Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

China Police Dog training

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

falkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: China Police Dog training

Ongelezen bericht door falkje »

Dat filmpje heeft totaal nul komma nul met praktijk te maken...
Natuurlijk niet als zodanig, maar ik zie diverse "echte" onderdelen die in een leuke showvorm gegoten zijn, om het er allemaal wat flitsender uit te laten zien voor een vol stadion. Ik zie daar niks mis mee, eerder een verrijking voor die honden om in alle omstandigheden te kunnen presteren. Niet alleen in dreigende situaties, maar ook in frivole. :ok: Mooi toch, dat het die honden worst zal wezen of hun eigenaar nu een wit pakje met rode zakdoek aanheeft, of een donkerblauwe bodywarmer?

Ik vind de tunnel en kattenloop ook erg origineel, voor het publiek mooi om te zien, voor honden een extra uitdaging, weer eens wat anders als alleen maar over diezelfde donkergroene plank. Mooi om een goede balans te trainen!
Afbeelding
Dyenga
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dobermann
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dyenga »

malinois schreef: Ik zie het nut er niet van in behalve dat het leuk is om te zien... maar dit is niet waarvoor de hond dient en dat laat je in een demo zien.
Dit is puur show...
Als ik een demo van politiehonden wil zien, wil ik een 'boef' zien, een hond en een geleider die samen die boef vangen...
Ik hoef geen hond te zien die over ruggen van 30 mensen loopt etc. ja leuk om te zien maar daar ga ik niet voor naar een politiehond-demo.
Volgens mij is het een kwestie van goed lezen.....Techinal competition....dus duidelijk geen demo :F:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Mooie video! Vooral die verlengde kattenloop en tunnel zijn schitterend om te zien, vind ik. Mooie variatie op bekend thema.
Bas Rouge schreef:Waanzinnig om te zien. En wat zijn die honden tolerant ten opzichte van elkaar, zie dat de politieherders in Nl nog niet doen.
In de meeste situaties op de video zitten ze erg kort aangelijnd, en hebben ze de ruimte niet om lelijk tegen elkaar te doen. Bovendien staan ze onder appèl en zijn ze met een oefening bezig. Dan vind ik het voor een getrainde hond eerlijk gezegd vrij normaal dat die ondertussen niet bezig is met de andere honden. Waarom dat "de politieherders" in Nederland dat niet zouden doen, weet ik niet. meerdere honden op een pakwerker komt ongetraind ook wel eens voor trouwens, als er een hond losbreekt van de lijn bijvoorbeeld als een andere aan het stellen is. Ze pakken dan automatisch een ledemaat van de pakwerker dat nog vrij is.

Maar goed, ik zie wel meer uitspraken staan in dit topic waarvan ik me afvraag hoe je dat kunt stellen of concluderen puur op basis van deze video. :wink:

(correctie: stellen, niet stelen, ook al gaat het om politiehonden ;-) )
Laatst gewijzigd door Gos op 02 aug 2010 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zoek stok! schreef:Ja ja. Heel serieus allemaal. Dat wil niet zeggen dat je dit 24 uur per dag moet zijn. De agent en hond worden namelijk niet 24 uur per dag bedreigd :wink:
Dat hoef je toch niet te laten zien in een demo? In een demo laat je zien wat de training inhoudt waarvoor de hond getraind wordt en dat is dus niet zo'n filmpje... daar worden de honden niet voor getraind. Dat is geen weergave van de realiteit.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Lothian schreef:Bij een demo zou ik willen laten zien wat ik binnen het kader van mijn sport allemaal uitspook, en ook als toeschouwer zou ik dat verwachten.
juist
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Bas Rouge schreef:
malinois schreef:
Bas Rouge schreef:Waanzinnig om te zien. En wat zijn die honden tolerant ten opzichte van elkaar, zie dat de politieherders in Nl nog niet doen.
Ze zijn toch in een hele andere situatie dan in een aktiesituatie zoals de diensthonden hier... :19:
Overigens zal het meerendeel van de honden uit dit filmpje gewoon uit NL komen hoor, uit de NL KNPV opleidingen.
Dat realiseer ik me dat veel van die honden waarschijnlijk hier vandaan komen. Juist dat bewijst dat het dus niet aan de honden ligt, de intolerantie tov elkaar en vreemden. Deze beelden bewijzen dat overduidelijk, afkomst zowel wat geboorte als genetisch is overeenkomstig met dat van de honden hier.
Ik zie het verschil nog steeds niet... elke hond is dit te leren, ook de honden hier... ze staan strak onder apel.
Ik kan ook met mijn hond die geen andere hond moet, op een klein metertje afstand van een andere hond gaan staan op het trainingsveld... wat niet wil zeggen dat ie dan ineens prima met andere honden kan... want als ik hem vrij zou geven op dat moment heb je feest.....
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dyenga schreef:
malinois schreef: Ik zie het nut er niet van in behalve dat het leuk is om te zien... maar dit is niet waarvoor de hond dient en dat laat je in een demo zien.
Dit is puur show...
Als ik een demo van politiehonden wil zien, wil ik een 'boef' zien, een hond en een geleider die samen die boef vangen...
Ik hoef geen hond te zien die over ruggen van 30 mensen loopt etc. ja leuk om te zien maar daar ga ik niet voor naar een politiehond-demo.
Volgens mij is het een kwestie van goed lezen.....Techinal competition....dus duidelijk geen demo :F:
hier komt het demo verhaal vanaf:
Laat die ook eens van die demo's geven dan? Je kunt hiermee zó op de Winner terecht :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Gos schreef:
Maar goed, ik zie wel meer uitspraken staan in dit topic waarvan ik me afvraag hoe je dat kunt stelen of concluderen puur op basis van deze video. :wink:
:ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”