Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Inge O schreef:marc, de nestbroertjes/zusjes wogen met 6 weken 'al' 3 kg - dan moet het vast een volledig nest dwergen geweest zijn ?
Ik weet het ook niet. Maar wat ik wel weet is dat ik het niet kan rijmen dat iemand een nest St. Bernhards zou hebben en daar een exacte kopie in boomervorm tussen heeft gepropt. Hoe kom je daar in hemelsnaam aan? Inteelt kan een reden zijn voor de kleine pups. En inteelt kan ook een reden zijn voor deze aandoening. Misschien zijn pa en ma wel broer en zus uit zware lijnteelt? Want 5 pups is ook niet te rijmen bij dit ras dus de rest is dood of was wel normaal en al lang en breed verkocht??? Ze staan nog steeds op MP en ze zien er normaal uit als St.B. in mijn ogen.
Ik ga er even niet vanuit dat Nanna een poets bakt want dan kan die pup zo van internet geplukt zijn natuurlijk. Dat bestaat wel. Er een vinden die even oud is als je St.Bernhards en hem dan nog krijgen en ertussen leggen bestaat volgens mij niet hoor.
Suzanne123 schreef:dwerggroei?
Welnee.... een waanzinnig leuk boomertje wat toevallig de tekening van een sint heeft.
Maar dat een DA niet ziet dat dit geen Sint is.. vind ik idd nogal "opvallend".
Ik ben toch vrijwel zeker dat dit wel degelijk een Sint is. Hoe kun je in hemelsnaam aan een hondje komen met exact de rastypische kleur, vacht en aftekening van een St. Bernhard als je ook al een nest hebt liggen van dat ras dat even oud is? En hoe zet je die daar dan tussen? Sorry, ik begrijp dat het hilarisch is als iemand zich zo laat nemen door een fokker maar ik kan me dus echt niet voorstellen dat je een hondje kan fokken dat zo rastypisch is in vacht, kleur en aftekening zonder dat daar iets van Sint in zit. En in een dwerghond kan nooit of te nimmer Sint zitten. Dus verklaar mij de spotting, vacht, kleur en aftekening dan maar eens
Wat ik begrijp is het een broodfokker.
Dus hij heeft ook nog wat verschillende "boomers" liggen en toevallig 1 met dezelfde aftekening als de SB pups.
Komt er een domme doos waar het vanaf druipt en gelijk begint te roepen ahhhhh jij bent zo lief en ahhhh kijk hij geeft mij kusjes.
En waarom is deze lieverd veel kleiner dan de rest van de broers en zussen.???
Huppakee een inkoppertje voor de breudfukkert.
En het vervolg met afloop weten we.
Maar, ik kan makkelijk een foto vinden van een hond die ik NIET heb en dan tegen jou zeggen dat ik die wel heb, heel verhala ophouden van hoe ik daaraan gekomen ben..
Hoeft nog geen letter van waar te zijn dan he? Die foto bewijst eigenlijk alleen dat er ERGENS ooit zo'n pupje bestaan heeft... en zelfs dat niet, want de foto kan gemanipuleerd zijn.
Ik hou het op "goede grap".... tot het tegendeel bewezen is...
Kijk, het kan natuurlijk gewoon een dwergkees gekruist met een shitzu oid zijn. Maar hoe bestaat het dan dat die in een nest Sinten terecht komt en als Sint verkocht wordt? En hoe krijg je die vacht? Van een spaniel zou je nog de tekening en spotting rond de neus kunnen krijgen, maar verder? Ik kan er echt niks van maken hoor...
in het paspoort van de pup staat st bernard
en ik ben echt bij 2 da's geweest en kan jullie de rekening laten zien
en nana was zo vriendelijk om voor mij de foto te plaatsen om dat ik niet wist hoe het moest, maar morgen vraag ik het mijn da wat betreft de dwerg groei en laat het jullie meteen weten
ik heb inderdaad de moeder gezien en dat was een sint
sorry dat ik jullie natte inleg kruisjes heb bezorgt
bouvierpoedel schreef:
Ja ik ga gebukt door het leven om 2 redenen.
1 is dat jij steeds de woorden DWERGKEES gebruikt.
2...................mag jezelf in vullen.
Om snoepjes uit te delen aan kleine diertjes? Ik wist niet dat je je markt verlegd had.
Nanna schreef:DIT is een Sintenpup.
Daar heeft dat sprietenpootje van jou helemaal niets maar dan ook echt helemaal niets mee van doen
Dat begrijp ik. Maar jij zou hier ook geen nest DH van maken en dit zijn broers en zussen van elkaar. De rechter is dus niet de moeder maar een nestgenoot
Dit ook, 4 maanden oud en de dwerg is niet groter dan 2 weken oud.
Laatst gewijzigd door laeken op 19 aug 2010 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
ik ken deze mensen nogal goed van mijn ponyclub tijd en kan je zeggen dat dit inderdaad broodfokkers zijn. Ooit begonnen met rotweilers en ondertussen meerdere honden. Zie ook dat er steeds meer rassen bij aan het komen zijn.
Ondanks dat zijn ze goed voor hun honden en worden de pups ook gecontroleerd bij de dierenarts.
Heb hun nl meerdere keren daar gezien met een nest.
Maar het blijven broodfokkers waar ik nooit en te nimmer een pup zou halen.
bouvierpoedel schreef:
Om snoepjes uit te delen aan kleine diertjes? Ik wist niet dat je je markt verlegd had.
FOUT.
Omdat ik mij genaaid voelde.
Ik dacht een Shire Horse gekocht te hebben en nu blijk ik my little pony in huis te hebben.
Getuige de foto.
bouvierpoedel schreef:
FOUT.
Omdat ik mij genaaid voelde.
Ik dacht een Shire Horse gekocht te hebben en nu blijk ik my little pony in huis te hebben.
Getuige de foto.
MARC_S schreef:
Dat begrijp ik. Maar jij zou hier ook geen nest DH van maken en dit zijn broers en zussen van elkaar.
Je ziet nog wel dat het miniherders zijn. Hondje van TS lijkt in helemaal niets op een sint. Misschien alleen het kleurtje, maar er zijn tig rassen met zo'n kleur.
Eens. Ik ben het sowieso met je eens. Toch sluit ik niet uit dat dit een afwijking is. De poten en voeten zijn gevuld met bot. Als dat bot niet groeit krijg je dus ook geen dikke poten. Dus die pootvorm zegt me niks. Net geboren pups hebben altijd kleine voeten.
En die mensen hebben dus de moeder. Anita zegt het ook. Op het paspoort staat Sint. De boers en zussen zijn Sinten en dan dit dingetje? Ik vind het zo vreemd allemaal...
Ik heb al vanaf het lezen van de eerste post van de TS in dit topic het idee dat het gewoon 1 grote verzonnen grap is.
En toen ik dit las:
vetje schreef:
sorry dat ik jullie natte inleg kruisjes heb bezorgt
wist ik het bijna zeker.
St. Bernard pups van 6 weken kunnen onmogelijk gewichten hebben van een kilo of 3 op de leeftijd van 6 weken.
De pups hier zijn rond die tijd al een kilo of 3,5 a 4 en dan heb ik een ras wat op volwassen leeftijd minder dan de helft weegt dan een volwassen St. Bernard.
Ik ga ervoor dat het 1 grote grap is en dat de topictitel eerder slaat op de mensen die in dit topic serieus hebben gereageerd dan op het zogenaamde verhaal wat geplaatst is.
Laatst gewijzigd door LongFields op 19 aug 2010 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Alleen de tekening lijkt er een beetje op.......heel vreemd
Als dit al een dwerg zou zijn zoals Marc opperde zou ze toch wel grotere gezondheidsproblemen hebben? Dwergjes worden ook niet oud. Ik vind het een hele dubieuze zaak. Ik vind haar ook qua lichaamsverhoudingen (voor zover je dat op deze foto kan zien) niet heel raar lijken. De dwergjes waar ik foto's van heb gezien hadden allemaal hele vreemde verhoudingen.
Maar ik hoop echt voor TS dat dit geen dwergje is......
Dwergjes hoeven totaal geen vreemde verhoudingen te hebben. Dwerggroei kent allerlei oorzaken. Dit meisje is ook een dwerg maar tegelijk een perfect miniatuurmensje. Dus dat dit hondje mooi in verhouding is zegt echt helemaal niets. Dat is dit meisje ook in mijn ogen.
Beide kinderen zijn 2 jaar. Komt erg overeen met het verschil tussen deze pup en de Sint pup toch?
Laatst gewijzigd door laeken op 19 aug 2010 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
het lijkt me meer iets van een kruising Tib.Spaniel
Maar nu de o zoo rastypische neusvlekken nog. Want daar kom ik dus niet uit. Die zie je alleen bij Sinten en Spaniels. En dan wel alleen de jagende europese spaniels.
In mijn avatar heb ik een poedelpupje in mijn hand. Die werd niet groter. Niet door dwerggroei, maar door een niet (goed) functionerende lever. In Utrecht is dit onderzocht en helaas konden zij ook niets betekenen voor hem. Zijn broertjes waren wel normaal van formaat. Ik heb me echt verbaasd over het verschil in nestgenootjes. Degene die bij mij in de opvang kwam was zoooooo klein en de anderen zo heerlijk gewoon! Ik sluit ook niets uit, ook al heb ik er totaal geen verstand van.
Ik ben benieuwd wat de da gaat zeggen. Zo op de foto lijkt het me ook een andere kruising maar ik moest eerst ook denken aan dwerggroei. Ik heb nog nooit gehoord van een SB met dwerggroei maar zal eens zoeken.
Hondjes met dwerggroei worden meestal idd niet oud maar het hoeft niet dat problemen nu al heel duidelijk zijn. De problemen komen meestal pas iets later omdat de hormoonafgifte stopt met 1 a 2 mnd. Dat is dan dus pas net gebeurt.
Hier op het forum was ooit wel een hondje met dwerggroei wat vrij oud is geworden en bij mij in het park liep ook een hondje wat wel oud is geworden.
Ik heb voor nu geen tips, behalve een goede da zoeken en het hondje goed laten onderzoeken.
Bij Shih's komt dat kleuren patroon ook vaak voor op de kop.
Zijn oren zijn ook heel anders aangezet dan bij een SB..
Zie totaal geen dwerggroei bij dat hondje.
Gewoon een leuk bastaard Shih of tibje nogwat..
Stuur Nanna nog eens wat foto's. Ik ben nl erg benieuwd naar haar zijaanzicht. Dat zal veel duidelijk maken.
Overigens denk ik ook dat het om een dwergras-kruising gaat maar ik kan er gewoon niet bij dat de moederhond dat hondje in het nest had liggen en dat de moeder een St Bernhard was.
En ik heb ook geen goede argumenten tegen dwerggroei gehoord. Uiteraard is dat het minst logische maar het kan en bestaat wel degelijk en dit hondje laat niets zien wat uit kan sluiten dat het een dwerg is van het ras Sint Bernhard.
ALS dit pupje al lag in een nest met st bernards, dan was dat door deze eh... "verkoper" bewust zo gedaan. Dat wil totaal niet zeggen dat de aanwige st Bernard ook daadwerkelijk de moeder van deze pup is.
Gezien het soort verkoper zou me dat niets verbazen.