Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat nu??

Moderator: moderatorteam

Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Wat nu??

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Wat kan ik hem nu weer gaan leren?
Iemand leuke ideetjes?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Re: Wat nu??

Ongelezen bericht door Lellibel »

spring? Kusje? Graaf?
Afbeelding
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Weet niet precies wat jullie allemaal al kunnen...

Mijn checlijst kan ik wel even meedelen;

Alle 16 posities

(ik begin meestal met links, rechts, voor, tussen en "andersom" rechts, fase 2 is
criss (voor mij), dwars (achter mij) en dan een van de posities waarbij de hond zijn hoofd van mij af heeft)

Basisoefeningen

Twist /Turn, Rond/Go, Back Round, Poot/ Teen, Beide pootjes, Zit pretty
Buig, Rol, Kruip, Vooruit, slaloms, Achteruit lopen, Stop
Sprongen (arm, armen als hoepel, been, rug)
Attribuut training (rond, jump etc)

Daarna alle basisoefeningen links, rechts, voor en achter en op afstand doen.

Dan ga ik pas met ingewikkelde oefeningen bezig zoals graven, achterpoten optillen, handstand, en lastige combinaties zoals Achteruit-Buig-Achteruit-Twist-Kom voor-halverwege stop-af-rol
Of spaanse pas op afstand, zijwaarts lopen op afstand, hoogteverschillen van de handler (zelf liggen en de hond de oefening vragen bvb Mooi zit of Dans).
Wat je ook kan doen als je even geen inspiratie hebt is free shapen en kijken wat er uit de hond zelf komt!
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Mischien een korte routine samenstellen ? Want hij kan redelijk veel he zag ik op je filmpjes. Je gebruikt nog wel veel handgebaren daar kan je ook mee aan de slag om die af te bouwen.
Sanne!!
Zeer actief

Ja een kleine routine wilde ik al gaan doen maar die rotmuziek die allemaal leuk is en ik dus niet kan kiezen hahaha!
en verder de handgebaren zijn op dat eerste filmpje nog heel erg aawezig daar ben ik al mee bezig om dat minder te doen.

En het ligt misschien aan mij en dat het mijn eventuele eerste routine is maar inspiratie....?
Geen idee waar ik het vandaan moet halen :ugh:
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

kijk naar andere routines, een bron van inspiratie :D Het is ook erg leuk als je zelf iets origineels doet wat je kenmerk wordt zeg maar.. zoals alena smolikova dat plassen heeft (iedereen vindt het hilarisch)..
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Sanne!! schreef:Ja een kleine routine wilde ik al gaan doen maar die rotmuziek die allemaal leuk is en ik dus niet kan kiezen hahaha!
en verder de handgebaren zijn op dat eerste filmpje nog heel erg aawezig daar ben ik al mee bezig om dat minder te doen.

En het ligt misschien aan mij en dat het mijn eventuele eerste routine is maar inspiratie....?
Muziek inspiratie:
" onclick="window.open(this.href);return false;

:mrgreen:
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Ja het is wel lastig hoor je eerste routine .. Teminste dat had ik wel. Ideen had ik genoeg ik wist alleen niet hoe ik het tot uitvoeren moest brengen.

Ik heb gewoon goed gekeken naar het tempo van Mazzel en daar muziek bij gekozen en zo kwam ik op Dirty Dancing uit. Je kan natuurlijk muziek kiezen met een soort van thema dat is vaak wat makkelijker met het schrijven van de routine.

Liedje kiezen pen en papier erbij en dat constant vanaf het begin opnieuw luisteren deed ik en dan zo de oefeningen bij de muziek bedenken en dan pas als ik het beginnetje had ging ik met Mazzel oefeningen aan elkaar plakken.
Sanne!!
Zeer actief

shanty schreef:Ja het is wel lastig hoor je eerste routine .. Teminste dat had ik wel. Ideen had ik genoeg ik wist alleen niet hoe ik het tot uitvoeren moest brengen.

Ik heb gewoon goed gekeken naar het tempo van Mazzel en daar muziek bij gekozen en zo kwam ik op Dirty Dancing uit. Je kan natuurlijk muziek kiezen met een soort van thema dat is vaak wat makkelijker met het schrijven van de routine.

Liedje kiezen pen en papier erbij en dat constant vanaf het begin opnieuw luisteren deed ik en dan zo de oefeningen bij de muziek bedenken en dan pas als ik het beginnetje had ging ik met Mazzel oefeningen aan elkaar plakken.
@Lellibel ik kijk elke dag naar routines en kan er geen genoeg van krijgen maar dat is het juist. Zoals shanty zegt ik weet genoeg maar hoe krijg ik het allemaal achter elkaar :P
Lastig hoor.
Ik wacht denk ik eerste de workshop maar af van 29 augustus...
Sanne!!
Zeer actief

LéonieHonden schreef:
Sanne!! schreef:Ja een kleine routine wilde ik al gaan doen maar die rotmuziek die allemaal leuk is en ik dus niet kan kiezen hahaha!

Muziek inspiratie:
" onclick="window.open(this.href);return false;

:mrgreen:
:smile2:
Plaats reactie

Terug naar “Dogdance en Frisbee”