Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
help ga vanmiddag kijken!mechelsche herderxrottweiler
Moderator: moderatorteam
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Re: help ga vanmiddag kijken!mechelsche herderxrottweiler
ik geef dog lovers gold, de honden doen het hier erg goed op. zachte,volle, glanzende vacht, schone oren en tanden, geen stank en winden. de prijs is ook oké.
eerst gaf ik 50% farmfood en 50% kvv ( niet door elkaar) maar de honden zagen er lang niet zo goed uit als nu.
ik merk zelfs dat buck het beter doet als ik alleen dog lovers gold voer en geen kvv, zijn ontlasting ziet er beter uit. nu voer ik 10 dagen brok en dan 5 dagen kvv, dit werkt goed bij de honden. ik vind kvv belangrijk omdat dit de natuurlijke bacterien in de darmen op peil houd.
succes met de zoektocht naar het beste eten
eerst gaf ik 50% farmfood en 50% kvv ( niet door elkaar) maar de honden zagen er lang niet zo goed uit als nu.
ik merk zelfs dat buck het beter doet als ik alleen dog lovers gold voer en geen kvv, zijn ontlasting ziet er beter uit. nu voer ik 10 dagen brok en dan 5 dagen kvv, dit werkt goed bij de honden. ik vind kvv belangrijk omdat dit de natuurlijke bacterien in de darmen op peil houd.
succes met de zoektocht naar het beste eten

-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Als jij brokken wil geven, gewoon doen. Ik geef mijn honden ook brokken, is voor mij handiger. Ik kan hier moeilijk een diepvries neerzetten en mn vriesvak zit al vol met mn eigen spullen.

- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
hier ook brokken omdat Odin niet tegen vers kan. Hij kotst echt alles er weer uit helaas. Wij voeren Prins, prima voer en ze doen het er goed op. Wat ik nog wel eens doe is wat brokjes mengen met kvv en dan vooral bij Ivan en bij odin een beetje. Krijgt hij toch nog wat binnen.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
idd. ik voer ook brok icm kvvInge O schreef:dat zit in de standaard vers-producten net zo goed.flamme schreef:Daarbij zit er in veel soorten hondebrokken granen. Daar zijn sommige honden gevoelig voor, soms zelfs allergisch.
@ denisecyril : laat je niet brainwashen hoor, daar zijn ze hier wat anti-brok betreft geweldig goed in.
je hebt goede en slechte brok en goede en slechte kvv.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Ik ookmalinois schreef:idd. ik voer ook brok icm kvvInge O schreef:dat zit in de standaard vers-producten net zo goed.flamme schreef:Daarbij zit er in veel soorten hondebrokken granen. Daar zijn sommige honden gevoelig voor, soms zelfs allergisch.
@ denisecyril : laat je niet brainwashen hoor, daar zijn ze hier wat anti-brok betreft geweldig goed in.
je hebt goede en slechte brok en goede en slechte kvv.
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik voer slechte kvv. Smuldier bevat soms granen en dat is dus slechte kvv. Nu zijn mijn honden dol op granen want ze eten ook zelf het voer van mijn duiven op. Dus ik gun ze slechte kvv
Verder worden ze mager als ze andere kvv eten en dat lijkt me ook niet goed omdat ze nu prima op gewicht zitten.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier ook smuldier dus zal ook vast erg slecht zijn... ze doen het er goed op net als op hun brok dus ik vind het prima.MARC_S schreef:Ik voer slechte kvv. Smuldier bevat soms granen en dat is dus slechte kvv. Nu zijn mijn honden dol op granen want ze eten ook zelf het voer van mijn duiven op. Dus ik gun ze slechte kvvVerder worden ze mager als ze andere kvv eten en dat lijkt me ook niet goed omdat ze nu prima op gewicht zitten.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
laeken
- Zeer actief
Dat vind ik dus ook. Mooie gezonde strakke honden die nooit iets hebben lijkt mij wel het beste bewijs dat het voer schijnbaar prima is zomalinois schreef:Hier ook smuldier dus zal ook vast erg slecht zijn... ze doen het er goed op net als op hun brok dus ik vind het prima.MARC_S schreef:Ik voer slechte kvv. Smuldier bevat soms granen en dat is dus slechte kvv. Nu zijn mijn honden dol op granen want ze eten ook zelf het voer van mijn duiven op. Dus ik gun ze slechte kvvVerder worden ze mager als ze andere kvv eten en dat lijkt me ook niet goed omdat ze nu prima op gewicht zitten.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Wij zaten eerst op brokken van een onbekend merk, maar Beau had daar weinig conditie bij, werd er sloom van en veel overgeven. Volgens de vorige eigenaren hoorde dat bij hem
Nadat ik hier wat langer zat ben ik ook op Smuldier over gegaan. Beau is nu mooi in verhouding, gezond, heeft een topconditie en is in de bloei van z'n leven.

-
Brigitte
- Zeer actief
Grrrrrrahhhaaaaaa sssssssssstttttttttttt breng haar niet op ideeenNanna schreef:Het verbaast me al dat er geen Pitbull is aangeschaftMarie-Josée schreef:Het wordt idd wel vooroordeelbevestigendNanna schreef:Wordt het nu een enge heddur-mensen topic?
-
Brigitte
- Zeer actief
Hebben jou honden in het begon last gehad van hun ontlasting met Smuldier?MARC_S schreef:Dat vind ik dus ook. Mooie gezonde strakke honden die nooit iets hebben lijkt mij wel het beste bewijs dat het voer schijnbaar prima is zomalinois schreef:Hier ook smuldier dus zal ook vast erg slecht zijn... ze doen het er goed op net als op hun brok dus ik vind het prima.MARC_S schreef:Ik voer slechte kvv. Smuldier bevat soms granen en dat is dus slechte kvv. Nu zijn mijn honden dol op granen want ze eten ook zelf het voer van mijn duiven op. Dus ik gun ze slechte kvvVerder worden ze mager als ze andere kvv eten en dat lijkt me ook niet goed omdat ze nu prima op gewicht zitten.
Dan heb ik geen enkele behoefte om te veranderen omdat dat graan dan slecht is bv. Nooit rommelen als het prima gaat.
Hier deden ze het er prima op alleen bleef de ontlasting zo wisselend
-
laeken
- Zeer actief
Hoi Brigitte, ontlasting is hier prima. Ik geef wel elke keer andere versies. Vlees compleet, pens compleet, pens, vlees, hart etc. Ook geven we ze eens in de 2 weken wel eens een dagje brokken omdat het vlees dan op is oid. Nooit problemen met ontlasting hier. Heel soms bij de pens wat groenige schuim bij de ontlasting maar dat wijd ik dan aan de pens en daar let ik verder niet op. Dat is altijd zo geweest. Is dat wat je bedoelt? Dunnere poep met wat schuimig gedoe erbij? Dat is de pure pensversie hier en dan nog niet eens altijd.
- DeniseCyril
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
dat zijn alweer aardig wat antwoorden 
Ik heb nog even goed uitgezocht en ben bij de dierenwinkel geweest en ik heb een goedkoper en goed voer gevonden tenminste eerst maars blijken, maak eerst deze deels op en ga het mengen met die andere ik weet niet meer hoe het heet?iets met franks nog wat haha!
Ik denk dat ik wel afentoe eens 2x in de week dat verse ga halen deed ik voor mijn vorige hond ook die vond dat echt lekker die werd helemaal gek als hij het op had ging hij met zijn snuit over de bank heen vegen haha!
Gisteren met yiska nog in het bos geweest begong het te keihard te regenen nou lekker dan haha, dag ervoor hebben we het park gehad en ze liep lekker mee achter ons aan en ze luisterd heel goed naar fluiten viel me op.
Bedankt voor de tips heb alles gelezen en hoop dat k overal een antwoord op heb gegeven
Groetjes allemaal! wij gaan strax ff parken!
Ik heb nog even goed uitgezocht en ben bij de dierenwinkel geweest en ik heb een goedkoper en goed voer gevonden tenminste eerst maars blijken, maak eerst deze deels op en ga het mengen met die andere ik weet niet meer hoe het heet?iets met franks nog wat haha!
Ik denk dat ik wel afentoe eens 2x in de week dat verse ga halen deed ik voor mijn vorige hond ook die vond dat echt lekker die werd helemaal gek als hij het op had ging hij met zijn snuit over de bank heen vegen haha!
Gisteren met yiska nog in het bos geweest begong het te keihard te regenen nou lekker dan haha, dag ervoor hebben we het park gehad en ze liep lekker mee achter ons aan en ze luisterd heel goed naar fluiten viel me op.
Bedankt voor de tips heb alles gelezen en hoop dat k overal een antwoord op heb gegeven
Groetjes allemaal! wij gaan strax ff parken!
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Hallo allemaal,
Wellicht een wat late reactie, maar ik kwam via via per ongeluk op dit forum en ik wil wel heel graag wat ophelderen!
Wij hebben uit het bedoelde nestje (mechelse herder x friese stabij) een prachtige pup gehaald, genaamd Luna.
Allereerst: de pups hadden daar een fantastische ruimte in een stal en waren vrijwel allemaal erg enthousiast toen wij kwamen kijken. Natuurlijk zijn er altijd één of twee die wat terughoudend zijn, maar dat heb je in ieder nestje. Op de boerderij is het gebruikelijk dat de nestjes in de stal slapen, maar overdag hebben ze alle ruimte op het erf, wat wil een hond nog meer?! Daarbij bestond het nestje uit maar liefst veertien pups, dus ik weet niet of iedereen die aangeeft dat honden binnen opgevoed moeten worden een villa hebben om veertien pups in te houden?
De pups waren dus absoluut niet zielig of beteuterd en zagen er gezond en levendig uit.
Het feit dat het geen zuivere koffie zou zijn is helemaal onzin! Het waren ontzettend vriendelijke mensen, die duidelijk gek waren op dieren. In gereformeerde dorpen als Rouveen en Staphorst is het gebruikelijk dat ouders op oudere leeftijd weer bij hun kinderen gaan wonen. Vaak wonen er dan meerdere generaties onder één dak. Dat was in dit geval ook zo, grootmoeder woonde in bij haar zoon en zijn vrouw en kinderen.
Ik las ook dat mensen zeggen dat als je niet weet waar een pup vandaan komt, het verstandig is om hem niet te nemen. Helemaal mee eens, maar moet je dan niet eerst een kijkje nemen voordat je oordeelt over mensen? Nogmaals, het waren erg vriendelijke mensen, die begaan waren met hun puppies. Ook naderhand wilden ze nog graag weten hoe het met de pups ging en ze wilden erg graag foto's e.d. zien. Geen 'hup-weg-ermee'-mentaliteit dunkt me.
Als je gevoel niet goed was, was het inderdaad verstandig om de pups te laten varen, maar ik denk dat je gevoel anders was geweest als je de mensen ontmoet had en daadwerkelijk op de boerderij was geweest.
Overigens waren de pups allemaal gezond. Onze Luna is inmiddels een jaar en is in topconditie. Ze is ook zeker niet zo moeilijk als mensen hier beschrijven over de mechelse herder, wellicht omdat ze een kruising is. Ik denk ook dat het iedere hond een eigen karakter heeft (hoewel uiteraard bepaalde rassen over het algemeen dezelfde trekken vertonen) en dat je met een goede opvoeding een heel eind komt.
Onze Luna is, net als 'dé mechelse herder' een erg waaks en druk karakter. Pittig dus, maar ze leert zo snel en ze luistert goed! Ze is zeer aanwezig, springerig en speels. MAAR ze voelt instinctief aan dat dit bij oudere mensen en kinderen niet kan. Ze is juist lief met kinderen en oudere mensen. Ze is erg waaks, zeker als ik alleen thuis ben en mijn vriend aan het werk is, maar ze bijt nooit! Spelende kinderen is geen probleem, hoewel ze bij kinderen op wat oudere leeftijd (zo rond de 14 jaar) soms nog wat doordraaft. Then again, van een hond van een jaar mag ook niet verwacht worden dat ze alles al weten. Op het moment dat wij aangeven dat het klaar is, is het ook klaar en ze luistert prima.
Kortom: goed dat je je gevoel hebt gevolgd, toch jammer dat je niet bent gaan kijken, want wij hebben er een prachthond aan overgehouden. Met een zeer lief, aanhankelijk, eigenwijs, nieuwsgierig, leergierig, ondeugend en zeer waaks karakter. Daar komt nog eens bovenop dat ze prachtig is om te zien (objectief getoetst aan het feit dat iedere wandeling wel iemand zegt: wow wat een mooi hondje
).
Groetjes Anouk

Wellicht een wat late reactie, maar ik kwam via via per ongeluk op dit forum en ik wil wel heel graag wat ophelderen!
Wij hebben uit het bedoelde nestje (mechelse herder x friese stabij) een prachtige pup gehaald, genaamd Luna.
Allereerst: de pups hadden daar een fantastische ruimte in een stal en waren vrijwel allemaal erg enthousiast toen wij kwamen kijken. Natuurlijk zijn er altijd één of twee die wat terughoudend zijn, maar dat heb je in ieder nestje. Op de boerderij is het gebruikelijk dat de nestjes in de stal slapen, maar overdag hebben ze alle ruimte op het erf, wat wil een hond nog meer?! Daarbij bestond het nestje uit maar liefst veertien pups, dus ik weet niet of iedereen die aangeeft dat honden binnen opgevoed moeten worden een villa hebben om veertien pups in te houden?
Het feit dat het geen zuivere koffie zou zijn is helemaal onzin! Het waren ontzettend vriendelijke mensen, die duidelijk gek waren op dieren. In gereformeerde dorpen als Rouveen en Staphorst is het gebruikelijk dat ouders op oudere leeftijd weer bij hun kinderen gaan wonen. Vaak wonen er dan meerdere generaties onder één dak. Dat was in dit geval ook zo, grootmoeder woonde in bij haar zoon en zijn vrouw en kinderen.
Ik las ook dat mensen zeggen dat als je niet weet waar een pup vandaan komt, het verstandig is om hem niet te nemen. Helemaal mee eens, maar moet je dan niet eerst een kijkje nemen voordat je oordeelt over mensen? Nogmaals, het waren erg vriendelijke mensen, die begaan waren met hun puppies. Ook naderhand wilden ze nog graag weten hoe het met de pups ging en ze wilden erg graag foto's e.d. zien. Geen 'hup-weg-ermee'-mentaliteit dunkt me.
Als je gevoel niet goed was, was het inderdaad verstandig om de pups te laten varen, maar ik denk dat je gevoel anders was geweest als je de mensen ontmoet had en daadwerkelijk op de boerderij was geweest.
Overigens waren de pups allemaal gezond. Onze Luna is inmiddels een jaar en is in topconditie. Ze is ook zeker niet zo moeilijk als mensen hier beschrijven over de mechelse herder, wellicht omdat ze een kruising is. Ik denk ook dat het iedere hond een eigen karakter heeft (hoewel uiteraard bepaalde rassen over het algemeen dezelfde trekken vertonen) en dat je met een goede opvoeding een heel eind komt.
Onze Luna is, net als 'dé mechelse herder' een erg waaks en druk karakter. Pittig dus, maar ze leert zo snel en ze luistert goed! Ze is zeer aanwezig, springerig en speels. MAAR ze voelt instinctief aan dat dit bij oudere mensen en kinderen niet kan. Ze is juist lief met kinderen en oudere mensen. Ze is erg waaks, zeker als ik alleen thuis ben en mijn vriend aan het werk is, maar ze bijt nooit! Spelende kinderen is geen probleem, hoewel ze bij kinderen op wat oudere leeftijd (zo rond de 14 jaar) soms nog wat doordraaft. Then again, van een hond van een jaar mag ook niet verwacht worden dat ze alles al weten. Op het moment dat wij aangeven dat het klaar is, is het ook klaar en ze luistert prima.
Kortom: goed dat je je gevoel hebt gevolgd, toch jammer dat je niet bent gaan kijken, want wij hebben er een prachthond aan overgehouden. Met een zeer lief, aanhankelijk, eigenwijs, nieuwsgierig, leergierig, ondeugend en zeer waaks karakter. Daar komt nog eens bovenop dat ze prachtig is om te zien (objectief getoetst aan het feit dat iedere wandeling wel iemand zegt: wow wat een mooi hondje
Groetjes Anouk

Laatst gewijzigd door luna2906 op 31 mei 2011 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- luna2906
- Zeer actief
Ik moest trouwens wel erg lachen om iemand die jou een herplaatser aanraadde, een puber.
Ik kan je wel vertellen dat in het geval van onze Luna zij als pup redelijk makkelijk was en
super snel leerde en ook mensen heel snel accepteerde. Zij is nu een puber en ze doet het bij
ons super, maar ik denk dat als we haar zouden herplaatsen (wat nooit zal gebeuren),
zij veel moeilijker in de omgang zou zijn en het veel langer zou duren voordat mensen een fijne
hond zouden hebben. Als pup luisterde ze namelijk naar iedereen, maar inmiddels is er een klein groepje
waarnaar zij luistert en als het puntje bij paaltje komt weet zij heel goed wie haar baasjes zijn. Zij maakt daarin
ook zeker wel onderscheid en zal dus ook niet snel een vreemde accepteren als baasje. Ik ben nog altijd van
mening dat je ieder dier het beste van kleins af aan kunt hebben, zodat ze opgroeien met JOUW visie en regels.
Ik kan je wel vertellen dat in het geval van onze Luna zij als pup redelijk makkelijk was en
super snel leerde en ook mensen heel snel accepteerde. Zij is nu een puber en ze doet het bij
ons super, maar ik denk dat als we haar zouden herplaatsen (wat nooit zal gebeuren),
zij veel moeilijker in de omgang zou zijn en het veel langer zou duren voordat mensen een fijne
hond zouden hebben. Als pup luisterde ze namelijk naar iedereen, maar inmiddels is er een klein groepje
waarnaar zij luistert en als het puntje bij paaltje komt weet zij heel goed wie haar baasjes zijn. Zij maakt daarin
ook zeker wel onderscheid en zal dus ook niet snel een vreemde accepteren als baasje. Ik ben nog altijd van
mening dat je ieder dier het beste van kleins af aan kunt hebben, zodat ze opgroeien met JOUW visie en regels.
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Het is zeker een mooie hond!
-
Angelique.
luna2906 schreef: Ik ben nog altijd van
Gelukkig denkt niet iedereen er zo over.
- luna2906
- Zeer actief
Nuyvilaq schreef:luna2906 schreef: Ik ben nog altijd van
Hoe bedoel je dat? Qua herplaatsers etc? Oh, maar ik bedoel het niet op die manier! Ik bedoel niet dat iemand geen herplaatser moet nemen (Heb zelf twee katjes opgevangen uit het asiel), maar meer qua gehoorzaamheid dat het vaak makkelijker is van pups af aan dan een hond die al andere regels gewend is
- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
En ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat niet waar is...luna2906 schreef:Hoe bedoel je dat? Qua herplaatsers etc? Oh, maar ik bedoel het niet op die manier! Ik bedoel niet dat iemand geen herplaatser moet nemen (Heb zelf twee katjes opgevangen uit het asiel), maar meer qua gehoorzaamheid dat het vaak makkelijker is van pups af aan dan een hond die al andere regels gewend isNuyvilaq schreef:Gelukkig denkt niet iedereen er zo over.luna2906 schreef: Ik ben nog altijd van
Onze herplaatser was zindelijk, kon best een uurtje alleen zijn en kende alle basis commando's..

- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
@luna2906: Heb je beide ouders gezien van jouw hond? Ik zie er echt geen stabij in en mechelse herder ook niet echt. Ik zie er kortharige collie in. Vandaar ook dat ze waarschijnlijk niet zo moeilijk is..... Kortharige collies zijn wel pittiger dan de langharen, maar toch goed op te voeden. Een mechelaar is weer wat moeilijker. Ook lijkt mij de kleur van jouw hondje niet echt bij de stabijx mechelse herder passen.
Ik vind het een prachthondje trouwens! Fijn dat ze het zo goed doet bij jullie!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
En de oorstand vind ik ook niet passend bij die kruising...freskin schreef:@luna2906: Heb je beide ouders gezien van jouw hond? Ik zie er echt geen stabij in en mechelse herder ook niet echt. Ik zie er kortharige collie in. Vandaar ook dat ze waarschijnlijk niet zo moeilijk is..... Kortharige collies zijn wel pittiger dan de langharen, maar toch goed op te voeden. Een mechelaar is weer wat moeilijker. Ook lijkt mij de kleur van jouw hondje niet echt bij de stabijx mechelse herder passen.
Wel n leuk dier maar ik kan haast niet geloven dat dit een mechelse herder x stabij is...
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
de mechelaar zie ik er absoluut niet in...

-
Angelique.
luna2906 schreef:Nuyvilaq schreef:luna2906 schreef: Ik ben nog altijd van
Hoe bedoel je dat? Qua herplaatsers etc? Oh, maar ik bedoel het niet op die manier! Ik bedoel niet dat iemand geen herplaatser moet nemen (Heb zelf twee katjes opgevangen uit het asiel), maar meer qua gehoorzaamheid dat het vaak makkelijker is van pups af aan dan een hond die al andere regels gewend is
Dat ben ik dus niet met je eens dat een herplaatser per definitie "moeilijker" zou zijn.
Heb hier tientallen herplaatsers gehad met allemaal een eigen karakter en de 1 was moeilijker als de ander ja dat klopt.
Maar ik heb ook zat pups gehad en ook daar was de 1 moeilijker als de ander
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Ik vind het een hele leuke hond, maar geloof ook niet dat het een mechelse herder x Stabij is. Volgens mij zit er zeker schotse collie in.

Groetjes Marja
- Hope!
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelaar
- Contacteer:
- Jeannet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
het is een mooi hondje
maar ik zie inderdaad meer van een collie-achtig iets er in zitten
- luna2906
- Zeer actief
Machie schreef:En de oorstand vind ik ook niet passend bij die kruising...freskin schreef:@luna2906: Heb je beide ouders gezien van jouw hond? Ik zie er echt geen stabij in en mechelse herder ook niet echt. Ik zie er kortharige collie in. Vandaar ook dat ze waarschijnlijk niet zo moeilijk is..... Kortharige collies zijn wel pittiger dan de langharen, maar toch goed op te voeden. Een mechelaar is weer wat moeilijker. Ook lijkt mij de kleur van jouw hondje niet echt bij de stabijx mechelse herder passen.
Wel n leuk dier maar ik kan haast niet geloven dat dit een mechelse herder x stabij is...
Ja, heb beide ouders gezien (de stabij in kwestie woonde aan de overkant) pa is 100 % stabij, ma is vrijwel zuivere mechelse herder. Het zou kunnen zitten in dat vrijwel zuiver (dus niet helemaal), maar ze is echt zeker weten een kruising tussen die 2... Maar goed, ik vind het een mooi resultaat
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Weet je... de ellende met dit soort nestjes is deels dat de "moederhond" waar je de pups bij ziet .. eh .. laat ik zeggen "beslist niet altijd" ook daadwerkelijk de moeder hond IS.
"Een flinke ruimte in een schuur" en zoveel pups bij die moeder?
Mag ik ene vermoeden uiten?
Je bent in een broodfokker annex handelaar getrapt (honden horen nl BINNEN niet in een schuur) en ALS de door jou geziene hond al de werkelijke moeder was, dan toch zeker niet van alle pups die je daar zag.
Als dit geen kruising korthaarcollie is... dan weet ik het ook niet meer namelijk
Kortom: je bent er jammerlijk intetuind. Triest voor de andere "moederhonden" die daar nog zitten...
Oh, je weet toch dat het heel vaak voorkomt dat de nestjes die ergens in een schuur of in hokken worden geboren op deze manier bij "kennissen" worden ondergebracht om vandaaruit als "zogenaamd huiselijk opgroeiend" te worden doorverkocht he?
Sorry, het is een leuke hond maar wat triest dat je er toch ingetuind bent.
Meer kan ik er niet van maken
Suzanne
"Een flinke ruimte in een schuur" en zoveel pups bij die moeder?
Mag ik ene vermoeden uiten?
Je bent in een broodfokker annex handelaar getrapt (honden horen nl BINNEN niet in een schuur) en ALS de door jou geziene hond al de werkelijke moeder was, dan toch zeker niet van alle pups die je daar zag.
Als dit geen kruising korthaarcollie is... dan weet ik het ook niet meer namelijk
Kortom: je bent er jammerlijk intetuind. Triest voor de andere "moederhonden" die daar nog zitten...
Oh, je weet toch dat het heel vaak voorkomt dat de nestjes die ergens in een schuur of in hokken worden geboren op deze manier bij "kennissen" worden ondergebracht om vandaaruit als "zogenaamd huiselijk opgroeiend" te worden doorverkocht he?
Sorry, het is een leuke hond maar wat triest dat je er toch ingetuind bent.
Suzanne
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Pff wat fijn dat jij alles wel weetSuzanne123 schreef:Sorry, het is een leuke hond maar wat triest dat je er toch ingetuind bent.
Suzanne
Waarom moét het persé een kruising kortharige collie zijn, omdat de hond daar op lijkt