Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Word frisbee leuker??

Moderator: moderatorteam

Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Word frisbee leuker??

Ongelezen bericht door Mekkie »

Vorige week met FritZ meegedaan aan een proefles frisbee...

Eerlijk gezegd was heel het frisbee nogal een teleur stelling.
Het inlopen was leerzaam en interessant (vooral voor mij) en Fritz vond het leuk om samen wat te doen.

Toen de er eindelijk met de Frisbee gegooid mocht worden vonden alle honden het heeeel leuk, behalve Fritz, met 4 stukjes kaas in de frisbee wou ie er wel naar kijken maar achter de frisbee aan lopen niet. Laat staan de frisbee vast pakken.
Hij wil graag meewerken maar die hele frisbee boeit hem gewoon niet zo...

Achter een balletje aan rennen wil ie ook alleen maar als er verder niet zoveel te doen is (regelmatig sta ik in het gras het balletje te zoeken en staat Fritz twee meter verderop te snuffelen)

Hij vind het heel leuk om iets met mij te doen maar net zo lief zonder bal als met.

Volgens de hondenschool is het juist leuk om zo'n cursus met hem te doen omdat ie dan wat nieuws leert en wat meer aandacht voor mij leert te hebben (rondrennende honden zijn namelijk veeeeel leuker dan ik met een koekje)

Heeft iemand ervaring met zo'n situatie?? Is er idd kans dat hij het heel leuk gaat vinden als ie eenmaal doorheeft wat de bedoeling is?
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Re: Word frisbee leuker??

Ongelezen bericht door Kit »

Hmmz, volgende keer met een konijn gooien :pffff: :smile:

Sorry, ik weet het ook niet, mijn honden vinden frisbee's ook kompleet nutteloos
Mekkie
Zeer actief

Misschien een frisbee met een konijnenvelletje proberen idd :smile:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Mekkie schreef:Vorige week met FritZ meegedaan aan een proefles frisbee...

Eerlijk gezegd was heel het frisbee nogal een teleur stelling.
Het inlopen was leerzaam en interessant (vooral voor mij) en Fritz vond het leuk om samen wat te doen.

Toen de er eindelijk met de Frisbee gegooid mocht worden vonden alle honden het heeeel leuk, behalve Fritz, met 4 stukjes kaas in de frisbee wou ie er wel naar kijken maar achter de frisbee aan lopen niet. Laat staan de frisbee vast pakken.
Hij wil graag meewerken maar die hele frisbee boeit hem gewoon niet zo...

Achter een balletje aan rennen wil ie ook alleen maar als er verder niet zoveel te doen is (regelmatig sta ik in het gras het balletje te zoeken en staat Fritz twee meter verderop te snuffelen)

Hij vind het heel leuk om iets met mij te doen maar net zo lief zonder bal als met.

Volgens de hondenschool is het juist leuk om zo'n cursus met hem te doen omdat ie dan wat nieuws leert en wat meer aandacht voor mij leert te hebben (rondrennende honden zijn namelijk veeeeel leuker dan ik met een koekje)

Heeft iemand ervaring met zo'n situatie?? Is er idd kans dat hij het heel leuk gaat vinden als ie eenmaal doorheeft wat de bedoeling is?

joh, dat had ik niet verwacht! hij was hier atijd gek van balletjes en apporteren :19: . zo zie je maar weer. er is wel een kans dat hij het leuk gaat vinden omdat hij graag iets voor je doet maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen omdat ik had verwacht dat hij frisbeeen ook wel leuk zou vinden.
Afbeelding
Mekkie
Zeer actief

Net maar een Frisbee wezen halen en de verpakking vind ie HELEMAAL geweldig!!
Net als de flos.. die word ook netjes aan het prijskaartje opgetild en rondgesjouwd. :piew:

Thuis snapt ie ineens wel prima dat je zo'n frisbee in je bek kan houden, er een rondje mee kan rennen en dat het de bedoeling is dat je hem ophaalt als het ding gegooid word...
Zoals het kwartje weigerde te vallen tijdens de les, zo logisch vind ie het nu...
Misschien vind ie andermans frisbees gewoon vies :klaar:
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Mekkie schreef:Net maar een Frisbee wezen halen en de verpakking vind ie HELEMAAL geweldig!!
Net als de flos.. die word ook netjes aan het prijskaartje opgetild en rondgesjouwd. :piew:

Thuis snapt ie ineens wel prima dat je zo'n frisbee in je bek kan houden, er een rondje mee kan rennen en dat het de bedoeling is dat je hem ophaalt als het ding gegooid word...
Zoals het kwartje weigerde te vallen tijdens de les, zo logisch vind ie het nu...
Of hij is zo onder indruk van de nieuwe omgeving/geluiden/honden en mensen dat hij het te spannend vond?
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Nou het is best logisch hoor. Hij weet niet eens wat het is, waarom zou hij daar zijn energie in steken? :19: Niet alle honden vinden het geweldig om overal achteraan te rennen. Wat jij zou moeten doen is het interessanter maken. Roep opgetogen "pak dan!" en ga met de frisbee van de hond af lopen/rennen. Als de hond er achteraan gaat zeg je "goed zo!" en ga je de andere kant op of zo, maar zorg ervoor dat de hond er achteraan zit. Als de hond het lukt hem te pakken click je en beloon je. Na een tijdje is het heel spannend en leuk geworden. Dat is hét moment wanneer je hem voor het eerst, van een klein afstandje gooit. Pakt de hond hem zeg je weer "goed zo" en loop je van hem af. Als hij naar je toe komt en neergooit of je pakt de frisbee uit zijn bek click je en speel je weer even zoals in de eerste stap (dus van hem af bewegen) later gooi je weer en beloon je weer.. als hij dit beheerst maak je het moeilijker door de afstand te vergroten, en later door hem te gooien in zijn richting terwijl hij voor je staat en als hij vangt beloon je..
Afbeelding
Mekkie
Zeer actief

Lellibel schreef:Nou het is best logisch hoor. Hij weet niet eens wat het is, waarom zou hij daar zijn energie in steken? :19: Niet alle honden vinden het geweldig om overal achteraan te rennen. Wat jij zou moeten doen is het interessanter maken. Roep opgetogen "pak dan!" en ga met de frisbee van de hond af lopen/rennen. Als de hond er achteraan gaat zeg je "goed zo!" en ga je de andere kant op of zo, maar zorg ervoor dat de hond er achteraan zit. Als de hond het lukt hem te pakken click je en beloon je. Na een tijdje is het heel spannend en leuk geworden. Dat is hét moment wanneer je hem voor het eerst, van een klein afstandje gooit. Pakt de hond hem zeg je weer "goed zo" en loop je van hem af. Als hij naar je toe komt en neergooit of je pakt de frisbee uit zijn bek click je en speel je weer even zoals in de eerste stap (dus van hem af bewegen) later gooi je weer en beloon je weer.. als hij dit beheerst maak je het moeilijker door de afstand te vergroten, en later door hem te gooien in zijn richting terwijl hij voor je staat en als hij vangt beloon je..
Dat is dus precies wat we tijdens de les gedaan hebben, stukjes kaas erin, belonen als ie er naar ruikt en als ie er naar kijkt, heeel blij belonen als ie naar de frisbee kijkt, likt etc etc.
Na 1 les wou Friz de frisbee wel een kleine 30 cm achterna lopen maar langer niet, en vastpakken ook niet.. Gewoon niet boeiend genoeg... Ik was leuk, juffen waren leuk.. andere hondjes waren leuk maar de frisbee gewoon niet..

Als ik ergens iets tegenkom om overheen te springen, dan vind ie dat gelijk fantastisch, ongeacht hoeveel spannende hondjes er om hem heen lopen.
Vraag me dus eigenlijk af of het idd goed voor hem (en mij) om door te gaan met frisbee zodat hij echt iets leert of dat het een beetje zonde tijd is omdat hij het plichtsgetrouw best wel wil doen omdat ik het zo leuk vind....
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Mekkie schreef:
Lellibel schreef:Nou het is best logisch hoor. Hij weet niet eens wat het is, waarom zou hij daar zijn energie in steken? :19: Niet alle honden vinden het geweldig om overal achteraan te rennen. Wat jij zou moeten doen is het interessanter maken. Roep opgetogen "pak dan!" en ga met de frisbee van de hond af lopen/rennen. Als de hond er achteraan gaat zeg je "goed zo!" en ga je de andere kant op of zo, maar zorg ervoor dat de hond er achteraan zit. Als de hond het lukt hem te pakken click je en beloon je. Na een tijdje is het heel spannend en leuk geworden. Dat is hét moment wanneer je hem voor het eerst, van een klein afstandje gooit. Pakt de hond hem zeg je weer "goed zo" en loop je van hem af. Als hij naar je toe komt en neergooit of je pakt de frisbee uit zijn bek click je en speel je weer even zoals in de eerste stap (dus van hem af bewegen) later gooi je weer en beloon je weer.. als hij dit beheerst maak je het moeilijker door de afstand te vergroten, en later door hem te gooien in zijn richting terwijl hij voor je staat en als hij vangt beloon je..
Dat is dus precies wat we tijdens de les gedaan hebben, stukjes kaas erin, belonen als ie er naar ruikt en als ie er naar kijkt, heeel blij belonen als ie naar de frisbee kijkt, likt etc etc.
Na 1 les wou Friz de frisbee wel een kleine 30 cm achterna lopen maar langer niet, en vastpakken ook niet.. Gewoon niet boeiend genoeg... Ik was leuk, juffen waren leuk.. andere hondjes waren leuk maar de frisbee gewoon niet..

Als ik ergens iets tegenkom om overheen te springen, dan vind ie dat gelijk fantastisch, ongeacht hoeveel spannende hondjes er om hem heen lopen.
Vraag me dus eigenlijk af of het idd goed voor hem (en mij) om door te gaan met frisbee zodat hij echt iets leert of dat het een beetje zonde tijd is omdat hij het plichtsgetrouw best wel wil doen omdat ik het zo leuk vind....
Ik zou het nog proberen, misschien moet je ook even zelf tijdens het wandelen deze oefening herhalen. Als het over een week nog niet goed is (wel elke dag oefenen) moet je misschien naar agility gaan of iets wat jullie leuk vinden.
Afbeelding
Mekkie
Zeer actief

EschaenStefanie schreef:
Mekkie schreef:Net maar een Frisbee wezen halen en de verpakking vind ie HELEMAAL geweldig!!

Of hij is zo onder indruk van de nieuwe omgeving/geluiden/honden en mensen dat hij het te spannend vond?
Is zeker het geval!! Daarnaast hebben we hem pas 1,5 maand dus er word nog helemaal niet verwacht dat ie alleen maar oog voor mij heeft etc..
Het kan best een onzekere hond zijn en hij is ook heeeel snel afgeleid...
Voor mij dus lastig in te schatten of het dan handig is om iets te doen waarbij ie kan laten zien hoe goed hij het al kan of om beter iets nieuws met hem te gaan doen??
Afbeelding
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Nah gek is dat he ? Nou voortaan lekker je eigen frisbees mee. Mazzel vind het wel erg leuk.

Fritz vind dogdance ook leuk. Ik heb de eer gehad om met hem te dansen :mrgreen:
Mekkie
Zeer actief

shanty schreef:Nah gek is dat he ? Nou voortaan lekker je eigen frisbees mee. Mazzel vind het wel erg leuk.

Fritz vind dogdance ook leuk. Ik heb de eer gehad om met hem te dansen :mrgreen:
Had al stiekum zo'n vermoeden dat ie dat al kon!! Had het op tv gezien en had bedacht dat wij dat ook maar moesten leren..
Dus gelijk geoeffend met als ik mijn bovenlichaam naar voren buig, hij gaat zitten en als ik het naar achter buig hij op moet staan... en onder benen door etc.. de normaalste zaak van de wereld voor Fritz... :eek:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

als hij het thuis wel leuk vind denk ik dat meneer onder de indruk was van al het gebeuren om hem heen!

ik zou tijdens de volgende les lekker je eigen frisbee meenemen en afstand nemen van de groep zodat hij het allemaal eens goed kan bekijken en lekker samen in het gras zitten en met de frisbee spelen. je ziet zelf wel wanneer hij alles wat normaler gaat vinden en je weer richting groep kan :ok:

Fritz de dancing uhmmm.. nou ja king dan maar! :cheer:
Afbeelding
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Mekkie schreef:
shanty schreef:Nah gek is dat he ? Nou voortaan lekker je eigen frisbees mee. Mazzel vind het wel erg leuk.

Had al stiekum zo'n vermoeden dat ie dat al kon!! Had het op tv gezien en had bedacht dat wij dat ook maar moesten leren..
Dus gelijk geoeffend met als ik mijn bovenlichaam naar voren buig, hij gaat zitten en als ik het naar achter buig hij op moet staan... en onder benen door etc.. de normaalste zaak van de wereld voor Fritz... :eek:
Ja hij vond het toen ook erg leuk tijdens de workshop. Rol om heb ik ook gedaan haha hij had het zo door. Het is echt een geweldig slimme hond :E:
Plaats reactie

Terug naar “Dogdance en Frisbee”