Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Workshop Zweetwerk 3 oktober
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): staffordshire bull terriers
Workshop Zweetwerk 3 oktober
Zondag 3 oktober organiseren wij een workshop zweetwerk op onze hondenschool.
Tijdens deze worshop bestaande uit een theorie en praktijk gedeelte word er aandacht
besteed aan de volgende onderwerpen:
-Wat is zweetwerk
-De aanschot plaats
-Letsel herkening en vlucht gedrag
en uiteraard zullen er oefensporen zijn om met uw hond onder begeleiding te lopen!
De workshop is geschikt voor alle rassen die graag met hun neus werken, enige voor opleiding is dan ook niet nodig!
Wel is het van belang dat uw hond zich netjes gedraagt in het bij zijn van andere honden!!
Er is plaats voor maximaal 10 combinaties dus wilt u deel nemen schrijf u dan snel in want vol is vol!
Overige informatie:
Zondag 3 oktober
van 10:30 tot +/- 16:00
Kosten: 17,50 per combinatie (1 hond + voorjager) incl les materiaal
Deze workshop word verzorgt door Piet Damme van de kennel Lowlandhunting Terriers een ervaren voorjager en nazoeker op grofwild. Voor meer informatie over zweetwerk verwijs ik u dan ook graag naar zijn site:
http://www.lowlandhuntingterriers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Opgeven voor deze workshop kan via onze website:
http://www.hus-vermeer.nl" onclick="window.open(this.href);return false; hier zal binnen kort ook meer informatie te vinden zijn over deze workshop
mvg Ronald
Tijdens deze worshop bestaande uit een theorie en praktijk gedeelte word er aandacht
besteed aan de volgende onderwerpen:
-Wat is zweetwerk
-De aanschot plaats
-Letsel herkening en vlucht gedrag
en uiteraard zullen er oefensporen zijn om met uw hond onder begeleiding te lopen!
De workshop is geschikt voor alle rassen die graag met hun neus werken, enige voor opleiding is dan ook niet nodig!
Wel is het van belang dat uw hond zich netjes gedraagt in het bij zijn van andere honden!!
Er is plaats voor maximaal 10 combinaties dus wilt u deel nemen schrijf u dan snel in want vol is vol!
Overige informatie:
Zondag 3 oktober
van 10:30 tot +/- 16:00
Kosten: 17,50 per combinatie (1 hond + voorjager) incl les materiaal
Deze workshop word verzorgt door Piet Damme van de kennel Lowlandhunting Terriers een ervaren voorjager en nazoeker op grofwild. Voor meer informatie over zweetwerk verwijs ik u dan ook graag naar zijn site:
http://www.lowlandhuntingterriers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Opgeven voor deze workshop kan via onze website:
http://www.hus-vermeer.nl" onclick="window.open(this.href);return false; hier zal binnen kort ook meer informatie te vinden zijn over deze workshop
mvg Ronald
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- Daantjeln4
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Workshop Zweetwerk 3 oktober
Bij zweetwerk blijft de hond aan de lijn! ( ok, je hebt in Duitsland mensen die op een bepaalde manier zweetwerk doen waarbij de hond los loopt )
Maar bij de workshops die ik heb gehad enz bleven de honden aan de lijn!
Ik start 5 september met de cursus! En heb al 2 workshops gehad!
Maar bij de workshops die ik heb gehad enz bleven de honden aan de lijn!
Ik start 5 september met de cursus! En heb al 2 workshops gehad!
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010

In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010

- Jacintha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel - Aantal honden: 2
Hmm, klinkt interessant!

Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Draadhaar
standaard Dashond Ruwhaar
Op zich is een cursus zweetwerk erg leuk voor baas en hond.
Maar men moet zich wel realiseren dat de meeste workshops niet aansluiten op de realiteit. Op enkele goede workshops na , die door zeer ervaren praktijk mensen worden gegeven. Maar deze zijn meestal ook niet toegankelijk voor iedereen en voor alle rassen.
Je moet je ook afvragen wat je eigenlijk wilt. Een keertje een workshop of wil je daadwerkelijk met je hond aan het werk in de praktijk.
In de praktijk komt er wel even meer bij kijken dan een spoortje lopen van 500meter , met 2 haken met twee x een wondbed.
Denk alleen maar aan het hebben van een jachtakte, de nodige kennis van het herkennen en juist kunnen interpreteren van de aanschot/ aanrijdingsplaats enz,verder moet je in staat zijn om een gewond dier te doden , soms met een kogel , soms met een mes. Niemand gaat met je mee om dit voor je te doen. De zweethonden geleider is hiervoor verantwoordelijk. Ook wordt er geen dierenambulance gebeld.
@Daantjeln4
Bij het echte werk zijn er omstandigheden dat je hond wel los gaat. Dit wordt ook geoefend bij de zweethondencursus van de Stichting Zweethonden Nederland.
Neem alleen maar de situatie dat een verzwakt dier toch nog weer van het wondbed opstaat en er vandoor dreigd te gaan. Dan gaat de hond los om het dier tegen de grond te werken, zodat de zweethondengeleider het dier kan doden.
gr.Jachthond
Maar men moet zich wel realiseren dat de meeste workshops niet aansluiten op de realiteit. Op enkele goede workshops na , die door zeer ervaren praktijk mensen worden gegeven. Maar deze zijn meestal ook niet toegankelijk voor iedereen en voor alle rassen.
Je moet je ook afvragen wat je eigenlijk wilt. Een keertje een workshop of wil je daadwerkelijk met je hond aan het werk in de praktijk.
In de praktijk komt er wel even meer bij kijken dan een spoortje lopen van 500meter , met 2 haken met twee x een wondbed.
Denk alleen maar aan het hebben van een jachtakte, de nodige kennis van het herkennen en juist kunnen interpreteren van de aanschot/ aanrijdingsplaats enz,verder moet je in staat zijn om een gewond dier te doden , soms met een kogel , soms met een mes. Niemand gaat met je mee om dit voor je te doen. De zweethonden geleider is hiervoor verantwoordelijk. Ook wordt er geen dierenambulance gebeld.
@Daantjeln4
Bij het echte werk zijn er omstandigheden dat je hond wel los gaat. Dit wordt ook geoefend bij de zweethondencursus van de Stichting Zweethonden Nederland.
Neem alleen maar de situatie dat een verzwakt dier toch nog weer van het wondbed opstaat en er vandoor dreigd te gaan. Dan gaat de hond los om het dier tegen de grond te werken, zodat de zweethondengeleider het dier kan doden.
gr.Jachthond
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
weet iemand van jullie waar hier in noordholland echt zweetwerk wordt gegeven?en dan ook voor retrievers?jemble's moeder en de vader van dusty(pup van m'n moeder)zijn beide in zweden zweetwerk kampioen geworden maar nou lijkt zweden me een beetje ver maar het lijkt me wel heel erg leuk om dat met jemble ook te gaan doen.
hoeft niet echt voor de praktijk te zijn straks maar om er verder wat leuks mee te doen lijkt me wel wat,heb in het verleden met m'n vorige teef al een beetje geroken aan het zweetwerk maar dat was maar 1 malig.
hoeft niet echt voor de praktijk te zijn straks maar om er verder wat leuks mee te doen lijkt me wel wat,heb in het verleden met m'n vorige teef al een beetje geroken aan het zweetwerk maar dat was maar 1 malig.

jemble 5 maanden
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Draadhaar
standaard Dashond Ruwhaar
fabienne s schreef:weet iemand van jullie waar hier in noordholland echt zweetwerk wordt gegeven?en dan ook voor retrievers?jemble's moeder en de vader van dusty(pup van m'n moeder)zijn beide in zweden zweetwerk kampioen geworden maar nou lijkt zweden me een beetje ver maar het lijkt me wel heel erg leuk om dat met jemble ook te gaan doen.
In Noordholland zou ik het zo niet weten.
Maar misschien kun je eens contact opnemen met Gerard van Heiningen. Hij woont meen ik in Veenendaal.Maar dit weet ik niet helemaal zeker. Misschien dat iemand anders van dit forum je hem zijn juiste adres kan geven.
Niet direct naast de deur, maar het is een man met zeer veel kennis en ervaring met zweetwerk.
gr.Jachthond
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Zweetwerk:
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik wil met Ushi ook een keer een workshop doen, misschien doe ik deze wel mee. Ik had gekeken voor hier in de buurt en dan kan je bij Jan Brand, kost 50 euro.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik doe het gewoon hier, bij mijn eigen trainer.
Ik heb wel honden naar Zweden verkocht die er daar voor gebruikt worden, stabijs zijn erg heel geschikt voor.
Aangezien ik geen jachtakte heb en die ook niet wil, ga ik niet voor het echte werk, maar om het te trainen vind ik het erg leuk.
Ik heb wel honden naar Zweden verkocht die er daar voor gebruikt worden, stabijs zijn erg heel geschikt voor.
Aangezien ik geen jachtakte heb en die ook niet wil, ga ik niet voor het echte werk, maar om het te trainen vind ik het erg leuk.
- Jan Brand Zweetwerk
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Draadhaar,
Ruwhaar Teckel - Locatie: Papendrecht
- Contacteer:
Op 22 novemebr 's avonds geef ik een lezing over zweethondenwerk en 26 november 2010 een praktijkworkshop.
Kijk voor informatie op http://www.janbrandzweetwerk.nl" onclick="window.open(this.href);return false; onder het kopje activiteiten.
hartelijke groet,
Jan Brand
NB Bij Piet Damme zit je ook goed!
Kijk voor informatie op http://www.janbrandzweetwerk.nl" onclick="window.open(this.href);return false; onder het kopje activiteiten.
hartelijke groet,
Jan Brand
NB Bij Piet Damme zit je ook goed!