Ah? Voor de helft alleen maar?Nanna schreef:Ik blijf met Hop en Bak vèr uit de buurt
Straks loop ik met twee kaalgeschoren Puli's
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vachtverzorging op de doedag 2010
Moderator: moderatorteam
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Re: Vachtverzorging op de doedag
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
De zijkant mss? Valt de rest wel weer overheenRosita Compagner schreef:Ah? Voor de helft alleen maar?Nanna schreef:Ik blijf met Hop en Bak vèr uit de buurt
Straks loop ik met twee kaalgeschoren Puli's
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Als jij Jip doet welduitse herder schreef: Zijn er die dag nog poedels die gedaan worden

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- janine
- Zeer actief
Jeppe hoeft gelukkig niet getrimd te worden...Heb bewust een hond die weinig vachtverzorging nodig heeft...
Maar die oorharen die soms vervilten..Het komt ook omdat ik haar oren soms reinig met van die troep op advies van de dierenarts....En dat vettige spul werkt niet bevorderlijk om klitten te voorkomen..De laatste tijd is het gelukkig wat minder omdat ik oorcleaner niet meer gebruik..
Maar haar orenharen zien er nu eigenlijk niet uit ! Als ze nat zijn, heeft het wel wat die krulletjes..Maar ik kom wel effe vragen hoe ik die bruine haren beste kan verwijderen...
Maar die oorharen die soms vervilten..Het komt ook omdat ik haar oren soms reinig met van die troep op advies van de dierenarts....En dat vettige spul werkt niet bevorderlijk om klitten te voorkomen..De laatste tijd is het gelukkig wat minder omdat ik oorcleaner niet meer gebruik..
Maar haar orenharen zien er nu eigenlijk niet uit ! Als ze nat zijn, heeft het wel wat die krulletjes..Maar ik kom wel effe vragen hoe ik die bruine haren beste kan verwijderen...

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Als daar een hele vacht in en op zitNanna schreef:Kan ik MIJN oren ook meteen laten uitplukken?

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Even dit topic ' afsluiten'
We zijn geweest en we hebben heel veel plezier gehad. Ja toch, Marije? Nadat de eerste koudwatervrees overwonnen was (??), hadden we het lekker druk in ons standje. Heel leuk om forumhonden en hun baasjes live te zien en nog veel leuker om aan al die honden te mogen komen! Hopelijk tips kunnen geven waar je wat aan hebt. Op een gegeven moment had ik het gevoel aandelen in shampoo te hebben; iedereen met een kortharige hond mocht badderen van mij
Ok, niet iedereen kreeg waarvoor hij kwam, vaak gaven we een bonus. Er verdwenen een paar wenkbrauwen (of toch maar eentje?) en een stoere hulphond in spe kreeg een poedellook. Een cairnhoofdje werd al babbelend toch geplukt terwijl we dachten dat knippen meer passend zou zijn. Daan was dusdanig afgeleid dat het ook hem meeviel? Luna hebben we een kleine hartverzakking bezorgd maar alle andere honden waren braafjes op tafel. Bo van Jeannette kreeg zijn advies op de grond, dat was toch makkelijker. Lieke heeft nu een smalle collie en een brede wollige
Het slagveld aan het eind van de dag was pittig, hopelijk gaat het nog even flink waaien voor de AHC weer traint. Hieronder de foto's die ik uit de andere topics 'gepikt' heb. (Nu moet ik weer op zoek naar de fotografen want we hebben er een paar groot nodig voor het trimmersblad..)

Als laatste moeten we nu wachten tot de winnaars van de ter beschikking gestelde prijzen zich melden

Ok, niet iedereen kreeg waarvoor hij kwam, vaak gaven we een bonus. Er verdwenen een paar wenkbrauwen (of toch maar eentje?) en een stoere hulphond in spe kreeg een poedellook. Een cairnhoofdje werd al babbelend toch geplukt terwijl we dachten dat knippen meer passend zou zijn. Daan was dusdanig afgeleid dat het ook hem meeviel? Luna hebben we een kleine hartverzakking bezorgd maar alle andere honden waren braafjes op tafel. Bo van Jeannette kreeg zijn advies op de grond, dat was toch makkelijker. Lieke heeft nu een smalle collie en een brede wollige

Het slagveld aan het eind van de dag was pittig, hopelijk gaat het nog even flink waaien voor de AHC weer traint. Hieronder de foto's die ik uit de andere topics 'gepikt' heb. (Nu moet ik weer op zoek naar de fotografen want we hebben er een paar groot nodig voor het trimmersblad..)

Als laatste moeten we nu wachten tot de winnaars van de ter beschikking gestelde prijzen zich melden

Ik vond het een heel leuk idee dames !
En het was maar goed dat ik even voor de workshops aan kwam want ik had echt geen tijd haha.
Heel erg bedankt voor de tips en ik vind het echt heeeeeel mooi !!
En het was maar goed dat ik even voor de workshops aan kwam want ik had echt geen tijd haha.
Heel erg bedankt voor de tips en ik vind het echt heeeeeel mooi !!

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Jullie toko zag er top uit meiden! Ik hoorde al her en der dat ze blij waren met adviezen en dergelijke 

- Jeannettebo
- Zeer actief
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
De enige die niet blij is is Bob :N: Op advies van Rosita worden zijn oren/poten en buik voortaan elke 2 weken gewassen.
En we hebben leren plukken
(Bob zegt: :M: )
Rosita heel erg bedankt voor je uitleg
en het compliment dat Bob best plukbaar is voor een choco cocker (en ik ga nog even spitten voor de namen
)
En we hebben leren plukken

Rosita heel erg bedankt voor je uitleg

En de groeten van de mannen 

- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Ik vond het ook leuk om eventjes te komen gluren! 

Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Marouckje gaat deze week nog uitgebreid in bad 

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik heb jullie wel even zien staan, maar jullie waren heel druk, daarna heb ik er niet mer aan gedacht
Jammer ik had nog wat vragen over de zeer dikke ondervacht van Cujo en Kenzo. Ik ga eens kijken voor een trimsalon in de buurt. En ik zat net 2 cijfers naast het winnende lot 

Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
- Zeer actief
Ik vond het heel leuk dat jullie er waren en ik een voorproefje van een aardige ellendevacht mocht meemaken
Wat bleef zij lief liggen terwijl ik aan het prutsen was, moet maar zien of Shaina dat ook gaat doen 

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik zat er bij 1 van de 2 winnende nummers ook 1 cijfertje naast. 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Ik ben helemaal blij met Daan's cairnkoppie, hij lijkt meteen weer een stuk jonger. Rosita bedankt voor het stiekem toch plukken van zijn koppie

- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Ik heb één van de twee winnende nummers
Nu maar even kijken hoe en wat, wel leuk om te winnen

Nu maar even kijken hoe en wat, wel leuk om te winnen

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Erwina
- Zeer actief
Rex is blij dat wij zaterdag niet geweest zijn :N:
Het ziet er in ieder geval naar uit dat jullie een geslaagde dag hebben gehad

Het ziet er in ieder geval naar uit dat jullie een geslaagde dag hebben gehad

Welkom Ollie!

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012

- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Dank je wel Suzanne 

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Stoer Charlotte! Dan wordt jouw showert nog mooierder! Hopelijk vind je een leuke collega voor zijn schoonheidsbehandeling.
@erwina. Uiteindelijk vond Rex mij best wel aardig? Ondanks dat hij zo moest krijsen omdat ik zijn nagels knipte. Wie weet was hij me gewoon komen begroeten.
@chrico. Of Shaina net zo braaf wordt als mijn Josephine ligt helemaal aan jou. Er rust dus een grote verantwoordelijkheid op je schouders!
@erwina. Uiteindelijk vond Rex mij best wel aardig? Ondanks dat hij zo moest krijsen omdat ik zijn nagels knipte. Wie weet was hij me gewoon komen begroeten.
@chrico. Of Shaina net zo braaf wordt als mijn Josephine ligt helemaal aan jou. Er rust dus een grote verantwoordelijkheid op je schouders!

- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
ik had het al elders geschreven
maar ook ik ben superblij
met Gijsje zijn oren en zijn 'broek' natuurlijk.
Ik heb er met mijn neus bovenop gestaan om de kunst af te kijken en te loeren hoe en wat ( niet de illusie hebbende het zo te kunnen maar een mens mag een beetje dromen toch
) en nu zijn oortjes ook nog gewassen zijn gister en ze helemaal mooi vallen...potdorie, wat heb ik toch een pláátje van een hond !
Bedankt voor het bijwerken en voor de tips , Rosita !

Ik heb er met mijn neus bovenop gestaan om de kunst af te kijken en te loeren hoe en wat ( niet de illusie hebbende het zo te kunnen maar een mens mag een beetje dromen toch

Bedankt voor het bijwerken en voor de tips , Rosita !
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aan de haren te zien op het veld, zijn jullie best druk geweest de hele dag. Super bedankt! Ik had nog het plan om advies voor Izzie's gekke haren op de kont te vragen, maar niet gelukt helaas.

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
Ben al druk bezig, ze blijft al braaf op haar zij liggen met kammen maar ik zag dat het heftige werk toch nog moeilijk is voor haar. Ik ga vaker de fohn en dat soort dingen bij haar in de buurt houden om te tutten zodat zij in de toekomst makkelijker te behandelen isRosita Compagner schreef:

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
leuk rosita!
ik ben niet bij je geweest maar heb veel leuke ervaringen gehoord. mensen vonden het erg leuk dat jullie er waren!
ik ben niet bij je geweest maar heb veel leuke ervaringen gehoord. mensen vonden het erg leuk dat jullie er waren!

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Nee, Rosita... ik heb nu DRIE smalle colliesLieke heeft nu een smalle collie en een brede wollige

Toen ik thuis was, heb ik Cody direct met de ontwoller bewerkt en gisteren heb ik Kyra gegrepen. Ben je er morgen bij de wandeling in Ede weer bij? Kun je het resultaat zien bij Kyra (alleen haar staart is nu errug zielig

Nog bedankt dat jullie Lyndie onder handen hebben genomen. Was het niet van plan maar Kitty ontvoerde mijn collies, het resultaat is

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Heb je ook een foto van de collie 'after Rosita'? Ik ben benieuwd.

Linda, Izzie en Bram
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Ik vond het heel leuk dat jullie er waren, ondanks dat Lynn haar oortje nu minder schattig zijn
Ik heb zeker wat aan het advies gehad en goed kunnen zien wat een beetje trimmen al kan doen.
Dank jullie wel

Ik heb zeker wat aan het advies gehad en goed kunnen zien wat een beetje trimmen al kan doen.
Dank jullie wel

- Erwina
- Zeer actief
Oh, Rex was zeker weten naar je toe gekomen alsof er niets gebeurd was hoor. Het was ook maar een geintjeRosita Compagner schreef: @erwina. Uiteindelijk vond Rex mij best wel aardig? Ondanks dat hij zo moest krijsen omdat ik zijn nagels knipte. Wie weet was hij me gewoon komen begroeten.

Ik moet zeggen dat het wel heel stil in huis is nu en hij kan zo ineens achter me staan zonder dat ik het door heb

Ik ben in ieder geval erg blij dat ik langs gekomen ben

Welkom Ollie!

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ja, maar jammer genoeg door mijzelf gemaakt en niet door een goede fotograafZoek stok! schreef:Heb je ook een foto van de collie 'after Rosita'? Ik ben benieuwd.

Lyndie after Rosita:

En Kyra en Cody na mijn rigoreuze behandeling: