Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Parcoursen agilitywedstrijd online! 2010

De Doe Dagen van de afgelopen jaren waren leuk !
Hier kan je alle topics vinden over de Doe Dagen die geweest zijn.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Parcoursen agilitywedstrijd online!

Ongelezen bericht door Maeve »

Jacksel schreef:
Maeve schreef:Wat leuk dat beginnersparcour! Goed voor je conditie :mrgreen:
Toch wel jammer dat ik Nilo niet heb ingeschreven :ugh:
Vorig jaar liepen er ook wat meer mensen dan die zich hadden opgegeven. Misschien kan je er nog tussen als je Linda (of Bennie :P ) morgen lief aankijkt?
Ooh okay. Dan kijk ik eerst hoe hij het doet tijdens de workshop :smile:
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Maeve schreef:Wat leuk dat beginnersparcour! Goed voor je conditie :mrgreen:
Toch wel jammer dat ik Nilo niet heb ingeschreven :ugh:
Christo doet toch niet mee :F:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik zit nog steeds te twijfelen tussen beginners en gevorderden (al zal het gewoon gevorderden worden). Zou ik niet allebei mogen doen? :mrgreen:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Carma schreef:Christo: Jammer dat je zo reageert naar iemand die zich zo vreselijk hard inzet voor de doedag, ik begrijp werkelijk niet wat jou er toe heeft gebracht zo te reageren. Laten we alsjeblieft niet vergeten dat de doedag vooral bedoeld is om mens en hond een leuke dag te bezorgen. De keuze voor de opzet voor het beginnersparcours is altijd heel duidelijk geweest en m.i. ook heel erg logisch. Bovendien zijn er andere manieren om duidelijk te maken dat je het ergens niet mee eens bent. Dit is er duidelijk niet een.
Ik heb al gezegd dat ik te scherp uit de hoek kwam. Wel is het zo dat ik vanaf het begin ingeschreven stond voor deze wedstrijd en met een shiba inu. Een erg lieve brave shiba inu, en ze zal wel over 13 hindernissen gaan en door drie tunnels maar met een ongelukkig smoeltje. Een hond als een border collie zal het wel lollig vinden, die genieten van snelheid maken, dat realiseerde ik me later pas. Maar met zo'n hond stond ik niet ingeschreven, en daar had best een beetje rekening mee gehouden mogen worden. Als was het maar om bijtijds te zeggen van, dit is echt voor serieuze hondensporters en misschien niets voor jou en je hond. Het is rottig als je toeleeft naar iets leuks en dat er dan pas twee dagen van te voren blijkt dat het met jouw soort hond niet zal gaan.

Afgezien daarvan zit het al wat langer scheef en is dat onbedoeld nu net hier aan de oppervlakte gekomen. Dat vind ik zelf ook naar zeker qua timing.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

christo schreef:
Carma schreef:Christo: Jammer dat je zo reageert naar iemand die zich zo vreselijk hard inzet voor de doedag, ik begrijp werkelijk niet wat jou er toe heeft gebracht zo te reageren. Laten we alsjeblieft niet vergeten dat de doedag vooral bedoeld is om mens en hond een leuke dag te bezorgen. De keuze voor de opzet voor het beginnersparcours is altijd heel duidelijk geweest en m.i. ook heel erg logisch. Bovendien zijn er andere manieren om duidelijk te maken dat je het ergens niet mee eens bent. Dit is er duidelijk niet een.
Ik heb al gezegd dat ik te scherp uit de hoek kwam. Wel is het zo dat ik vanaf het begin ingeschreven stond voor deze wedstrijd en met een shiba inu. Een erg lieve brave shiba inu, en ze zal wel over 13 hindernissen gaan en door drie tunnels maar met een ongelukkig smoeltje. Een hond als een border collie zal het wel lollig vinden, die genieten van snelheid maken, dat realiseerde ik me later pas. Maar met zo'n hond stond ik niet ingeschreven, en daar had best een beetje rekening mee gehouden mogen worden. Als was het maar om bijtijds te zeggen van, dit is echt voor serieuze hondensporters en misschien niets voor jou en je hond. Het is rottig als je toeleeft naar iets leuks en dat er dan pas twee dagen van te voren blijkt dat het met jouw soort hond niet zal gaan.

Afgezien daarvan zit het al wat langer scheef en is dat onbedoeld nu net hier aan de oppervlakte gekomen. Dat vind ik zelf ook naar zeker qua timing.
:denken: het was toch gewoon bekend, wat voor een soort hindernissen/parcours er zou zijn?
daarnaast.. uhm er doen veel verschillende honden/rassen mee, daar kán toch niet per persoon rekening mee gehouden worden, waar de 1 meer voor warm loopt dan de ander. jij kent je hond toch, jij schrijft in, jou feestje.

wat een gezeik zeg :roll:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

christo schreef: Een hond als een border collie zal het wel lollig vinden, die genieten van snelheid maken, dat realiseerde ik me later pas. Maar met zo'n hond stond ik niet ingeschreven, en daar had best een beetje rekening mee gehouden mogen worden. Als was het maar om bijtijds te zeggen van, dit is echt voor serieuze hondensporters en misschien niets voor jou en je hond. Het is rottig als je toeleeft naar iets leuks en dat er dan pas twee dagen van te voren blijkt dat het met jouw soort hond niet zal gaan.
Jemig, je blijft wel lang napruttelen hè?
In mijn beleving is er gewoon getracht een leuk parcoursje neer te zetten waar zowel handler als hond over het algemeen plezier aan zullen beleven, en waar zoals bij het bekendmaken van de Doe Dag al aangegeven is voor de beginners géén raakvlakken, paaltjes en slurf in verwerkt zouden zitten.
Je had dus al bij het aanmelden kunnen weten dat het overgrote deel van de sprongen gewoon hoogtesprongen zouden zijn.
Niemand anders dan jijzelf kan beoordelen of dit voor jou en je hond leuk is om te doen. Wat de ene Shiba prachtig vindt, vind de ander weer helemaal niks en zo werkt het ook bij andere rassen.

Daarbij blijft het zo dat het voor de lol is bedoeld, en dat er hoogstwaarschijnlijk meer gelachen gaat worden over de onhandigheid van de onervaren handlers dan dat het een keiharde competitie zal zijn.

Ik vind wat je hebt opgeschreven eigenlijk gewoon bullshit, je wist al maanden van tevoren waar je aan toe was, als je maar goed gelezen zou hebben. En dat is blijkbaar in jouw geval niet zo geweest.
Daar kan niemand wat aan doen verder.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

christo schreef:
Zoek stok! schreef:
christo schreef: Zoals ik begrepen had is een beginner iemand die tenminste een cursus agility gevolgd heeft. Met een parcours dat uit 13! hoogtesprongen bestaat is dit geen agility maar een hordenloop. Ik geloof gerust dat agility een sport is hoor maar ook beginners kunnen toestellen 6 en 15 aan. Dat was in elk geval bij ons les 1.
http://www.hondenforum.nl/plaza/doe-dag ... 82068.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja hoor lieve schat, ik had het kunnen verwachten van je. :wink: Er moet vooral zoveel mogelijk onderscheid zijn tussen de beginners en gevorderden. Beginners zijn gewoon imbecielen met kneusjes van honden die je het niet kunt toevertrouwen om hoogtetoestellen te laten lopen. Ik had wat dat betreft mijn plaats moeten weten. Het is jammer, je deed het vorig jaar zo leuk met de workshop maar zodra er een wedstrijdelement bij komt kijken vergeet je totaal dat het ook nog eens om de lol en de uitdaging gaat. Jesus, je zou het voor een beginner nog eens leuk en spannend maken zo'n wedstrijd, dat kan natuurlijk niet. :neenee:

Durga vind geen bal aan hoogtesprongen, dus bedankt voor de teleurstelling, ik ga haar er echt geen 13!!! achter elkaar voorschotelen. Ik wil het sàmen leuk hebben met mijn hond. Oh, en daarbovenop nog eens drie keer achter elkaar een tunnel, ook zo afwisselend. :ok:
Joh doe normaal zeg, Xena had nog nooit agility gedaan vorig jaar en dat ging uitstekend, VOOR BEGINNERS!!! en dat was ze nl. ook...
Als je hond niet wil springen moet je niet aan agility meedoen, klaar...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

christo schreef:

\
Waarom ga je nou door???????????

Ik heb 2 honden die alles nul komma niks vinden, dus ik schrijf me niet in. Lijkt me niet meer dan logisch. En beslist NIET aan de organisatie te wijten dat het niet aan jouw verwachtingen gaat voldoen. Is de organisatie niet te verwijten.
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Zien er leuke parcoursen uit, Kai zou het beginnersparcours graag gedaan hebben als ik het zo bekijk, spijtig dat ik niet kan komen, is wat ver voor mij. :wink:
JML
Zeer actief

Ongelezen bericht door JML »

Jacksel schreef:Ik zit nog steeds te twijfelen tussen beginners en gevorderden (al zal het gewoon gevorderden worden). Zou ik niet allebei mogen doen? :mrgreen:
Toch een mooie gelegenheid om het gevorderden parcoursje te oefenen? Niet twijfelen, gewoon doen.
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Carma schreef:Ik vind het heel leuke parcoursen! Ik heb al wat lijnen in gedachten, nou maar hopen dat Caja ze ook logisch vindt :mrgreen:
Houd er even rekening mee dat Caja geen afstandstart kan, maar gelukkig is dat in dit parcours geen probleem
Afbeelding
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

marye schreef:
Carma schreef:Ik vind het heel leuke parcoursen! Ik heb al wat lijnen in gedachten, nou maar hopen dat Caja ze ook logisch vindt :mrgreen:
Houd er even rekening mee dat Caja geen afstandstart kan, maar gelukkig is dat in dit parcours geen probleem
Echt wel met zo'n snelheidsmonster ...die haal je nooit meer in :F: :E:
Afbeelding
May Linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie's en herders

Ongelezen bericht door May Linn »

Ik ga hier toch even reageren.
@ Linda,vindt het top dat je de organisatie van deze dag op je genomen hebt! ik weet hoeveel werk dat is en het ziet er nual superstrak uit, petje af dus!

@Christo, ik ken je niet en jij mij ook niet.
Maar uit je schrijven lees ik iig dat je geen enkel verstand hebt van behendigheid en de opbouw ervan.
Ik vindt het, zacht uitgedrukt, nogal vervelend dat je op deze manier kritiek geeft op het parcours dat door mij gemaakt is.
Kan me wel voorstellen dat jij 'deze kritiek geeft, want als je geen verstand hebt van behendigheid kun je zulke opmerkingen maken das begrijpelijk.
Maar ga dan liever gewoon nog even studeren hoe het spelletje behendigheid werkt en kom dan terug met een goed onderbouwd antwoord waarom het parcours volgens jou niet goed is.
Wel zo grappig dat je dan een workshop flyball gaat volgen terwijl je niet zo van hordes houdt....
Iig veel plezier vandaag, ben blij dat ik niet zo'n deelnemer hoef te keuren tijdens de wedstrijd, want al dat geklungel van iemand zonder verstand van behendigheid is lastig om aan te zien.
May Linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie's en herders

Ongelezen bericht door May Linn »

Ik heb iig zin in morgen!!
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Sepp schreef:
marye schreef:
Echt wel met zo'n snelheidsmonster ...die haal je nooit meer in :F: :E:
:ugh: Zetten jullie het zuurstof klaar??? :oeps:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Carma schreef: :ugh: Zetten jullie het zuurstof klaar??? :oeps:
Ik hoop het!
Die heb ik denk ik bij deze temperaturen en na 3 rondjes met mijn honden ook wel nodig. :mrgreen:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

o dat levert extra leuke foto s op :engel:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

May Linn schreef:Ik heb iig zin in morgen!!
Je deed het super Peggy, ik heb genoten van de wedstrijd :ok: Laten we niet vergeten dat slechts 1 iemand commentaar op je parcours had. En volgens mij vonden ook de niet-BC's het een leuk beginnersparcours :wink: Ik heb bereikt dat ik genoeg vertrouwen heb gekregen om me in te schrijven voor een debutantenwedstrijd in oktober. Ik ben expres van tevoren in de drukte gaan staan enzo om te kijken hoe Izzie op het hele gebeuren er om heen reageert. Niet dus, ze is gewoon bezig met agility. Zij kan het al, nu ik nog :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Zoek stok! schreef: Ik heb bereikt dat ik genoeg vertrouwen heb gekregen om me in te schrijven voor een debutantenwedstrijd in oktober. Ik ben expres van tevoren in de drukte gaan staan enzo om te kijken hoe Izzie op het hele gebeuren er om heen reageert. Niet dus, ze is gewoon bezig met agility. Zij kan het al, nu ik nog :wink:
Leuk Linda! Debutantenwedstrijden zijn volgens mij ideaal om je eerste wedstrijdervaring met een jonge/andere hond op te doen. Als Tapas en ik zo ver zijn over een poos, dan ga ik zeker ook eerst wat debutantenwedstrijden lopen. Al is het maar voor het zelfvertrouwen en de ervaring van het baasje. :wink:
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Waar ga je lopen Linda in oktober?
leuk, Izzie doet het hartstikke goed
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
janine
Zeer actief

Ongelezen bericht door janine »

LongFields schreef:
Zoek stok! schreef: Ik heb bereikt dat ik genoeg vertrouwen heb gekregen om me in te schrijven voor een debutantenwedstrijd in oktober. Ik ben expres van tevoren in de drukte gaan staan enzo om te kijken hoe Izzie op het hele gebeuren er om heen reageert. Niet dus, ze is gewoon bezig met agility. Zij kan het al, nu ik nog :wink:
Leuk Linda! Debutantenwedstrijden zijn volgens mij ideaal om je eerste wedstrijdervaring met een jonge/andere hond op te doen. Als Tapas en ik zo ver zijn over een poos, dan ga ik zeker ook eerst wat debutantenwedstrijden lopen. Al is het maar voor het zelfvertrouwen en de ervaring van het baasje. :wink:
Hier sluit ik me bij aan..Zulke wedstrijden op vreemd terrein, vreemde honden etc. is mooi moment om te kijken hoe je hond het doet..
Ik wil me waarschijnlijk ook gaan inschrijven voor debutantenwedstrijd in oktober..Ik heb nu een beetje de smaak te pakken..Een super-handler zal ik nooit worden, maar ik merk dat ik zelf steeds meer vertrouwen krijg in mezelf en in mijn hond..
Had tot voor kort nooit gehoord van debutantenwedstrijden..
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Was erg mooi om te zien! Als het beter gaat met James lijkt het me ook wel wat voor hem..en misschien Jules.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

LongFields schreef:
Dat laatste is het precies :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

*Anita* schreef:Waar ga je lopen Linda in oktober?
leuk, Izzie doet het hartstikke goed
Stond op de band list:
Op zaterdag 2 oktober organiseert KC Noord-West Veluwe een wedstrijd voor debutanten.

Moet nog even in m'n agenda kijken of ik kan, maar denk het wel.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

10 oktober is er ook 1 in Nieuwegein

http://www.kvnieuwegein.nl/nieuws.aspx?type=21" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Jacksel schreef:10 oktober is er ook 1 in Nieuwegein

http://www.kvnieuwegein.nl/nieuws.aspx?type=21" onclick="window.open(this.href);return false;
He leuk, daar doen ook nog bekenden mee zie ik!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
janine
Zeer actief

Ongelezen bericht door janine »

Ik kwam in mijn nachtdiensten deze site tegen..Ik vond hem wel erg handig..
http://www.agilityclub.nl/kalender/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Zoek stok! schreef:

Ik zie een erg bekende tegenstander bij de debutanten small :N:

Wel een leuk lijstje kleine debutantjes!
Afbeelding
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

Zoek stok! schreef:

en een heel leuke keurmeester die gek is op waussies...

enne i.t.t. de site, er staan geen paaltjes in het parcours
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Danielle schreef:
Zoek stok! schreef:

en een heel leuke keurmeester die gek is op waussies...

enne i.t.t. de site, er staan geen paaltjes in het parcours
Ah oke, dat opent perspectieven voor Azul.
Gesloten

Terug naar “Doe Dagen van de afgelopen jaren .”