Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

145 honden in beslag genomen in Udenhout

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Heamla
Actief
Mijn ras(sen): Maltezer X ? en een Golden Retriever
Aantal honden: 2

145 honden in beslag genomen in Udenhout

Ongelezen bericht door Heamla »

http://www.brabantsdagblad.nl/regios/ti ... fokker.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.brabantsdagblad.nl/regios/ti ... ij-mij.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Gelukkig zijn de honden daar weg.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Re: 145 honden in beslag genomen in Udenhout

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Tja, het begin is er, maar in januari controleren en dan pas in mei weer? Op dit punt kunnen wij nog heel veel leren van amerika wat mij betreft.
Afbeelding
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Is het in Amerka zoveel beter dan ?
Ja, wat je op TV ziet wel, maar dat zijn alleen de succesverhalen.
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Broodfokker, fokt stamboomloze Jack Russells en als je hem googelt al etterlijke malen in de problemen.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

sjaak-k schreef:Tja, het begin is er, maar in januari controleren en dan pas in mei weer? Op dit punt kunnen wij nog heel veel leren van amerika wat mij betreft.
Wat is beter daar .???
Staan alleen zwaardere straffen op.
Maar dat wil toch niet zeggen dat het beter is zolang het nog bestaat..??
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Het wordt stukken beter gestraft inderdaad. En zodra het ontdekt is duurt het geen 5 maand voordat er actie ondernomen wordt.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

sjaak-k schreef:Het wordt stukken beter gestraft inderdaad. En zodra het ontdekt is duurt het geen 5 maand voordat er actie ondernomen wordt.
Ja maar wat is daar beter aan dan.??
Want het blijft gewoon doorgaan.
Dus niets beter of slechter.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
ienepiens
Actief
Mijn ras(sen): x stabij

Ongelezen bericht door ienepiens »

Oke, het heeft al heel lang geduurd, al wel langer dan een jaar aan de klachten te zien, maar ze zijn daar nu weg iig..
Wat ik erger vind om te lezen, is dat die fokker ook echt gelooft dat hij niks verkeerds doet, dat hij goed voor zijn dieren zorgt!! Dit soort mensen krijg je niet aan hun verstand dat ze dieren in feite mishandelen.. Dat vind ik erg :devil:

Deze fokker was in april ook nog in het nieuws.

Honden mogen in Udenhoutse fokkerij blijven
woensdag 07 april 2010 | 17:06 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 07 april 2010 | 17:09

DEN HAAG/UDENHOUT - De Udenhoutse hondenfokker Pieter van Balkom hoeft 22 van zijn fokhonden voorlopig niet af te maken.

Dat blijkt uit een uitspraak die de Raad van State woensdag bekendmaakte.

De gemeente Tilburg eist van Van Balkom dat hij per direct twintig golden retrievers en Jack Russels de deur uitdoet omdat hij maar 68 honden mag houden, terwijl de man er negentig heeft. De hondenfokker overtreedt daarmee zijn vergunning en daarom legde het stadsbestuur hem een dwangsom op van 25.000 euro.

Van Balkom stapte eind vorige maand naar de Raad van State om de dwangsom voorlopig van tafel te krijgen. Dat is gelukt. De hondenleverancier had aanvankelijk nog veel meer fokhonden dan negentig, maar een aantal daarvan heeft hij laten afmaken omdat ze niet meer productief waren.

De Raad van State heeft de dwangsombeschikking die de gemeente uitvaardigde geschorst omdat de fokker met medeweten van de gemeente al jaren zijn vergunning overtreedt.

De hoogste bestuursrechtbank vindt het ook van belang dat er geen geluidsklachten zijn over de hondenfokkerij.

Bron

Brabants Dagblad
Heamla
Actief
Mijn ras(sen): Maltezer X ? en een Golden Retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Heamla »

ienepiens schreef:Oke, het heeft al heel lang geduurd, al wel langer dan een jaar aan de klachten te zien, maar ze zijn daar nu weg iig..
Wat ik erger vind om te lezen, is dat die fokker ook echt gelooft dat hij niks verkeerds doet, dat hij goed voor zijn dieren zorgt!! Dit soort mensen krijg je niet aan hun verstand dat ze dieren in feite mishandelen.. Dat vind ik erg :devil:

Deze fokker was in april ook nog in het nieuws.

Honden mogen in Udenhoutse fokkerij blijven
woensdag 07 april 2010 | 17:06 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 07 april 2010 | 17:09

DEN HAAG/UDENHOUT - De Udenhoutse hondenfokker Pieter van Balkom hoeft 22 van zijn fokhonden voorlopig niet af te maken.

Dat blijkt uit een uitspraak die de Raad van State woensdag bekendmaakte.

De gemeente Tilburg eist van Van Balkom dat hij per direct twintig golden retrievers en Jack Russels de deur uitdoet omdat hij maar 68 honden mag houden, terwijl de man er negentig heeft. De hondenfokker overtreedt daarmee zijn vergunning en daarom legde het stadsbestuur hem een dwangsom op van 25.000 euro.

Van Balkom stapte eind vorige maand naar de Raad van State om de dwangsom voorlopig van tafel te krijgen. Dat is gelukt. De hondenleverancier had aanvankelijk nog veel meer fokhonden dan negentig, maar een aantal daarvan heeft hij laten afmaken omdat ze niet meer productief waren. Inslapen omdat ze niet meer productief waren??? Dan zeg je goed te zijn voor je honden??

De Raad van State heeft de dwangsombeschikking die de gemeente uitvaardigde geschorst omdat de fokker met medeweten van de gemeente al jaren zijn vergunning overtreedt. Dus de gemeente is net zo schuldig.

De hoogste bestuursrechtbank vindt het ook van belang dat er geen geluidsklachten zijn over de hondenfokkerij. Dus als er niet geklaagd wordt is het goed?

Bron

Brabants Dagblad

Ik kan hier met mijn pet niet bij.
Raevin
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): xHH/MH

Ongelezen bericht door Raevin »

Maar ik mag aannemen in een land als Nederland, dat veel van deze (zo niet alle) honden die in beslag
zijn genomen van deze brood fokker wel ingeslapen worden of in de gaskamer... wat ze dan ook mogen
gebruiken in Nederland voor hondjes die geen baasje kunnen vinden. Blij word je echt niet van zulke berichten :(
ienepiens
Actief
Mijn ras(sen): x stabij

Ongelezen bericht door ienepiens »

Raevin schreef:Maar ik mag aannemen in een land als Nederland, dat veel van deze (zo niet alle) honden die in beslag
zijn genomen van deze brood fokker wel ingeslapen worden of in de gaskamer... wat ze dan ook mogen
gebruiken in Nederland voor hondjes die geen baasje kunnen vinden. Blij word je echt niet van zulke berichten :(
Het ligt er denk ik wel aan waar ze geplaatst worden!
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

Raevin schreef:Maar ik mag aannemen in een land als Nederland, dat veel van deze (zo niet alle) honden die in beslag
gebruiken in Nederland voor hondjes die geen baasje kunnen vinden.
:denken:
Wat bedoel je?
Afbeelding
Raevin
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): xHH/MH

Ongelezen bericht door Raevin »

Kaiou schreef:
Wat bedoel je?
Dat het merendeel van deze in beslag genomen hondjes helaas geen baasje zullen vinden en dus zullen worden afgemaakt.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Raevin schreef:
Kaiou schreef:
Wat bedoel je?
Dat het merendeel van deze in beslag genomen hondjes helaas geen baasje zullen vinden en dus zullen worden afgemaakt.
In Nederlandse asielen worden honden hoogst zelden afgemaakt omdat ze niet geplaatst kunnen worden. Het is geen uitzondering dat een moeilijke en/of oude hond meer dan 2 á 3 jaar in een asiel verblijft.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Raevin schreef:
Kaiou schreef:
Wat bedoel je?
Hoe kom je daar nou bij :denken: :19:
Afbeelding
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Hier snap ik niets van.... 13 jaar geleden ben ik via de hondenbescherming bezig geweest om deze vent aan te pakken. Na een jaar kreeg ik te horen dat ze met de noorderzon waren vertrokken en ze niet vervolgd konden worden. En nu dit? Zelfde naam, zelfde straat, zelfde woonplaats? Schiet mij maar lek. :S:
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

Raevin schreef:
Kaiou schreef:
Wat bedoel je?
die hondjes worden over asiels verdeeld en de meeste vinden zeker wel een baasje we hebben bij ons ook regelmatig honden zitten van inbeslagname en worden allemaal geplaatst
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Liesbeth schreef:
Raevin schreef: Dat het merendeel van deze in beslag genomen hondjes helaas geen baasje zullen vinden en dus zullen worden afgemaakt.
In Nederlandse asielen worden honden hoogst zelden afgemaakt omdat ze niet geplaatst kunnen worden. Het is geen uitzondering dat een moeilijke en/of oude hond meer dan 2 á 3 jaar in een asiel verblijft.
Oude langzitters willen ook wel eens in de senioren opvang in Smakt of Tholen terechtkomen en zelfs van daar uit wordt er nog wel eens eentje geplaatst :cheer:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Flint05
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Duitse Herder, Jack Russel, en 2 kruising boerenfoxen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Flint05 »

Onze Charlie is er 1 van.
We hebben haar uit een asiel gehaalt, daar zat een nest Jack Russel pups die van de inbeslagname waren.
Ze heeft te kampen gehad met kennelhoest maar verder maakt ze het gelukkig goed.
Zij is gelukkig gered nu maar hopen dat het met de rest ook goed komt.
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

we hadden er ook een paar bij ons in het asiel labradors en jack russels die hebben allemaal al een nieuw baasje
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Ik ben gastgezin voor dergelijke hondjes en deze gaan via mij en honderden andere gastgezinnen allemaal weer naar nieuwe baasjes.
Worden echt niet zo maar ge-euthaniseerd hoor (of er moet al een medische reden aan ten grondslag liggen).
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”