Ik heb een heel sierlijk hondjeEschaenStefanie schreef:ziet er netjes uit, het eerste wat me opviel, jouw prikpaaltjes staan nog rechtHier zijn ze allemaal al krom gebogen door de lompe herderlijven
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Grootspraak
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Re: Grootspraak

Linda, Izzie en Bram
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Buck gaat ook veel te snel door het straatje, hij denkt niet maar doet
...als we dan de paaltjes dichterbij zetten dan gaat hij fouten maken. Als hij een fout maakt en ik ren niet meer mee,omdat hij bv de eerste paal heeft overgeslagen, dan gaat hij in het straatje liggen, hij wil dan ook niet meer komen
misschien voelt hij dan een soort faalangst? Het lijkt dan ook gefrustreerd te raken als de beloning uitblijft en we het nog eens gaan doen?
Best lastig dus, op dit moment zorg ik dat de paaltjes ruim genoeg staan zodat hij geen fouten meer kan maken, maar het schiet dan ook niet echt op
volgende week maar ff advies vragen 
mischien dat jou methode een beter idee is voor Buck?
Best lastig dus, op dit moment zorg ik dat de paaltjes ruim genoeg staan zodat hij geen fouten meer kan maken, maar het schiet dan ook niet echt op
mischien dat jou methode een beter idee is voor Buck?

- Zoek stok!
- Zeer actief
Dat weet ik wel zeker. Wellicht gaan Henk en Ietje er mee aan de slag en anders doen wij dat gewoon samen. Ik neem de prikpaaltjes mee. Met Bram is het ook nooit gelukt om de palen aan te leren met de strips in een straatje. Als de strips er af gingen, vond Bram het een totaal andere oefening.

Linda, Izzie en Bram
- laura86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Leuk hoor!! Ik heb het Hidde ook met de 2x2 aangeleerd en ben er ook tevreden van (op mijn site staan ook wat filmpjes).
Eén dingetje viel me wel op. Ze kijkt regelmatig naar jou om te kijken of de bal nog niet komt. Ik zou denk ik proberen om de bal iets sneller recht voor haar te gooien zodat ze niet de neiging heeft om om te kijken (en dus eventueel palen te missen).
Eén dingetje viel me wel op. Ze kijkt regelmatig naar jou om te kijken of de bal nog niet komt. Ik zou denk ik proberen om de bal iets sneller recht voor haar te gooien zodat ze niet de neiging heeft om om te kijken (en dus eventueel palen te missen).
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
- Zoek stok!
- Zeer actief
Klopt, eigenlijk moet iemand anders de bal gooien, dat werkt veel beter 

Linda, Izzie en Bram
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik heb ze aangeleerd met dit filmpje: " onclick="window.open(this.href);return false; en de daarop volgende filmpjes van de serie.
Jamey heeft nog steeds geen snelheid (ik denk omdat ik te snel ben gegaan), maar ze gaat wel redelijk zelfstandig door de paaltjes heen en pakt zelf de insteek, daar ging het mij vooral om. Die snelheid komt vanzelf, haar kennende...
Jamey heeft nog steeds geen snelheid (ik denk omdat ik te snel ben gegaan), maar ze gaat wel redelijk zelfstandig door de paaltjes heen en pakt zelf de insteek, daar ging het mij vooral om. Die snelheid komt vanzelf, haar kennende...

You'll be in my heart... Always...
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Mooi Linda! Ze pakt inderdaad de laatste palen nog net iets aarzelender dan de eerste reeks, maar dat gaat met oefenen vast helemaal goed komen. Mooi om te zien 

- Zoek stok!
- Zeer actief
Vanavond tijdens training een aantal keer de palen gedaan, de verbazing over het enorme aantal
begint al af te nemen. Voor het eerst over de gehele kattenloop gegaan en de breed gedaan. Dat maakt het setje toestellen compleet. Nu een kwestie van uitbouwen.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik stop direct en begin opnieuw. Blijkbaar snapt ze dat wel, want ze blijft het niet verkeerd doen 

Linda, Izzie en Bram
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Als ze er nog in zitten, je roept ze er meestal gewoon uit en begint opnieuw.Inge O schreef:je stopt terwijl ze nog in de paaltjes zit of na de oefening?Zoek stok! schreef:Ik stop direct en begin opnieuw. Blijkbaar snapt ze dat wel, want ze blijft het niet verkeerd doen
De hond weet dus ook waar het 'mis' ging.

-
Chasing Clouds
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australische herder
Geweldige methode hé!?
Ik had het ook eerst met het straatje geprobeerd, maar daar begreep Elmo niets van. 'T is te zeggen: hij wist dat hij er keihard moet doorrennen, maar denkt er absoluut niet bij na. Zetten ze de paaltjes dichter op elkaar, dan maakte hij fouten.
Ik heb ook de 2x2 aangeleerd, in de tuin en op mijn eentje (Elmo zat in quarantaine wegens kennelhoest, maar was zelf terug de oude... Dan moet je wel je ausje bezig houden met iets). De insteek snapte hij redelijk snel, de twee setjes op een afstand van elkaar ook, maar dan... Pfjieuw... Eens ze het met vier kunnen, kunnen ze het inderdaad snel tot 12 paaltjes.
Wat hier wel opvalt: in onze tuin is Elmo héél snel, maar op de training is hij redelijk traag. Hij doet ze wel, maar niet zo vlot als hier. Hoe zou dat komen?
Ik heb overigens ook voer gebruikt om de insteek te leren. Nu hij ze allemaal doet, gebruik ik ook een balletje. Daar gaat hij sneller van. Maar met balletje de insteek was niet genoeg motivatie om het aan te leren en hem zijn koppie te laten gebruiken. Eens hij het kent wel.
Ik had het ook eerst met het straatje geprobeerd, maar daar begreep Elmo niets van. 'T is te zeggen: hij wist dat hij er keihard moet doorrennen, maar denkt er absoluut niet bij na. Zetten ze de paaltjes dichter op elkaar, dan maakte hij fouten.
Ik heb ook de 2x2 aangeleerd, in de tuin en op mijn eentje (Elmo zat in quarantaine wegens kennelhoest, maar was zelf terug de oude... Dan moet je wel je ausje bezig houden met iets). De insteek snapte hij redelijk snel, de twee setjes op een afstand van elkaar ook, maar dan... Pfjieuw... Eens ze het met vier kunnen, kunnen ze het inderdaad snel tot 12 paaltjes.
Wat hier wel opvalt: in onze tuin is Elmo héél snel, maar op de training is hij redelijk traag. Hij doet ze wel, maar niet zo vlot als hier. Hoe zou dat komen?
Ik heb overigens ook voer gebruikt om de insteek te leren. Nu hij ze allemaal doet, gebruik ik ook een balletje. Daar gaat hij sneller van. Maar met balletje de insteek was niet genoeg motivatie om het aan te leren en hem zijn koppie te laten gebruiken. Eens hij het kent wel.