Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Echt beginnen met dogdance
Moderator: moderatorteam
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Echt beginnen met dogdance
Ik vraag me af hoe je echt kunt beginnen met dogdance. We hebben nog geen een cursus gevolgd, maar is dat verplicht voor de wedstrijden? En hoe kom je op die wedstrijden.. sorry ik ben zeer onwetend op dat gebied, kan iemand het alsjeblieft uitleggen? 

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Re: Echt beginnen met dogdance
Eerst heerlijk met je hond aan de slag gaan. Aandacht is het belangrijkste om die in alle verschillende situaties te kunnen krijgen. Daarna trucjes leren en meerdere stukjes trucjes achter elkaar, zonder met voer te belonen. Voer mag niet in de ring, dus je hond moet minimaal 1,5 minuten voor je willen werken zonder voer. Verder moet je hond ontspannen zijn in alle situaties. In een ring presteren (vrijwel) alle honden veel minder dan wat ze in 'huis-tuin-keuken- training' gebruik aan je laten zien. Als jij en je hond zover zijn, dan op zoek naar leuke en passende muziek waar je een routine op kunt zetten.
Ook is het aan te raden om eerst eens te gaan kijken bij een wedstrijd, in september is er eentje in Bant (Flevoland). Met speeltjes belonen mag in de ring in de Innovation klasse, dus als je voor het eerst mee gaat doen zou ik altijd je hond in deze klasse inschrijven.
Cursus volgen is niet verplicht voor wedstrijden. Ga je WCFO wedstrijden lopen, dan moet je wel lid zijn van de WCFO.
Is dit ongeveer de antwoorden op je vragen?
Ook is het aan te raden om eerst eens te gaan kijken bij een wedstrijd, in september is er eentje in Bant (Flevoland). Met speeltjes belonen mag in de ring in de Innovation klasse, dus als je voor het eerst mee gaat doen zou ik altijd je hond in deze klasse inschrijven.
Cursus volgen is niet verplicht voor wedstrijden. Ga je WCFO wedstrijden lopen, dan moet je wel lid zijn van de WCFO.
Is dit ongeveer de antwoorden op je vragen?
Als je mee wilt doen aan de wedstrijden dan moet je eerst lid worden van de WCFO. Dit kan je doen bij een aangesloten hondenschool. Die kan je vinden op http://www.nddb.nl" onclick="window.open(this.href);return false; .
Je kan er natuurlijk ook eerst voor kiezen om een keer mee te doen in de innovation daar hoef je niet lid voor te zijn en de kosten zijn 15 euro dacht ik.
De wedstrijd data's staan ook op het nddb.
Wat verder belangrijk is is gewoon lekker trainen thuis alvast een muziekje uitkiezen die bij jou en de hond past. Dan kan je in je hoofd vast beginnen met de routine te maken op papier zetten. Zelf de routine lopen zonder hond.
Dan de oefeningen beetje bij beetje aan elkaar plakken. De routine zelf niet te vaak met de hond lopen. Ik doe het voor de wedstrijd 1 keer helemaal op muziek en verder alleen maar stukjes eruit.
Suc6
Je kan er natuurlijk ook eerst voor kiezen om een keer mee te doen in de innovation daar hoef je niet lid voor te zijn en de kosten zijn 15 euro dacht ik.
De wedstrijd data's staan ook op het nddb.
Wat verder belangrijk is is gewoon lekker trainen thuis alvast een muziekje uitkiezen die bij jou en de hond past. Dan kan je in je hoofd vast beginnen met de routine te maken op papier zetten. Zelf de routine lopen zonder hond.
Dan de oefeningen beetje bij beetje aan elkaar plakken. De routine zelf niet te vaak met de hond lopen. Ik doe het voor de wedstrijd 1 keer helemaal op muziek en verder alleen maar stukjes eruit.
Suc6

- Renske
- Zeer actief
Niet alle wedstrijden zijn WCFO wedstrijdenshanty schreef:Als je mee wilt doen aan de wedstrijden dan moet je eerst lid worden van de WCFO. Dit kan je doen bij een aangesloten hondenschool. Die kan je vinden op http://www.nddb.nl" onclick="window.open(this.href);return false; .

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
hmm een keer zon wedstrijdje lijkt me ook wel leuk.
Maar als je dan inschrijft in de innovation?? mag je dan je speeltje mee de ring in nemen?
en hoe ziet een wedstrijd dag eruit? Is dat hetzelfde vervelende gebeuren als bij GG
Maar als je dan inschrijft in de innovation?? mag je dan je speeltje mee de ring in nemen?
en hoe ziet een wedstrijd dag eruit? Is dat hetzelfde vervelende gebeuren als bij GG
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Renske
- Zeer actief
Sanne!! schreef: en hoe ziet een wedstrijd dag eruit? Is dat hetzelfde vervelende gebeuren als bij GG
Ik weet niet hoe het er bij GG toe gaat

Bij de innovation mag je een speeltje meenemen in de ring. Of je legt deze naast de ring en pakt deze wanneer je dat nodig vindt. Je hoeft in de innovation klasse geen speeltje te gebruiken, het mag. Ik zie het zeg maar als de ´funklasse´.
- Sanne!!
- Zeer actief
ik zat helemaal niet aan wedstrijden te denken omdat ik dacht dat je daar via een vereniging aan mee kon doen.
Niet dat ik Zazoe en mezelf nu zo goed vind dat ik een wedstrijd wil doen maar het lijkt me wel leuk om voor de gein dus lekker met speelgoed wat met Zazoe te proberen...
Kweenie of je dat filmpje hebt gezien wat ik heb gemaakt van ons?
Niet dat ik Zazoe en mezelf nu zo goed vind dat ik een wedstrijd wil doen maar het lijkt me wel leuk om voor de gein dus lekker met speelgoed wat met Zazoe te proberen...
Kweenie of je dat filmpje hebt gezien wat ik heb gemaakt van ons?
Dat is waar maar de meeste wedstrijden zijn toch wel WCFO en FHN dacht ik.Renske schreef:Niet alle wedstrijden zijn WCFO wedstrijdenshanty schreef:Als je mee wilt doen aan de wedstrijden dan moet je eerst lid worden van de WCFO. Dit kan je doen bij een aangesloten hondenschool. Die kan je vinden op http://www.nddb.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ..
Op wat losse wedstrijden na dan.
Laatst gewijzigd door shanty op 14 jul 2010 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sanne!!
- Zeer actief
Wat is het verschil??
Sorry maar ik doe alleen thuis en geen cursussen dus ik heb echt geen idee

Sorry maar ik doe alleen thuis en geen cursussen dus ik heb echt geen idee
Dit is 1
http://www.wcfonederland.nl/home/1" onclick="window.open(this.href);return false;
en dit is een andere organisator.
http://www.fhn.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Er worden ook wel losse wedstrijden georganiseerd waar je van geen enkele club lid hoeft te zijn.
http://www.wcfonederland.nl/home/1" onclick="window.open(this.href);return false;
en dit is een andere organisator.
http://www.fhn.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Er worden ook wel losse wedstrijden georganiseerd waar je van geen enkele club lid hoeft te zijn.
- Sanne!!
- Zeer actief
is er ergens ook een site met regels waar je je aan moet houden tijdens een routine.
Ik bedoel moeten er bepaalde bewegingen in voor komen of....
- Renske
- Zeer actief
dubbel
Laatst gewijzigd door Renske op 14 jul 2010 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Renske
- Zeer actief
Geen voertjes in de ring, speeltjes alleen toegestaan in de innovation.Sanne!! schreef:is er ergens ook een site met regels waar je je aan moet houden tijdens een routine.
De muziekduur moet volgens mij minimaal 1.30 minuut zijn, max. 4.00(?).
Je mag niet boos worden in de ring op je hond.
Verder zijn er volgens mij geen regels, kijk hier maar voor uitleg: http://www.wcfonederland.nl/home/2
- Sanne!!
- Zeer actief
Hmm als er binnenkort eens iets in de buurt is zal ik er eens over na gaan denken
- Lellibel
- Zeer actief
sorry voor de late reactie! Maar toch heel erg bedankt, ik snap het helemaal 

-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Rasloos
Hoi,
om in België te komen dansen als Nederlandse danser hoef je niet bij een vereniging te zijn voor zover ik weet.
Wedstrijden die recent op til zijn: Lennik op de hondenwandeling op 22/8/2010 en Ingelmunster op het agility toernooi op 29/8/2010 en 28 november op de dierenhappening in de grenslandhallen in Hasselt
Als je graag meer info/reglementen hebt: tantchristel@hotmail.com (deelnameprijs 10€)
Groetjes
Christel
om in België te komen dansen als Nederlandse danser hoef je niet bij een vereniging te zijn voor zover ik weet.
Wedstrijden die recent op til zijn: Lennik op de hondenwandeling op 22/8/2010 en Ingelmunster op het agility toernooi op 29/8/2010 en 28 november op de dierenhappening in de grenslandhallen in Hasselt
Als je graag meer info/reglementen hebt: tantchristel@hotmail.com (deelnameprijs 10€)
Groetjes
Christel
- Sanne!!
- Zeer actief
Heb jij je toevallig ook aangemeld op dogdance forum?
- Lellibel
- Zeer actief
ja ook als lellibel geloof ikSanne!! schreef:Heb jij je toevallig ook aangemeld op dogdance forum?

- Sanne!!
- Zeer actief
ik dacht het al zag een dalmatier met de naam lellibel hahaha
- Minna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Om te beginnen met dogdance zou ik eerst werken aan de aandacht en het lang houden van aandacht, en de basisdingen, dus posities, target training, wat hulpmiddelen aanvragen zoals targetstick, matje, evt attribuut, uitstellen van beloning, gebruik van beloningsbakje, samenstellen van top-5 beloningslijst... Dan een keer gewoon gaan kijken op een wedstrijd, dan krijg je een veel betere idee hoe dat het er aan toe gaat, en wat het niveau in het beginnersklasse is. Dogdance is erg leuk, dus gewoon doen! Er zijn ook workshops en/of privelessen etc waar je aan mee kan doen om meer over de sport te weten te komen en een leuke aantal oefeningen etc aan te leren.
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
doggydance lijkt mij ook ontzettend leuk, gewoon lekker creatief met je hond bezig zijn, heerlijk!
Maar ik ga eerst maar eens aan de puppycursus beginnen
En als mijn pup en ik dat allebei leuk vinden dan ga ik ook wel een vervolgcursus doen.
Hier in de buurt (arnhem) zit ook een hondenschool waar ze aan doggydance doen, daar betaal je gewoon per les geloof 6 euro
Maar ik ga eerst maar eens aan de puppycursus beginnen

En als mijn pup en ik dat allebei leuk vinden dan ga ik ook wel een vervolgcursus doen.
Hier in de buurt (arnhem) zit ook een hondenschool waar ze aan doggydance doen, daar betaal je gewoon per les geloof 6 euro
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.