Koda's maatje schreef:Vreselijk om zo dood te gaan en afgedankt te worden. Het kan natuurlijk ook nog zijn dat iemand anders dan de eigen baas dit op zijn geweten heeft... maar hoe dan ook,dit is geen hondwaardig einde.
Overigens heb ik (helaas) twee keer eerder een verdronken hond gezien en heb daardoor nu het idee dat deze arme stakker er nog niet zo lang in gelegen zal hebben. Niet dat het voor het beestje nog iets uitmaakt maar hopelijk voor het politie-onderzoek wel. Laat de dader maar eens een paar jaar onbetaald werken in het dierenasiel ofzo..... misselijk makend! Als je zoiets kan doen, ben je tot meer rare dingen in staat. Ik heb ooit een groep (moeilijk opvoedbare) kinderen (4-7 jaar) begeleid tijdens een kamp. Éen van de, tot dat moment voor mij onbekende, kinderen mishandelde daar een kuiken. Dat werd érg hoog opgepakt vooral omdat het zéér tegennatuurlijk gedrag is om iets kleins, kwetsbaar op zo'n manier te behandelen.... mensen die dat kunnen zijn vaak toch "ziek in hun hoofd".
Ik hoop dat de dierenartsen dáár in de omgeving óf andere mensen het hondje kunnen identificeren!
Dat is zeker ongewenst gedrag, maar ik ben het er niet mee eens dat het zéér tegennatuurlijk gedrag is. Ik wil de kinderen de kost niet geven die teruggefloten zijn als ze een mier, vlieg of ander klein dier de pootjes of vleugeltjes uit wilden trekken :N: . Volgens mij zijn mensen tot heel veel gruwelijkheden instaat als ze niet door de omgeving worden geremd.
Ik zou een mens/kind van die leeftijd, met zulk gedrag, niet durven bestempelen met het plaatje "ziek in hun hoofd". Wél dat het kind in kwestie (extra) begeleiding nodig heeft, want ook ik vind niet dat je een dier mag martelen, om wat voor reden dan ook. Maar zo'n kind moet wel leren dat er geen reden IS om een dier zo te be-/mishandelen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018