Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Doedag naborrel topic 2010

De Doe Dagen van de afgelopen jaren waren leuk !
Hier kan je alle topics vinden over de Doe Dagen die geweest zijn.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Doedag naborrel topic

Ongelezen bericht door LongFields »

P!nki schreef:
*Anita* schreef:blijf je toch houden dat mensen die elkaar kennen bij elkaar gaan zitten.
Ligt er aan. Vorig jaar heb ik ook wel met mensen gekletst die ik niet echt kende. Dit jaar volgens mij bijna niet.
Dat hoeft natuurlijk niet (alleen) te liggen aan het feit dat het veld van de AHC zo ruim opgezet is. :wink:
Zo heeft iedereen ook zijn eigen beleving van dit soort dingen, grappig om te lezen trouwens.

Wat ik bij de AHC heel gunstig vond ten opzichte van het veld van vorig jaar, is dat het veld niet was opgedeeld door middel van vaste hekken. Vorig jaar moest je vaak helemaal om een deel van het veld heenlopen voordat je het deel op kon lopen waar je de workshop had.
En zo is het overal wel wat denk ik. :wink:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Van mij mogen jullie alvast een locatie zoeken hoor, maar het lijkt me belangrijker om mensen te hebben die het willen organiseren. Dan kunnen die besluiten over een locatie, workshops etc :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

De vorige locatie was prima te doen. maar idd die hekken :wink:

Echter vind ik deze locatie veel fijner veel ruimer opgezet en vooral veel schaduw aan de kanten.

Je hebt toch al gauw dat mensen die elkaar kennen bij elkaar gaan zitten ik deed het zelf ook dus ja. Ik heb niet iedereen gezien / willen spreken die ik wou spreken maar dat kwam omdat ik het druk had haha.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Zoek stok! schreef:Van mij mogen jullie alvast een locatie zoeken hoor, maar het lijkt me belangrijker om mensen te hebben die het willen organiseren. Dan kunnen die besluiten over een locatie, workshops etc :mrgreen:
Je hebt helemaal gelijk Linda, maar het kan nooit kwaad om mogelijke locaties te opperen toch?
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Als we dan toch locaties aan het opperen zijn, ga ik voor Amersfoort/Zoys (en nog wat andere verenigingen die daar ook op dat terrein zitten)
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

maar waar we waren was ook goed toch? en vorig jaar was ook goed.

of wíllen we steeds een nieuwe plek?
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

massam schreef:maar waar we waren was ook goed toch? en vorig jaar was ook goed.

of wíllen we steeds een nieuwe plek?
Ik vond vooral nu het parkeren funest... maar dat kan aan mij liggen, en het feit dat ik 3 honden mee sleep + de nodige rotzooi ;)...
Alles eerst uit de auto moeten mikken, om vervolgens de auto een end verderop te zetten. Is gewoon onhandig als ik in mijn eentje ben.
Nu was Kiki er die met me mee reed, maar om anders je honden maar in een bench of aan een hek te laten wachten tot ik terug ben, en
daarbij alle spullen. Als ik alles vanuit waar ik parkeerde mee had moeten sjouwen denk ik dat je me had kunnen begraven... :smile:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Van het parkeren had ik geen last :wink: maar ik kan me voorstellen dat dat voor velen wel een probleem was. Als ik niet op het terrein zelf had kunnen parkeren had ik niet kunnen komen, ik moet mijn honden tussendoor wel in de auto kunnen zetten (voor hun eigen rust en voor die van mij). En dat doe ik niet als ik mijn auto niet redelijk in het zicht kan zetten.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Inge schreef:Van het parkeren had ik geen last :wink: maar ik kan me voorstellen dat dat voor velen wel een probleem was. Als ik niet op het terrein zelf had kunnen parkeren had ik niet kunnen komen, ik moet mijn honden tussendoor wel in de auto kunnen zetten (voor hun eigen rust en voor die van mij). En dat doe ik niet als ik mijn auto niet redelijk in het zicht kan zetten.
Dat is inderdaad wel een vereiste ja als je honden in de auto zitten. Als ik er 3 mee neem of 4, kan ik helaas niet uit met een buikgordel, of een bench.
Daar doe ik ze geen plezier mee, dus de puppyren moet mee, etc, nou ja iets om schaduw mee te maken + stoelen voor ons zelf, etc, + bench voor in de
periodes dat ik weg ben zodat er geen ongelukken kunnen gebeuren. Nou ja, dan ben je al aardig aan het sjouwen. En ik weet het, ik doe het zelf, maar ik had
tot een week geleden of zo, de parkeerplaats van vorig jaar in gedachten, en dat ging makkelijk. ;) ... kon ik de honden ook gewoon in de auto laten wachten tot ik klaar
was. Nu kwam ik er pas vrij laat achter dat er hier dus geen parkeerplaats was waar je in de buurt kon staan. Niet snugger van mij uiteraard, maar vond het wel erg jammer, omdat het gewoon lastiger is. Geen onoverkomelijke ramp natuurlijk ;)
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Het parkeren was lastig als je veel spullen bij je had maar geen onoverkomelijk probleem toch ?
Er is altijd wel iets. Het was zo ontzettend leuk dat ik het parkeren al weer vergeten was ;)
De locatie vorig jaar was ook goed. De locatie zou mij dus weinig uitmaken. Ik vind het super dat er zoiets georganiseerd wordt en zou volgend jaar weer komen. Ook als dat veel verder rijden is.

Een spel is trouwens ook een optie om volgende keer te doen. Ook in het kader van andere mensen leren kennen.
In een team met je hond allerlei opdrachten uitvoeren. We wilden dat dit jaar op de naakthondendag doen maar helaas weinig animo om actief met de nakers bezig te zijn.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Zon spel is ook leuk sirene !
Zoek stok!
Zeer actief

Ik kan me voorstellen dat je graag voor de deur wilt parkeren. Dat wil ik ook altijd graag bij agilitywedstrijden. Helaas kan dat bijna nooit :boos: Ik vond de afstand wel meevallen overigens, ik heb wel eens bepakt en bezakt heel wat verder gelopen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@scha
Zeer actief

ik denk dat wij heel illegaal stonden want als je het terrein afliep gingen wij links langs het water en dan meteen aan de rechterkant bij dat pand stond onze auto :engel:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

massam schreef:ik denk dat wij heel illegaal stonden want als je het terrein afliep gingen wij links langs het water en dan meteen aan de rechterkant bij dat pand stond onze auto :engel:
Nee hoor:
Afbeelding
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@scha
Zeer actief

oh, dan zijn velen dom want er hebben de hele dag 5 lege parkeerplaatsen naast mijn auto gelegen :lol1: was echt 2 minuten vanaf de uitgang
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

En ik had nog wel zo m'n best gedaan op de plaatjes :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@scha
Zeer actief

Zoek stok! schreef:En ik had nog wel zo m'n best gedaan op de plaatjes :wink:

er stond een best groot bord dat alleen bezoekers er mochten staan maar de jalouzie-en van het pand echt helemaal op de hoek waren dicht dus heb ik hem er toch maar neergezet. misschien dat het anderen afgeschrikt heeft. ik stond zeg maar op de P van jouw woord parkeren het dichtste bij het terrein
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:ik denk dat wij heel illegaal stonden want als je het terrein afliep gingen wij links langs het water en dan meteen aan de rechterkant bij dat pand stond onze auto :engel:
En ik heb dus per ongeluk veel te ver geparkeerd :oohja: Ik zag toen ik aankwam allemaal mensen met honden lopen een stuk verderop dus ik dacht dat we daar moesten parkeren. Later bleek het dus gewoon een losloopgebiedje te zijn.
Ik was de honden aan het uitladen (de spullen had ik al gedropt) en er stond een man heel irritant te kijken terwijl de honden dus helemaal hyper waren omdat we iets leuks gingen doen. Toen ik eindelijk alles rustig vast had vroeg die man dus iets van of ie ze "eindelijk kon aaien". Dus ik zei nog (tamelijk kattig ben ik bang :ugh: ) "nou ik neem aan dat je ook naar de Doe Dag gaat dus doe dat straks maar ze zijn nu helemaal hyper". En die man, huh DoeDag ??? Nee hoor. En toen liep ie een beetje pissed weg :ugh: Ik heb dus weer een goede indruk achtergelaten :oeps:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

massam schreef:
er stond een best groot bord dat alleen bezoekers er mochten staan maar de jalouzie-en van het pand echt helemaal op de hoek waren dicht dus heb ik hem er toch maar neergezet. misschien dat het anderen afgeschrikt heeft. ik stond zeg maar op de P van jouw woord parkeren het dichtste bij het terrein
Naast een blauwe Ka zeker? :mrgreen:
Ik reed met Andrea (Dreetje) mee en zij is het even binnen bij die winkel wezen vragen of we daar mochten staan.
Echt blij waren ze niet altijd met 'die hondenmensen', maar het mocht wel :engel:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Kaiou schreef:
massam schreef:
Naast een blauwe Ka zeker? :mrgreen:
Ik reed met Andrea (Dreetje) mee en zij is het even binnen bij die winkel wezen vragen of we daar mochten staan.
Echt blij waren ze niet altijd met 'die hondenmensen', maar het mocht wel :engel:

hihi, volgens mij wel ja :smile: ik heb dus niks gevraagd. ik dacht, neem de plaats het meest ver van die scooters en container en bij de dichte jalouzie dan komt het goed
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

sirene schreef: En ik heb dus per ongeluk veel te ver geparkeerd :oohja: Ik zag toen ik aankwam allemaal mensen met honden lopen een stuk verderop dus ik dacht dat we daar moesten parkeren. Later bleek het dus gewoon een losloopgebiedje te zijn.
Ik was de honden aan het uitladen (de spullen had ik al gedropt) en er stond een man heel irritant te kijken terwijl de honden dus helemaal hyper waren omdat we iets leuks gingen doen. Toen ik eindelijk alles rustig vast had vroeg die man dus iets van of ie ze "eindelijk kon aaien". Dus ik zei nog (tamelijk kattig ben ik bang :ugh: ) "nou ik neem aan dat je ook naar de Doe Dag gaat dus doe dat straks maar ze zijn nu helemaal hyper". En die man, huh DoeDag ??? Nee hoor. En toen liep ie een beetje pissed weg :ugh: Ik heb dus weer een goede indruk achtergelaten :oeps:
Wij wilden je bijna nog meenemen toen we je zagen lopen na afloop! Jij stond écht heel ver weg! :eek:

Wij stonden overigens ook heel dichtbij, even schuin oversteken en dat was alles, een minuut of 2 a 3 lopen denk ik hooguit.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Wij stonden heel dichtbij, altijd handig...met een vrijwilliger meerijden :engel: :engel:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hee Sirene daar stonden wij ook! Dacht ook dat er mensen van het forum liepen. :mrgreen:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

LéonieHonden schreef:Hee Sirene daar stonden wij ook! Dacht ook dat er mensen van het forum liepen. :mrgreen:
Oh gelukkig, was ik niet de enige domme gup :D
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

sirene schreef:
En ik heb dus per ongeluk veel te ver geparkeerd :oohja: Ik zag toen ik aankwam allemaal mensen met honden lopen een stuk verderop dus ik dacht dat we daar moesten parkeren. Later bleek het dus gewoon een losloopgebiedje te zijn.
:smile: :smile: Of ie ze eindelijk kon aaien?? Alsof het een regel in de wet is dat alle naakthonden direct in het gareel moeten gaan staan als iemand ze wil aaien :lees: Wat een mafkees :lol:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Inge O schreef:
ik had ze zelfs helemaal afgeprint :cheer: !

wat me niet belette om het alsnog niet meteen allemaal te vinden maar dat lag aan mij, niet aan jouw plaatjes :mrgreen: . ik stond achter het terrein en dat was heel makkelijk : op weg naar het terrein waren de honden meteen uitgelaten en ik had toch maar één tasje te dragen :pffff: .
Daar stond ik ook met dank aan Arline die ik daar zag parkeren. Na 3 keer een rondje gereden te hebben om het terrein heen dacht ik toen, ik zet die auto meteen neer naast die andere auto met 2 honden erin. Moet wel goed zijn :mrgreen:

Edit: en oh ja Linda, dat lag niet aan jouw plaatjes hoor dat ik 3 rondjes gereden heb! Dat lag geheel aan mijn gebrek aan enig ruimtelijk inzicht :roll:
Laatst gewijzigd door Moos op 23 aug 2010 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

massam schreef:
LongFields schreef:
*Anita* schreef:
Denk eerlijk gezegt dat je geen beter terein met zoveel toestellen kunt vinden dan dat van AHC.
Ik denk dat er inderdaad weinig accommodaties zijn zoals de AHC.
Misschien zou Almere een alternatief kunnen zijn, bij Speed? (en nee, ik bied me niet aan om de organisatie op me te nemen... :neenee: )

nadeel van AHC tegenover vorig jaar vond ik wel dat iedereen heel verspreid zat. ik sprak mensen die er ook al de hele dag waren en die ik ondanks mijn rondjes nog niet eens van verre gezien had.

verder is het een ideale locatie :ok:
vond ik ook, vond die van vorig jaar beter wat dat betreft... en ik kon daar mijn auto in de gaten houden... ik zet geen honden op een industrieterrein in de auto... Daarom kon ik ook maar ff komen omdat ik ze niet mee kon nemen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sirene
Zeer actief
Contacteer:

YvetteJ schreef:
:smile: :smile: Of ie ze eindelijk kon aaien?? Alsof het een regel in de wet is dat alle naakthonden direct in het gareel moeten gaan staan als iemand ze wil aaien :lees: Wat een mafkees :lol:
Ken je die regel niet ? Art. 234 punt 3 :pffff: :smile:

Nogmaals hartstikke lief trouwens dat jullie wilden meehelpen met inpakken en bij mijn spullen zijn
gebleven :ok: Ook aan Arno, volgens mij ben ik die met mijn sociale defectje vergeten gedag te zeggen :ugh:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge schreef:Van het parkeren had ik geen last :wink: maar ik kan me voorstellen dat dat voor velen wel een probleem was. Als ik niet op het terrein zelf had kunnen parkeren had ik niet kunnen komen, ik moet mijn honden tussendoor wel in de auto kunnen zetten (voor hun eigen rust en voor die van mij). En dat doe ik niet als ik mijn auto niet redelijk in het zicht kan zetten.
juist dat bedoel ik dus... ik ga ze daar echt niet neerzetten. En ik ben echt geen miep met parkeren, met wedstrijden zitten ze er ook altijd in maar dan staan ze allemaal bij elkaar, er loopt altijd wel iemand bij de auto's, veel sociale controle etc.
Ik kon nu alleen Xena meenemen wat dus inhoudt dat ik maar ff kan blijven
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Inge O schreef:
haha, en arline was achter mij aangereden :mrgreen: .
Ja hahaha, dat zei zij ook inderdaad toen ik vroeg of ik daar ook kon parkeren :mrgreen:
Kijk, zo helpt iedereen iedereen :mrgreen:
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Doe Dagen van de afgelopen jaren .”