http://www.youtube.com/watch?v=6u_Eo49KX1U
Moderator: moderatorteam
Of jij snapt het nietwenche schreef:Ik heb hier zo'n domme muts die er dus helemaal niks van snapt... Die doet uit zichzelf helemaal niks... Clicker snapt ze perfect, maar shapen, daar heeft ze geen kaas van gegeten... Ze komt tot kop in het krat, maar verder helemaal niks... Dan gaat ze er bij zitten en mij aankijken, of ze komt naar mij toe en gaat bij mij zitten...
Hoe ik het ook probeer, ze snapt het gewoon niet... Net als met dr voorpoten ergens op gaan staan, of wat voor trucjes dan ook...
Het gaat om de linker draak ja (die nu inmiddels al wat ouder is dan mijn onderschrift)Zoek stok! schreef:Of jij snapt het nietwenche schreef:Ik heb hier zo'n domme muts die er dus helemaal niks van snapt... Die doet uit zichzelf helemaal niks... Clicker snapt ze perfect, maar shapen, daar heeft ze geen kaas van gegeten... Ze komt tot kop in het krat, maar verder helemaal niks... Dan gaat ze er bij zitten en mij aankijken, of ze komt naar mij toe en gaat bij mij zitten...
Hoe ik het ook probeer, ze snapt het gewoon niet... Net als met dr voorpoten ergens op gaan staan, of wat voor trucjes dan ook...Niet om onaardig te doen hoor, ik ben zelf ook niet zo getalenteerd, maar shapen is best lastig. Je moet heel exact klikken en veel belonen en toch druk opbouwen om verder te gaan. Best lastig. Honden die het niet gewend zijn, kunnen erg in 'niets doen' vervallen, stress, maar ook die zijn door een goede clickeraar wel los te krijgen. Ik neem aan dat je het over je hond in je onderschrift hebt, ik kan me niet voorstellen dat die niet te motiveren is tot wat dan ook
Het si niet dom, het is gewoon wat de hond gewend is. Toen Chic bij ons kwam die had het ook, kreeg er ook niks anders uit dan zitten en mij aan kijken. Hoe snel de hond het oppikt ligt ook aan het feit hoe de trainingsgeschiedenis is. Honden die eerst klassiek zijn getrained en dan overgaan op clicker en dan op shapen raken juist in passieve staat omdat ze het gewoon niet begrijpen.Ik heb hier zo'n domme muts die er dus helemaal niks van snapt... Die doet uit zichzelf helemaal niks... Clicker snapt ze perfect, maar shapen, daar heeft ze geen kaas van gegeten... Ze komt tot kop in het krat, maar verder helemaal niks... Dan gaat ze er bij zitten en mij aankijken, of ze komt naar mij toe en gaat bij mij zitten...
Hoe ik het ook probeer, ze snapt het gewoon niet... Net als met dr voorpoten ergens op gaan staan, of wat voor trucjes dan ook...
Met Pip werk ik al vanaf pup af aan met de clicker... Dus de clicker snapt ze... Ook vanaf de puppencursus werken we met shapen (enige geshapete dat ze snapt is over de wip, maar dit zag ze de andere hondjes ook doen)Minna schreef:Het si niet dom, het is gewoon wat de hond gewend is. Toen Chic bij ons kwam die had het ook, kreeg er ook niks anders uit dan zitten en mij aan kijken. Hoe snel de hond het oppikt ligt ook aan het feit hoe de trainingsgeschiedenis is. Honden die eerst klassiek zijn getrained en dan overgaan op clicker en dan op shapen raken juist in passieve staat omdat ze het gewoon niet begrijpen.Ik heb hier zo'n domme muts die er dus helemaal niks van snapt... Die doet uit zichzelf helemaal niks... Clicker snapt ze perfect, maar shapen, daar heeft ze geen kaas van gegeten... Ze komt tot kop in het krat, maar verder helemaal niks... Dan gaat ze er bij zitten en mij aankijken, of ze komt naar mij toe en gaat bij mij zitten...
Wat ik dan doe is de hond een beetje helpen door druk van de ketel te halen, door bvb zelf wat rond gaan wandelen of in sommige gevallen veel spullen aanbieden of door het gooien van de beloning in bepaalde richting de volgende stap voor elkaar te krijgen, of juist een stap terug doen.
De zit-oefening is voor veel honden een soort safety-zone, wat ze dan passief aanbieden als ze het niet meer weten.
Wij zoeken trouwens honden die deze probleem hebben voor een workshop eind oktober (clickerworkshop) omdat dit probleem erg veel voorkomt en het is vaak moeilijk om er door heen te breken.
Of ze is juist bijzonder slimwenche schreef:Het gaat om de linker draak ja (die nu inmiddels al wat ouder is dan mijn onderschrift)Zoek stok! schreef:Of jij snapt het nietwenche schreef:Ik heb hier zo'n domme muts die er dus helemaal niks van snapt... Die doet uit zichzelf helemaal niks... Clicker snapt ze perfect, maar shapen, daar heeft ze geen kaas van gegeten... Ze komt tot kop in het krat, maar verder helemaal niks... Dan gaat ze er bij zitten en mij aankijken, of ze komt naar mij toe en gaat bij mij zitten...
Hoe ik het ook probeer, ze snapt het gewoon niet... Net als met dr voorpoten ergens op gaan staan, of wat voor trucjes dan ook...Niet om onaardig te doen hoor, ik ben zelf ook niet zo getalenteerd, maar shapen is best lastig. Je moet heel exact klikken en veel belonen en toch druk opbouwen om verder te gaan. Best lastig. Honden die het niet gewend zijn, kunnen erg in 'niets doen' vervallen, stress, maar ook die zijn door een goede clickeraar wel los te krijgen. Ik neem aan dat je het over je hond in je onderschrift hebt, ik kan me niet voorstellen dat die niet te motiveren is tot wat dan ook
Wij doen clickeren en ook shapen met de hondencursus (dus op de hondenschool) en zelfs de instructrice krijgt het niet voor elkaar...
Ze snapt gewoon werkelijk niet wat ze doen moet...
Pip is moeilijk te motiveren tot dingen waar ze moeite voor moet doen... De kong ook, gaat 2 tellen goed, want er zit eten in, maar zodra ze moeite moet gaan doen om er bij te komen, laat ze hem links liggen...
Het is een beetje een hondje die gaat voor de makkelijke weg, en de moeilijke weg, die neemt het vrouwtje maar...