Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Parcoursen agilitywedstrijd online! 2010

De Doe Dagen van de afgelopen jaren waren leuk !
Hier kan je alle topics vinden over de Doe Dagen die geweest zijn.

Moderator: moderatorteam

Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Re: Parcoursen agilitywedstrijd online!

Ongelezen bericht door Kaiou »

christo schreef:
Kaiou schreef:
MJ schreef:Dan weer over tot de orde van de dag en uitzien naar de Doe-Dag ! :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
En dat doen we :cheer:

Ik had juist het beginnersparcours zitten bekijken en bedacht dat ik het eigenlijk jammer vind dat ik Kaiou niet heb ingeschreven.
Heerlijk zo'n jumping, lekker rennen :ok:
Het is je van harte gegund. :ok:
Op deze manier? Dacht het niet!
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

christo schreef:
Zoek stok! schreef:
christo schreef:Ik vind het een beetje jammer dat toestel 6 ontbreekt bij de beginners. Durgje en ik zijn beginners maar dat toestel hebben we op cursus gehad en ging heel goed.

Edit: toestel 15 hebben we ook gehad tijdens cursus.
We kunnen moeilijk voor elke beginner een ander parcours neerzetten, had je dat wel verwacht :mrgreen:

In de aankondiging stond precies welke toestellen je kon verwachten: hoogtesprongen, tunnels en breedtesprong.
Zoals ik begrepen had is een beginner iemand die tenminste een cursus agility gevolgd heeft. Met een parcours dat uit 13! hoogtesprongen bestaat is dit geen agility maar een hordenloop. Ik geloof gerust dat agility een sport is hoor maar ook beginners kunnen toestellen 6 en 15 aan. Dat was in elk geval bij ons les 1.
In een jumping staan sowieso geen raakvlakken. En ik mag hopen dat je die niet in de eerste les voor jullie kiezen hebt gekregen...
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

bennie schreef:In een jumping staan sowieso geen raakvlakken. En ik mag hopen dat je die niet in de eerste les voor jullie kiezen hebt gekregen...
Toch wel maar met aangepast tempo.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

christo, wat is nu je probleem?
Dat je geen schutting, wip en kattenloop kan doen?
Als je je voor je had opgegeven goed had ingelezen had je keurig het verschil tussen een beginners en gevordenen parcour geweten.
Ik vind het onverantwoord om echte beginners over een wip, schutting en kattenloop te laten gaan. Want wat is beginner?
Mijn vorige hond kon na 2 cursussen nog niet normaal over de wip. Maar was het een echte beginner, nee. Maar wel onverantwoord in een gevordenenparcour :)

En idd, Jamey mag wel ff komen knuffelen tijdens het latten leggen door :F:
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

wat een belachelijk reactie, sorry hoor. Hoewel ik zelf niet bij de Doedag ben, heb ik mega bewondering voor Linda, die (ondanks haar eigen problemen), dit toch echt even geweldig voor jullie allemaal probeert te regelen.

Ik vind het super leuke parcoursen die bedacht zijn en ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen om zo'n commenaar te leveren naar iemand toe die meer dan haar best doet.

Christo, ik hoop dat je niet voor 10 oktober de debutanten wedstrijd hebt ingeschreven bij de KVN. Die keur ik namelijk en je zult dan misschien wel iets vergelijkbaars treffen.

Verder hoop ik ook dat je verstandig genoeg bent en NIET naar de doedag gaat, je verpest het zo alleen maar voor al die anderen die daar wel gewoon zijn voor de gezelligheid!!!
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

christo schreef:
bennie schreef:In een jumping staan sowieso geen raakvlakken. En ik mag hopen dat je die niet in de eerste les voor jullie kiezen hebt gekregen...
zegt dan genoeg over de school waar je traint.... Mijn cursisten die per 1 juli begonnen zijn, doen nu pas een halve kattenloop (alleen het aflopende vlak) en idem dito voor de schutting. Wip hebben we nog helemaal niet gedaan. En goh, al mijn cursisten zijn binnen een half jaar wedstrijdklaar en komen uiteindelijk allemaal in de C klasse bij Cyno danwel FHN!
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Machie schreef:christo, wat is nu je probleem?
Dat je geen schutting, wip en kattenloop kan doen?
Als je je voor je had opgegeven goed had ingelezen had je keurig het verschil tussen een beginners en gevordenen parcour geweten.
Ik vind het onverantwoord om echte beginners over een wip, schutting en kattenloop te laten gaan. Want wat is beginner?
Mijn vorige hond kon na 2 cursussen nog niet normaal over de wip. Maar was het een echte beginner, nee. Maar wel onverantwoord in een gevordenenparcour :)

En idd, Jamey mag wel ff komen knuffelen tijdens het latten leggen door :F:
Afgaande op de pbwisseling speelt er wat meer tussen Zoekstok! en mij dan alleen dit, maar bij geen van beiden staat het hoofd ernaar om het uit te praten. Ik heb me inderdaad te scherp uitgedrukt in het topic, ik wens iedereen veel plezier met de wedstrijd en de gelukkige met de vrijgekomen plek. :ok:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Danielle schreef:
christo schreef:
zegt dan genoeg over de school waar je traint.... Mijn cursisten die per 1 juli begonnen zijn, doen nu pas een halve kattenloop (alleen het aflopende vlak) en idem dito voor de schutting. Wip hebben we nog helemaal niet gedaan. En goh, al mijn cursisten zijn binnen een half jaar wedstrijdklaar en komen uiteindelijk allemaal in de C klasse bij Cyno danwel FHN!
Mag ik hier voor 1 combinatie aan twijfelen? :engel:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

nou christo, jij laat je weer van je beste kant zien. bah!

en het kan me niet schelen hoe sommigen vinden dat het toch nooit goed is. massie hep dur zin in! :cheer:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Wat grappig, het is hetzelfde systeem als wat ik ken :mrgreen: Leuk parcour voor beginners, springen vind Noah geweldig
Perry en Noah

Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Ik vind het heel leuke parcoursen! Ik heb al wat lijnen in gedachten, nou maar hopen dat Caja ze ook logisch vindt :mrgreen:

Christo: Jammer dat je zo reageert naar iemand die zich zo vreselijk hard inzet voor de doedag, ik begrijp werkelijk niet wat jou er toe heeft gebracht zo te reageren. Laten we alsjeblieft niet vergeten dat de doedag vooral bedoeld is om mens en hond een leuke dag te bezorgen. De keuze voor de opzet voor het beginnersparcours is altijd heel duidelijk geweest en m.i. ook heel erg logisch. Bovendien zijn er andere manieren om duidelijk te maken dat je het ergens niet mee eens bent. Dit is er duidelijk niet een.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ook al moest het parcours in zijn achteruit gedaan woorden ,met de baas een lepel in zijn mod met een ei erop
dan nog is het toch vooral om de leuk en de gezelligheid te doen
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

twinkeltje schreef:ook al moest het parcours in zijn achteruit gedaan woorden ,met de baas een lepel in zijn mod met een ei erop
Misschien volgend jaar :idea:
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

twinkeltje schreef:ook al moest het parcours in zijn achteruit gedaan woorden ,met de baas een lepel in zijn mod met een ei erop
Goed plan, ik neem een videocamera mee, jij een lepel en een ei en dan mag de winnaar het rondje nog een keer overdoen :mrgreen: .
twinkeltje
moderator

natuurlijk passen we te plekke aan een extra moeilijkheidje :mrgreen:
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

De parcoursen die bedacht zijn vind ik super. :ok:
Heb toch al wat training gehad en Toya is niet mijn eerste hondje en toch denk ik dat het beginners parcours moeilijk genoeg voor haar is. Toya kent alle toestellen maar ik moet er niet aandenken om het andere parcour te gaan lopen.
Vind het super om op deze manier een wedstrijdje te kunnen lopen met mijn hond die nog zo groen als gras is.
Complimenten voor degene die ze bedacht heeft maar ook voor Linda die deze dag bijna eng goed voorbereid heeft.
Wij zijn zelf op de club een doedag aan het organiseren en heb deze dag toch veel als een voorbeeld gezien.
Linda mogen we je inhuren :mrgreen:

Snap daarom ook niet waarom hier op het forum kritiek uiten en daarna iemand nog eens afgebrand moet worden.
Staat het je niet aan, dan kom je toch niet.
Heb met grote verbijstering de reactie naar Linda zitten lezen.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Inge2104
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie!

Ongelezen bericht door Inge2104 »

Ik ben ook blij dat er duidelijk onderscheid is tussen beginners en gevorderden.
Mijn hond kent wel alle toestellen maar ik zie mezelf echt geen gevorderden parcours lopen, veel te weinig ervaring nog en dus te gevaarlijk. :N:

Ik wil wel even melden dat ik het TOP georganiseerd vindt.... Comlimenten voor iedereen die ze verdiend! :cheer: :E: :cheer:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Nog even voor de duidelijkheid: het is niet zo dat ik alleen maar wil horen hoe geweldig het is geregeld. Natuurlijk zullen er dingen mis gaan en natuurlijk mag je het ergens niet mee eens zijn. Maar de bewoordingen die christo koos, vond (en vind) ik heel kwetsend en specifiek bedoeld om mij neer te halen. Dat schoot mij echt volledig verkeerd. En verder speelt er inderdaad nog iets anders, wat helemaal niks met de Doe Dag te maken heeft. Daar laat ik het even bij, maar ik wilde toch even uitleggen dat kritiek heus mag :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Zoek stok! schreef:Nog even voor de duidelijkheid: het is niet zo dat ik alleen maar wil horen hoe geweldig het is geregeld. Natuurlijk zullen er dingen mis gaan en natuurlijk mag je het ergens niet mee eens zijn. Maar de bewoordingen die christo koos, vond (en vind) ik heel kwetsend en specifiek bedoeld om mij neer te halen. Dat schoot mij echt volledig verkeerd. En verder speelt er inderdaad nog iets anders, wat helemaal niks met de Doe Dag te maken heeft. Daar laat ik het even bij, maar ik wilde toch even uitleggen dat kritiek heus mag :wink:

al kun je het buiten het forum echt totaal niet vinden samen dat boeit niet. christo vindt zichzelf volwassen volgens mij dus die mag dat hierin niet mee laten wegen. als ze niet normaal tegen je kan doen moet ze niks zeggen.

als ik in 1 topic een heftige discussie met jou heb is toch niet meteen ook elke foto die je plaatst stom of wel?

NB: dit schrijft mascha, niet modje mascha of tenminste niet uit naam van modjemascha , nou ja whatever :pffff:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

massam schreef:
Zoek stok! schreef:Nog even voor de duidelijkheid: het is niet zo dat ik alleen maar wil horen hoe geweldig het is geregeld. Natuurlijk zullen er dingen mis gaan en natuurlijk mag je het ergens niet mee eens zijn. Maar de bewoordingen die christo koos, vond (en vind) ik heel kwetsend en specifiek bedoeld om mij neer te halen. Dat schoot mij echt volledig verkeerd. En verder speelt er inderdaad nog iets anders, wat helemaal niks met de Doe Dag te maken heeft. Daar laat ik het even bij, maar ik wilde toch even uitleggen dat kritiek heus mag :wink:

al kun je het buiten het forum echt totaal niet vinden samen dat boeit niet. christo vindt zichzelf volwassen volgens mij dus die mag dat hierin niet mee laten wegen. als ze niet normaal tegen je kan doen moet ze niks zeggen.

als ik in 1 topic een heftige discussie met jou heb is toch niet meteen ook elke foto die je plaatst stom of wel?

NB: dit schrijft mascha, niet modje mascha of tenminste niet uit naam van modjemascha , nou ja whatever :pffff:
Het is allemaal zo zwaar niet hoor, maar aangezien christo het zelf noemde, doe ik dat ook maar even als uitleg. Ik wil in ieder geval niet dat de indruk ontstaat dat ik morgen iedereen die iets vraagt of op te merken heeft neer sla :wink: Het kan zijn dat ik niet altijd enthousiast sta te springen, maar dat heeft er mee te maken dat ik veel tegelijk aan m'n hoofd heb.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Zoek stok! schreef:Het kan zijn dat ik niet altijd enthousiast sta te springen, maar dat heeft er mee te maken dat ik veel tegelijk aan m'n hoofd heb.
Dat is de narigheid als je iets organiseert, er blijven áltijd mensen die iets te mekkeren hebben. Je moet er schijt aan hebben als organisator, maar als je je ergens met hart en ziel voor ingezet hebt (en dat doe jij overduidelijk) doet het wel eens pijn. En ik begrijp ook niet waarom mensen dat nodig vinden om te moeten doen, iedereen ziet toch wat verschrikkelijk veel tijd en moeite jij hierin steekt?

Ik wens jullie nogmaals een geweldige dag, en dat gaat het beslist ook worden. Weer gaat ook meewerken, dus wat wil je nog meer. Heel veel plezier in elk geval, en ik wacht alvast op de leuke verhalen en foto's :ok:
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef:
Zoek stok! schreef: niet dat de indruk ontstaat dat ik morgen iedereen die iets vraagt of op te merken heeft neer sla :wink:
:smile:

en als ik mot plassen en ik vind de wc's niet :jank: ?
WEL POTVERDRIE INGE KIJK DAN EENS IN JE PROGRAMMABOEKJE :devil: :devil: :devil:

Nee hoor, het zal best meevallen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Sam doet met Cheeks mee bij de beginners. (ipv mij en diefje)

Cheeks vindt dit een rondje wat haar op het lijf is geschreven. Rennen, vliegen en tunnels!!!! :cheer:
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Zoek stok! schreef:Nog even voor de duidelijkheid: het is niet zo dat ik alleen maar wil horen hoe geweldig het is geregeld. Natuurlijk zullen er dingen mis gaan en natuurlijk mag je het ergens niet mee eens zijn.
Oooooooh,....nou in dat geval; heb je even?!

:engel: Grapje hoor!
Afbeelding
twinkeltje
moderator

oke ben ik wel eens gewoon zeggen van joh waarom gebruiken jullie zus of zo niet,ik ben het eigenlijk gewend bij mijn club of zo
dat is al een hele andere insteek dan zo hooghartig dat is toch nergens voor nodig
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Inge O schreef:

en als ik mot plassen en ik vind de wc's niet :jank: ?
Zoek mij maar op dan, ik weet uit een grijs verleden nog wel waar je die precies kunt vinden in de kantine. :wink:
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

Ik ben erg gelukkig met dit parcours. Mijn Willumpie kan nog niks. Heeft alleen maar voorbereidende benehdigheid gedaan en sinds deze week kan meneer een heel klein ietsie pietsie meer. MAar drie hindernissen achter mekaar is al meer dan genoeg voor hem, laat staan effe 16! Halverwege zal hij vast andere dingen gaan doen. Maar ik geloof dat ik wat fanatieker moet worden. Het gaat tenslotte wel om de winst heb ik net gelezen hier! We motte winnuh! Dus hop, ik jaag mijn hond over dat parcours, ram hem door tunnels en jakker hem over de wip. Kan niet schelen hoe, want meneer moet winnen hoor !!!

Goed, zullen we maar gewoon pret hebben? Dan ben ik allang gelukkig. En die hond? Denk je nou echt dat die halverwege in staking gaat omdat hij geen raakvlaktoestel ziet? Kan het mis hebben, maar de behendigheid bestaat nog steeds grotendeels uit hoogtesprongen. Die heb je namelijk meestal meer dan 1 keer in het parcours. Terwijl je de overige toestellen vaak 1 keer hebt. Dus als jouw hond hoogtesprongen niet leuk vindt, raad ik je aan een beetje te investeren in motivatie. En laat dat nou morgen heel goed gekund hebben. Nou, dat was nog eens een kans geweest ...

De rest, tot morgen allemaal, ik heb er vreselijk veel zin in !!!
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Leuke parcoursen! Heb Jip vanmiddag nog even geknipt dus die is er helemaal klaar voor :engel:

Beginners parcoursje vind ik top. Weet van Ziva vorig jaar nog dat het een perfecte manier was om toch op een ander terrein te oefenen op haar niveau :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Wat leuk dat beginnersparcour! Goed voor je conditie :mrgreen:
Toch wel jammer dat ik Nilo niet heb ingeschreven :ugh:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Maeve schreef:Wat leuk dat beginnersparcour! Goed voor je conditie :mrgreen:
Toch wel jammer dat ik Nilo niet heb ingeschreven :ugh:
Vorig jaar liepen er ook wat meer mensen dan die zich hadden opgegeven. Misschien kan je er nog tussen als je Linda (of Bennie :P ) morgen lief aankijkt?
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Gesloten

Terug naar “Doe Dagen van de afgelopen jaren .”