Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

help ga vanmiddag kijken!mechelsche herderxrottweiler

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

DeniseCyril
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Re: help ga vanmiddag kijken!mechelsche herderxrottweiler

Ongelezen bericht door DeniseCyril »

wat betekend ts eigelijk? ja beetje rare vraag tussen door

Ja tuurlijk praat ik over ik mezelf daar gaat het toch ook om?
En denk je echt dat ik niet nadenk? als je mijn andere bericht leest weet je dus ook dat het niet stel op sprong is
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

DeniseCyril schreef:wat betekend ts eigelijk? ja beetje rare vraag tussen door

En denk je echt dat ik niet nadenk? als je mijn andere bericht leest weet je dus ook dat het niet stel op sprong is

TS betekend topic starter, jij dus. Ik lees dit hele topic al mee, mensen die echt verstand van zaken hebben hier geven jou raad en advies en jij reageerd als een stampvoetende kleuter, ga vooral je gang, doeidoei
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Waarom ga je dan niet op zoek naar een iet wat stabielere Mechelaar uit het asiel? Of een herplaatser? Of kruising Mechelaar, met een ras gekruisd met iets minder pit?
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

DeniseCyril schreef:wat betekend ts eigelijk? ja beetje rare vraag tussen door

TS betekend "topic starter" jij dus!

Maar het gaat ook om jouw kind(eren) , die worden de dupe van jouw beslissing.
Afbeelding
DeniseCyril
Actief

als je denkt dat ik dat doe moet je lekker zelf weten zit ik niet mee hoor
je denk dat ik een puber ben die geen reet er vanaf weet maar uje vergist je ik kan wel 100x zeggen dat ik dit niet stel op sprong doe en er over nagedacht heb meteen contact heb gezocht met een kenner maar ja dat is hij niet omdat jullie dat al zijn, nou dat is hij ook hij maakt gewoon de andere dingen mee
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

DeniseCyril schreef:mijn vriend werkt alleen ik werk op maandag avond 2 uurtjes en donderdag avond 2 uurtjes ben eigelijk een beetje een huisvrouw ;)
Ik vind gewoon zoals ik al steeds zeg dat het gewoon geweldige honden zijn met een prachtig karakter dus ja ik staar me wel blind erop
Ik ben misschien geen kenner maar dat ga ik wel worden heb ook andere honden gehad 1 echt vanmezelf absoluut niet te vergelijken met dit ras hoor en veel om me heen, dus wanneer ben je dan een kenner? ik heb honden gehad dus dan kan ik hieraan beginnen anders weet je het nooit?
Als jij aangeeft WAT je precies zo leuk vind aan het karakter (bijv. energie, instinct, initiatief etc.) en wat je zo geweldig vind aan de mechel zelf (houding, vacht, kleur, ogen, orgen, puntje van zijn neus etc)
Dan kunnen wij je misschien helpen met een hond zoeken die daar ook aan voldoet. Misschien vind je die wel net zo leuk...
Afbeelding
DeniseCyril
Actief

dus als ik nou al zo een hondje al had gehad zonder kinderen en ik raak zwanger? hoe dan? hond weg? nou zo ben ik niet zijn ook dingen die gebeuren, ik heb al een dochter en dat vind k het fijne gewoon zodat ze metelkaar kunnen opgroeien
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hm..... er begruipt mij het gevoel dat we naast elfjes en feeen ook dat andere sprookjeswezen weer in ons midden hebben, kan dat?

Suzanne
Lellibel
Zeer actief

DeniseCyril schreef:als je denkt dat ik dat doe moet je lekker zelf weten zit ik niet mee hoor
je denk dat ik een puber ben die geen reet er vanaf weet maar uje vergist je ik kan wel 100x zeggen dat ik dit niet stel op sprong doe en er over nagedacht heb meteen contact heb gezocht met een kenner maar ja dat is hij niet omdat jullie dat al zijn, nou dat is hij ook hij maakt gewoon de andere dingen mee
of hij wil jou en je vriend gewoon een plezier doen.. luister naar de kenners op het forum, die krijgen geen geld voor hun advies en ze hoeven geen bedankje maar willen gewoon een hond in het asiel minder.
Afbeelding
DeniseCyril
Actief

waarom geen mechel? omdat ik niets weet volgens jullie? jullie zijn er toch ook mee begonnen? zo doe je ervaringen op neem ik aan
DeniseCyril
Actief

nee ze kennen mekaar al jaren dat is geen plezier doen dan zouhij zeggen koop hier maar een hond, nee soms weet je gewoon dat je vrienden te vertrouwen zijn waarom zou hij dat zomaar zeggen? hij weet dat we een dochtertje hebben
het kan toch best zijn dat hij wel goede ervaringen heeft zoals ook een aantal hier op het forum?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

nee geen mechel omdat dat geen honden zijn die je in de hand kunt houden door alleen een cursusje gehoorzame huishond en met ze te wandelen en te fietsen, mecheltjes hebben meer nodig dan dat ;)

Ben jij bereid om 3 keer in de week te gaan trainen met je hondje als blijkt dat ze dat nodig heeft?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Alsof iedereen hier is begonnen met een golden retriever van 10 jaar oud en alsof je alleen een mechelaar kan handelen als je al 10 honden hebt gehad :19: Het zijn ontzettend baasgerichte honden en daar kun je heel veel, in je voordeel, plezier van hebben. Iemand die zowat de hele dag thuis is en lekker actief bezig wilt zijn met de hond, dan is dat toch hartstikke leuk? Maakt misschien wel meer mee dan de mechelaar waarmee 'gesport' wordt en die de rest van de week in zijn kennel mag blijven.
Het is geen Kaukaas ofzo waar iemand aan begint als eerste hond. Het is geen schoothondje maar het is ook weer niet het allermoeilijkste ras wat er rondloopt.
Als je echt compleet voor een bepaald type hond wilt gaan, dan kun je daar veel meer van hebben en wil je daar ook veel meer in investeren dan in een hond die je maar zozo vindt.
DeniseCyril
Actief

we komen er zo niet uit ik stop er echt mee we gaan zeker zien wie er gelijk had spreek jullie over een jaar wel weer en dan zal ik alles erinzetten wat er in dat jaar is gebeurt
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

DeniseCyril schreef: jullie zijn er toch ook mee begonnen? zo doe je ervaringen op neem ik aan
Maar 'wij' zijn er aan begonnen met het goede beeld in ons achterhoofd, dus zonder hun karakter te ontkennen. :wink:
DeniseCyril
Actief

dankje tamara
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

dan blijft me niks anders over dan je heel veel succes te wensen en te hopen dat je ons na een jaar niet komt vertellen dat je hondje ingeslapen is of in het asiel zit.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Nakisha schreef:
DeniseCyril schreef:ja ik weet dat sommige mensen me willen helpen maar er zitten er ook een paar tussen die helemaal niet aardig doen als ik zo die berichten lees
En ik weet ook wel dat er negatieve kanten zijn van en mechel en dat is ook de reden dat ik tips wil maar niet op deze manier
ik hoop dat jullie geen gelijk krijgen en zowel ben ik niet de verkeerde om het niet ttoetegeven
Ik ben altijd thuis 3 dagen in de week helemaal alleen ik heb alle tijd van de wereld ik wil bezig zijn niet meer stilzitten, hondje met pit is voor mij goed, al denken jullie daar anders over, ik wil juist die uitdaging aan gaan en zo zie ik het niet alleen want ook liefde zit er natuurlijk bij
Maar dát, dat wat ik nu dikgedrukt heb gemaakt, is ook wat ik al noemde een PRIMA basis voor een hond. Ook wel voor een actieve hond. Ik geloof ook 100% wel dat jij een hond een fantastisch leven kan bieden!!

Maar een mechel is in jou situatie gewoon niet de meest voor de hand liggende of verstandigste keuze, zoals je inmiddels al verteld is. Er zijn talloze redenen te bedenken waarom een ander ras beter zou passen. Er zijn zoveel leuke en mooie honden die OOK actief zijn, maar daarnaast veel stabieler en socialer dan de gemiddelde mechel. :) En die ook beter in gezinnen met kinderen passen.

Ik geloof absoluut dat je het fantastisch bedoeld en dat je ook wel de mogelijkheden hebt een hond een droomplek te geven. Je staart je alleen zo blind op de mechel... en dát is zo zonde.
Weet je. Met alle respect voor hen hoor. Maar er zijn hier op het forum meer dan genoeg mensen met een lichamelijke/psychische aandoening/beperking die soms nog moeilijker honden hebben (al dan niet in bezit van kind ook nog) en of nog minder tijd voor de hond hebben En toch gaat het daar ook (vaak) goed zo te lezen.

Mijn keuze zou het niet zijn. Laat dat voorop staan. Maar als ik lees hoe vastberaden TS is. (en dat is ze, dat is duidelijk) denk ik dat het eerder baat zal hebben haar dergelijke adviezen te geven waar op te letten bij de aanschaf van ipv nu zo over haar heen te vallen en haar het uit het hoofd proberen te praten :19:

Ik ben geen liefhebber van herders. En al helemaal niet in combinatie met kinderen omdat ik het daar te vaak fout heb zien gaan. Maar aan de andere kant zijn er tal van voorbeelden waarbij het wel goed gaat. Dus je weet van te voren niet hoe het zal gaan lopen.

Enige wat je als toekomstige eigenaar van volgens mij kunt doen is alle tijd en energie die je hebt in de opvoeding van de hond steken, en daar ontbreekt het hier volgens mij totaal niet aan. Iedereen is ooit ergens begonnen. Leren doe je pas in de praktijk. Ze heeft de wil, ze heeft de tijd, ze is er lichamelijk (toch ook niet geheel onbelangrijk :wink: ) toe in staat. :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
DeniseCyril
Actief

stefanie ik ontken het karakter ook niet, alleen maar omdat ik een kind heb kan het niet en dat vind ik gewoon onzin sorry
~Suzanne~
Zeer actief

DeniseCyril schreef:waarom geen mechel? omdat ik niets weet volgens jullie? jullie zijn er toch ook mee begonnen? zo doe je ervaringen op neem ik aan
Ja, natuurlijk!!
Maar je gaat niet meteen vrachtwagen rijden, je begint met een gewone auto.
Niet eerst een racefiets, maar een driewieler.

Ervaring kun je alleen maar opdoen door ervaring op te doen... ;-) maar dan begin je niet met een van de moeilijkste dingen.

Gevoelsmatig romantiseer je de Mechel en kijk je niet naar de andere kant van dit ras. Ik zal niet zeggen "begin met een shiwawa" ;-) maar er moet toch wel een goede tussenstap te vinden zijn?
Doe dan met een "tussenstaphond" ervaring op en bouw je kennis uit... dan op een dag, ben je klaar voor de Mechel. Nu nog niet ;-(

Suzanne
DeniseCyril
Actief

dankje smoekie

En ik ken iemand ie heeft een stafford en werk gewoon fulltime en die hond is alleen thuis de hele dag
en ik heb dat probleem dus helemaal niet, ja tuurlijk ook ik ga wel eens weg maar nooit zolang als 8 uur en als dat wel het geval zal zijn dat ik de hele dag weg zou moeten dan ga ik tussendoor echt wel naar huis, maar ja ik ga nooit zolang weg
DeniseCyril
Actief

martijn hoe heb jij je ervaring opgedaan dan? wil ik wel eens weten je moet toch ergens beginnen en ik ben ook begonnen met een jackje hoor (wel is waar een kruising) en ben ook andere honden gewend
DeniseCyril
Actief

ja ik ging weg ja maar vind wel leuk als er mensen zijn die wel normaal doen
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

DeniseCyril schreef:ja ik weet dat sommige mensen me willen helpen maar er zitten er ook een paar tussen die helemaal niet aardig doen als ik zo die berichten lees
En ik weet ook wel dat er negatieve kanten zijn van en mechel en dat is ook de reden dat ik tips wil maar niet op deze manier
ik hoop dat jullie geen gelijk krijgen en zowel ben ik niet de verkeerde om het niet ttoetegeven
Ik ben altijd thuis 3 dagen in de week helemaal alleen ik heb alle tijd van de wereld ik wil bezig zijn niet meer stilzitten, hondje met pit is voor mij goed, al denken jullie daar anders over, ik wil juist die uitdaging aan gaan en zo zie ik het niet alleen want ook liefde zit er natuurlijk bij
Wat lijkt je, buiten de puppycursus en de boswandelingen, leuk om te doen met een hond?
Ik heb niet zoveel verstand van Mechelse Herders uit werklijnen, maar misschien is het goed als je je wat verdiept in werk wat zulk soort honden over het algemeen graag doet? Dan heb je vast een idee wat je in de 3 vrije dagen straks kunt doen met de hond.
Schooltijden van je dochtertje worden ws, alleen maar meer, dus ook meer vrije tijd voor jou en je hond.
De commentaren die hier gegeven worden moet je lezen zoals andere ook jouw teksten lezen natuurlijk. Ook de reacties komen anders over als ze geschreven zijn dan als je iemand in real life ziet.
Ik denk dat een aantal mensen heel erg goed weet waar ze over praten als we het hebben over mecheltjes uit werklijnen. Ik kan ook meteen zeggen dat dat voor mij absoluut niks zou zijn trouwens, zo'n hond.
Je vroeg om advies over een hond. Dat advies heb je ter harte genomen en dat vind ik een :ok: waard. Ook de advieze die nu gegeven worden zou je ter harte moeten nemen. Ik wil daar niet mee zeggen dat je dus maar geen mechel moet nemen. Maar wel dat je je ook het bewust bent van de negatieve zijde die er kan zijn als je een dergerlijk hondje in huis neemt. Ik denk dat het met de juiste instelling en de juiste verwachting naar de hond moet lukken. Maar ik weet niet helemaal zeker of je inderdaad de juiste verwachting hebt. Ik denk wel dat je de wil hebt om het te leren. Probeer dan ook wat objectiever te kijken naar de teksten zoals ze hier geschreven zijn. De mensen die nu reageren hebben het beste voor met je en vooral ook met je hond. Want het is triest voor je als het dadelijk wel mis zou gaan. Maar voor de hond kan het rampzalig zijn als het mis zou gaan.
~Suzanne~
Zeer actief

Dag Denise..

Ik wens je toekomstige Mechel onwijs veel sterkte met je!

Suzanne
Botervrouwtje
Actief
Mijn ras(sen): Saarloos wolfhond

Ongelezen bericht door Botervrouwtje »

Wij wilden graag een Saarloos. We hebben ons ingelezen, zijn naar een clubdag geweest en hebben een aantal eigenaren en fokkers gesproken.
We wisten het zeker...we wilden er eentje.
Veel mensen zeiden dat we er niet aan moesten beginnen, zeker omdat het onze eerste hond (wel altijd honden gehad bij de ouders) is.
Toch konden zij ons er niet vanaf brengen. Nou hebben wij 2 kinderen (bijna 6 en eentje van 7) en we wisten dat Saarlozen het goed doen met kinderen. We zijn zelfs bij mensen geweest met een nest die ons geen pup wilden verkopen omdat wij dat volgens hun niet aan zouden kunnen.
Inmiddels hebben we onze Yiska vanaf 30 december 2009 in huis. En het gaat geweldig. Vorige week zijn we een weekje weggeweest en natuurlijk met hond. We zaten in een huisje op de Veluwe. Het was super. Yiska is zelfs meegeweest naar Juliana Toren en dat ging geweldig.

Ik kan me dus ergens wel voorstellen dat TS zich niet van haar standpunt af laat brengen, dat deden wij ook niet. Ik vind het wel iets anders als ik lees dat het met kinderen eventueel niet goed kan gaan. Dat zou voor ons wel een reden zijn geweest om niet voor een Saarloos te kiezen als ze niet goed met kinderen overweg kunnen. Want inderdaad, niemand heeft er iets aan als het na een jaar toch tegen blijkt te vallen en de hond moet herplaats worden of moet naar het asiel.

Misschien hebben wij wel mazzel gehad met onze schat, zou kunnen....ik ben in ieder geval heel erg blij dat we ons niet van ons standpunt af hebben laten brengen.
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief

Zucht.. ga op zijn minst dan de goede lijnen opzoeken en hou alvast een goede fokker en mama op het oog.. dan verzamel je in ieder geval veel informatie en bedenk je je misschien wel.. succes hé.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Martijn schreef:
DeniseCyril schreef:dankje tamara

Ja, tamara. Dank je. Ook namens de toekomstige hond.
Graag gedaan :ok: De hond zal vast een leuker leven krijgen dan als 'ie voor de sport wordt gebruikt en 20 uur per dag in de kennel 'mag' blijven :ok:
DeniseCyril
Actief

ik neem het ook allemaal aan hoor alleen ik snap niet waarom bijna alles zo negatief is? en waarom ik nat negatieve hier vind en niet bij die vriend of waar de pup vandaan komt?

sterkte heb ik echt niet nodig hoor ben geen debiel
DeniseCyril
Actief

tamara: ja dat denk ik ook en neem het allemaal ook niet met een korreltje zout en daarom weet ik dat het goed komt en zeker met een goede basis (puppycursus)
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”