Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
steppen met de hond?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
steppen met de hond?
Hoi,
Ik ben me aan het inlezen over steppen...
Leuke website gevonden, maar die spreekt over "het afwisselen van het stepbeen"...
Dat is iets waarvan ik op voorhand weet dat me dat niet gaat lukken. Ik zal altijd met links steppen en rechts zal altijd op de step staan.
Is dat een bezwaar? Met het steppen zelf? Ga ik dan niet eenzijdig spieren ontwikkelen, want het andere been doet niets...
Hoe doen jullie dat in de praktijk? Wisselen jullie echt af??
Dat kan toch net zo min als een linkshandige rechts laten schrijven of andersom? Je hebt toch een "voorkeursbeen"?
Suzanne
Ik ben me aan het inlezen over steppen...
Leuke website gevonden, maar die spreekt over "het afwisselen van het stepbeen"...
Dat is iets waarvan ik op voorhand weet dat me dat niet gaat lukken. Ik zal altijd met links steppen en rechts zal altijd op de step staan.
Is dat een bezwaar? Met het steppen zelf? Ga ik dan niet eenzijdig spieren ontwikkelen, want het andere been doet niets...
Hoe doen jullie dat in de praktijk? Wisselen jullie echt af??
Dat kan toch net zo min als een linkshandige rechts laten schrijven of andersom? Je hebt toch een "voorkeursbeen"?
Suzanne
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
Re: steppen met de hond?
Denk niet dat je volhoud zonder te wisselen van been
Ik wissel toch wel om de 5 passen
even oefenen en dan gaat dit vanzelf
Ik wissel toch wel om de 5 passen
even oefenen en dan gaat dit vanzelf
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik denk dat als je eenmaal aan het steppen bent je van gedachten gaat veranderen. Je been verzuurt namelijk enorm
Ik ben zeeeeer onhandig en kan ook van been wisselen, of is er een andere reden dat je maar met 1 been kunt steppen?

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
Ik kan mijn evenwicht niet houden als ik met rechts zou moeten steppen. Ik kan ook niet van rechts op een fiets stappen.
Dus, als het wisselen van been echt moet, dan is dit niets voor mij.
Vroeger als kind ook wel 's gestept, maar dat kon ik echt maar aan 1 kant...
Als ik op mijn linkerbeen probeer te staan kukel ik om. Rechts kan ik 1 a 2 seconden vasthouden voordat ik val. Dus, zowiezo is evenwicht niet mijn sterkste kant...
Dan wordt het fietsen waarschijnlijk, en niet steppen
Suzanne
Dus, als het wisselen van been echt moet, dan is dit niets voor mij.
Vroeger als kind ook wel 's gestept, maar dat kon ik echt maar aan 1 kant...
Als ik op mijn linkerbeen probeer te staan kukel ik om. Rechts kan ik 1 a 2 seconden vasthouden voordat ik val. Dus, zowiezo is evenwicht niet mijn sterkste kant...
Dan wordt het fietsen waarschijnlijk, en niet steppen

Suzanne
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik kan ook niet van de andere kant op een fiets stappen, maar kan wel wisselen op de step.

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
Mijn evenwicht is ook behoorlijk slecht, maar ik kan ook tijdens het steppen van been wisselen. Heb ik een paar keer moeten oefenen en toen lukte het wel. Misschien eens van iemand een step lenen? Dan kan je het uit proberen.
-
- Zeer actief
Ik vind het heel verrassend dat jullie dat allemaal kunnen... voor mij komt dat behoorlijk vreemd over... 
Ik geloof je wel
maar voor mij is het zoiets alsof ik links zou moeten schrijven of met links voetballen (ik ben dus ook rechts-voetig zeg maar).
Mijn coordinatie gaat totaal de mist in als ik iets met links probeer wat ik alleen rechts kan, ik ben dan zelfs in staat om achteruit te trappen tegen een bal. Bijzonder dat jullie dat wel kunnen!
Suzanne

Ik geloof je wel

Mijn coordinatie gaat totaal de mist in als ik iets met links probeer wat ik alleen rechts kan, ik ben dan zelfs in staat om achteruit te trappen tegen een bal. Bijzonder dat jullie dat wel kunnen!
Suzanne
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Kan je geen step lenen om te kijken of je het echt niet kan leren? Scheelt in je portemonnee...
Ik vond het ook lastig maar heb het kunnen leren
Ik vond het ook lastig maar heb het kunnen leren

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik ben ook heel onhandig en heb een behoorlijk belabberde lichaamscoördinatie, maar ik heb het ook gewoon geleerd om van been te wisselen. Het gaat nog niet helemaal vlekkeloos, maar het gáát wel.
Misschien kun je ergens een step-workshop doen, ik weet dat die er zijn. Kun je onder begeleiding oefenen vóórdat je besluit om al dan niet een step aan te schaffen.
Het is overigens zo dat het been óp de step het het zwaarst heeft, dus niet het been waarmee je afzet.
Misschien kun je ergens een step-workshop doen, ik weet dat die er zijn. Kun je onder begeleiding oefenen vóórdat je besluit om al dan niet een step aan te schaffen.
Het is overigens zo dat het been óp de step het het zwaarst heeft, dus niet het been waarmee je afzet.
-
- Zeer actief
ik ben vanmorgen met Van Gils voor het eerst echt een rondje geweest, hij heeft " maar" 3 keer geprobeerd me omver te trekken
( bij de bullen had ik er zo een 1 voor kunnen zetten hoor), ik had gewoon de politie lijn om mijn schouders gedaan, hardloopschoenen aan en gaan.
die blije bek van hem is dan zo
en dat wisselen dat gaat zo ongeveer vanzelf ,
maar we gaan dus nu opbouwen
, heerlijk

die blije bek van hem is dan zo

en dat wisselen dat gaat zo ongeveer vanzelf ,
maar we gaan dus nu opbouwen

- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Het wisselen van been is inderdaad echt wel nodig. Ik had vooral in het begin best wel wat moeite om met mijn "verkeerde been" te steppen, maar dit went wel! Ik heb het nu (ivm overlijden Luka) even niet gedaan en ik weet bijna zeker dat ik wel weer even zal moeten wennen, maar uiteindelijk wordt je voorkeur steeds minder.
Het afwisselen van been gaat steeds makkelijker. In het begin schoof ik mijn voet op de step een klein beetje aan de kant en zette dan mijn steppende been erbij. Vervolgens nam mijn andere been het over en schuifelde ik langzaam mijn voet op de step naar het midden van de plank. Uiteindelijk gaat dit steeds vloeiender
Ik zou het gewoon eens proberen
Het afwisselen van been gaat steeds makkelijker. In het begin schoof ik mijn voet op de step een klein beetje aan de kant en zette dan mijn steppende been erbij. Vervolgens nam mijn andere been het over en schuifelde ik langzaam mijn voet op de step naar het midden van de plank. Uiteindelijk gaat dit steeds vloeiender

Ik zou het gewoon eens proberen

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Schrijven met links, lukt na veel moeite ook echt hoor (heb mijn rechterarm op de basisschool gebroken en moest dus met links schrijven. Na 6 weken had ik ook best een redelijk tempo ontwikkeld.) Het is een kwestie van trainen. Dat kost veel inspanning en hersenpijniging. Maar het is zeker bevoordelijk voor je coordinatie over je lichaam, ook al is die ongetraind en daardoor belabberd.
Ik heb wel eens aan de andere kant op mijn paard proberen op te stijgen, maar dat lukte me ook zo 1,2,3 niet. Maar denk als je er hard op oefent het uiteindelijk allemaal lukt. Tuurlijk heb je een voorkeurs kant, maar soms is het handig je andere kant ook te ontwikkelen.
Ik heb wel eens aan de andere kant op mijn paard proberen op te stijgen, maar dat lukte me ook zo 1,2,3 niet. Maar denk als je er hard op oefent het uiteindelijk allemaal lukt. Tuurlijk heb je een voorkeurs kant, maar soms is het handig je andere kant ook te ontwikkelen.

- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Mijn coordinatie is ook niet geweldig, maar het wisselen van been met de step is nu bij mij echt gewoonte.
Met 1 been steppen is echt geen doen volgens mij, ik wissel rond de 10 slagen anders ga ik erg verzuren.
Met 1 been steppen is echt geen doen volgens mij, ik wissel rond de 10 slagen anders ga ik erg verzuren.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Misschien kun je in de buurt een step huren ? Dan kun je kijken of je het echt niet kan.
Misschien kan je er van iemand in de buurt 1 lenen. Van mij mag je de mijne best uitproberen maar ik woon in Dordt.
Ik heb eerst een jaar regelmatig een step gehuurd voor ik er zelf 1 kocht om zeker te zijn dat het echt een succes was.
Misschien kan je er van iemand in de buurt 1 lenen. Van mij mag je de mijne best uitproberen maar ik woon in Dordt.
Ik heb eerst een jaar regelmatig een step gehuurd voor ik er zelf 1 kocht om zeker te zijn dat het echt een succes was.