Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Silverlabs

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

samzel
Actief

Silverlabs

Ongelezen bericht door samzel »

Een tijdje geleden kwam ik op internet toch wel een heel bijzondere hond tegen. Namelijk; een labrador. En niet zomaar een labrador, nee een labrador met de kleur van een weimaraner. Een zilverachtige kleur dus. Deze variant word de Silverlab genoemd. Het is een zeer zeldzame verschijning en is per toeval ontstaan. Nu vroeg ik me af of jullie al wisten dat deze 'bijzondere' labrador bestond!
Afbeelding
^^^^ dat is 'm dus! bron: http://photography-on-the.net/forum/sho ... p?t=298269" onclick="window.open(this.href);return false;

ps. ik weet dat de foto te groot is, maar ik heb geen flauw idee hoe ik em kleiner moet maken.... :U:
[color=#000080]Groetjes!
En pootjes ;)
Maxine
Zeer actief

Re: Silverlabs

Ongelezen bericht door Maxine »

Daar is een tijdje geleden nog een topic over geweest, dacht ik.
Ja, ik wist dat ze bestonden. Maar volgens mij is daar toch weimaraner of zo mee ingekruist. :wink:

EDIT: Voor deze 'zeldzame zilveren' labradors betaal je nog eens flink extra bij. Beetje onozel vind ik...
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik vind het mooi.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
samzel
Actief

Een weimaraner bij in gekruist? Tja, dat dacht ik dus ook eerst! Maar deze bron bewijst anders:
De zilver-grijze kleur is ontstaan doordat er meer op de chocolade-bruine kleur geselecteerd is. Daaruit kwam af en toe een grijs gekleurde hond. Op deze kleur is in Amerika weer verder gefokt. Vandaar nu deze aparte kleurlijn.
bron:http://www.deheesakker.nl/
Het is dus toeval geweest dat er af en toe een silverlabje uit kwam ;)
Alleen zijn ze (nog) niet erkend..
Laatst gewijzigd door samzel op 15 aug 2010 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
[color=#000080]Groetjes!
En pootjes ;)
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

Ik vind ze ook heel erg mooi!
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Maxine
Zeer actief

De kleur is inderdaad erg mooi, maar ik hou nog steeds niet van labradors. :wink:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

samzel schreef:Een weimaraner bij in gekruist? Tja, dat dacht ik dus ook eerst! Maar deze bron bewijst anders:
De zilver-grijze kleur is ontstaan doordat er meer op de chocolade-bruine kleur geselecteerd is. Daaruit kwam af en toe een grijs gekleurde hond. Op deze kleur is in Amerika weer verder gefokt. Vandaar nu deze aparte kleurlijn.
bron:http://www.deheesakker.nl/
Het is dus toeval geweest dat er af en toe een silverlabje uit kwam ;)
Alleen zijn ze (nog) niet erkend.. helaas?
dat zou kunnen hoor. Bij de blonde labjes zou je hoe dan ook de dilute (dus verdunning, wat zilver is) niet zien, aangezien dat alleen zichtbaar is op zwart en bruin. Daarnaast is het een recessieve kleur (dus je moet 2 keer het gen hebben om het tot uiting te laten komen). Het enige wat ik vreemd vind is dat er (voor zover ik weet) geen blauwe zijn (dus zwart-dilute), en wel 'silver' (dus bruin-dilute)... Dat lijkt me wat apart...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Ilupa

Ongelezen bericht door Ilupa »

Ik vind het prachtig! Mooier dan een Weimaraner eigenlijk.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ja er is al een fokker (of meer) die ze fokt.
Ik vind ze niet mooi.

De gevlekte Labradors vind ik ook niet geweldig :?

http://www.woodhavenlabs.com/mismarks.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Naima
Zeer actief

ranetje schreef:Ja er is al een fokker (of meer) die ze fokt.
Ik vind ze niet mooi.

http://www.woodhavenlabs.com/mismarks.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vind ze wel heel erg schattig eigenlijk :I:
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

ranetje schreef:Ja er is al een fokker (of meer) die ze fokt.
Ik vind ze niet mooi.

Ooh, doe mij die brindle maar!
Groet,
Dorien
samzel
Actief

Maxine schreef:De kleur is inderdaad erg mooi, maar ik hou nog steeds niet van labradors. :wink:
Ik dus ook niet, de bouw vind ik te grof en meestal zijn ze nog te dik ook! Maar dit kon ik niet zomaar laten staan :tongue:

@ Nanna: even offtopic hoor, maar is dat een iertje of een deerhound op die foto? :lol1: een deerhound denk ik? maar ik kan het ook fout hebben
[color=#000080]Groetjes!
En pootjes ;)
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Pas 1 gezien, ik herkende alleen de lab er niet in, het was een pup.
Die ogen daar hou ik niet van........
Naima
Zeer actief

samzel schreef:
Maxine schreef:De kleur is inderdaad erg mooi, maar ik hou nog steeds niet van labradors. :wink:
Ik dus ook niet, de bouw vind ik te grof en meestal zijn ze nog te dik ook! Maar dit kon ik niet zomaar laten staan :tongue:

@ Nanna: even offtopic hoor, maar is dat een iertje of een deerhound op die foto? :lol1: een deerhound denk ik? maar ik kan het ook fout hebben
Of een hond te dik is/wordt, heb je zelf in de hand natuurlijk, daar kan de hond zelf niet zoveel aan doen.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Expecting schreef:
samzel schreef:

Of een hond te dik is/wordt, heb je zelf in de hand natuurlijk, daar kan de hond zelf niet zoveel aan doen.
Inderdaad :ok:
En er zijn ook rankere labjes hoor die zeker niet te grof gebouwd zijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Nanna schreef:Ik vind het niks. Hou niet van lichte ogen. Zou dus, als ik een Lab zou willen, 100% eerder kiezen voor een zwarte of blonde met een mooi donker oog.
Nooit voor een bruine of "silver".
Helemaal mee eens :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Ik vind silverlabs ook niet mooi trouwens.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yaika »

Ik vind hem prachtig!

tussen die foto's staat een blond pupje met één stip op zn zijkant..

Doet me denken aan een haarverf foutje met boy :tongue:
die had een zwart plekje op zn hoofd nadat ik hem had geknuffeld met de verf in mn haar :smile:
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
samzel
Actief

Het klopt dat je de 'dikheid' van je hond zelf in de hand hebt. Maar wees eerlijk, je ziet veel labradors die te dik zijn, en natuurlijk heeft het ras er ook aanleg voor;)
[color=#000080]Groetjes!
En pootjes ;)
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik geloof persoonijk niet dat het een echte toevalstreffer is. Ik vind de kleur niet het enige verschil met de 'echte' labradors; het hele vookomen riekt naar de Weimaraner. Het gaat er bij mij ook met geen mogelijkheid in, dat al dze tijd deze variant nooit gecreerd werd, en nu, in een relatief kort tijdsbestek, ineens rondom verkrijgbaar is. Ik geloof het pas als DNA onderzoek heeft aangewezen dat de pup 100% lab is. :wink:
Het is ook een niet erkende kleur; een Nederlandse stamboom krijg je er nooit voor. Maar ik geloof meteen dat 'zeer zeldzaam' lekker in de mond ligt op t hondenveld. :mrgreen:
samzel
Actief

Anne&Taar schreef:Ik geloof persoonijk niet dat het een echte toevalstreffer is. Ik vind de kleur niet het enige verschil met de 'echte' labradors; het hele vookomen riekt naar de Weimaraner. Het gaat er bij mij ook met geen mogelijkheid in, dat al dze tijd deze variant nooit gecreerd werd, en nu, in een relatief kort tijdsbestek, ineens rondom verkrijgbaar is. Ik geloof het pas als DNA onderzoek heeft aangewezen dat de pup 100% lab is. :wink:
Het is ook een niet erkende kleur; een Nederlandse stamboom krijg je er nooit voor. Maar ik geloof meteen dat 'zeer zeldzaam' lekker in de markt ligt op t hondenveld. :mrgreen:
De silverlabs zijn zeker niet rondom te koop. De meeste fokkers zitten in amerika en er is er maar 1 in nederland. Ik vond het ook al opmerkelijk dat er geen weimaranertje in zat, maarja als een fokker het zegt die er verstand van heeft, weet ik niet meer wie ik moet geloven
[color=#000080]Groetjes!
En pootjes ;)
Maxine
Zeer actief

samzel schreef:
Anne&Taar schreef:Ik geloof persoonijk niet dat het een echte toevalstreffer is. Ik vind de kleur niet het enige verschil met de 'echte' labradors; het hele vookomen riekt naar de Weimaraner. Het gaat er bij mij ook met geen mogelijkheid in, dat al dze tijd deze variant nooit gecreerd werd, en nu, in een relatief kort tijdsbestek, ineens rondom verkrijgbaar is. Ik geloof het pas als DNA onderzoek heeft aangewezen dat de pup 100% lab is. :wink:
Het is ook een niet erkende kleur; een Nederlandse stamboom krijg je er nooit voor. Maar ik geloof meteen dat 'zeer zeldzaam' lekker in de markt ligt op t hondenveld. :mrgreen:
De silverlabs zijn zeker niet rondom te koop. De meeste fokkers zitten in amerika en er is er maar 1 in nederland. Ik vond het ook al opmerkelijk dat er geen weimaranertje in zat, maarja als een fokker het zegt die er verstand van heeft, weet ik niet meer wie ik moet geloven
Het is niet bewezen dat het van dat bepaald gen komt. Dat is allemaal maar een theorie.
En natuurlijk gaan fokkers niet zeggen dat er weimaraner in zit! :wink:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

samzel schreef:Het klopt dat je de 'dikheid' van je hond zelf in de hand hebt. Maar wees eerlijk, je ziet veel labradors die te dik zijn, en natuurlijk heeft het ras er ook aanleg voor;)
Ik ben het met je eens dat je heel veel labradors ziet die te dik zijn helaas :( , en ze zullen er heus ook meer aanleg voor hebben dan een gemiddeld ander ras.
Maar je kunt ze wel degelijk goed slank houden hoor :ok:
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

samzel schreef:
Tuurlijk. Ik ben alleen zelf niet zo geneigd een fokker te geloven welke vervolgens 1500 dollar ofzo vraagt voor mijn (uiteraaard gecastreede...) 'labje'. :mrgreen:
Maar 'verstand' zal ie zeker hebben... :wink:
http://www.nederlandselabradorvereniging.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is overigens de mening van de andere kenners...
Laatst gewijzigd door Anne&Taar op 15 aug 2010 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
heidie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/
Contacteer:

Ongelezen bericht door heidie »

Ik vind het echt een super mooie kleur!

Maar hou niet van de lab, dan zie ik de kleur liever bij de weimie
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

Ik moet toegeven ik vind ze op zich wel mooi! maar geef mij toch maar de ouderwetse lab!
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Wat is er toch zo leuk aan Silver honden. Ook al die lelijke beagles en dan ook de labrador.. Een Weimaraner staat het goed maar.. that's it wat mij betreft.
Afbeelding
Naima
Zeer actief

samzel schreef:Het klopt dat je de 'dikheid' van je hond zelf in de hand hebt. Maar wees eerlijk, je ziet veel labradors die te dik zijn, en natuurlijk heeft het ras er ook aanleg voor;)
Ik denk persoonlijk dat dit ook te maken heeft met het feit dat labradors in aanleg toch vrij veel beweging nodig hebben en dat vrij veel mensen dat over het hoofd zien. Dat zijn toch veelal de baasjes van die labjes. In de straat naast ons woont een stel met 2 zwarte labradors en die zijn prima op gewicht. Maar daar wordt dan ook veel mee gelopen en mee gefietst :wink:
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

Afbeelding

Dit is toch geen LAbrador en toch wordt dit aangegeven als een silverlab!
heidie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/
Contacteer:

Ongelezen bericht door heidie »

Effe iets corrigeren, haha anders heb ik macho in mijn nek... :engel:
Ik vind de lab een leuke hond alleen zou ik er zelf nooit een willen, maar om te zien oke.

Er zijn idd genoeg labs die niet dik zijn en hun werk gewoon lekker kunnen uitvoeren
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”