Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe hond enthousiast maken voor een speeltje..

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Hoe hond enthousiast maken voor een speeltje..

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Voor James moet ik 1 speciaal speeltje hebben die alleen voor hem is.. alleen hij heeft nog nooit een speeltje echt leuk gevonden.
Nu heb ik een dummy voor hem gekocht, aangezien we ook zoekoefeningen doen, alleen hij vind het niet echt boeiend.
Het is er eentje met een rits, ik heb hem in ieder geval laten zien dat er worst/koekies/enz.. inzit.. hij heeft hem wel vastgepakt en als ik hem weggooi gaat hij wel even kijken, maar hij vind het nog niet echt superboeiend :Q:
Heb dinsdag wel weer gedragstherapie met hem, maar dacht vraag het hier nog ff.. kunnen we dit weekend alvast oefenen.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Hoe hond enthousiast maken voor een speeltje..

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Niet te snel willen gaan :wink: Hij heeft hem wel vastgepakt zeg je, heb je toen uitbundig beloond en een stuk worst uit de dummy gegeven? Je moet het echt in kleine stapjes opbouwen. En niet te veel druk er op leggen. Maak het leuk, lok reactie uit, beloon en leg het dan weer weg. Mijn Bram is ook niet van de speeltjes, maar door de voerdummy op te bouwen, haalde hij die wel vol enthousiasme op tijdens agilitytraining.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Er zelf mee gaan spelen :mrgreen:
_Jules_
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Niet te snel willen gaan :wink: Hij heeft hem wel vastgepakt zeg je, heb je toen uitbundig beloond en een stuk worst uit de dummy gegeven? Je moet het echt in kleine stapjes opbouwen. En niet te veel druk er op leggen. Maak het leuk, lok reactie uit, beloon en leg het dan weer weg. Mijn Bram is ook niet van de speeltjes, maar door de voerdummy op te bouwen, haalde hij die wel vol enthousiasme op tijdens agilitytraining.
Nee sowieso gaan we met alles langzaam ivm zn gedrag.. hij is snel gestresst..maar laatste tijd is hij al best veel veranderd :I:

Ik heb hem inderdaad beloond, elke keer als hij hem vastpakt krijg hij wat worst uit de dummy. Zou jij dan nu alleen nog oefenen met het vastpakken? Er verder nog niets mee doen?

Hij moet nu ook werken voor zn avondeten;) bekertjes smuldier verstop ik in een veld en dan gaat hij het zoeken. Dat vind hij in ieder geval al heel leuk om te doen, leuk om te zien dat hij steeds meer loskomt, vrolijker is..
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

_Inge_ schreef:Voor James moet ik 1 speciaal speeltje hebben die alleen voor hem is..
Je bedoeld eigenlijk 'die alleen voor jou is'.
En waar hij sóms even mee mag spelen :wink:

Zo'n speeltje moet zijn als dat ene porseleinen beeldje waar je moeder zich vroeger zo druk over maakte en waar je zó beslist niet aan mocht komen dat je het niet kon laten om er stiekem even aan te zitten als ze het niet zag.
Een verboden vrucht waar je soms even van mag proeven als het ware.

Je speelt er zelf veel mee, bewaart het buiten zijn bereik, en sóms gooi je het even naar James toe. En als hij er interesse in toont laat je dat even gaan maar je neemt het ook vrij vlot weer in. Dát maakt een speciaal speeltje :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
_Jules_
Zeer actief

Jaap* schreef:
_Inge_ schreef:Voor James moet ik 1 speciaal speeltje hebben die alleen voor hem is..
Je bedoeld eigenlijk 'die alleen voor jou is'.
En waar hij sóms even mee mag spelen :wink:

Zo'n speeltje moet zijn als dat ene porseleinen beeldje waar je moeder zich vroeger zo druk over maakte en waar je zó beslist niet aan mocht komen dat je het niet kon laten om er stiekem even aan te zitten als ze het niet zag.
Een verboden vrucht waar je soms even van mag proeven als het ware.

Je speelt er zelf veel mee, bewaart het buiten zijn bereik, en sóms gooi je het even naar James toe. En als hij er interesse in toont laat je dat even gaan maar je neemt het ook vrij vlot weer in. Dát maakt een speciaal speeltje :wink:
Dat bedoelde ik ja :mann: Ik heb er 2.. 1 voor Jules en 1 voor James. en die liggen nu allebei ook op de kast. Die krijgen ze alleen als ik ze apart meeneem naar het veld.
Afbeelding
Rob Chaams hoen
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): stamboom mechelaars, knpv en IPO
www.hondentrainingkruisland.nl

Ongelezen bericht door Rob Chaams hoen »

als de hond weinig of geen buitdrift heeft EN het is geen pup meer, is het bijzonder moeilijk om dit voor elkaar te krijgen in een gezin met meerdere honden.zeker als de hond heel demoedig is, maar houdt moed!de aanhouder wint :wink:
_Jules_
Zeer actief

Nee hij pakt wel dingen af van Jules bijvoorbeeld..maar echt er zelf mee spelen doet hij niet. Ga het inderdaad gewoon volhouden.
Hij zag de dummy vandaag liggen en toen wilde hij er wel naartoe, dus hij heeft er in ieder geval wel interesse in.
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Ik ging binnen nog even oefenen met de dummy vastpakken. En verrek, hij doet het :cheer:
Ik had er eerst koekjes ingedaan, maar dan wil hij alleen de koekjes eruit halen. Toen een piepspeeltje waarmee hij eerder aan het spelen was. En dat vind hij wel leuk. Speeltje kan er opzich ook wel uit, want hij beet daar helemaal niet in. En als ik los zei, liet hij ook los :N: Daarna gelijk een koekie geven. Heb ff kort geoefend, niet teveel doen. Morgen gaan we verder op gedragstherapie. Hij was ook helemaal enthousiast. Vreemde hond. Had nu wel een andere dummy trouwens, die andere vond hij niet zo boeiend..dus die is dan maar voor Jules.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”