Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mooi, hij bevalt goed dus. Ik zat er van de week op te kijken om die één te bestellen om hier in de tuin te oefenen, maar ik twijfelde aan de stevigheid. Izzie is volgens mij sowieso een zwaarder dan die 2 van mij(11 kilo), dus dat moet zeker lukken.
Mooi, hij bevalt goed dus. Ik zat er van de week op te kijken om die één te bestellen om hier in de tuin te oefenen, maar ik twijfelde aan de stevigheid. Izzie is volgens mij sowieso een zwaarder dan die 2 van mij(11 kilo), dus dat moet zeker lukken.
Izzie is 20 kilo volgens mij. Hij houdt haar prima. Het is geen wip die je in een wedstrijdparcours moet zetten en dan 100 honden er over moet laten gaan, maar voor eigen gebruik is hij goed.
Carma schreef:Wat een geweldig gezicht zo'n kwispelende Izzie op de wip
Ze doet de af voorwaarts ipv achterwaarts, word je daar niet op afgerekend bij obedience?
Ze mag iets verschuiven, maar het is nu te veel inderdaad. Ben ermee bezig. Eerst kwam ze helemaal naar me toe om mijn voeten als target te gebruiken om af te gaan. Dus dit is al stappen vooruit hahaha.
Carma schreef:Ze doet de af voorwaarts ipv achterwaarts, word je daar niet op afgerekend bij obedience?
Nog even hierover. Ik had al aan Birgit gevraagd - na jouw post - of de af voorwaarts een probleem is. Dat was het niet. Vandaag hadden we het er nog wat langer over. Bij GG word je er inderdaad op afgerekend als de hond naar voren komt, bij obedience mag de hond tijdens de posities op afstand een hondlengte naar voren komen. Bij GG zie je honden eerst hun achterste omhoog doen bij de zit zodat ze naar achteren kunnen gaan liggen. Bij obedience krijg je daar al heel snel aftrek voor, dat het een tussenpositie is. Izzie mag uiteraard niet naar voren kruipen, maar vanuit de zit naar af zorgt gewoon voor een beweging naar voren. En dat mag. Weer een verschil tussen GG en obedience dus
Carma schreef:Ze doet de af voorwaarts ipv achterwaarts, word je daar niet op afgerekend bij obedience?
Nog even hierover. Ik had al aan Birgit gevraagd - na jouw post - of de af voorwaarts een probleem is. Dat was het niet. Vandaag hadden we het er nog wat langer over. Bij GG word je er inderdaad op afgerekend als de hond naar voren komt, bij obedience mag de hond tijdens de posities op afstand een hondlengte naar voren komen. Bij GG zie je honden eerst hun achterste omhoog doen bij de zit zodat ze naar achteren kunnen gaan liggen. Bij obedience krijg je daar al heel snel aftrek voor, dat het een tussenpositie is. Izzie mag uiteraard niet naar voren kruipen, maar vanuit de zit naar af zorgt gewoon voor een beweging naar voren. En dat mag. Weer een verschil tussen GG en obedience dus
Ah, dank je voor de uitleg Toch grappig al die kleine (en grote) verschillen tussen GG en obedience. Hoe klein ze ook zijn, je manier van trainen hangt er wel van af.
Ah, dank je voor de uitleg Toch grappig al die kleine (en grote) verschillen tussen GG en obedience. Hoe klein ze ook zijn, je manier van trainen hangt er wel van af.
Absoluut. Ik ben wel van plan om GG examens te gaan lopen. Dan ga ik gewoon aftrek krijgen voor bepaalde zaken. Ik hoop dat ik dan nog voldoende over houd om toch te slagen
Zoek stok! schreef:[Absoluut. Ik ben wel van plan om GG examens te gaan lopen. Dan ga ik gewoon aftrek krijgen voor bepaalde zaken. Ik hoop dat ik dan nog voldoende over houd om toch te slagen