Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

help ga vanmiddag kijken!mechelsche herderxrottweiler

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Re: help ga vanmiddag kijken!mechelsche herderxrottweiler

Ongelezen bericht door lianne05 »

Ik vind het erg knap van je dat je ervan afziet, ik kan me goed voorstellen dat je er zo op verheugd had, maar inderdaad als je eenmaal gaat kijken is het nog veel moeilijker om nee te zeggen...Ik denk dat je een goed besluit hebt genomen!
Groetjes Lianne
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

goed van je dat je toch niet gaat. Ik denk ook dat het even te pittig is. Het zouden prima honden kunnen worden hoor, alleen omdat je niet zeker weet hoe alles in elkaar zit, kun je beter het risico niet nemen dat ze niet zulke goede huishonden worden.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Goed van je, dat je er vanaf ziet.. :ok:
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

*Ellen* schreef: Wat is trouwens de reden dat de vader niet bekend is ?

Rouveen is een lintbebouwing waarbij naar achter is gebouwd, alle buren aan zo'n straatje hebben honden, kunnen er dus wel vier geweest zijn, dan weet je t niet he :mrgreen: :mrgreen:

Denise, goed van je dat je er vanaf ziet :ok: nu lekker op je gemak verder zoeken :wink:
Laatst gewijzigd door Kit op 28 jun 2010 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Kit
Erelid

Ik heb de foto's nog beter bekeken, t zou maar zo de Berner of de Appenseller van de buren geweest kunnen zijn die paps ( Berners en Appensellers lopen daar veel)
Kit
Erelid

Martijn schreef:Vergis je trouwens niet in de kinderen. Volgens mij staat oma er in haar klederdracht naast en zijn de kleinkinderen op bezoek.
Of andersom natuurlijk. Weet ik ook veel.

Ik denk dat je gelijk hebt ( kleinkids bij opa en oma op bezoek), aangezien er op de mooie knalgroene deur geen hartje staat LOL ( Geen huwbaredochters meer in huis :smile: :smile: )
DeniseCyril
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door DeniseCyril »

ja idd het was moeilijker geweest om daar nee te zeggen en nu voel ik me gelijk een stuk beter:D
ik had ook meerdere hondjes op het oog hoor en heb nu wel iemand waarvan bijde ouders aanwezig zijn, ik had een aantal advertentie`s bekeken en dus die met onbekende papa eruit gepikt omdat ik de kleur zo mooi vond maar ben zo blij dat jullie me hebben geholpen en mij behoeden voor fouten!
Ik wil graag een mechelsche herder vind ze prachtig!
Ik heb hier trouwens een link die ik op het oog heb;) wil echt niet te snel hoor!
http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... 4VB4M&df=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik deel het graag even! mensen nogmaals super bedankt allemaal!
lianne05
Zeer actief

DeniseCyril schreef:ja idd het was moeilijker geweest om daar nee te zeggen en nu voel ik me gelijk een stuk beter:D
ik had ook meerdere hondjes op het oog hoor en heb nu wel iemand waarvan bijde ouders aanwezig zijn, ik had een aantal advertentie`s bekeken en dus die met onbekende papa eruit gepikt omdat ik de kleur zo mooi vond maar ben zo blij dat jullie me hebben geholpen en mij behoeden voor fouten!
Ik wil graag een mechelsche herder vind ze prachtig!
Ik heb hier trouwens een link die ik op het oog heb;) wil echt niet te snel hoor!
http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... 4VB4M&df=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik deel het graag even! mensen nogmaals super bedankt allemaal!

Behalve dat je ze prachtig vind waarom wil je een mechelaar??
Groetjes Lianne
DeniseCyril
Actief

nu jullie t zeggen ja? die oma zo? kindjes op bezoek zal me niets verbazen! er stond ook een advertentie van puppies die nu in duitsland zitten omdat die mensen gingen verhuizen? dus de papa en mama zijn er niet daarom zo goedkoop, achtergrond zie je gewoon een schuur met vieze hokken heel erg hondjes zien er goed uit maar de rest?
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Mechelse herders zijn prachtig!! :I:
Buiten dat.. Waarom graag een Mechelse herder??
Je zegt dat je graag veel wandelt en fietst.. Hoeveel is veel??
Daarnaast... Als je echt een Mechelse herder wilt, waarom zoek je dan niet via de rassenvereniging naar een goede fokker of een leuke herplaatser??
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Goed dat je het niet doet, dit!
Lijkt me geen zuivere koffie.

Als je een Mechelaar wilt kun je beter gewoon een zuivere hond kopen.
Dan weet je tenminste wat je krijgt.

Als je een kruising wilt zijn er genoeg nesten die wel betrouwbaar zijn.
Ik zou wel even goed bedenken wat je precies wilt en niet alleen op het uiterlijk afgaan.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
DeniseCyril
Actief

ja waarom een mechelsche, ik heb gelezen wat het karakter is trouw waaks energie die ze hebben poeh ja jeetje ik vind het gewoon een geweldige hond :lol1:
wat is veel? nou ik werk eigelijk 2 x in de week 2 uurtjes ik doe schoonmaak (savonds) mijn vriend werkt fulltime ben dus altijd thuis mijn dochter is wel op de opvang en ik wil graag dingen doen maar dus niet alleen word vast wel herkent! Nu met een hondje kan ik dat doen hoef k niet meer thuis te zitten( heb natuurlijk wel me vogels maar is toch anders) ik ben wel iemand die graag naar het bos gaat gewoon paar uur lekker donderen met de bal enz, lekker fietsen met de hond dus wat is veel? denk wel dat ik elke dag een paar x per dag wegga of misschien wel een halve dag lekker het bos in heerlijk! en met de kleine meid erbij lekker fietsen, en natuurlijk gaat hij of zij lekker mee overal heen misschien lekker zwemmen geloof dat ze daar ook van houden, er is me wel aangeraden een vrouwtje te nemen die zijn minder dominant en heb ook een dochter dus dan is dat wel belangrijk om te weten
thom
Zeer actief
Contacteer:

Waarom ja je je niet verder verdiepen in het ras, bezoek wat shows, ontmoet daar wat fokkers en schrijf je in voor een nestje.. :W:
Afbeelding
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Oooooo, die Daantje is prachtig :I: :I: :I:
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
DeniseCyril
Actief

Ik ben idd niet ervaren maar wil echt een mechelaar, en de honden die je net liet zien zijn ook echt heel erg mooi! super allebij maar ik wil toch een mechelaartje en ik kan het ook wel minderen hoor de vrijheid als dat te veel is voor hem/haar, ik weet ook dat het wel ff duurt voor je hem netjes aan de fiets heb lopen maar ik wil zo ontzettend graagh een mechelaar dat ik gewoon alles doe om het goed te doen zodat het een lieve hond word met een goede opvoeding, ik weet dat hier de meningen hierover vast verdeeld zijn.
En ik waardeer het ook, tja het punt dat ik een mechelaar wil zal niet veranderen :lol1:
thnxx mensen
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Onze eerste hond samen (dus buiten de honden die we vroeger thuis hadden) was ook een Mechelaar, een herplaatser van toen 14 maanden, een teefje. Achteraf bleek ze uit werklijnen te komen, iets waar we op het moment dat we de hond in huis namen nog nooit van gehoord hadden. Wij hebben enorm veel mazzel gehad want onze Rex is uitgegroeid tot een superfijne en prima te hanteren volwassen teef, die ruim 14 jaar oud mocht worden.
Maar zo vanzelfsprekend is dat niet, Mechelaars en met name die uit werklijnen (zoals de pups uit de link die jij eerder plaatste) zijn behoorlijk pittig en soms echt niet te hanteren in een "normale" huiselijke situatie waar niets meer met de hond gedaan wordt dan een dagelijkse wandeling, ook al is dat een flink lange.
Als je voor een Mechelaar wilt gaan, en zoals ik dat nu lees is dat het geval, verdiep je dan alsjeblieft eerst goed in het ras en de verschillende lijnen binnen het ras, want je wilt natuurlijk voorkomen dat het straks misgaat, zeker omdat je ook nog een dochtertje hebt rondlopen.
thom
Zeer actief
Contacteer:

DeniseCyril schreef:Ik ben idd niet ervaren maar wil echt een mechelaar, en de honden die je net liet zien zijn ook echt heel erg mooi! super allebij maar ik wil toch een mechelaartje en ik kan het ook wel minderen hoor de vrijheid als dat te veel is voor hem/haar, ik weet ook dat het wel ff duurt voor je hem netjes aan de fiets heb lopen maar ik wil zo ontzettend graagh een mechelaar dat ik gewoon alles doe om het goed te doen zodat het een lieve hond word met een goede opvoeding, ik weet dat hier de meningen hierover vast verdeeld zijn.
En ik waardeer het ook, tja het punt dat ik een mechelaar wil zal niet veranderen :lol1:
thnxx mensen

Maar als je zo ontzettend graag een Mechelaar wil, waarom ging je dan in 1e instantie op een Mechelaar/Rottweiler af ??
Afbeelding
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

DeniseCyril schreef:Ik ben idd niet ervaren maar wil echt een mechelaar, en de honden die je net liet zien zijn ook echt heel erg mooi! super allebij maar ik wil toch een mechelaartje en ik kan het ook wel minderen hoor de vrijheid als dat te veel is voor hem/haar, ik weet ook dat het wel ff duurt voor je hem netjes aan de fiets heb lopen maar ik wil zo ontzettend graagh een mechelaar dat ik gewoon alles doe om het goed te doen zodat het een lieve hond word met een goede opvoeding, ik weet dat hier de meningen hierover vast verdeeld zijn.
thnxx mensen
Dan zou ik me dus echt heel goed gaan verdiepen in het ras en naar een goede fokker gaan.
Die kunnen je denk ik ook wel wat vertellen over de karakters van de pups.

Mijn kinderen zijn nu 21, 20 en 18 jaar.
Toen hier de eerste hond in huis kwam, was de jongste 13 jaar.
En wat ben ik nu achteraf blij dat mijn jongens al wat groter waren, want aan Jace heb ik echt de handen vol gehad. Daar heb ik zo veel tijd in gestopt 9gelukkig wel met goed resultaat).
Nu ben ik nog heel veel bezig met trainen van ze allebei, gewoon omdat ik het graag doe en natuurlijk ook voor de honden.
Ik train 3 keer per week obedience en behendigheid en dan gaan ze ook nog naar de schapen.
Dus er gaat heel veel tijd inzitten.
Je moet je wel realiseren dat jij nog een jong kind hebt dat ook veel aandacht nodig heeft.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
lianne05
Zeer actief

Als je dan perse een mechelaar wil kijk dan goed waar je hem/haar vandaan haalt, uit welke lijnen, je kan het namelijk echt heel slecht treffen, helaas heb ik er de laatste tijd teveel gezien...pure werklijn en dan worden verkocht als gezinshond en met 6weken eruit...
En tsja dan gaat het flink mis....
Vergeet niet dat (zowiezo elke hond) maar zeker ook de mechelaar flinke geestelijke uitdaging nodig heeft dus niet alleen fysiek!
Groetjes Lianne
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

thnxx mensen
Hoi,
Klasse dat je niet gezwicht bent voor dit MP-nestje!

Ik denk dat het zinvol is om je flink te orienteren op Mechelaars. Vergis je niet in de werklust van het ras; ik schat namelijk in dat je dat wel doet en dat dit ras op dit moment stomweg niet in je leven past. Ik zou zeker gaan voor een hond met minder drive.

Lees je goed in op dit forum, bezoek tentoonstellingen of evenenementen met Mechelaars en laat je door eigenaren en fokkers voorlichten. Ga niet op MP kijken, maar via de rasvereniging.

Kijk 's in een asiel naar een gemakkelijke, niet al te veel eisen stellende, kindvriendelijke herplaatser. In jouw geval denk ik dat dat een veel betere combinatie zal zijn dan een Mechelaar.

Suzanne
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wat een onzin om pups af te wijzen die je niet eens zelf beoordeeld hebt. Ik vind het mooie honden. Ma is overigens een mechel x rottie en dus geeft zij de black and tan door. De pa is een stabij of een collie. Ik denk een collie. Volgens mij krijg je er machtig mooie honden van en ik zie geen enkele reden om er geen pup te kopen. Voorwaarde is wel dat je de pups vrij en blij ziet spelen en dat ze vrij en blij kennis met jou komen maken. Dan is alles prima in orde. De kans op erfelijke afwijkingen is er wel maar die is denk ik kleiner dan wanneer je een rottie met stamboom koopt of bv een DH met stamboom.

Dus ik begrijp totaal niet waarom je je over laat halen om dit hondje niet op te halen. Ze zijn vast niet duur en in deze tijd van het jaar is het juist perfect als ze veel buiten lopen. Lekker gezond.

Dus als jij die pup wil, ga hem alsjeblieft halen en geniet van je kruising. Ik heb zelf een Duitse herder x bouvier gehad en die kwam ook van een "boerderij" en dat was een mooie fijne hond die 14 jaar is geworden. We hebben ook een kruising stafford xborderterrier gehad, ook van onbekende afkomst en ook dat was een vreselijke lieve goedsul. Beetje rot met andere reutjes maar dat heb je met die rassen. Volgens mij wordt die hond ook leuk als jij goed met honden om kan gaan. :ok:
Afbeelding
DeniseCyril
Actief

ja de kleur vond ik mooi van de mechelschexrottweiler daarom koos ik die uit dus misschien beetje stom van me dat ik daar dan weer voor val haha
Maar ik verdiep me er in mijn moeder is met mechelaars opgeroeid ik heb er 1 gekend dus weet wel hoe ze zijn maar ik maak ze niet mee in dagelijkse leven dat klopt.
Ja ik zit te denken om eukanuba te gaan voeren tenzij iemand een beter idee heeft?
Ik ben wel blij met de verschillende meningen, en de reden dat ik dier andere niet heb gekozen is idd door iedereen zijn mening dat klopt maar moet toegeven dat mijn gevoel niet prettig was erbij en dat gevoel is nu weg, het is raar maar soms voel je het een beetje aan.
mijn dochter vind dieren geweldig dus de aandacht word goed verdeeld dus dat is echt geen probleem.
als ik niet iedereen beantwoord heb hoor ik het graag staan zoveel berichten!
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Wat misschien leuk is, is om een keer te gaan kijken bij een training voor werkhonden... Dan krijg je gelijk een goeie indruk van hoe het karakter kan zijn en of je dat aankan.

Was voor mij reden genoeg om te besluiten dat het vooral leuke honden voor een ander zijn :N:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

En daarom moet je dus die hondjes van de boerderij nemen. :mrgreen: Lekkere stabiele honden die volgens mij in ieder geval half collie zijn oid. Nou prima om mee te beginnen. Lekker de bastaardkracht dus meestal een kerngezonde hond. Mooi groot nest dus als je niet haantje de voorste neemt heb je vast een leuke gemiddelde hond. En als ma nou ook nog kwispelend op je af zou lopen als je dat erf op komt is het helemaal fantastisch. :E: Dan weet je dat de moeder stabiel en kalm is geweest tijdens de opvoeding. Als ze waaks is is ook goed maar dan moet je haar wel kunnen aaien als ze weer kalm is. Kan dat niet dan zou ik geen pup nemen van zo´n felle moeder. Dat steekt misschien aan tijdens het opgroeien omdat ze het afkijken, of het is genetisch en dan zit het ook in jouw hondje straks.

Als je een mechelaar wil dan is dat vast en zeker ook goed. Zelf zou ik in een gezin met een kind nooit een van de felste waakhondenrassen zetten. Ze zijn zo snel en zo allert dat je straks meer tijd kwijt bent met je hond dan met je kind. En toevallig weet ik hoe moeders zijn en dus kun je beter een hond kiezen die ook prima gaat als hij na je kind komt en niet op de eerste plaats. :mann: Dus ik zou zelf nooit een mechel nemen als ik een klein kindje had. Bestaan gouden mechelaars voor, zeker, maar kies dan een volwassen mechelaar waarvan bekend is dat hij-zij goed in een gezin past. Bij pups weet je nog niet hoe ze later zullen zijn en straks kan je hond niet tegen drukke kinderen of helpt hij jouw kindje als ze eens ruzie krijgt. Dat wil je helemaal niet en een mechelaar wil niet dat een vreemd kindje jouw kind slaat en pakt hem dan misschien wel. :80: :N: Mijn herder zou er moeite mee hebben hoor, schreeuwende stoeiende kindjes als ze ergens ligt of juist mee wil doen. :wink:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Nanna schreef:
DeniseCyril schreef: ik wil zo ontzettend graagh een mechelaar dat ik gewoon alles doe om het goed te doen zodat het een lieve hond word met een goede opvoeding
Als je een beginnend opvoeder bent zou ik niet voor een mechelaar kiezen.
Je bent duidelijk van goede wil maar een mechelaar heeft méér nodig dan alleen wandelen en fietsen, samen met je dochter.
Plus dat ze enorm scherp en waaks zijn. Hoe ga je dat doen als je dochter straks met vriendjes en vriendinnetjes over de vloer komt?
Vind je het dan prettig dat de hond steeds weer aanslaat? Of dat je hem zelfs weg zult moeten sluiten?
Ik zou voor nu voor een makkelijker ras gaan en die mechelaar wat meer op de lange baan schuiven.
Mijn eerste hond ooit was een dobermann. En ik heb het heel erg voor mijn kiezen gekregen met hem. Toch zou ik het zó weer overdoen, een hond maakt als het goed is zo'n dikke tien jaar deel uit van je leven en dan moet het wel het ras zijn waar je hart naar uitgaat.

Mijn derde hond is ook een dobermann, maar één uit een werklijn. Ik ben dol op hem, maar die dingen bij hem waar ik het meeste moeite mee heb zijn toch terug te leiden op het werklijn-aspect. Dat de adrenaline bij hem snel hoog oploopt bijvoorbeeld. Dat hij een veel groter prooidrift heeft dan Christo zodat hij ondanks eigen katten in huis toch niet te vertrouwen is met vreemde katten. Het heeft echt wel even geduurd voor ik alles in goede banen had bij hem.

Volg je hart en wil je een mechelaar, neem die dan maar neem de tijd om je te oriënteren. En als je dan je eerste mechelaar hebt, zet dan door. Het duurt minstens twee jaar voor je hem een beetje hebt kunnen vormen en tot die tijd zul je net als met je kinderen wel eens met je handen in het haar zitten. Dat hoort erbij.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

MARC_S schreef:En daarom moet je dus die hondjes van de boerderij nemen. :mrgreen:
Ze "moet" natuurlijk helemaal niks. Ja, wel trouwens: haar eigen gevoel volgen en zich niet iets aan laten praten wat anders is dan haar eigen gevoel.
laeken
Zeer actief

LongFields schreef:
MARC_S schreef:En daarom moet je dus die hondjes van de boerderij nemen. :mrgreen:
Ze "moet" natuurlijk helemaal niks. Ja, wel trouwens: haar eigen gevoel volgen en zich niet iets aan laten praten wat anders is dan haar eigen gevoel.

Je kan niet overal een gevoel over hebben als je niet weet wat het betekent. Dan kan je nog zo graag willen en je gevoel volgen maar dat is niet altijd het beste. En het gevoel bij het openen van deze topic lag nog bij een hondje van die boerderij. Nu perse een mechelaar. Dus gevoel veranderd nogal snel :mrgreen: Ik vraag me af of je veranderlijke gevoelens moet volgen want straks heb je een mechel en dan is het toch teveel achteraf. Dat is sowieso niet zo leuk.
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

MARC_S schreef:
LongFields schreef:

Je kan niet overal een gevoel over hebben als je niet weet wat het betekent. Dan kan je nog zo graag willen en je gevoel volgen maar dat is niet altijd het beste. En het gevoel bij het openen van deze topic lag nog bij een hondje van die boerderij. Nu perse een mechelaar. Dus gevoel veranderd nogal snel :mrgreen: Ik vraag me af of je veranderlijke gevoelens moet volgen want straks heb je een mechel en dan is het toch teveel achteraf. Dat is sowieso niet zo leuk.
Ze voelde er zich toch niet goed bij? En dat begrijp ik volkomen, een onbekende kruising daar wil je toch niet aan beginnen als het je eerste hond is nog wel.. je weet nooit wat het voor een hond zal worden, en de kans op een erfelijke ziekte is zo klein nog niet met die broodfokkerspups.
Afbeelding
DeniseCyril
Actief

Ik snap best dat jullie denken ze heeft een dochter en de hond is te druk en noem maar op, ik ben het hier niet mee eens, ik weet wat een mechel inhoud en dat vrouwtjes ook rustiger zijn als mannetjes, en mijn gevoel is niet snel veranderd want dat was de reden dat ik de topic opende om misschien mijn gevoel weg te laten nemen omdat ze toch mooi warren en nog steeds zijn, en daarom al die vragen van waarom niet etc.
Ik blijf bij mijn standpunt ik ben inmiddels ook bij een fokker geweest ik hoop dat iemand wil weten hoe en wat zonder te zeggen dat het niet slim is, ik snap jullie zorgen echt maar weet echt wat ik doe! ik ben ook zeker vanplan om een cursus met de hond te gaan volgen
Clauwtje87

Ongelezen bericht door Clauwtje87 »

Ik wil wel graag weten hoe het is gegaan.
Heb zelf een kruising rottweiler duitse herder
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”