeken (wat je veel borders ziet doen)...anders zou ze nog aan het einde van het parcours haar opwinding op jou kunnen richten ..... haar opdrachten geven werkt erg goed.

(ik zie bij Roef hetzelfde gedrag alleen het uit zich anders (minder pijnlijk voor je arm...maar wel voor mijn oren)...als ik Roef terugroep uit een tunnel dan komt zij ook blaffend (scheldend) terugelopen....wat bedoel je dan trut....uiteindelijk maakt het de hond meer onzeker...het terugroepen...in principe voerde ze de opdracht perfect uit...dus ik zou het ook niet meer snappen dan)
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Ik heb het er gisteren ook met Jan over gehad inderdaad. Die zag dat bijten ook als een uiting van 'ik snap je niet'. Ze stond bij de kattenloopplank gisteren flink te stuiteren. Ik heb erg op rust beloond. Een keer hing ze in m'n mouw en toen heb ik wel verbaal gecorrigeerd. Ik kreeg nog een preek over het speeltje en voer uit m'n handen trekken, zucht trainers :mrgreen:

Het jumpingdeel ging gisteren bij Jan goed totdat ik haar vanuit de tunnel hoog moest sturen en dan om weer de tunnel in. Ze snapte me niet na de tunnel en hap. Toen heeft Jan de oefening eerst even opgeknipt. Het werd haar toen duidelijk en de gehele oefening ging super, zonder bijten.

Je opmerking over gewoon doorhandelen vind ik erg goed. Ik had haar gewoon de tunnel in kunnen sturen en dan alsnog de hoogtesprong over. De disk had ik toch al. Het is of dat of haar helemaal stil leggen en opnieuw starten bij het punt waar het misging.

De riem is zeker een goede, Suzanne vertelde ook dat ze dat deed met haar 'oude' Tervuerense.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
SimoneA
Zeer actief

Ongelezen bericht door SimoneA »

Hoi,

Ik ben het eens met het door laten gaan als jij tenminste zeker weet dat jij het verkeerd aangaf en dat niet de hond zelf loopt te klooien. Ik het 2e geval ben ik mss wat harder en zal ik dat ook straffen als ze me op zo'n moment pakt. Ik ben geen bijtrol!!!

Let er wel op dat als je de riem laat pakken bij de finish dat iemand je riem bij de start meeneemt en hem pas geeft als jij klaar bent en de ring uitloopt.

Chain neigde naar het gooien van de laatste lat om maar z'n riem te kunnen pakken. Dus toen ben ik de riem aan gaan pakken bij de start, hond los mee naar de start nemen en pas buitnen de ring de riem als beloning geven.

Groetjes
Zoek stok!
Zeer actief

Los de ring in terwijl er nog een hond loopt, is geen optie. Bij Bram legde ik de voerdummy altijd vlak buiten de ring. Ik denk dat ik dat ook gewoon met een speeltje ga doen bij Izzie. Ze ziet het niet liggen, maar ik ben er binnen een seconde na finishen. Dat lukt wel.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Sepp schreef:Super! Knappe Izzie. Vind het knap hoe mooi geconcentreerd ze werkt en ook zie je haar al echt zelfstandig werken (sturen naar de tunnel).

Ik ben er nog niet uit of je Izzie een jens moet verkopen in zo'n situatie, maar dat is omdat ik niet geloof in dat soort confrontaties in het parcours. Ik zou wellicht eerder de oplossing zoeken in het voorkomen van deze situatie. Als Izzie een toestel neemt wat jij niet bedoelt.......maar blijkbaar wel aangeeft omdat jij niet duidelijk bent omdat je net inhoud of twijfelt (denk aan de lessen van Jan ..het ligt altijd aan de handler :mrgreen: )...zou ik er wellicht voor kiezen met een hond als Izzie gewoon door te handlen ipv haar terug roepen. Voor de finish zou ik haar aanleren om bijvoorbeeld haar riem te zoeken (wat je veel borders ziet doen)...anders zou ze nog aan het einde van het parcours haar opwinding op jou kunnen richten ..... haar opdrachten geven werkt erg goed.

(ik zie bij Roef hetzelfde gedrag alleen het uit zich anders (minder pijnlijk voor je arm...maar wel voor mijn oren)...als ik Roef terugroep uit een tunnel dan komt zij ook blaffend (scheldend) terugelopen....wat bedoel je dan trut....uiteindelijk maakt het de hond meer onzeker...het terugroepen...in principe voerde ze de opdracht perfect uit...dus ik zou het ook niet meer snappen dan)

Ik ben het helemaal met je eens dat ik Izzie ook in de situatie van het filmpje een jens zou geven. Alleen een dikke 'foei of nee' zou ze toch wel van mij hebben gekregen. Als ik onduidelijk ben mag een hond van mij best laten merken dat ie het niet snapt, maar dat kan ipv bijten ook op een andere manier.

Fenja had er in het begin ook een handje van om achter mij langs te lopen en dan in mijn kont te bijten. Dit gedrag heb ik toch echt wel aangepakt. We zijn nu tot een compromis gekomen dat ze in mijn broekspijp mag bijten.
poembaa
Zeer actief
Contacteer:

We krijgen ineens een andere discussie.
Ik had (heb, hij's nog niet dood hihi) ook een hond die beet. En niet zuinig ook. Jassen stuk, flinke blauwe plekken. En hij beet altijd gemeen in zacht vlees. Aan de achterkant van je bovenarm, of onderarm, aan de binnenkant van je dijbeen, je kont etc. En hij deed het vrijwel altijd als het niet duidelijk was wat hij nou moest doen. Ik stond verkeerd, ik wees verkeerd, ik riep verkeerd etc etc. Hoe hard ik ook corrigeerde, het gedrag werd er niet minder van. Hooguit beet hij harder die keer dat ik hem niet te snel af was met mijn "foei, laat dat" of het wegtrekken van ledematen. Ik werd er knetterdebiel van. Tot ik het opgegeven heb. Mijn energie gestoken in de hond leren begrijpen en hem leren sturen. En inderdaad, na de finish op zijn riem af sturen. En dat ging echt prima. Maar ik moest eerst wel die leerschool door voor ik merkte dat het gewoon absoluut geen nut had en ik me realiseerde dat het gedrag niet minder werd. En mijn handling niet beter.

Overigens corrigeert Tigger nog steeds makkelijk hoor. Als ik op zijn poot sta, dan bijt hij nu ook. Hij kan niet meer snel uit de voeten en hangt gewoon. Auwauwwwww. Tsja ... het is nou eenmaal een heethoofd.
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Het is fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met een hond die dit doet :wink: Ik zie echt al wel verbetering, maar kan zeker nog duidelijker en soms ook wat strenger (of eigenlijk: consequenter) zijn.

Suzanne: Izzie heeft gisteren de schutting helemaal hoog gedaan, met perfecte twee op twee af :cheer: En ik probeer vanavond de filmpjes van zaterdag online te zetten.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
poembaa
Zeer actief
Contacteer:

Izzie is gewoon knap :pffff: Nou jij nog :lol1: hihihi
Ik vind het trouwens erg leuk om naar te kijken hoor. Vond het heel niet erg dat we wat eerder waren gister. Afgelopen zondag ook weer dat jonge grut bij Jan Sprij aan het werk gezien. Het plezier stuitert er vanaf. En ze doen het allemaal knap. Op hun eigen niveau, dat dan wel, maar toch. Het werkt verslavend, je zou bijna elk jaar een pup nemen, alleen maar voor dat nieuwe en leuke hahaha

Ik zie de filmpjes komen. Spánnend haha
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx

Afbeelding
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Het is fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met een hond die dit doet
Nee zeker niet :mrgreen: In de luttele paar keer dat ik iets met behendigheid gedaan heb deed Gimmick dit tot mijn verbazing ook een beetje; in andere trainingen (gehoorzaamheid en funles) helemaal niet, ook niet tijdens uitlaten oid. Ik denk dat het behalve met niet goed snappen ook met het de opwinding/hoog in drive zijn en vanwege de snelheid geen tijd om het te verwerken te maken heeft. In de funles moet hij namelijk ook best vaak (elke week eigenlijk!) nieuwe en soms lastige dingen doen maar dan staat hij in standje ''rustig'' en gaat er over nadenken ivp zich op mij af te reageren.

Ik heb al eens te horen gekregen dat ik het naar mijn mouw happen flink moest corrigeren omdat dat dominant gedrag is. Wat ik hier lees sterkt mij in mijn gedachten om dat dus niet te doen maar het op te lossen met rust, duidelijk in kleine stapjes uitleggen, doorgaan in vloeiende lijnen, en evt. iets anders ter afreageren aan te bieden. Goede tips wat dan wel te doen!
Zoek stok!
Zeer actief

Ja ik vind het ook leuk om te zien. Maar het is ook wel erg fijn om een opgeleide hond te hebben hoor. Soms denk ik 'dat zou Bram wel kunnen' :pffff: :wink:

O ja, ik heb ook nog wat foto's van jullie gemaakt bij Jan, komen er nog aan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

spijkerhond schreef:Ik heb al eens te horen gekregen dat ik het naar mijn mouw happen flink moest corrigeren omdat dat dominant gedrag is. Wat ik hier lees sterkt mij in mijn gedachten om dat dus niet te doen maar het op te lossen met rust, duidelijk in kleine stapjes uitleggen, doorgaan in vloeiende lijnen, en evt. iets anders ter afreageren aan te bieden. Goede tips wat dan wel te doen!
Ik denk niet dat er 1 manier is om er mee om te gaan. Bij obedience heeft Izzie ook de neiging om in m'n vingers te gaan bijten als als ze hoger in drift komt. Dat is met name tijdens spelen. Ik heb nu een speeltje met een soort bal aan het eind. Daar mag ze in bijten. En niet in het touw. Ik moet dat consequent volhouden (in bal hangen is braaf, touw pakken is los). Snapt ze het helemaal, dan ga ik haar wel corrigeren als ze aan komt rennen en me vol in m'n klauwen bijt. Ik heb haar een alternatief geboden, ze weet dat ik het andere niet wil hebben. Als ze daar dan toch voor kiest, krijg ze te maken met een boze Linda.
Bij agility zit ik vooral op rust. Als ze stuiter stuiter stuiter doet is de kans groot dat ze gaat bijten. Dan eerst even kalm worden. Als het moet zelfs even naar de kant. Maar goed, dan gaat het dus nog wel eens mis, dus ik ben een slechte adviseur hahaha.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”