Mary schreef:Ik kon het niet laten......meestal wel maar nu niet.
Dit heb ik maar gemaild:
Geachte q9aretbu,
Met verbazing heb ik uw advertentie gelezen.Ik kan me voorstellen dat u geen rekening kan houden met onverwachts een hond erbij.
Het is te begrijpen dat u hiervoor een ander onderkomen zoekt.
Bij de zin van ruilen tegen een papegaai gaan mijn nekharen overeind staan en daarom moet ik u mededelen dat deze vorm van verkoop niet getolereerd wordt door de LID. (Landelijke Inspectie Dierenbescherming.)
Uw advertentie en uw gegevens zullen dus hiermee nader onderzocht worden.
Met nader onderzocht bedoelen wij of er strafbare maatregelen kunnen worden ondernomen.
Om dit te voorkomen dient u de advertentie zodanig aan te passen dat wij geen noodzaak meer zien om eventuele vervolgstappen te ondernemen.
Mocht u nog vragen hebben dan verzoek ik u contact met ons op te nemen.
Onderstaand vindt u de gegevens van onze organisatie.
Met vriendelijke groet,
S. Arah
Stichting Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming
Postbus 2237
1200 CE Hilversum
T.: 088 - 8 113 113 (op werkdagen van 09.30 tot 17.00 uur)
Bezoekadres:
Havenstraat 137
1211 KK Hilversum
KvK: 41193523
Giro: 25685 t.n.v. Dierenbescherming te Den Haag, o.v.v. Inspectiewerk
Vinden jullie dit echt normaal?? Ik ben echt een beetje perplex. Ik denk nog strafbaar ook, bedreigingen uiten vanuit een organisatie. Ik ben het met één ding van de advertentieplaatser eens: Get a life!
Of meld je aan bij één van de organisaties die zicht inzet tegen dierenleed en ga je nuttig maken ipv een enkeling publiekelijk maar veilig "anoniem" temidden van je maatjes te kakken zetten.
Nu heb je het tegenoverstelde bereikt van wat je zou willen....dat die mensen beter begrijpen hoe je met dieren om zou moeten gaan, want die gaan nooit meer openstaan voor een folder of informatieverhaal van een dierenorganisatie.
En zij staan in hun recht, wat hoe vervelend het ook is, een dier is voor de wet een "ding". Ze schrikken zich kapot en gaan misschien uit angst wel gekke dingen doen.
Mijn mond valt open.