Chris was in combinatie met mij een ramp op zes poten.alm@ schreef:Ik bedoelde het iewat sarcastisch, het besluit staat kennelijk muurvastchristo schreef:Hier ook een welgemeend: veel plezier. Je weet nooit 100% zeker hoe iets uitpakt. Als je hart maar op de goede plek zit, komt het met de pup vast wel goed.alm@ schreef:Veel plezier van je mechelaar straksmijn hart zit best wel op de goede plek en ik heb 'maar' een halve mechel maar alleen met mijn goede hart red ik het niet
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
help ga vanmiddag kijken!mechelsche herderxrottweiler
Moderator: moderatorteam
-
Fin
- Zeer actief
Re: help ga vanmiddag kijken!mechelsche herderxrottweiler
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Ik denk dat we een heel eind hetzelfde bedoelen. Maar ik ehb de indruk dat TS zo vastberaden is om een mechel in huis te nemen dat alle argumenten om het niet te doen OF niet aan gaan komen OF juist haar mening nog meer versterken.stefanie schreef:En dat schort er hier dus aan. Tuurlijk, ze wil het heel graag en heeft misschien de tijd maar op mij komt het niet over dat ze zich goed in heeft gelezen/voorbereid.flamme schreef:Ik denk dat je het onderschat. Dat denk ik omdat je een beetje snel wisseld van mening en bv. het pupje waar je eerst voor ging op kleur hebt gekozen.
Een mechel is niet het makkelijkste ras om mee te beginnen. Maar als ik het zo lees heb je wel de tijd en de wil er vol voor te gaan. Dat moet ook wel trouewens, want bij een mechel kom je er niet met lekker wandelen alleen, hoewel dat natuurlijk wel al prima is.
Ik zou, dus in jou situatie wel voor een mechel gaan. Ik wilde een saarlooswolfhond. iedereen raadde me het af omdat het toen mijn 1e eigen hond was en geen makkelijk ras. Alles valt en staat met een goede voorbereiding en we hebben er een makkelijke gouden hond aan gehad. Als je maar weet wat de hond nodig heeft en wat je kunt verwachten.
TS zegt dat ze weet wat een mechel inhoudt maar dat blijkt niet echt uit wat ze schrijft.
Echt Denise, lees je ajb goed in voor je hier aan begint. Je zegt dat je weet wat een mechel inhoud maar je kent er maar 1tje. En uit wat je schrijft blijkt niet echt dat je een goed idee hebt wat het inhoudt.
Dat een teef bijv. rustiger is dan een reu klopt niet(altijd).
Ik heb zelf een teefje van 10 maanden en dat is echt een hittepetit. Ze is hartstikke goed met mensen én kinderen maar als kinderen krijsend voorbij rennen slaat ze toch echt op tilt. Ik moet haar echt goed onder appèl houden anders regelt zij de boel wel even.
Zoals al eerder beschreven zijn MH echte regelneven die niet snel ergens voor terug deinzen. En die doe je geen plezier met gezellie over de markt lopen.
Wat Budkes, Marc en Martijn schrijven komt uit de eerste hand en is echt geen uitzondering.
Er is nog een forum speciaal voor Belgische herders, http://www.belgischeherdersforum.be/index.php. Lees daar eens en ga eens bij een IPO/KNPV vereniging kijken.
Mocht je er uiteindelijk toch voor willen gaan, verdiep je dan goed in de lijnen. Als je een huishond wilt, ga dan voor een stamboommechel. Dat heeft Budkes geloof ik eerder al uitgelegd.
Echt, een Mechel kan een geweldige hond zijn maar dan moet je er wel terdegen van bewust zijn wat je in huis haalt.
Overigens heb ik verschillende mechelaartjes op de cursus gehad. Daar waren moeilijke exemplaren bij, maar ook leuke gezeglijke honden die, zolang ze hun afleiding en beweging kregen leuke huishonden waren. Daarom raad ik TS ook aan om zeker naar een cursus te gaan en daarnaast nog 1 of 2 dagdelen te reserveren om wat extra's te doen buiten de wandelingen. Dan krijgt de hond afleiding, en de baas wordt begeleid. Dan nog is het vast niet altijd makkelijk. Maar ik denk dat heel veel hondenbaasjes bij hun 1e hond wel eens achter hun oren gekrabt hebben met het idee waar ze nu in godsnaam aan begonnen waren. Een mechel blijft een hond.
- DeniseCyril
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
ik denk dat mijn berichten ook een beetje verkeerd bij je aankomen martijn, maar dat geeft niet ik ben uitgepraat
Ik zeg dat ik een mechel heb gekend maar ik vergeet er bij te zeggen dat mijn vriend een goeie vriend heeft die ook ze hele leven in de mechels heeft gezeten(ook getrainde honden zoals deze bloedlijn)en hij traint ze nu nog, ik heb hem dit laten lezen(mijn vriend) en hij heeft dit ook gezegt tegen zijn maat en die vind dat niet helemaal eerlijk, hij zegt ook dat je met een goede cursus en voldoende activiteiten of hoe je het noemen mag een prachthond in huis krijgt, als een pup al niets van kids moet weten zegt dat toch ook al genoeg? pups zijn harstikke sociaal waar ik heen ben geweest,en ik heb niet het verkeerde beeld van een mechel ik heb het hele internet afgezworven om te lezen wat voor kaakter en alles hij heeft.
topic mag gesloten worden ik hou de mensen op de hoogte die het wouden
Ik zeg dat ik een mechel heb gekend maar ik vergeet er bij te zeggen dat mijn vriend een goeie vriend heeft die ook ze hele leven in de mechels heeft gezeten(ook getrainde honden zoals deze bloedlijn)en hij traint ze nu nog, ik heb hem dit laten lezen(mijn vriend) en hij heeft dit ook gezegt tegen zijn maat en die vind dat niet helemaal eerlijk, hij zegt ook dat je met een goede cursus en voldoende activiteiten of hoe je het noemen mag een prachthond in huis krijgt, als een pup al niets van kids moet weten zegt dat toch ook al genoeg? pups zijn harstikke sociaal waar ik heen ben geweest,en ik heb niet het verkeerde beeld van een mechel ik heb het hele internet afgezworven om te lezen wat voor kaakter en alles hij heeft.
topic mag gesloten worden ik hou de mensen op de hoogte die het wouden
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Ik denk dat als jij goed weet wat je in huis haalt mensen helemaal niet vervelend willen doen hoor.
Maar ze willen je juist waarschuwen dat jij straks niet huilend in huis zit omdat je niet wist wat je kreeg.
Snap je?
Maar ze willen je juist waarschuwen dat jij straks niet huilend in huis zit omdat je niet wist wat je kreeg.
Snap je?
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
En de tante van een vriend van een broer van mijn vriend die heeft een hond...
Inderdaad, we zijn uitgepraat. Je kunt niet spreken van ''ik weet wat ik doe'', want je hebt geen idee. Je hebt amper één mechel gezien in je leven en denkt dat je alles weet. Veel plezier.
Inderdaad, we zijn uitgepraat. Je kunt niet spreken van ''ik weet wat ik doe'', want je hebt geen idee. Je hebt amper één mechel gezien in je leven en denkt dat je alles weet. Veel plezier.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ach, weet dat de meeste fokker uit werklijnen idd (en ja zeker bij teven) roepen dat ze geschikt zijn als aktieve huishond.....is toch niet meer hun probleem als t niet gaat, zij zijn er mooi vanaf.....in t beste geval krijgen ze hem ontspoord terug en gaan ze er mee trainen....geen pup tijd, geen kosten, wel een hond waar ze gelijk mee aan de slag kunnen...
- stefanie
- Zeer actief
Ik denk ook wel dat we op dezelfde lijn zitten.flamme schreef:Ik denk dat we een heel eind hetzelfde bedoelen. Maar ik ehb de indruk dat TS zo vastberaden is om een mechel in huis te nemen dat alle argumenten om het niet te doen OF niet aan gaan komen OF juist haar mening nog meer versterken.stefanie schreef:En dat schort er hier dus aan. Tuurlijk, ze wil het heel graag en heeft misschien de tijd maar op mij komt het niet over dat ze zich goed in heeft gelezen/voorbereid.flamme schreef:Ik denk dat je het onderschat. Dat denk ik omdat je een beetje snel wisseld van mening en bv. het pupje waar je eerst voor ging op kleur hebt gekozen.
Een mechel is niet het makkelijkste ras om mee te beginnen. Maar als ik het zo lees heb je wel de tijd en de wil er vol voor te gaan. Dat moet ook wel trouewens, want bij een mechel kom je er niet met lekker wandelen alleen, hoewel dat natuurlijk wel al prima is.
Ik zou, dus in jou situatie wel voor een mechel gaan. Ik wilde een saarlooswolfhond. iedereen raadde me het af omdat het toen mijn 1e eigen hond was en geen makkelijk ras. Alles valt en staat met een goede voorbereiding en we hebben er een makkelijke gouden hond aan gehad. Als je maar weet wat de hond nodig heeft en wat je kunt verwachten.
TS zegt dat ze weet wat een mechel inhoudt maar dat blijkt niet echt uit wat ze schrijft.
Echt Denise, lees je ajb goed in voor je hier aan begint. Je zegt dat je weet wat een mechel inhoud maar je kent er maar 1tje. En uit wat je schrijft blijkt niet echt dat je een goed idee hebt wat het inhoudt.
Dat een teef bijv. rustiger is dan een reu klopt niet(altijd).
Ik heb zelf een teefje van 10 maanden en dat is echt een hittepetit. Ze is hartstikke goed met mensen én kinderen maar als kinderen krijsend voorbij rennen slaat ze toch echt op tilt. Ik moet haar echt goed onder appèl houden anders regelt zij de boel wel even.
Zoals al eerder beschreven zijn MH echte regelneven die niet snel ergens voor terug deinzen. En die doe je geen plezier met gezellie over de markt lopen.
Wat Budkes, Marc en Martijn schrijven komt uit de eerste hand en is echt geen uitzondering.
Er is nog een forum speciaal voor Belgische herders, http://www.belgischeherdersforum.be/index.php. Lees daar eens en ga eens bij een IPO/KNPV vereniging kijken.
Mocht je er uiteindelijk toch voor willen gaan, verdiep je dan goed in de lijnen. Als je een huishond wilt, ga dan voor een stamboommechel. Dat heeft Budkes geloof ik eerder al uitgelegd.
Echt, een Mechel kan een geweldige hond zijn maar dan moet je er wel terdegen van bewust zijn wat je in huis haalt.
Overigens heb ik verschillende mechelaartjes op de cursus gehad. Daar waren moeilijke exemplaren bij, maar ook leuke gezeglijke honden die, zolang ze hun afleiding en beweging kregen leuke huishonden waren. Daarom raad ik TS ook aan om zeker naar een cursus te gaan en daarnaast nog 1 of 2 dagdelen te reserveren om wat extra's te doen buiten de wandelingen. Dan krijgt de hond afleiding, en de baas wordt begeleid. Dan nog is het vast niet altijd makkelijk. Maar ik denk dat heel veel hondenbaasjes bij hun 1e hond wel eens achter hun oren gekrabt hebben met het idee waar ze nu in godsnaam aan begonnen waren. Een mechel blijft een hond.
Waarschijnlijk wordt TS ook steeds vastberadener naarmate ze meer meningen hier krijgt. Maar het is gewoon erg jammer dat ze niet 'openminded' naar meningen luistert van mensen die er veel ervaring mee hebben. Ze heeft een verkeerd beeld voor ogen en is daar niet vanaf te brengen omdat ze het volgens mij gewoon niet wil horen: Ik wil, ik wil, ik wil en dus doe ik het of het nu wijs is of niet.
Maar aan het eind van het verhaal is de hond de dupe als het fout gaat. Dan mag die ohzo-rustige-teef-die-zó-lief-is-voor-kinderen plaatsnemen bij al die andere leuke MH die in de asiels zitten.
Tuurlijk kan elke eerste hond moeilijk zijn. Maar het is natuurlijk wel zo verstandig om er goed voorbereid in te stappen en eventuele karaktereigenschappen niet te negeren. Dat gebeurt nu namelijk en dan is het wachten op problemen.
En tuurlijk
- DeniseCyril
- Actief
en bla bla? dus je denkt dat ik dit verzin? Waarom zouden jullie het beter weten als die maat van mijn vriend? jullie zijn ervaarder? wat is hij dan? hij zit er ook al ze hele leven in en heeft dit soort dingen misschien wel anders meegemaakt weten jullie veel? en ik vertrouw hem dan op dat moment meer omdat we hem kennen( althans me vriend dan) ze hebben mekaar lang niet gezien maar hij heeft hem wel meteen aangesproken hierover, zouden jullie ook uitgaan van mensen die je niet kent en iemand die je wel kent? ik zeg niet dat ik jullie niet geloof maar iedereen heeft andere ervaringen, ik denk dat we het topic echt moeten sluiten want dit loopt uit op ruzie strax wat nei de bedoeling was van een vraag toch?
En ik sla niets in de wind hoor maar als dat gedacht word vind ik dat jammer maar ja typ berichtren komen blijkbaar anders over dan in persoon zelf
En ik sla niets in de wind hoor maar als dat gedacht word vind ik dat jammer maar ja typ berichtren komen blijkbaar anders over dan in persoon zelf
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik kan een heel verhaal gaan typen, maar misschien moet ik wat vragen stellen:
- welke cursus en bij welke (soort) hondenschool had je in gedachten?
(pupcursus? Elementaire gehoorzaamheid? Clicker? Prikhalsband?)
- hoeveel tijd kun je per dag bezig zijn met training / oefenen?
- hoe maak je een hond zindelijk?
- en wat verandert daarin als je een jong kindje hebt?
- hoe leer je het alleen zijn aan?
- ga je een bench gebruiken, zo ja, hoevaak per dag voor hoelang mag de hond daarin?
- hoeveel tijd kun je per dag bezig zijn aan wandelen?
- heb je al 's grotere groepen mechelaars bij elkaar gezien, bijvoorbeeld op een show of bij enige soort van wedstrijd / wandeling
- welke hondensport wil je met je hond gaan doen? Ipo? Behendigheid? Dogdance? Hoeveel tijd / avonden per week heb je tijd om naar deki cursus te gaan en daarnaast om thuis te trainen?
- wat denk jij dat er bedoeld wordt met de term "een werkras"?
- welke erfelijke ziekten / afwijkingen kunnen in het ras voorkomen, zijn de ouders die je 'op het oog hebt' daarop getest?
- wat is het karakter van een Mechelaar
- behalve "mooi" ... wat trekt je verder in een hond? Waar moet deze aan voldoen?
Ik weet de antwoorden zelf ook niet altijd hoor, maar aangezien je een hond van dit ras wilt is het handig als jij het wel weet denk ik.
Voor zover ik kan inschatten bega je een vergissing als je een Mechelaar wilt; fokkers die "goed" bezig zijn.. weet ik niet of jou een pup verkopen. Andere fokkers, willen idd best aan wie dan ook een pup verkopen, om er maar vanaf te zijn.
De vragen zijn soms wat suggestief gesteld. Maar misschien wil je ze toch beantwoorden. Raskenners zullen je dan mogelijk of gelijk geven of aangeven dat je er naast zit.
Dat doen ze niet om jou een Mechel uit het hoofd te praten, maar juist in het belang van de hond die je wilt....
Ik SNAP dat je helemaal wouws bent van een Mechel
maar je moet niet alleen kijken naar wat JIJ graag wilt... maar ook de rest van je gezin.. zien die dat zitten? En je moet vooral kijken naar de hond... kun jij de hond bieden wat hij nodig heeft.
Lees je eerst goed in, wordt lid van een forum specifiek over Herders (schijnt er te zijn), bezoek evenementen of tenminste groepen Mechelaars "in het wild".... en kijk en beoordeel objectief of een hond bij je past.
Uiterlijk van een hond is geweldig, maar het karakter moet je liggen, en andersom. Anders is het noch voor jou, noch voor het gezin, NOCH voor de hond eerlijk.
Suzanne
- welke cursus en bij welke (soort) hondenschool had je in gedachten?
(pupcursus? Elementaire gehoorzaamheid? Clicker? Prikhalsband?)
- hoeveel tijd kun je per dag bezig zijn met training / oefenen?
- hoe maak je een hond zindelijk?
- en wat verandert daarin als je een jong kindje hebt?
- hoe leer je het alleen zijn aan?
- ga je een bench gebruiken, zo ja, hoevaak per dag voor hoelang mag de hond daarin?
- hoeveel tijd kun je per dag bezig zijn aan wandelen?
- heb je al 's grotere groepen mechelaars bij elkaar gezien, bijvoorbeeld op een show of bij enige soort van wedstrijd / wandeling
- welke hondensport wil je met je hond gaan doen? Ipo? Behendigheid? Dogdance? Hoeveel tijd / avonden per week heb je tijd om naar deki cursus te gaan en daarnaast om thuis te trainen?
- wat denk jij dat er bedoeld wordt met de term "een werkras"?
- welke erfelijke ziekten / afwijkingen kunnen in het ras voorkomen, zijn de ouders die je 'op het oog hebt' daarop getest?
- wat is het karakter van een Mechelaar
- behalve "mooi" ... wat trekt je verder in een hond? Waar moet deze aan voldoen?
Ik weet de antwoorden zelf ook niet altijd hoor, maar aangezien je een hond van dit ras wilt is het handig als jij het wel weet denk ik.
Voor zover ik kan inschatten bega je een vergissing als je een Mechelaar wilt; fokkers die "goed" bezig zijn.. weet ik niet of jou een pup verkopen. Andere fokkers, willen idd best aan wie dan ook een pup verkopen, om er maar vanaf te zijn.
De vragen zijn soms wat suggestief gesteld. Maar misschien wil je ze toch beantwoorden. Raskenners zullen je dan mogelijk of gelijk geven of aangeven dat je er naast zit.
Dat doen ze niet om jou een Mechel uit het hoofd te praten, maar juist in het belang van de hond die je wilt....
Ik SNAP dat je helemaal wouws bent van een Mechel
Lees je eerst goed in, wordt lid van een forum specifiek over Herders (schijnt er te zijn), bezoek evenementen of tenminste groepen Mechelaars "in het wild".... en kijk en beoordeel objectief of een hond bij je past.
Uiterlijk van een hond is geweldig, maar het karakter moet je liggen, en andersom. Anders is het noch voor jou, noch voor het gezin, NOCH voor de hond eerlijk.
Suzanne
- stefanie
- Zeer actief
Je kunt van zulke jonge pups absoluut nog niet zeggen of ze later goed met kinderen zullen gaan. De pup kan met 7 weken nog hartstikke leuk met kinderen zijn maar dat kan een paar maandjes later echt omslaan. Mijn mechel ligt heerlijk te kroelen met mijn neefje maar als er kinderen gillend langsrennen, zou ze echt in de benen hangen als ik haar niet zou tegenhouden.DeniseCyril schreef:ik denk dat mijn berichten ook een beetje verkeerd bij je aankomen martijn, maar dat geeft niet ik ben uitgepraat
Ik zeg dat ik een mechel heb gekend maar ik vergeet er bij te zeggen dat mijn vriend een goeie vriend heeft die ook ze hele leven in de mechels heeft gezeten(ook getrainde honden zoals deze bloedlijn)en hij traint ze nu nog, ik heb hem dit laten lezen(mijn vriend) en hij heeft dit ook gezegt tegen zijn maat en die vind dat niet helemaal eerlijk, hij zegt ook dat je met een goede cursus en voldoende activiteiten of hoe je het noemen mag een prachthond in huis krijgt, als een pup al niets van kids moet weten zegt dat toch ook al genoeg? pups zijn harstikke sociaal waar ik heen ben geweest
Zoals eerder gezegd, wat je steeds beweert over mechels klopt niet. Maar dat wil je volgens mij gewoon niet horen.en ik heb niet het verkeerde beeld van een mechel ik heb het hele internet afgezworven om te lezen wat voor kaakter en alles hij heeft.
Topics worden hier niet gesloten. En al zeker niet omdat jij niet te horen krijgt wat je wilde horen....topic mag gesloten worden ik hou de mensen op de hoogte die het wouden
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Topics worden hier zelden gesloten, dus hou daar zowiezo maar over op.
Verder zal de toekomst wel gaan uitwijzen of de vriend van je vriend gelijk blijkt te hebben, of de mensen hier die overigens het beste met je voor hebben, hoewel jij dat blijkbaar niet ziet.
Een Mechelaar is gewoon een niet al te probleemloos en eenvoudig hondenras wat in handen van willekeurig wie altijd goed tot zijn recht komt. Wat al gezegd werd, er zitten er niet voor niets zo ontieglijk veel in het asiel. En dat zijn dan géén honden van goede rashondenfokkers, want de honden van deze fokkers zul je zelden tot nooit in het asiel treffen. Ik hoop dat jij ook zo'n goede fokker gaat treffen, die je niet alleen indien nodig met raad en daad terzijde zal willen staan, maar ook wanneer er echt onoverkomelijke problemen zouden ontstaan, bereid is de hond weer terug te nemen.
Want anders zou jouw toekomstige Mechelaar wel eens het zoveelste gevalletje "Mechelaar in asiel" kunnen gaan worden vrees ik.
Ik ben echt bang (en hoop dat ik fout zit) dat een Mechelaar van de link die je genoemd hebt wel eens op een nare ervaring zou kunnen uitdraaien in jouw gezinssituatie en met jouw eigen kennis en ervaring.
Wij hebben zelf onze handen vol gehad aan onze Mechelaar, en ik denk dat wanneer wij destijds kinderen gehad zouden hebben, de hond niet tot aan haar dood bij ons had kunnen blijven want zij was echt geen gemakkelijke, en dan hebben wij absoluut nog geluk gehad dat ze niet zodanig scherp was als haar eerste eigenaar graag had gezien, voor de africhting.
Ik heb enorm veel tijd in haar moeten steken, zij was toen ze bij ons kwam 14 maanden oud en de normale puppy-problemen waren dus al een pos achter de rug, maar we hadden nog zat te doen.
Met meer geluk dan wijsheid (denk ik achteraf) hebben we het voor elkaar gekregen om haar te laten uitgroeien tot een heerlijke en stabiele volwassen Mechelaar, maar het had net zo goed anders af kunnen lopen. Als ik niet zo veel begeleiding had gehad en niet zo veel met haar getraind, gewandeld en gefietst zou hebben, was het waarschijnlijk nooit dusdanig gelukt.
Verder zal de toekomst wel gaan uitwijzen of de vriend van je vriend gelijk blijkt te hebben, of de mensen hier die overigens het beste met je voor hebben, hoewel jij dat blijkbaar niet ziet.
Een Mechelaar is gewoon een niet al te probleemloos en eenvoudig hondenras wat in handen van willekeurig wie altijd goed tot zijn recht komt. Wat al gezegd werd, er zitten er niet voor niets zo ontieglijk veel in het asiel. En dat zijn dan géén honden van goede rashondenfokkers, want de honden van deze fokkers zul je zelden tot nooit in het asiel treffen. Ik hoop dat jij ook zo'n goede fokker gaat treffen, die je niet alleen indien nodig met raad en daad terzijde zal willen staan, maar ook wanneer er echt onoverkomelijke problemen zouden ontstaan, bereid is de hond weer terug te nemen.
Want anders zou jouw toekomstige Mechelaar wel eens het zoveelste gevalletje "Mechelaar in asiel" kunnen gaan worden vrees ik.
Ik ben echt bang (en hoop dat ik fout zit) dat een Mechelaar van de link die je genoemd hebt wel eens op een nare ervaring zou kunnen uitdraaien in jouw gezinssituatie en met jouw eigen kennis en ervaring.
Wij hebben zelf onze handen vol gehad aan onze Mechelaar, en ik denk dat wanneer wij destijds kinderen gehad zouden hebben, de hond niet tot aan haar dood bij ons had kunnen blijven want zij was echt geen gemakkelijke, en dan hebben wij absoluut nog geluk gehad dat ze niet zodanig scherp was als haar eerste eigenaar graag had gezien, voor de africhting.
Ik heb enorm veel tijd in haar moeten steken, zij was toen ze bij ons kwam 14 maanden oud en de normale puppy-problemen waren dus al een pos achter de rug, maar we hadden nog zat te doen.
Met meer geluk dan wijsheid (denk ik achteraf) hebben we het voor elkaar gekregen om haar te laten uitgroeien tot een heerlijke en stabiele volwassen Mechelaar, maar het had net zo goed anders af kunnen lopen. Als ik niet zo veel begeleiding had gehad en niet zo veel met haar getraind, gewandeld en gefietst zou hebben, was het waarschijnlijk nooit dusdanig gelukt.
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Hier zijn meer meningen dan alleen die van de maat van je vriend die je al bijna nooit meer ziet. Omdat de mensen hier misschien wel objectiever kunnen kijken naar jou situatie. Omdat niemand er baad bij heeft jou zomaar een mechelaar af te raden. En bovendien staat de mening van de maat van je vriend je natuurlijk beter aan omdat dat is wat je wil horenDeniseCyril schreef:Waarom zouden jullie het beter weten als die maat van mijn vriend? jullie zijn ervaarder? wat is hij dan? hij zit er ook al ze hele leven in en heeft dit soort dingen misschien wel anders meegemaakt weten jullie veel? en ik vertrouw hem dan op dat moment meer omdat we hem kennen( althans me vriend dan) ze hebben mekaar lang niet gezien maar hij heeft hem wel meteen aangesproken hierover, zouden jullie ook uitgaan van mensen die je niet kent en iemand die je wel kent? ik zeg niet dat ik jullie niet geloof maar iedereen heeft andere ervaringen

- DeniseCyril
- Actief
ik beantwoord de vragen wel ff via pb
en omdat ik nbiet te horen krijg wat ik wil? dat is dus niet zo, jullie hebben andere dingen meegemaakt met een mechel en die maat niet en trouwens jullie geloven toch niet wat ik zeg dus ga k verder niet erop in
en omdat ik nbiet te horen krijg wat ik wil? dat is dus niet zo, jullie hebben andere dingen meegemaakt met een mechel en die maat niet en trouwens jullie geloven toch niet wat ik zeg dus ga k verder niet erop in
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Waarom niet gewoon in dit topic de vragen beantwoorden? Ze zijn toch ook in dit topic gesteld?
Ben je bang dat mensen over je antwoorden vallen of zo?
Ben je bang dat mensen over je antwoorden vallen of zo?
- DeniseCyril
- Actief
ja misschien staat mij het beter aan dat dat is wat ik te horen krijg bij die vriend, en omdat je iemand niet ziet betekend niet dat ze niets weten,
En ik vind het jammer dat sommige mensen meteen zo praten dat ik niet te horen krijg wat ik wil en dat ik niets weet? of het om de verkeerde redenen doet, dit is echt niet mijn eerste hond in mijn leven maar dat word dus wel gedacht, ben geen puber die verkeerde beslissingen neem
En ik vind het jammer dat sommige mensen meteen zo praten dat ik niet te horen krijg wat ik wil en dat ik niets weet? of het om de verkeerde redenen doet, dit is echt niet mijn eerste hond in mijn leven maar dat word dus wel gedacht, ben geen puber die verkeerde beslissingen neem
- DeniseCyril
- Actief
omdat sommige mensen niet normaal vragen kyunnen beantwoorden daarom antwoord ik ze niet, ik ben bang dat iemand over me antwoorden valt?
alsjeblieft zeg zoek het lekker uit ik zoek wel een ander forum
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Het is gewoon erg jammer dat je, doordat je op een roze Mechelaarpup-wolk bent gaan zitten, niet meer objectief kunt lezen want nogmaals: de mensen hier hebben het beste met je voor en hebben er ook totaal geen belang bij om je zonder reden een bepaald ras af te raden.
Er zijn er aardig wat in dit topic die zelf een Mechelaar hebben (gehad), of die 1 van de andere variëteiten van de Belgische Herder hebben. Ik ben zelf fokker van de Laekense Herder, en als jij je bij mij zou melden voor een pup uit een combinatie waarvan 1 of beide ouders nogal werklustig zouden zijn, zou ik met de info die we nu van jou hebben gekregen je geen pup durven mee te geven, omdat het risico op misgaan gewoon groter is dan het risico op goedgaan. Je motieven om voor het ras te gaan zijn ook gewoon een beetje oppervlakkig: ik vind een Mechelaar mooi en leuk...
Maar wát vind je dan leuk aan een Mechelaar? Dat ze zo enorm nerveus kunnen zijn (als je de verkeerde treft), dat ze soms geen seconde stil kunnen zitten, dat ze als je pech hebt op iedere scheet die ze horen aanslaan omdat ze nogal waaks kunnen zijn, dat ze je dochtertje zodanig kunnen verdedigen dat bezoek van vriendjes en vriendinnetjes misschien helemaal niet meer spontaan kán, dat ze voordat ze volwassen zijn meer dan gemiddelde aandacht en begeleiding nodig hebben om uit te groeien tot een rustige, stabiele, zelfverzekerde en sociale hond? Ik kan nog meer verzinnen hoor, maar ik ben maar gestopt.
Het zou al een beetje helpen als je in ieder geval stil zou willen staan bij de negatieve aspecten van het ras.
Maar die wil je gewoon niet zien vrees ik. En dat kan je later nog wel eens gaan opbreken, zo vrees ik.
Er zijn er aardig wat in dit topic die zelf een Mechelaar hebben (gehad), of die 1 van de andere variëteiten van de Belgische Herder hebben. Ik ben zelf fokker van de Laekense Herder, en als jij je bij mij zou melden voor een pup uit een combinatie waarvan 1 of beide ouders nogal werklustig zouden zijn, zou ik met de info die we nu van jou hebben gekregen je geen pup durven mee te geven, omdat het risico op misgaan gewoon groter is dan het risico op goedgaan. Je motieven om voor het ras te gaan zijn ook gewoon een beetje oppervlakkig: ik vind een Mechelaar mooi en leuk...
Maar wát vind je dan leuk aan een Mechelaar? Dat ze zo enorm nerveus kunnen zijn (als je de verkeerde treft), dat ze soms geen seconde stil kunnen zitten, dat ze als je pech hebt op iedere scheet die ze horen aanslaan omdat ze nogal waaks kunnen zijn, dat ze je dochtertje zodanig kunnen verdedigen dat bezoek van vriendjes en vriendinnetjes misschien helemaal niet meer spontaan kán, dat ze voordat ze volwassen zijn meer dan gemiddelde aandacht en begeleiding nodig hebben om uit te groeien tot een rustige, stabiele, zelfverzekerde en sociale hond? Ik kan nog meer verzinnen hoor, maar ik ben maar gestopt.
Het zou al een beetje helpen als je in ieder geval stil zou willen staan bij de negatieve aspecten van het ras.
Maar die wil je gewoon niet zien vrees ik. En dat kan je later nog wel eens gaan opbreken, zo vrees ik.
- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Nieuwe aanpak:
Wat vind je wel ontzettend leuk aan een mechelaar???
Ik vind bijvoorbeeld leuk aan mijn hond:
- Dat ie zo lekker eigenwijs is
- Dat hij zo lekker op schoot kruipt
- Dat ie zo ontzettend intelligent is
- Dat het een goeie waakhond is
- Dat ie me altijd aan het lachen maakt
- Dat ie zoooo graag wil helpen
- Dat het zo'n lekkere viespeuk is
- Dat ik hem overal mee naar toe kan slepen
- Dat ie de hondenwereld beter snapt dan ik
Voordat ik een hond ging halen had ik al bedacht dat de eerste vier wel een beetje een must moest zijn...
Wat maakt bij jou dat je verliefd word op een hond?
Wat vind je wel ontzettend leuk aan een mechelaar???
Ik vind bijvoorbeeld leuk aan mijn hond:
- Dat ie zo lekker eigenwijs is
- Dat hij zo lekker op schoot kruipt
- Dat ie zo ontzettend intelligent is
- Dat het een goeie waakhond is
- Dat ie me altijd aan het lachen maakt
- Dat ie zoooo graag wil helpen
- Dat het zo'n lekkere viespeuk is
- Dat ik hem overal mee naar toe kan slepen
- Dat ie de hondenwereld beter snapt dan ik
Voordat ik een hond ging halen had ik al bedacht dat de eerste vier wel een beetje een must moest zijn...
Wat maakt bij jou dat je verliefd word op een hond?

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
tja of je daar ook bij gebaat bent als je mecheltje problemen gaat geven is nog maar de vraag, dan kom je namelijk niet zo ver met alleen maar oh en ah .....DeniseCyril schreef:omdat sommige mensen niet normaal vragen kyunnen beantwoorden daarom antwoord ik ze niet, ik ben bang dat iemand over me antwoorden valt?
jammer hoor dat je niet verder kijkt dan je neus lang is, de adviezen die je hier gekregen hebt komen allemaal van mensen die weten waar ze over praten, dat ze jou je mechel afraden is niet omdat ze lullig willen doen, maar omdat ze je willen waarschuwen voor problemen.
Er zitten echt niet voor niks zo ontzettend veel mecheltjes in het asiel
Die ex-eigenaren zijn ook vol enthousiasme begonnen met in hun achterhoofd dat zij het wel zullen redden....
En dat is nou precies waarom mensen hier het je proberen uit je hoofd te praten óf je adviseren een stamboom mechel te nemen, het zijn namelijk allemaal hondenliefhebbers die proberen te voorkomen dat er weer een hond in het asiel terecht komt vanwege onkunde en overenthousiasme van een een eigenaar en dat kun je ze toch nauwelijks kwalijk nemen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- DeniseCyril
- Actief
ja ik weet dat sommige mensen me willen helpen maar er zitten er ook een paar tussen die helemaal niet aardig doen als ik zo die berichten lees
En ik weet ook wel dat er negatieve kanten zijn van en mechel en dat is ook de reden dat ik tips wil maar niet op deze manier
ik hoop dat jullie geen gelijk krijgen en zowel ben ik niet de verkeerde om het niet ttoetegeven
Ik ben altijd thuis 3 dagen in de week helemaal alleen ik heb alle tijd van de wereld ik wil bezig zijn niet meer stilzitten, hondje met pit is voor mij goed, al denken jullie daar anders over, ik wil juist die uitdaging aan gaan en zo zie ik het niet alleen want ook liefde zit er natuurlijk bij
En ik weet ook wel dat er negatieve kanten zijn van en mechel en dat is ook de reden dat ik tips wil maar niet op deze manier
ik hoop dat jullie geen gelijk krijgen en zowel ben ik niet de verkeerde om het niet ttoetegeven
Ik ben altijd thuis 3 dagen in de week helemaal alleen ik heb alle tijd van de wereld ik wil bezig zijn niet meer stilzitten, hondje met pit is voor mij goed, al denken jullie daar anders over, ik wil juist die uitdaging aan gaan en zo zie ik het niet alleen want ook liefde zit er natuurlijk bij
- renee-uk
- Zeer actief
Ja maar wat schiet je er mee op als je na een jaartje moet toegeven dat een mechel toch een stap te ver voor je is.DeniseCyril schreef:ja ik weet dat sommige mensen me willen helpen maar er zitten er ook een paar tussen die helemaal niet aardig doen als ik zo die berichten lees
Dat zit je met een hond die misschien ongelukken gemaakt heeft en in het beste geval komt die dan in het asiel, waar al honderden honden van hetzelfde ras zitten.
Is bezinnen voor je begint niet een betere optie?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- DeniseCyril
- Actief
Ik snap wat je bedoeld maar ik ben geen opgever en ik stop een hond niet in het asiel daar ben ik zo fel op tegen, ik heb al zovaak meegemaakt dat ze dat soms ook doen om de stomste onzin, geen tijd en zin meer hup hond aan de boom.
Ik heb voordat ik dit forum heb bezocht echt wel het een en ander op een rijtje gezet het is niet zo stel op sprong besloten en heb dit samen besloten dus niet alleen.
ik heb ook geen zin in mot verder
Ik heb voordat ik dit forum heb bezocht echt wel het een en ander op een rijtje gezet het is niet zo stel op sprong besloten en heb dit samen besloten dus niet alleen.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Maar dát, dat wat ik nu dikgedrukt heb gemaakt, is ook wat ik al noemde een PRIMA basis voor een hond. Ook wel voor een actieve hond. Ik geloof ook 100% wel dat jij een hond een fantastisch leven kan bieden!!DeniseCyril schreef:ja ik weet dat sommige mensen me willen helpen maar er zitten er ook een paar tussen die helemaal niet aardig doen als ik zo die berichten lees
Maar een mechel is in jou situatie gewoon niet de meest voor de hand liggende of verstandigste keuze, zoals je inmiddels al verteld is. Er zijn talloze redenen te bedenken waarom een ander ras beter zou passen. Er zijn zoveel leuke en mooie honden die OOK actief zijn, maar daarnaast veel stabieler en socialer dan de gemiddelde mechel.
Ik geloof absoluut dat je het fantastisch bedoeld en dat je ook wel de mogelijkheden hebt een hond een droomplek te geven. Je staart je alleen zo blind op de mechel... en dát is zo zonde.

- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Hoe lang zit de hond alleen op werkdagen dan?DeniseCyril schreef:ja ik weet dat sommige mensen me willen helpen maar er zitten er ook een paar tussen die helemaal niet aardig doen als ik zo die berichten lees
Ik weet zeker dat niemand hier onaardig wil doen.. iedereen wil juist helpen.. ik heb geen mechelaar gehad maar er lopen hier veel .. het zijn zeker pittige honden maar ik heb er nog geen één gezien die naar kinderen uitviel. Ze zijn zeker beschermend maar hier zijn ze verdragend tegenover kinderen.. dat neemt niet weg dat het moeilijke honden zijn , ik zou maar gewoon de tips opvolgen van de kenners van dit forum zoals martijn.

- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Eerlijkheid gebied er in mijn geval ook wel bij te zeggen dat ik een beetje een mooie hond wilde
Daarnaast kan je met een pup niet direct "bezig" gaan zijn, het is gewoon net als een baby. Zeker de eerste weken is er nog weinig te wandelen en te fietsen..
Er zijn heel veel hele gave honden die aan dit profiel voldoen hoor!! Dat zijn ook honden waar je de show mee kan stelen op het terras (en dan wel direct zonder om een schepje te hoeven vragen omdat je puppekind een poepje op het terras heeft gedaan of alleen maar zit te piepen)DeniseCyril schreef:ja ik weet dat sommige mensen me willen helpen maar er zitten er ook een paar tussen die helemaal niet aardig doen als ik zo die berichten lees
Daarnaast kan je met een pup niet direct "bezig" gaan zijn, het is gewoon net als een baby. Zeker de eerste weken is er nog weinig te wandelen en te fietsen..

- renee-uk
- Zeer actief
je kunt nog zo niet opgeverig zijn, als je een hond niet aankunt houdt het op.DeniseCyril schreef:Ik snap wat je bedoeld maar ik ben geen opgever en ik stop een hond niet in het asiel daar ben ik zo fel op tegen, ik heb al zovaak meegemaakt dat ze dat soms ook doen om de stomste onzin, geen tijd en zin meer hup hond aan de boom.
Een eerlijk gezegd snap ik dat fanatieke over een mechelaar ook niet helemaal omdat je dit topic begonnen bent met die kruisinkjes, daar was je ook zo enthousiast over ook al had je er geen goed gevoel bij.
Doordat dat gevoel werd gedeeld door mensen hier ben je er van afgestapt, maar nu zet je je af tegen dezelfde mensen die het beste met jou en je eventuele mecheltje voor hebben en dat begrijp ik dan niet zo goed.
Ik vind een amerikaanse akita de allermooiste hond die er is, zou er dolgraag een hebben maar ik weet ook dat ik niet overweg kan met dat zelfstandige karakter, dus neem ik er geen hoewel me dat echt heel erg aan mijn hart gaat.
Je kunt nou eenmaal niet altijd alles hebben wat je graag zou willen, jammer maar wel waar

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Zonder enig oordeel te vellen over je aldanniet willen hebben van een mechelaar (heb van dat ras echt de ballen verstand) maar wat je hier boven schrijft is natuurlijk een poepverhaal, gezien het bericht waarmee je de topic begonnen bent. Als je al zo lang een mechelaar wilde dan ga je niet kijken bij die kruising. Als je nl. een mechelaar wil, dan wil je ook een mechelaar en geen mechelaar X rottie of stabioj of what ever. Toch?DeniseCyril schreef:Ik heb voordat ik dit forum heb bezocht echt wel het een en ander op een rijtje gezet het is niet zo stel op sprong besloten en heb dit samen besloten dus niet alleen.
- DeniseCyril
- Actief
mijn vriend werkt alleen ik werk op maandag avond 2 uurtjes en donderdag avond 2 uurtjes ben eigelijk een beetje een huisvrouw 
Ik vind gewoon zoals ik al steeds zeg dat het gewoon geweldige honden zijn met een prachtig karakter dus ja ik staar me wel blind erop
Ik ben misschien geen kenner maar dat ga ik wel worden heb ook andere honden gehad 1 echt vanmezelf absoluut niet te vergelijken met dit ras hoor en veel om me heen, dus wanneer ben je dan een kenner? ik heb honden gehad dus dan kan ik hieraan beginnen anders weet je het nooit?
Ik vind gewoon zoals ik al steeds zeg dat het gewoon geweldige honden zijn met een prachtig karakter dus ja ik staar me wel blind erop
Ik ben misschien geen kenner maar dat ga ik wel worden heb ook andere honden gehad 1 echt vanmezelf absoluut niet te vergelijken met dit ras hoor en veel om me heen, dus wanneer ben je dan een kenner? ik heb honden gehad dus dan kan ik hieraan beginnen anders weet je het nooit?
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Wat mij nu zo opvalt in dit hele topic is dat TS alleen maar over zichzelf praat in dit topic en dr gezin " voor het gemak" maar even vergeet
Ik wil een mechelaar, Ik doe het goed, Ik weet heus wel, Ik Ik Ik Ik.....
Ga vooral je gang, sla vooral de postst van de kenners in de wind en haal vooral die mechelaar op, veel plezier dr mee en ik hoop in godsnaam dat je kind en de toekomstige vriendjes en vriendinnetjes heel blijven
Bah
Ik wil een mechelaar, Ik doe het goed, Ik weet heus wel, Ik Ik Ik Ik.....
Ga vooral je gang, sla vooral de postst van de kenners in de wind en haal vooral die mechelaar op, veel plezier dr mee en ik hoop in godsnaam dat je kind en de toekomstige vriendjes en vriendinnetjes heel blijven
Bah
- DeniseCyril
- Actief
klotp sas heb je gelijk in maar ik zag hem en zoals ik al had gezegt ben ik ontzettend snel verkocht als ik een lief koppie zie en dat is niet handig van me geef ik toe dat klopt de kleur was ook zo leuk, en heb het ook afgezegd op aanraden van bijna het halve forum hier
mechels hebben altijd in me hoofd gezeten alleen ik stuite dus op die advertentie en dacht ohhhh wat schattig en lief en er zit ook mechel in beetje te snel dus...