Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uitleg workshop speeltjes maken 2010
Moderator: moderatorteam
Re: Uitleg workshop speeltjes maken
Longfields,
Ik zal niet aanwezig zijn tijdens de workshop speeltjes maken of Dogdance. Ik had mij hier al weken zo op verheugd. Met zorg speeltjes gekocht voor Barca en Fientje en het is zeer verdrietig dat ik geheel tegen mijn zin verstek moet laten gaan.
Ik zal niet aanwezig zijn tijdens de workshop speeltjes maken of Dogdance. Ik had mij hier al weken zo op verheugd. Met zorg speeltjes gekocht voor Barca en Fientje en het is zeer verdrietig dat ik geheel tegen mijn zin verstek moet laten gaan.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Ach wat jammer zeg Wilma 

Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Ik heb hier heel veel verdriet van dat ik nog zit te huilen.Expecting schreef:Ach wat jammer zeg Wilma
En nou weet ik nog niet hoe ik zo'n speeltje moet maken en...Fientje heeft geen leuke dag gehad.
Ik wilde het allemaal zo ontzettend graag.
Misschien is de reden waarom je niet kon komen vandaag wel om te huilen, maar dat je doedag hebt gemist lijkt me geen reden om te huilen voor een volwassen vrouw. Ik denk trouwens dat je Shanty best een PB kunt sturen, en dat ze je in plaatjes helemaal gaat uitleggen hoe je die speeltjes moet maken Wilma. Maak het niet zo zwaarWilm@ schreef:Ik heb hier heel veel verdriet van dat ik nog zit te huilen.Expecting schreef:Ach wat jammer zeg Wilma

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Jee, Wilma, gaat het wel goed met je verder?
Je klinkt niet zo namelijk.

.maar dat je doedag hebt gemist lijkt me geen reden om te huilen voor een volwassen vrouw
En dat dame, maak jij voor mij niet uit! Of is ergens verdriet over hebben, volgens jouw, alleen weggelegd voor niet volwassen vrouwen!
Nee Marjoleine, het gaat niet zo best met mij.Marjoleine schreef:Jee, Wilma, gaat het wel goed met je verder?
Wilma, relax. Relax. Zet de PC in elk geval even uit, en ga lekker naar bed.Wilm@ schreef:.maar dat je doedag hebt gemist lijkt me geen reden om te huilen voor een volwassen vrouw
En dat dame, maak jij voor mij niet uit! Of is ergens verdriet over hebben, volgens jouw, alleen weggelegd voor niet volwassen vrouwen!
Zeg Marion, je hebt niet met een klein kind te maken die je even kunt vertellen dat ze maar beter relax naar bed kan gaan! Wie denk je wel dat je bent? Ik geef je een duidelijke waarschuwing, tot op heden ben ik zeer vriendelijk naar jou toe geweest maar dit staat op het punt van veranderen. Ik pik geen enkele empatieloze posting meer van je. Dit is de tweede keer dat je mij de les wens te lezen en dat dame, accepteer ik niet eens van mijn 28jarige zoon.Marion. schreef:Wilma, relax. Relax. Zet de PC in elk geval even uit, en ga lekker naar bed.Wilm@ schreef:.maar dat je doedag hebt gemist lijkt me geen reden om te huilen voor een volwassen vrouw
Als je toch bezig bent met het raad geven aan Wilma@, weet ik nog een heel goede raad voor jou. Scrol door zodra je mijn naam ziet.
Voor de situatie waar ik nu inzit vind ik dit een posting die uitmuntend door de beugel kan. Mochten de Modjes hier anders over denken...een Ban kan er ook nog wel bij. Maar never nooit laat ik het kaas van mij brood af eten als ik schrijf dat ik oprecht verdriet heb en dat door de empatieloze Marion de grond wordt ingeboord.
Oké. Dan weet ik dat.Wilm@ schreef:Voor de situatie waar ik nu inzit vind ik dit een posting die uitmuntend door de beugel kan. Mochten de Modjes hier anders over denken...een Ban kan er ook nog wel bij. Maar never nooit laat ik het kaas van mij brood af eten als ik schrijf dat ik oprecht verdriet heb en dat door de empatieloze Marion de grond wordt ingeboord.
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Volgens mij bedoelde Marion het juist heel goed Wilma maar komt het bij jou onzettend vervelend naar binnen. Ik geloof namelijk nooit dat het de bedoeling van Marion is om je boos te maken
Ik weet niet wat er aan de hand is maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen
En inderdaad misschien een goed idee om aan Shanty te vragen hoe je zoiets moet maken (ik zag tenminste een uitleg rondzwerven toen ik in de kantine rondliep)
Ik weet niet wat er aan de hand is maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen

En inderdaad misschien een goed idee om aan Shanty te vragen hoe je zoiets moet maken (ik zag tenminste een uitleg rondzwerven toen ik in de kantine rondliep)
En de groeten van de mannen 

Zelfs ik weet het, en zou het haar kunnen vertellen. Maar blijkbaar kan ik het de laatste tijd niet goed overbrengen op Wilma.Reny schreef:Volgens mij bedoelde Marion het juist heel goed Wilma maar komt het bij jou onzettend vervelend naar binnen. Ik geloof namelijk nooit dat het de bedoeling van Marion is om je boos te maken
Ik weet niet wat er aan de hand is maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen![]()
Ben ook enorm verbaasd over de toon waarop ik word toegesproken de laatste tijd (door Wilma). Maar goed. Voor mij wel genoeg toon om geen gunsten meer te verlenen. Ik ben wel goed, maar niet gek. Toch?
Ik heb het al opgelost.
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik ga morgen naar de ikea om (oa, moet nog meer hebben) fleece dekens te halen 

You'll be in my heart... Always...
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
shanty schreef:Ik heb het al opgelost.

En de groeten van de mannen 

- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Action doet het ook goed. Of internet, http://www.destoffenkraam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ga eens naar de websitepagina van Kwantum......en Leen Bakker!Jacksel schreef:Ik ga morgen naar de ikea om (oa, moet nog meer hebben) fleece dekens te halen
Ik moet nu rennen en vertrekken.
- Jacksel
- Zeer actief
ikea was goedkoper dan Leen Bakker, had ik al gekeken. Kwantum nog niet gekeken, ga ik nu doen. Ben vandaag toch niet geweest, hoop dat ik het morgen ga redden.Wilm@ schreef:Ga eens naar de websitepagina van Kwantum......en Leen Bakker!Jacksel schreef:Ik ga morgen naar de ikea om (oa, moet nog meer hebben) fleece dekens te halen
Ik moet nu rennen en vertrekken.

- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Shar, ik ben dat naslagwerk (
) vergeten, heb je die toevallig ook digitaal??? 

Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Ohw nee suzanne had dat .. Pumbaa dus mischien heeft zij het nog .
- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hebbik, PB maar even je email.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb hem ontvangen, dank je wel!!poembaa schreef:Hebbik, PB maar even je email.

Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Ik ben al helemaal crea geweest !!!

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Hier zijn ze erg blij met het speeltje 

- Jacksel
- Zeer actief
Ik heb ge-experimenteerd en heb nu een jachtlijn van een combinatie van gewoon vlechten, scoobidoo met 6 (ok maar 4 knopen ofzo op die manier als ik even alle touwtjes samen wilde hebben, maar toch) en scoobidoo met 3 touwtjes 

Ik ga straks het fleece in repen knippen maar had toch nog even wat vraagjes?
-Is het handiger om aan de langste kant (150cm) de stroken te knippen of aan de kortste kant (125)
-Als ik van de langste kant uitga en de fleece repen door een speeltje haal, hoelang wordt dan het speeltje?
-Moet je van te voren die zigzagrand eraf knippen?
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen want ik sta met de schaar al kant en klaar om stroken te gaan knippen.
-Is het handiger om aan de langste kant (150cm) de stroken te knippen of aan de kortste kant (125)
-Als ik van de langste kant uitga en de fleece repen door een speeltje haal, hoelang wordt dan het speeltje?
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen want ik sta met de schaar al kant en klaar om stroken te gaan knippen.

- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik had nog een restje dat ik eerst opgemaakt had, denk een cm of 75 ofzo maar dat zijn nu meer dummy's geworden dan trektouwenWilm@ schreef:Ik ga straks het fleece in repen knippen maar had toch nog even wat vraagjes?
Die zigzagrand moet je misschien gewoon eventjes kijken, ik denk dat als je het recht knipt dat je dan geen uitstekende fliebertjes hebt.
En na afloop natuurlijk een foto!!

Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Dus ik kan beter aan de 150cm kant de stroken knippen. En dan twee stroken aan elkaar vaststikken zodat ik dan een strook heb van ongeveer 3meter? Een Dummylengte is wel wat kort.....toch?YvetteJ schreef:Ik had nog een restje dat ik eerst opgemaakt had, denk een cm of 75 ofzo maar dat zijn nu meer dummy's geworden dan trektouwenWilm@ schreef:Ik ga straks het fleece in repen knippen maar had toch nog even wat vraagjes?
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen want ik sta met de schaar al kant en klaar om stroken te gaan knippen.Je kunt er dus wel vanuit gaan dat het behoorlijk wat korter wordt!
Die zigzagrand moet je misschien gewoon eventjes kijken, ik denk dat als je het recht knipt dat je dan geen uitstekende fliebertjes hebt.
En na afloop natuurlijk een foto!!
- Jacksel
- Zeer actief
Ik heb van de lengte van 1 dubbelgeslagen touw (dus over de lengte geknipt), door vlechten een halsband voor Jamey gekregen. Daaraan heb ik aan alle uiteinden stukken vastgenaaid, en zo een jachtlijn gemaakt.Ik denk dat op zich je niets aan elkaar hoeft te naaien, maar je kan dat sowieso altijd nog doen, als je merkt dat je eindresultaat te kort is. Ik heb ook pas later de stukken eraan gemaakt voor het lijn-gedeelte van de jachtlijn...

Zoals ik al zij in de pb je moet knippen met de rek van het fleece mee dus even trekken aan de fleece en dan voel je het wel.
ik gebruik 4 touwen dat wil prima dan heb je een speeltje van ongeveer 60 cm.
Stroken van 5/8 cm ligt aan de dikte van het touw hoe je dat zou willen hebben.
ik gebruik 4 touwen dat wil prima dan heb je een speeltje van ongeveer 60 cm.
Stroken van 5/8 cm ligt aan de dikte van het touw hoe je dat zou willen hebben.