Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Agility omgeving Leeuwarden?

Moderator: moderatorteam

Martine168
nieuw lid
Mijn ras(sen): Zwerfertje uit Bosnie, waarschijnlijk kruising Border Collie x iets (mini australian shepherd?)

Agility omgeving Leeuwarden?

Ongelezen bericht door Martine168 »

Hallo ik wil graag Agility doen met mijn hond.
Maar heb een paar vragen.

Ten eerste ben ik opzoek naar een leuke hondenschool met agility.
Ik weet van de kringgroep friesland, alleen heb hier negatieve reacties van een aantal mensen over gehad.
Alleen ja wat is daar van waar?? Zei vonden dat hun hond te hard werdt aangepakt.

En als je agility wilt gaan doen moet je dan ook eerst een G&G cursus hebben gedaan? Mijn hond luisterd namelijk al vrij goed.
Groetjes en een poot van Lea

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Agility omgeving Leeuwarden?

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

http://www.buzgiz.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; zit in Friesland. Maar ik weet niet zeker of ze nog nieuwe cursisten aannemen.

Bij sommige scholen moet je eerst een gehoorzaamheidscursus hebben gedaan. Bij andere niet. Gewoon even informeren dus.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Je zou ook bij de KCF kunnen informeren. Die trainen in Leeuwarden (kaartje staat op de site) Ik weet niet of je hier een gehoorzaamheidsdiploma voor moet hebben, maar als je hond goed luistert lijkt me dat niet direct nodig. :wink:

http://www.kcfriesland.nl/index.php?opt ... &Itemid=10" onclick="window.open(this.href);return false;
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Cunos in Boelenslaan begint eind oktober weer een nieuwe A-groep voor als je nieuw begint, anders kun je vargen of je in een groep mag instromen? Je hoeft niet eerste G&G gedaan te hebben bij hun.

Ik begin met onze Jimmy ook in die A-groep :cheer:
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Martine168
nieuw lid
Mijn ras(sen): Zwerfertje uit Bosnie, waarschijnlijk kruising Border Collie x iets (mini australian shepherd?)

Die KCF spreekt me opzich wel aan! Had hier nog niet van gehoord. Iemand hier ook ervaring mee met deze hondenschool?

Helaas is die in drachten niet zn goed idee. Mijn vriend is pas half 7 klaar met werken, en zie dat de training om 7 uur begint. Jammer!

Thanx alvast..

Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Wat wil je met behendigheid gaan doen? Alleen recreatief, of mogelijk ook wedstrijden? Als je mogelijk wedstrijden wilt gaan lopen en/ of echt goed wilt trainen, dan raad ik je http://www.buzgiz.nl aan. Wil je recreatief, dan zou je ook aan http://www.hondenschoolshanna.nl kunnen denken.
Renske
Zeer actief

Martine168 schreef:Die KCF spreekt me opzich wel aan! Had hier nog niet van gehoord. Iemand hier ook ervaring mee met deze hondenschool?
Ik ben niet zo'n KCF fan :wink:.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

recreatief kan je ook terecht bij hondenschool Cosmo in Wijnjewoude of KC Sneek (ik weet in ieder geval locatie Beetsterzwaag, weet niet hoe het zit met Sneek zelf)
Afbeelding
Martine168
nieuw lid

Nou de KCF wordt het dus niet. Had gister een mail naar ze toe gestuurd.
En de antwoorden die ik van hun kreeg vond ik zeer onpersoonlijk, ik voelde me er niet erg goed bij.
Kon geen proefles nemen bij hun. Wat ik wel een must vindt, hoe kun je anders weten of je hond dit leuk vind?
Betaal je gelijk 70 euro en misschien vindt ze er niks aan.. Zonde van het geld.

Heb ook een mail gestuurd naar Buzgiz kijken wat die antwoorden.

@ gyanty : Sneek en wijnjewoude vind ik persoonlijk wat te ver. Woon zelf in Leeuwarden. En mijn hond vind autorijden wel leuk maar wordt altijd zo snel wagenziek. Dan moet ik haar iedere rit reisziekte tabletten geven.

Afbeelding
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Renske schreef:
Martine168 schreef:Die KCF spreekt me opzich wel aan! Had hier nog niet van gehoord. Iemand hier ook ervaring mee met deze hondenschool?
Heb je daar een reden voor? Wij denken er namelijk over om daar met Joey gehoorzaamheid te doen.
Renske
Zeer actief

MissDorien schreef:
Renske schreef:
Heb je daar een reden voor? Wij denken er namelijk over om daar met Joey gehoorzaamheid te doen.
Hierboven staat al een voorbeeld :F:. En daarnaast is het bij mij deels door persoonlijke ervaringen waarom ik daar niet ga trainen.
gyanty
Zeer actief

Martine168 schreef:Nou de KCF wordt het dus niet. Had gister een mail naar ze toe gestuurd.
En de antwoorden die ik van hun kreeg vond ik zeer onpersoonlijk, ik voelde me er niet erg goed bij.
Kon geen proefles nemen bij hun. Wat ik wel een must vindt, hoe kun je anders weten of je hond dit leuk vind?
Betaal je gelijk 70 euro en misschien vindt ze er niks aan.. Zonde van het geld.

Heb ook een mail gestuurd naar Buzgiz kijken wat die antwoorden.

@ gyanty : Sneek en wijnjewoude vind ik persoonlijk wat te ver. Woon zelf in Leeuwarden. En mijn hond vind autorijden wel leuk maar wordt altijd zo snel wagenziek. Dan moet ik haar iedere rit reisziekte tabletten geven.
Pppfffhhh en je vind een mailtje zelf ook niet een hele onpersoonlijke manier om contact te zoeken? Vind een mail ook nogal onpersoonlijk en vind het dan ook niet apart dat je dan een onpersoonlijk antwoord krijgt. Ga gewoon eens langs. Ga bij een training kijken. Heel vaak laat ik mensen die komen kijken met hun hond ook nog wel eens meedoen. Maar denk je nu serieus dat je na 1 proefles ook maar een idee hebt hoe de hond het gaat vinden.. Ken honden die de eerste lessen de toestellen harstikke eng vonden, maar pas nadat ze het erg vertrouwd er mee waren los kwmane. Maar ook honden die eerst overal overheen vlogen en daarna hun interesse verloren. Ik denk dat een beginnerscursus juist pas een beetje een beeld kan vormen....

En dRachten kan niet kwa tijd, maar Wijnjewoude is te ver weg i.v.m wagenziekte........ :denken:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Een mail hoeft helemaal niet onpersoonlijk te zijn natuurlijk, gyanty.

Kijk, het maakt mij geen barst uit, hoor. Ik zit in een andere hoek en hier is helemaal haast niks behoorlijks :19:
Maar jouw reactie vind ik ook een beetje overdreven.

Een proefles geeft in elk geval wél aan hoe trainers met de honden omgaan en welk type methodes gebruikt wordt, al weet je niet meteen hoe je hond het gaat ervaren.
Ik adviseer persoonlijk altijd mensen (pupkopers, dus overal) ergens te gaan kijken en een proefles te vragen of te kijken of ze in elk geval een les kunnen bijwonen.
En als dat niet kan zou ik er niet willen trainen.

Dat zou ik in elk geval ook TS aanraden: ga in elk geval kijken zodat je weet hoe de trainers met de honden en cursisten omgaan. Als het je aanspreekt is dat een goede start.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Martine168
nieuw lid

@ gyanty

Ik vindt een email vrij persoonlijk. Het is maar hoe je hem opsteld. Als je alleen zegt van:
He ik wil graag een proefles bij jullie komen doen en hoe duur is de cursus. Ja dat is vrij onpersoonlijk. Maar als je begint met uitleggen wie je bent en wat je zoekt bij een hondenschool en de vraag over hoe oud een hondje moet zijn als je mee wilt doen. Lees namelijk dat dit vaak vanaf 1 jaar is. Mijn hond is een zwerfhondje en ze is ong 11 maanden. Dus wou ik graag advies of ik dan beter nog kon wachten of al in sept. kon starten. En als je dan als antwoord krijgt: Als je hond dan ongeveer 12 maanden is in september kun je meedoen. Zou je vandaag of morgen wel inschrijven want ben bezig met de indeling. Goed deskundig advies? Of alleen geld binnen halen?

En waarom ik graag een proefles wil is omdat ik zo inderdaad zoals marjoleine zegt de trainers beter leer kennen. Misschien staat hun manier van trainen mij helemaal niet aan.

En Wijnjewoude ligt toch vlakbij Drachten, is alleen verder. Dus geen optie als je daar om 7 uur al moet zijn. En daarbij is mijn hond inderdaad wagenziek, maakt toch niet uit dat ik dat niet eerder vermeld heb.

Ik vraag alleen om advies.. Mensen die om, in en nabij Leeuwarden een positieve ervaring hebben met een hondenschool in agility.

Afbeelding
Renske
Zeer actief

Marjoleine schreef: Een proefles geeft in elk geval wél aan hoe trainers met de honden omgaan en welk type methodes gebruikt wordt, al weet je niet meteen hoe je hond het gaat ervaren.

En als dat niet kan zou ik er niet willen trainen.
Helemaal mee eens. Door een les bij te wonen kun je al een hele goede eerste indruk krijgen hoe er les gegeven wordt. Deze indruk kan daarna nog wel wat bijgeschaafd worden, maar geeft bij mij wel al aan of ik ergens zou willen trainen of niet. Het is ook een beetje zonde als je na één les al besluit dat de hondenschool niets voor je is en dan weer gaat stoppen.
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Ik zou voor Buzgiz gaan, daar heb ik zeer goede ervaringen mee. Het is idd net wat je zoekt en wat je aan staat. Ik vind het juist belangrijk dat iedereen een proefles vrijblijvend mee kan doen, en dat je tijd neemt om persoonlijke tint aan je correspondentie te geven. Kijk als een bestaande cursist een mail stuurt met Hoi, kan ik een keer woe ipv di trainen? dan is Ja hoor! ook genoeg, maar met aanvragen en nieuwe mensen vind ik dat je wel wat uitgebreider mag zijn en persoonlijke email sturen. :wink:
gyanty
Zeer actief

Waarom een proefles om de manier van de trainers te beoordelen? Dat kan je toch ook zien als je eens een avondje ofzo gaat kijken? Wij hebben vaak mensen die even komen kijken. Stellen me dan ook vaak nog vragen tussen de lessen door. Kan ik ze ook van alles uitleggen over hoe wij trainen en wat ze van mij gaan leren. Daarvoor hoef ik echt niet eerst een proefles te hebben hoor! :U: En kijk als mensen dan toevallig ook met hun hond zijn en ik toevallig een daarvoor geschikte groep en of oefening heb, mogen ze ook best even proeven hoor.
Afbeelding
sypke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabijhoun

Ongelezen bericht door sypke »

Ik doe sinds de zomer ook behendigheid bij Cunos in Boelenslaan en kan je deze hondenschool echt aanbevelen! De trainers geven ontzettend goed les en doen zelf ook mee aan de trainingen met hun honden. De groepjes zijn bovendien erg klein (3, 4 honden per trainer) zodat er altijd genoeg tijd is om dingen te herhalen of op een andere manier te proberen.
Afbeelding
Dinah
Zeer actief
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dinah »

Hoi,

Je bent hier welkom om een proefles te volgen als je nog steeds een plekje zoekt. Ik ben van plan om een groep te starten op zaterdagmiddag.

Groetjes van Esther
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”