Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Katten eigenaren

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

snuffel11
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Katten eigenaren

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Saarah schreef: Nee, inderdaad, ik woon erg landelijk. Maar de quote waarop ik reageerde gaat als ik het goed begrijp dan ook over ALLE katten? :wink:
Alle katten die buiten los lopen jah en waar de buren die dus of hun kat binnen houden of gewoon geen hebben geen last van ze hebben en idd, in een woonwijk.. ik laat mn honden toch ook niet bij mn buren in de tuin poepen.. moet je kijken wat een ruzie ik zal krijgen, maar een kat.. achja.. dat is toch normaal en mag en kan gewoon!
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Lellibel schreef:tuurlijk blijft het de fout van de eigenaar maar jij had ook op je kind kunnen letten hoor (niet aanvallend bedoelt)
:eek:

Het spijt mij, maar hier ben ik het in het geheel niet mee eens. Dat een ander zijn kat (die zowiezo niet in mijn tuin hoort te komen!) los laat lopen in mijn tuin is al erg genoeg. Zeker omdat jij (en anderen) dit blijkbaar normaal vind.
Maar dat jij in je eigen tuin politieagent moet spelen om er vooral voor te zorgen dat er geen kat in de buurt van je kind komt (dat is toch de omgekeerde wereld) is helemaal absurd. Ik vind dit eentyperende uitspraak voor de kattenbezitters in mijn omgeving. Vooral zelf geen verantwoordelijkheid nemen voor je overlast gevende katten, maar die bij een ander (die er niet om vraagt) leggen.
Saarah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische Herder

Ongelezen bericht door Saarah »

Lydia schreef: Ik wil je best uitnodigen om hier een te komen kijken hoor, kan je zien hoeveel katten er lopen en hoe geweldig lief ze zijn voor honden enzo... en laat ik je ook meteen al dat stront zien wat overal legt van hen en niet van de honden want die doen het netjes in het park hier (is om de hoek)
Hier is het dus andersom. In onze straat vind je geen kattenstront, maar wel stront van het "kuthondje" van de buurvrouw (2 huizen verderop). Hier hoor je geen krijsende katten, maar hoor je alleen uren aan het stuk geblaf van het "kuthondje" van de buurvrouw. Ik heb geen last van de katten van de buren, maar wel van hun pony's, die zorgen voor stinkende mest in de wei vlak naast onze tuin, en die mest zorgt dan voor muizen en ratten.

Ik ga toch ook niet veralgemenen en zeggen dat honden nooit meer alleen in de tuin mogen zitten, want dat ze dan blaffen? Of zeggen dat er geen pony's meer gehouden mogen worden, want dat die zorgen voor stank en muizen?
Jij veralgemeent wel met je uitspraak dat katten nooit meer los buiten zouden mogen, dat zeg je hierboven ergens. Mijn mening blijft dat dat van de situatie afhangt, net zoals er zo vele dingen van de situatie afhangen.
In mijn situatie hebben de mensen in de buurt meer last van die blaffende "kuthond" die bovendien ook nog eens op straat schijt (en dat wordt dus niet opgekuist), dan van mijn vrij rondlopende kat. Mijn buurman zei zelfs ooit letterlijk "ik ben blij dat jouw kat hier rondloopt, zo hebben we toch niet al te veel last van de muizen".

Alle katten die buiten los lopen jah en waar de buren die dus of hun kat binnen houden of gewoon geen hebben geen last van ze hebben en idd, in een woonwijk.. ik laat mn honden toch ook niet bij mn buren in de tuin poepen.. moet je kijken wat een ruzie ik zal krijgen, maar een kat.. achja.. dat is toch normaal en mag en kan gewoon!
Dit lees ik dus pas nadat ik bovenstaande heb getypt, en ik heb geen zin om het aan te passen. :mrgreen: Ik snap wel ongeveer wat je bedoelt, maar ik blijf denken dat je te zwart-wit denkt. Je uitspraak van enkele posts geleden(dat alle katten binnen zouden moeten gehouden worden) is ook heel zwart wit.
In een woonwijk een kat houden, heb ik geen ervaring mee, en zal ik ook niet snel doen, denk ik. Maar daar kan ik dus niet over oordelen.
Nu wonen er hier omheen ook gewoon mensen en we hebben dus buren (alleen geen buren die echt VLAK naast ons wonen, daar is alleen een wei met een stalletje vol stront :p), maar er zijn ook veel weides hier om heen. En geen enkele van onze buren klaagt over onze kat, zoals ik hierboven zei: één was er zelfs erg blij mee. :wink:
Laatst gewijzigd door Saarah op 10 aug 2010 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Lydia schreef:
Lellibel schreef:tuurlijk blijft het de fout van de eigenaar maar jij had ook op je kind kunnen letten hoor (niet aanvallend bedoelt)
Beetje omgekeerde wereld hé?

Nog even zeg, moet ik dan heel de dag in MIJN tuin blijven zitten om te zien dat MIJN kind die in ONZE tuin wel veilig kan spelen omdat die fucking katten van de buren erin komen omdat ze te beroerd zijn om ze of binnen te houden of om HUN tuin in orde te maken zodat die ^&^%$%katten weg blijven van andere hun tuin?

Ik wordt letterlijk schijtziek van al die loslopende katten hier in de straat... 10 is nog weinig... mn eigen honden worden weg gemept door die kutkatten en overal legt stront en dan kan ik me scheel betalen voor mijn hondjes die nog minder schijten dan die kutkatten.. right... wordt tijd dat men hun kat binnen moeten gaan houden of ook maar eens geld eraan uit moeten geven.. maar dan zie je geen kat meer op straat hoor...

Heb zelf 4 katten gehad, bleven netjes binnen, nog nooit heeft iemand last gehad van onze katten!!!
Helemaal mee eens.
Je betaalt veel aan hondenbelasting (en je ruimt je eigen hondenpoep ook nog op ook, want dat is verplicht op de meeste plekken), maar katten schijten maar raak. Echt, ik denk dat de kattenoverlast een stuk minder wordt zodra men kattenbelasting invoert. Zeker zoals hier katten gehouden worden. Katten zijn leuk totdat ze een maand of drie zijn en dan worden ze de hele dag buiten gezet. Scheelt weer kattenbak schoonmaken. Kat buiten en jij hebt er geen omkijken naar. Zo'n mentaliteit is verwerpelijk. Gelukkig denken niet alle kattenbezitters zo, maar de mensen in deze wijk helaas wel.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

Het grappige is dat wij hier (in Heerhugowaard) geen hondebelasting betalen in ruil voor opruimplicht. Helemaal top, ware het niet dat veel hondenbezitters graag gebruik maken van de 0 euro betalen maar vergeten op te ruimen :ugh:

Owh en mijn katten hebben 3 kattenbakken ter beschikking en daar maken ze voluit gebruik van :E:
En de groeten van de mannen :zwaai
snuffel11
Zeer actief

Saarah schreef:
Lydia schreef: Ik wil je best uitnodigen om hier een te komen kijken hoor, kan je zien hoeveel katten er lopen en hoe geweldig lief ze zijn voor honden enzo... en laat ik je ook meteen al dat stront zien wat overal legt van hen en niet van de honden want die doen het netjes in het park hier (is om de hoek)
Hier is het dus andersom. In onze straat vind je geen kattenstront, maar wel stront van het "kuthondje" van de buurvrouw (2 huizen verderop). Hier hoor je geen krijsende katten, maar hoor je alleen uren aan het stuk geblaf van het "kuthondje" van de buurvrouw. Ik heb geen last van de katten van de buren, maar wel van hun pony's, die zorgen voor stinkende mest in de wei vlak naast onze tuin, en die mest zorgt dan voor muizen en ratten.

Ik ga toch ook niet veralgemenen en zeggen dat honden nooit meer alleen in de tuin mogen zitten, want dat ze dan blaffen? Of zeggen dat er geen pony's meer gehouden mogen worden, want dat die zorgen voor stank en muizen?
Jij veralgemeent wel met je uitspraak dat katten nooit meer los buiten zouden mogen, dat zeg je hierboven ergens. Mijn mening blijft dat dat van de situatie afhangt, net zoals er zo vele dingen van de situatie afhangen.
In mijn situatie hebben de mensen in de buurt meer last van die blaffende "kuthond" die bovendien ook nog eens op straat schijt (en dat wordt dus niet opgekuist), dan van mijn vrij rondlopende kat. Mijn buurman zei zelfs ooit letterlijk "ik ben blij dat jouw kat hier rondloopt, zo hebben we toch niet al te veel last van de muizen".

Dit lees ik dus pas nadat ik bovenstaande heb getypt, en ik heb geen zin om het aan te passen. :mrgreen: Ik snap wel ongeveer wat je bedoelt, maar ik blijf denken dat je te zwart-wit denkt. Je uitspraak van enkele posts geleden(dat alle katten binnen zouden moeten gehouden worden) is ook heel zwart wit.
In een woonwijk een kat houden, heb ik geen ervaring mee, en zal ik ook niet snel doen, denk ik. Maar daar kan ik dus niet over oordelen.
Nu wonen er hier omheen ook gewoon mensen en we hebben dus buren (alleen geen buren die echt VLAK naast ons wonen, daar is alleen een wei met een stalletje vol stront :p), maar er zijn ook veel weides hier om heen. En geen enkele van onze buren klaagt over onze kat, zoals ik hierboven zei: één was er zelfs erg blij mee. :wink:
Ik vind het van de zotte dat ik veel geld moet neerleggen voor mijn hondjes omdat die buiten hun behoefte doen enzo, maar iedere buurman/vrouw kan zovele katten nemen als ze willen en alles los gooien en niemand hoeft te betalen ervoor, maar zoals ik al eerder schreef, produceren mijn hondjes nog minder poep dan de gemiddelde kat, dus ja.. ik vind dat katten eigenaren ook maar eens moeten gaan betalen ervoor... en zo niet, dan gewoon binnen houden, valt ook je eigen tuin onder ;-)

Hoe zouden mn buren het vinden als mn hond over de schutting eens lekker in hun tuin een verse drol gaat draaien? Ik ben een beul als ik die katten uit mn tuin jaag, ik moet mn koter heel de dag in de gaten houden omdat meneer de kat wel eens kan uitvallen (gebeurd hier niet, maar ga even van de post van een medeforummer uit)

Als ik zo zou wonen als jij heb ik er ook geen last van en 1, 2 oke of 3 katten kan ik ook nog wel hebben hier in de wijk maar niet zoals hier gewoon heel veel katten.. en dan idd snachts je nest uit gebrult worden omdat of er 1 krols is of omdat ze mot hebben..als mijn hondjes blaffen krijg ik politie aan de deur.. ;-) Snap je wat ik bedoel.. daar gaat het mij om.

Blaffende honden heb ik ook om me heen, zit hier verderop een hond die heel de dag blaft...heb ik niets tegen, ook nogmaals tegen katten niet, wel tegen de baasjes die schijt aan iedereen hebben en niet proberen om die katten in eigen tuin te houden... Heb voor een paar weken geleden heel mijn tuin katproof gemaakt omdat ik dagelijks de nodige hopen van die beesten kon ruimen en mijn honden het nogal smakelijk vinden om er een hap van te nemen.. bezopen toch.. en nog komen die krengen mn tuin in.. zelfs mn buuf had de moed om me aan te spreken omdat mn zoon 1 van haar tig katten de tuin uit gejaagd had hier.. moet niet gekker worden toch...

Maar goed, wordt een eindeloze discussie en daar was het mij niet om te doen.. die ene post schoot me verkeerd en das de reden waarom ik reageerde..

Edit: en ik had ut trouwens over de katten hier in de staat in mn eerste post.. dus ik haal niet alle katten over 1 kam, want van de katten die hier niet wonen heb ik uiteraard geen last ;-)
Laatst gewijzigd door snuffel11 op 10 aug 2010 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Je betaalt dan ook geen hondenbelasting omwille van hun ontlasting. Die betaal je omdat ze je vanuit de van oorsprong trekhondenbelasting gewoon een poot uit kunnen draaien en het daarom ook doen ;). Let wel, het is voor de meeste rassen overigens bij wet verboden om ze als trekhond te gebruiken :mrgreen: .
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

ik snap die kattenpoep- hondenpoep vergelijking nooit zo. Een hond poept vaak waar een mens loopt ( heb nog nooit een kattendrolletje aangetroffen op het trottoir) en een kat graaft zijn drolletje onder. Mijn loslopende kat poept in onze tuin en ik ben werkelijk nog nooit een drolletje tegengekomen.
Groetjes Ilse
Afbeelding
Saarah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische Herder

Ongelezen bericht door Saarah »

Lydia schreef: Ik vind het van de zotte dat ik veel geld moet neerleggen voor mijn hondjes omdat die buiten hun behoefte doen enzo, maar iedere buurman/vrouw kan zovele katten nemen als ze willen en alles los gooien en niemand hoeft te betalen ervoor, maar zoals ik al eerder schreef, produceren mijn hondjes nog minder poep dan de gemiddelde kat, dus ja.. ik vind dat katten eigenaren ook maar eens moeten gaan betalen ervoor... en zo niet, dan gewoon binnen houden, valt ook je eigen tuin onder ;-)
Tgoh, ik moet hier ook geen hondenbelasting betalen, dus daar kan ik eigenlijk ook niet over meepraten. :mrgreen:
Afbeelding
snuffel11
Zeer actief

Saarah schreef:
Lydia schreef: Ik vind het van de zotte dat ik veel geld moet neerleggen voor mijn hondjes omdat die buiten hun behoefte doen enzo, maar iedere buurman/vrouw kan zovele katten nemen als ze willen en alles los gooien en niemand hoeft te betalen ervoor, maar zoals ik al eerder schreef, produceren mijn hondjes nog minder poep dan de gemiddelde kat, dus ja.. ik vind dat katten eigenaren ook maar eens moeten gaan betalen ervoor... en zo niet, dan gewoon binnen houden, valt ook je eigen tuin onder ;-)
Tgoh, ik moet hier ook geen hondenbelasting betalen, dus daar kan ik eigenlijk ook niet over meepraten. :mrgreen:
Ik helaas wel en daar kan ik me dus boos om maken, niet dat ik moet betalen, want wat moet dat moet maar gewoon dat het zo scheef is..

Moet trouwens wel meegeven dat hier iedere vrijdag een strontzuiger achter komt die netjes alleen van het kinderspeelveldje poep komt ruimen.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Lydia schreef:
Saarah schreef:
Ik helaas wel en daar kan ik me dus boos om maken, niet dat ik moet betalen, want wat moet dat moet maar gewoon dat het zo scheef is..

Moet trouwens wel meegeven dat hier iedere vrijdag een strontzuiger achter komt die netjes alleen van het kinderspeelveldje poep komt ruimen.
Hebben ze in jullie gemeente geen opruimplicht dan?
En de groeten van de mannen :zwaai
snuffel11
Zeer actief

Ilse met haar witte schreef:ik snap die kattenpoep- hondenpoep vergelijking nooit zo. Een hond poept vaak waar een mens loopt ( heb nog nooit een kattendrolletje aangetroffen op het trottoir) en een kat graaft zijn drolletje onder. Mijn loslopende kat poept in onze tuin en ik ben werkelijk nog nooit een drolletje tegengekomen.
Ik stap liever in een drol dan dat ik met mn handen eraan kom omdat ik onkruid aan het wieden bent en in een drol grijp omdat die lieve kat het dus begraaft ;-)

Een kat hoort op de kattenbak of idd bij de eigenaar in de tuin om het te doen en niet bij mij....simpel toch ;-)
snuffel11
Zeer actief

Reny schreef:
Hebben ze in jullie gemeente geen opruimplicht dan?
Nope, ze mogen alleen op de aangewezen plekken ontlasten das alles.
bennie
Zeer actief
Border Collie

Ilse met haar witte schreef:ik snap die kattenpoep- hondenpoep vergelijking nooit zo. Een hond poept vaak waar een mens loopt ( heb nog nooit een kattendrolletje aangetroffen op het trottoir) en een kat graaft zijn drolletje onder. Mijn loslopende kat poept in onze tuin en ik ben werkelijk nog nooit een drolletje tegengekomen.
Pssst, dat komt omdat ie stiekem bij de buren poept :eek: .
Ilse met haar witte
Zeer actief

bennie schreef:
Pssst, dat komt omdat ie stiekem bij de buren poept :eek: .
Oooooh, dat is het :oohja:

:mrgreen:

Ze graaft gewoon voor haar plezier in de tuin of om haar bot te begraven. Goed voorbeeld doet volgen :ok: En dat ze er zo apart boven gaat hangen is om haar hamstrings te trainen, bang voor putten in haar billen denk ik. :D
Groetjes Ilse
Afbeelding
Ilse met haar witte
Zeer actief

Lydia schreef:
Ik stap liever in een drol dan dat ik met mn handen eraan kom omdat ik onkruid aan het wieden bent en in een drol grijp omdat die lieve kat het dus begraaft ;-)
als ik onkruid wied dan trek ik het onkruidje aan het onkruidje eruit. ik graaf niet de wortels uit :mrgreen: Tenzij je dat maar eens in het decennium doet natuurlijk.

Ik graaf alleen als ik iets plant..

ben trouwens benieuwd hoe lang een kattendrolletje erover doet om te verdwijnen in de grond. Iemand harde (!! :F: ) feiten?
Groetjes Ilse
Afbeelding
snuffel11
Zeer actief

Ilse met haar witte schreef:
Lydia schreef:
als ik onkruid wied dan trek ik het onkruidje aan het onkruidje eruit. ik graaf niet de wortels uit :mrgreen: Tenzij je dat maar eens in het decennium doet natuurlijk.

Ik graaf alleen als ik iets plant..

ben trouwens benieuwd hoe lang een kattendrolletje erover doet om te verdwijnen in de grond. Iemand harde (!! :F: ) feiten?
Ik hoef niets meer te wieden nou, mn tuin is katproof geworden, helemaal betegeld, dus geen poep meer in mn achtertuin, voortuin is van de gemeente en die schoffelen alleen ....

Ik heb geen flauw idee hoelang dat duurt....iig TE lang :mann:
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

bennie schreef:
marian* schreef:
Meen je dat nou echt?
Het kind was in zijn eigen tuin toen hij aangevallen werd :roll:
Ik begrijp Lellibel best wel eigenlijk. Er zijn ook kinderen die verdrinken in de eigen tuin, dat vind ik verder niet vergelijkbaar, met die kat vind ik een gevalletje van wederzijds leren, maar ik vind het nonsense om te denken dat je niet op je kinderen hoeft te letten omdat het je eigen tuin is.
Natuurlijk moet je op je kind letten, dat deed ik overigens ook, maar ja als je niet eens even een beetje drinken uit de keuken kan gaan halen? Ach dat heeft toch niets met verdrinken in eigen tuin te maken. Dat is toch een heel ander uitgangspunt, dat betekent dat je je tuin misschien niet kindvriendelijk genoeg hebt gemaakt, maar een kat die out of the blue je tuin inspringt en je kind gaat aanvallen, lijkt me toch heel wat anders.

Met wederzijds leren bedoel je overigens?
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Muk schreef:
:eek:

Het spijt mij, maar hier ben ik het in het geheel niet mee eens. Dat een ander zijn kat (die zowiezo niet in mijn tuin hoort te komen!) los laat lopen in mijn tuin is al erg genoeg. Zeker omdat jij (en anderen) dit blijkbaar normaal vind.
Maar dat jij in je eigen tuin politieagent moet spelen om er vooral voor te zorgen dat er geen kat in de buurt van je kind komt (dat is toch de omgekeerde wereld) is helemaal absurd. Ik vind dit eentyperende uitspraak voor de kattenbezitters in mijn omgeving. Vooral zelf geen verantwoordelijkheid nemen voor je overlast gevende katten, maar die bij een ander (die er niet om vraagt) leggen.
Ik heb geen katten of kinderen, maar ik bekijk het even globaal, ik haat katten of kinderen absoluut niet, ik ben er dol op. Ik vind het gewoon absurd dat mensen inderdaad bij andere mensen de verantwoordelijkheid leggen. Als jij je kat los laat lopen ben jij verantwoordelijk voor wat er gebeurd vind ik. En als jij je kind laat spelen in de tuin en let er (even) niet op, ligt net zo goed de verantwoordelijkheid bij jou als er iets gebeurd. Het blijven dieren, en kinderen, en jij bent de volwassene en de buurvrouw van wie die kat is. Nou vind ik dat katten best los mogen lopen. Als ze in een tuin komen mag je ze weg jagen. Je mag prikkeldraad en schrikdraad op het hek doen. Maar de schuld geven aan de buurvrouw of kat dat jouw kind is aangevallen vind ik een beetje té. Jij kon er ook voor zorgen dat jouw kind niet werd aangevallen niet waar? Maar dat had je niet gedaan. Jammer maar helaas, zo werkt het op deze wereld. Net als, dat als die kat opgevreten zou worden door jouw hond de verantwoordelijkheid vooral ligt bij de buurvrouw want die had haar kat los. Het is niet anders.

Uiteraard kan je de schuld op de buurvrouw afschuiven maar dat lost ook weinig op zeg. Ik zeg gewoon: prikkeldraad :ok:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
pepim schreef:
Nou ik moet toch één minuut naar binnen kunnen nietwaar? Ik was er overigens heel snel bij, anders had die kat mijn hele kind opengehaald. Die kat spoorde overigens niet, viel ook andere katten aan in eigen tuin, ook de mijne, misschien wel een uitzondering als buitenkat. :wink:
Ik heb een kat in laten slapen die kinderen aanviel :ugh:
was al nooit een lieve kat, en ze zijn er een halve zomer achteraan gegaan met water pistooltjes :piew: ,
tot de kat de rollen omdraaide, toen had ik geen andere keuze meer :cry:
Ja maar dat is een ander verhaal als in mijn geval denk ik zo Sandra, wel heel sneu voor de kat. :roos:
pepim
Zeer actief

Saarah schreef:
pepim schreef:
Nou ik moet toch één minuut naar binnen kunnen nietwaar? Ik was er overigens heel snel bij, anders had die kat mijn hele kind opengehaald. Die kat spoorde overigens niet, viel ook andere katten aan in eigen tuin, ook de mijne, misschien wel een uitzondering als buitenkat. :wink:
Ik denk ook dat dat een uitzondering is, ik heb nog nooit zo'n kat gekend.
Wat niet wegneemt dat het erg is wat er met je kind is gebeurd. Zo'n katten zou niemand mogen buitenlaten, daar ben ik het mee eens.
Maar alle katten over dezelfde kam gaan scheren is een beetje hetzelfde als zeggen dat alle staffords bijtgrage monsters zijn. :F: (Ohw en hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat JIJ alle katten over dezelfde kam scheert hé. :wink:)
Ik heb ook nog nooit zo'n kat gekend als deze. Het was gewoon een vals kreng!
Ik ben met katten opgegroeid en heb zelf ook katten, want ik ben ook dol op katten. :cheer:
pepim
Zeer actief

Lellibel schreef: Ik heb geen katten of kinderen, maar ik bekijk het even globaal, ik haat katten of kinderen absoluut niet, ik ben er dol op. Ik vind het gewoon absurd dat mensen inderdaad bij andere mensen de verantwoordelijkheid leggen. Als jij je kat los laat lopen ben jij verantwoordelijk voor wat er gebeurd vind ik. En als jij je kind laat spelen in de tuin en let er (even) niet op, ligt net zo goed de verantwoordelijkheid bij jou als er iets gebeurd. Het blijven dieren, en kinderen, en jij bent de volwassene en de buurvrouw van wie die kat is. Nou vind ik dat katten best los mogen lopen. Als ze in een tuin komen mag je ze weg jagen. Je mag prikkeldraad en schrikdraad op het hek doen. Maar de schuld geven aan de buurvrouw of kat dat jouw kind is aangevallen vind ik een beetje té. Jij kon er ook voor zorgen dat jouw kind niet werd aangevallen niet waar? Maar dat had je niet gedaan. Jammer maar helaas, zo werkt het op deze wereld. Net als, dat als die kat opgevreten zou worden door jouw hond de verantwoordelijkheid vooral ligt bij de buurvrouw want die had haar kat los. Het is niet anders.

Uiteraard kan je de schuld op de buurvrouw afschuiven maar dat lost ook weinig op zeg. Ik zeg gewoon: prikkeldraad :ok:
Wat een flauwekul zeg, het was niet eens de buurvrouw van wie die kat was, daarbij heeft ze er nooit van geweten want ik heb het haar namelijk niet verteld. Dat leek me redelijk zinloos, en uiteraard heb ik daarna mijn maatregelen genomen.
Maar dat dit geen normale kat was (zo later bleek) blijft buiten kijf. Het is wel goed met je. :roll:
Je had overigens niet hoeven schrijven dat je geen katten en kinderen hebt, dat was namelijk wel duidelijk. :wink:
bennie
Zeer actief
Border Collie

Een wederzijdse les als in voor de kat dat niet alle kinderen even leuk zijn en voor de kleine dat sommige poesjes auw doen in plaats van mi-auw ;).
pepim
Zeer actief

bennie schreef:Een wederzijdse les als in voor de kat dat niet alle kinderen even leuk zijn en voor de kleine dat sommige poesjes auw doen in plaats van mi-auw ;).
Och dat wist hij al hoor, we hadden toen ook al katten en aan staarten trekken deed hij niet.
Dit is een beetje het gebeuren omdraaien, kijk ik zal het nog even wat beter uitleggen, schijnt niet duidelijk genoeg te zijn. :mrgreen:

We waren dus in de tuin (omheind met schuttingen en nee geen prikkeldraad bovenop de schuttingen) en zoontje zit vlakbij de schuifpui in het gras. Mammie (ik dus) gaat even naar binnen naar de keuken, is rechts (10 stappen denk ik). Pakt een bekertje en wil limonade gaan inschenken (ja ik weet het namelijk nog). Ik hoor een gekrijs (dit binnen een minuut) en ren naar buiten en jaag de kat weg uiteraard.

Hoe wil je dit dan voorkomen? Een vliegtuig wat in mijn tuin neerstort voorkom je ook niet, ok iets andere orde, maar goed. Nu misschien duidelijker? :ugh:

Overigens had mijn zoontje toen echt een doktersbehandeling nodig, zó erg was het namelijk!
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

mijn hond mag niet achter katten aan.
Verder lopen hier 5 katten in de straat (alle 5 met zo'n kutbelletje.. de perfecte trigger voor en hond :ugh: ) Ik heb tegen de eigenaren van de katten gezegt dat ik mijn best doe dat mijn hond er nooit achter aan gaat (dus aanlijnen) maar dat ik hun katten niet in mijn tuin wil hebben. En als ze wel in mijn tuin komen in de hond er niet voor binnehaal.
Gelukkig gaan ze hun tuin zo afzetten dat hun katten niet uit hun tuin kunnen :ok:
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

pepim schreef:
Lellibel schreef: Ik heb geen katten of kinderen, maar ik bekijk het even globaal, ik haat katten of kinderen absoluut niet, ik ben er dol op. Ik vind het gewoon absurd dat mensen inderdaad bij andere mensen de verantwoordelijkheid leggen. Als jij je kat los laat lopen ben jij verantwoordelijk voor wat er gebeurd vind ik. En als jij je kind laat spelen in de tuin en let er (even) niet op, ligt net zo goed de verantwoordelijkheid bij jou als er iets gebeurd. Het blijven dieren, en kinderen, en jij bent de volwassene en de buurvrouw van wie die kat is. Nou vind ik dat katten best los mogen lopen. Als ze in een tuin komen mag je ze weg jagen. Je mag prikkeldraad en schrikdraad op het hek doen. Maar de schuld geven aan de buurvrouw of kat dat jouw kind is aangevallen vind ik een beetje té. Jij kon er ook voor zorgen dat jouw kind niet werd aangevallen niet waar? Maar dat had je niet gedaan. Jammer maar helaas, zo werkt het op deze wereld. Net als, dat als die kat opgevreten zou worden door jouw hond de verantwoordelijkheid vooral ligt bij de buurvrouw want die had haar kat los. Het is niet anders.

Wat een flauwekul zeg, het was niet eens de buurvrouw van wie die kat was, daarbij heeft ze er nooit van geweten want ik heb het haar namelijk niet verteld. Dat leek me redelijk zinloos, en uiteraard heb ik daarna mijn maatregelen genomen.
Maar dat dit geen normale kat was (zo later bleek) blijft buiten kijf. Het is wel goed met je. :roll:
Je had overigens niet hoeven schrijven dat je geen katten en kinderen hebt, dat was namelijk wel duidelijk. :wink:
Die laatste zin van jou is dan toch even overbodig , we gaan elkaar niet persoonlijk aanvallen he, ook niet als iemand het even niet met je eens is, hou het even vriendelijk :engel:

Al is het geen normale kat, je hebt er van die katten tussen zitten en als er eenmaal iets mis gaat, moet je er van leren en niet de ander de schuld geven. Prima dat je maatregelen hebt genomen nu. Gebeurt het tenminste niet een tweede keer en geen gezeur op het forum dat die kat jouw kind zomaar heeft aangevallen :19:
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

Ik noem dat dus een wederzijdse les. Dat jij daar anders over denkt was me wel duidelijk ;).
pepim
Zeer actief

Lellibel schreef: Die laatste zin van jou is dan toch even overbodig , we gaan elkaar niet persoonlijk aanvallen he, ook niet als iemand het even niet met je eens is, hou het even vriendelijk :engel:

Al is het geen normale kat, je hebt er van die katten tussen zitten en als er eenmaal iets mis gaat, moet je er van leren en niet de ander de schuld geven. Prima dat je maatregelen hebt genomen nu. Gebeurt het tenminste niet een tweede keer en geen gezeur op het forum dat die kat jouw kind zomaar heeft aangevallen :19:
Ik val je niet aan hoor, ik zie niets onvriendelijks aan mijn postings. Dan kun je jouw laatste zin in hierboven staande posting ook wel als aanval zien. :roll:

Daarbij, ik kende die kat helemaal niet, wist niet van zijn bestaan, dus ik begrijp niet wat jij niet begrijpt eerlijk gezegd. :U:
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Zie hier mijn topic hoe ik erover denk:

http://www.hondenforum.nl/plaza/algemee ... 78346.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
pepim
Zeer actief

bennie schreef:Ik noem dat dus een wederzijdse les. Dat jij daar anders over denkt was me wel duidelijk ;).
Nou ja jij begrijpt kennelijk ook niets van wat ik heb gepost. Zal proberen voortaan wat duidelijker te zijn als ik iets post dan. :19:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”