Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Russisch experiment

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Maxine
Zeer actief

Russisch experiment

Ongelezen bericht door Maxine »

Rond WW2 begonnen de russen experimenten uit te voeren op het transplanteren van organen.
Ze kwamen er achter dat organen ook artificieel konden functioneren buiten het lichaam en dus zo in leven gehouden kunnen worden.
De russen gingen zelfs zo ver met hun experiment waardoor ze op het idee kwamen om een hondenkop ook artificieel in leven te houden zonder het lichaam.

DIT IS NIET VOOR GEVOELIGE KIJKERS!!!

((Het deel over de hondenkop begint pas vanaf de 5e minuut.))
" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is het tweede deel van de film. Hierin probeert men een hond terug tot leven te wekken.

Prof. Demikhov heeft ook een experiment gedaan van hetzelfde kaliber. Hij naaide het bovenlichaam van een pup aan de nek van een volwassen hond.
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Re: Russisch experiment

Ongelezen bericht door Lellibel »

er worden heel veel ergere expirimenten gedaan , deze vind ik eerlijk gezegd wel mee vallen. Dat tweede deel vind ik zelfs fijn om naar te kijken. Dat eerste deel met die hondenkop en hart , daar ging ik toch bijna over mijn nek. Ik weet niet wat ik moet denken van die kop, ik was nooit echt goed in biologie dus weet niet of het dier pijn heeft?
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief

ah goor dat 3e is toch wel erg :ugh:
Afbeelding
Maxine
Zeer actief

Lellibel schreef:er worden heel veel ergere expirimenten gedaan , deze vind ik eerlijk gezegd wel mee vallen. Dat tweede deel vind ik zelfs fijn om naar te kijken. Dat eerste deel met die hondenkop en hart , daar ging ik toch bijna over mijn nek. Ik weet niet wat ik moet denken van die kop, ik was nooit echt goed in biologie dus weet niet of het dier pijn heeft?
Bij mij net hetzelfde.
Afbeelding
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

oeh ik kan maar beter niet kijken dus! een hondenkop op een ander hondenlichaam :denken: :ugh:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Dus alles moeten we goed vinden omdat er nog veel ergere experimenten worden gedaan.
En omdat er ergere experimenten zijn, is het lijden van die hond niet zo erg? :19:

Het stikt van de Jozef Mengeles onder de mensen, dat zie ik wel weer.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Lellibel
Zeer actief

iones schreef:Dus alles moeten we goed vinden omdat er nog veel ergere experimenten worden gedaan.
En omdat er ergere experimenten zijn, is het lijden van die hond niet zo erg? :19:

nee hoor.. dit is ook erg, maar denk maar zo, er zijn wél ergere experimenten geweest, en dit is ook écht goed geweest voor de wetenschap terwijl héél veel experimenten dat niet waren. Ik heb laatst zo een filmpje over mars gezien. (Die chocolade dingen) ze mesten konijnen hartstikke vol met de meest calorierijke dingen om ze vervolgens te vermoorden. Wát nuttig! En ze laten pinky's verdrinken. Zo dat heeft nut zeg! Wees blij met dit soort experimenten, als dit niet was gedaan hadden ze nu al die mensen en dieren niet kunnen redden :wink:
Afbeelding
Maxine
Zeer actief

Lellibel schreef:
iones schreef:Dus alles moeten we goed vinden omdat er nog veel ergere experimenten worden gedaan.

nee hoor.. dit is ook erg, maar denk maar zo, er zijn wél ergere experimenten geweest, en dit is ook écht goed geweest voor de wetenschap terwijl héél veel experimenten dat niet waren. Ik heb laatst zo een filmpje over mars gezien. (Die chocolade dingen) ze mesten konijnen hartstikke vol met de meest calorierijke dingen om ze vervolgens te vermoorden. Wát nuttig! En ze laten pinky's verdrinken. Zo dat heeft nut zeg! Wees blij met dit soort experimenten, als dit niet was gedaan hadden ze nu al die mensen en dieren niet kunnen redden :wink:
Ik ben het er ook mee eens dat deze experimenten wel degelijk nut hebben gehad. (Over het experiment met de pup vastgenaaid op de andere hond valt te discussiëren...)
Dit was het begin van orgaan transplantaties, etc. Ok, het was erg voor de honden in kwestie, maar men heeft er wel uit geleerd.
Afbeelding
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

en toch gaat dit me wel een beetje te ver hoor!
tuurlijk moeten we leren, maar misschien had het ook wel op een andere mannier gekund!
Afbeelding
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yaika »

Ik snap eigenlijk helemaal niet wat dit allemaal voor nut heeft.

Alsof je nog wilt dat je hond verder leeft als hij onthoofd is.

ik vind het gruwelijk, en zou ook echt niet willen dat dit nog vaker gebeurt!
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
van het Spechthorst
Zeer actief

Ongelezen bericht door van het Spechthorst »

Laat maar zitten die filmpjes, ben nogal teer gevoelig op dat gebied.
Van mij mogen ze zulke experimenten echt achterwege laten. Ik ze het grote voordeel er niet van in!
Groeten van het Spechthorst.
A home without a dog isn't a home, it's a house
Maxine
Zeer actief

Ayurveda schreef:en toch gaat dit me wel een beetje te ver hoor!
tuurlijk moeten we leren, maar misschien had het ook wel op een andere mannier gekund!
Hoe dan? Organen groeien niet aan de bomen hoor...
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Over het transplanteren van het hoofd kan je hier lezen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Demikhov" onclick="window.open(this.href);return false;
iones
Zeer actief

Maxine schreef:
Ik ben het er ook mee eens dat deze experimenten wel degelijk nut hebben gehad. (Over het experiment met de pup vastgenaaid op de andere hond valt te discussiëren...)
Dit was het begin van orgaan transplantaties, etc. Ok, het was erg voor de honden in kwestie, maar men heeft er wel uit geleerd.
Het punt is dat het voor die honden niet minder erg is als voor jou.
En als het jou zou gebeuren, dan zou je dat ook niet willen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

iones schreef:
Maxine schreef:
Het punt is dat het voor die honden niet minder erg is als voor jou.
En als het jou zou gebeuren, dan zou je dat ook niet willen.
Maar het punt is ws. ook dat jij niet zegt dat ze het op jou mogen oefenen net zoals andere mensen dat niet zeggen.

En ik denk dat er ook maar weinig mensen een orgaan afslaan terwijl ze levensbedreigend ziek zijn omdat de techniek is geoefend op dieren.
Of sla jij wel een orgaan af om die reden terwijl je dood ligt gaan?

Dat maakt de medische experimenten niet minder vreselijk hoor. Maar ik ben het dus wel met Maxine eens.
Maxine
Zeer actief

flamme schreef: Maar het punt is ws. ook dat jij niet zegt dat ze het op jou mogen oefenen net zoals andere mensen dat niet zeggen.

En ik denk dat er ook maar weinig mensen een orgaan afslaan terwijl ze levensbedreigend ziek zijn omdat de techniek is geoefend op dieren.

Dat maakt de medische experimenten niet minder vreselijk hoor. Maar ik ben het dus wel met Maxine eens.
Inderdaad. Er zijn nu toch ook al 'veel' mensen die met een varkenshart rondlopen? Werkt ook goed hoor, 't is alleen het idee dat mensen afschrikt. Makeup is ook getest op dieren, net zoals zovele huishoud producten. Maar daarom gaat men (uitzonderingen gelaten natuurlijk) ze toch ook niet weglaten?
Natuurlijk was het (en is het) erg voor die dieren, maar ik denk wel dat men liever heeft dat men het op dieren test dan op mensen als er enkel keuze is tussen die twee. Want dan was het hek al helemaal van de dam.

In het beste geval is dierenproeven niet nodig, maar in zo'n wereld leven we jammer genoeg niet.
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Hoewel ik er nog wel aan toe wil voegen dat ik experimenten op dieren vanwege make-up e.d. dus echt niet vind kunnen.
Maxine
Zeer actief

flamme schreef:Hoewel ik er nog wel aan toe wil voegen dat ik experimenten op dieren vanwege make-up e.d. dus echt niet vind kunnen.
Absoluut.
Afbeelding
iones
Zeer actief

flamme schreef:
Maar het punt is ws. ook dat jij niet zegt dat ze het op jou mogen oefenen net zoals andere mensen dat niet zeggen.

Ik denk dat de honden ook aangeven het niet te willen. Alleen gebruiken ze daar andere communicatie voor.
WAt jij niet wilt dat jou geschiedt, doe dat ook een ander niet.

het is nou eenmaal niet zo, dat als jou leed wordt aangedaan, dat dat voor jou erger of minder erg is dan voor een ander. En of die ander een mens of dier is, dat wordt het niet anders van. We ervaren pijn en stress allemaal op dezelfde manier.

Dergelijke proeven zijn gewoon niet ethisch, ze zijn immoreel.
Maxine
Zeer actief

iones schreef:
flamme schreef:

Ik denk dat de honden ook aangeven het niet te willen. Alleen gebruiken ze daar andere communicatie voor.

het is nou eenmaal niet zo, dat als jou leed wordt aangedaan, dat dat voor jou erger of minder erg is dan voor een ander. En of die ander een mens of dier is, dat wordt het niet anders van. We ervaren pijn en stress allemaal op dezelfde manier.

Maar hierdoor zijn wel mensen (en andere dieren) gered.
Ik ben het met je eens dat deze honden hier zelf niet voor hebben gekozen en dat ze inderdaad wel pijn hebben gevoel en gestrest zijn geweest en dat het erg is geweest voor hun, maar ze zijn niet doelloos gestorven.

Ethiek en immoraliteit zijn twee begrippen waarover te discussiëren valt. Is het zo onethisch en zo immoreel om mensen en kinderen te laten sterven om enkele honden te redden? Met één hondenleven honderden andere levens redden of niets doen?
Nu heb ik het dus wel over de experimenten die wel degelijk nut hebben gehad voor de wetenschap en niet die onnodige proeven om bijvoorbeeld make-up te testen.

Nu hebben we de middelen om dingen uit te testen zonder het gebruik van dieren. (Hoewel dit nog steeds niet altijd gebeurt.) Vroeger had men die niet.
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

iones schreef:
flamme schreef:

Over immoreel valt te twisten. Ik vind mensen vergelijken met Jozef Mengele ook immoreel.

Dat dieren, want het gaat niet alleen om honden, aangeven het niet te willen ben ik helemaal met je eens. Dat er paal en perk aan gesteld moet worden ook. Ik vraag me alleen af hoeveel tegenstanders van dergerlijke experimenten, en daarom stelde ik je de vraag ook (maar daar heb je geen antwoord op gegeven), echt nee zeggen tegen een orgaan wat hen het leven gaat redden.

ik vind dierproeven vreselijk, maar ben wel schijnheilig genoeg om toch blij te zijn met een nieuw orgaan waarvan op dieren is getest hoe de transplantatie verloopt.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Maxine schreef: Nu heb ik het dus wel over de experimenten die wel degelijk nut hebben gehad voor de wetenschap en niet die onnodige proeven om bijvoorbeeld make-up te testen.
Om deze experimenten gaat het mij inderdaad ook. En als er enigszins zicht is op andere oplossingen dan te experimenteren dan moet die zeker gebruikt wordne en moet het testen op dieren verboden worden. Maar goed, ik begrijp dat Iones alle experimenten verwerpt.
moniki
Actief
Mijn ras(sen): engelse stafford
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door moniki »

Maxine schreef:
flamme schreef: Maar het punt is ws. ook dat jij niet zegt dat ze het op jou mogen oefenen net zoals andere mensen dat niet zeggen.

Inderdaad. Er zijn nu toch ook al 'veel' mensen die met een varkenshart rondlopen? Werkt ook goed hoor, 't is alleen het idee dat mensen afschrikt. Makeup is ook getest op dieren, net zoals zovele huishoud producten. Maar daarom gaat men (uitzonderingen gelaten natuurlijk) ze toch ook niet weglaten?
Natuurlijk was het (en is het) erg voor die dieren, maar ik denk wel dat men liever heeft dat men het op dieren test dan op mensen als er enkel keuze is tussen die twee. Want dan was het hek al helemaal van de dam.

In het beste geval is dierenproeven niet nodig, maar in zo'n wereld leven we jammer genoeg niet.

kan mij niet herinneren dat er ooit al een varkenshoofd op een mens getransplanteerd is :scratch:

alhoewel sommigen zich wel als varkens gedragen :lol:

vind een hoofd/kop niets te maken hebben met organen trouwens..
heb de filmpjes ook niet gekeken, want ik ga er echt van :kotz:
Now tell me what you like
I like what you tell me
iones
Zeer actief

Maxine schreef: Maar hierdoor zijn wel mensen (en andere dieren) gered.
Ik ben het met je eens dat deze honden hier zelf niet voor hebben gekozen en dat ze inderdaad wel pijn hebben gevoel en gestrest zijn geweest en dat het erg is geweest voor hun, maar ze zijn niet doelloos gestorven.

Ethiek en immoraliteit zijn twee begrippen waarover te discussiëren valt. Is het zo onethisch en zo immoreel om mensen en kinderen te laten sterven om enkele honden te redden? Met één hondenleven honderden andere levens redden of niets doen?
Nu heb ik het dus wel over de experimenten die wel degelijk nut hebben gehad voor de wetenschap en niet die onnodige proeven om bijvoorbeeld make-up te testen.

Nu hebben we de middelen om dingen uit te testen zonder het gebruik van dieren. (Hoewel dit nog steeds niet altijd gebeurt.) Vroeger had men die niet.
nou, wees nobel en offer jezelf dan op voor dit nobele doel! Eens kijken of je het dan WEL de moeite waard vind om deze ellende te ondergaan.

Ik denk namelijk dat het doel niets af doet aan het feit dat deze honden een vreselijke lijdensweg hebben ondergaan die ze niet hadden gewild. Net zo goed als jij.
Wetenschap redt dieren en mensen en brengt ze op hetzelfde moment ten onder. Het is dweilen met de kraan open.

Het is zeker immoreel om de een te redden door de ander te offeren. Het maakt niets uit of dat mensen of dieren zijn.
iones
Zeer actief

flamme schreef:
Over immoreel valt te twisten. Ik vind mensen vergelijken met Jozef Mengele ook immoreel.
dat is omdat je niet verder nadenkt. Maar het gaat om het veroorzaakte lijden. Wat Mengele met mensen deed, is voor die mensen niet anders, dan voor de dieren in een lab.
flamme schreef: Dat dieren, want het gaat niet alleen om honden, aangeven het niet te willen ben ik helemaal met je eens. Dat er paal en perk aan gesteld moet worden ook. Ik vraag me alleen af hoeveel tegenstanders van dergerlijke experimenten, en daarom stelde ik je de vraag ook (maar daar heb je geen antwoord op gegeven), echt nee zeggen tegen een orgaan wat hen het leven gaat redden.

ik vind dierproeven vreselijk, maar ben wel schijnheilig genoeg om toch blij te zijn met een nieuw orgaan waarvan op dieren is getest hoe de transplantatie verloopt.
Ik weet wel dat er veel onderzoek is gedaan voor alternatieven met resultaat. Dit heeft veel geld gekost. Toch neemt de regering hier geen genoegen mee. Misschien ook omdat dit goedkoper is. uiteindelijk is het ook een geldkwestie.
Maxine
Zeer actief

iones schreef: Ik weet wel dat er veel onderzoek is gedaan voor alternatieven met resultaat. Dit heeft veel geld gekost. Toch neemt de regering hier geen genoegen mee. Misschien ook omdat dit goedkoper is. uiteindelijk is het ook een geldkwestie.
Bedenk wel dat deze experimenten die ik getoond heb gebeurd zijn in rusland op het einde van WOII... Dat valt niet te vergelijken met nederland of België vandaag de dag.
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

iones schreef:
flamme schreef:
dat is omdat je niet verder nadenkt. Maar het gaat om het veroorzaakte lijden. Wat Mengele met mensen deed, is voor die mensen niet anders, dan voor de dieren in een lab.
Dat heeft niks met niet nadenken te maken hoor. Jij vergelijkt mensen op een hondenforum met Jozef Mengele, dat vind ik immoreel. Ben je ooit in een concentratiekamp geweest als Sachsenhausen of Birkenau. Denk dat je dan mensen niet meer zo snel vergelijkt met Mengele. n als je dat dan nog wel doet dan is dat jouw tekortkoming en ligt dat niet aan het feit dat ik niet na denk :wink:
iones schreef:
flamme schreef: Dat dieren, want het gaat niet alleen om honden, aangeven het niet te willen ben ik helemaal met je eens. Dat er paal en perk aan gesteld moet worden ook. Ik vraag me alleen af hoeveel tegenstanders van dergerlijke experimenten, en daarom stelde ik je de vraag ook (maar daar heb je geen antwoord op gegeven), echt nee zeggen tegen een orgaan wat hen het leven gaat redden.

Ik weet wel dat er veel onderzoek is gedaan voor alternatieven met resultaat. Dit heeft veel geld gekost. Toch neemt de regering hier geen genoegen mee. Misschien ook omdat dit goedkoper is. uiteindelijk is het ook een geldkwestie.
Oh, dat ben ik helemaal met je eens. Tuurlijk is het een geldkwestie en dat is triest genoeg. En nogmaals, ik ben absoluut tegen dierproeven als er andere alternatieven zijn. Ook ben ik tegen dierproeven voor het gebruik van cosmetica reinigingsmiddelen enz.

Maar goed, ik zal de vraag nog een keer stellen;

Als jij levensbedreigend ziek bent, wil je dan wel een donororgaan met de wetenschap dat die kennis is getest op dieren of niet?
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik zie experimenten met een bijzonder groot wetenschappelijk nut en grote medische waarde.
Leuk, absoluut niet. Noodzakelijk, kan je over discussieren. Nuttig? Ja, ze zijn bijzonder nuttig geweest...
Dierenleed? Ja, dat was onvermijdelijk bij deze onderzoeken. Dat klopt. Of je het het ''waard'' vind, is een persoonlijk gegeven.

Ik heb alle drie de filmpjes gezien en het is niet LEUK om te zien. Maar ik weet wel dat het later vele levens gered heeft, zowel bij mens als dier.

Kijk, je kan twee dingen doen.

Zoals vroeger, gewoon alles puur natuur en sterven als het op is, ook aan dingen die tegenwoordig behandelbaar zijn... Maar dan zou je ook op andere vlakken meer ''puur natuur'' moeten worden. Want als je dit al dierenleed vind, hoe vind je het dan dat duizenden bedreigde diersoorten van de planeet verdwijnen omdat wij vreten, hout en luxe willen hebben? En dat wij de wereld overbevolken en daarbij allemaal soorten uitroeien? Is dat dan geen dierenleed? Dan zouden we sowieso echt 'back to basics' moeten en zouden er heel veel mensen moeten sterven.

Of je gaat voor de voortschrijding der wetenschappen en steeds meer mogelijkheden om mensen te genezen en te behandelen, om nieuwe dingen uit te vinden. Orgaantransplantaties, ziektegenezing, stamceltechnologie en nog veel meer.

Wij mensen veroorzaken heel wat dierenleed, onder zowel gedomesticeerde als wilde dieren... Willen we dat écht stoppen, dan moeten we heel veel zaken stopzetten en dat zou een enorme verandering in het leven betekenen.
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

woord voor woord eens Nakisha :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”