Hoe hard moet je dan wel niet aan zo'n slipketting rukken?! Dat is complete dierenmishandeling.......
Ik heb bij mijn vorige honden vaak een slipketting gebruikt omdat het in die tijd heel normaal was. Ze hebben nooit ergens last van gehad en zijn ook nooit bang van mij geweest. Zo ken ik een heleboel hondeneigenaren wiens honden nooit nadelen hebben ondervonden van de slipketting. Ik denk dat de halve hondenpopulatie in Nederland dan al op sterven moet liggen als ik TS moet geloven. Ik gebruik nu halfchecks voor mijn honden. Van mij mogen de halti's of gentle leaders dan eerder uit de handel genomen worden. Daar heb ik in het dagelijks leven sneuere honden mee rond zien lopen......Wat ik kom mij heen zie is dat de meeste mensen wel een puppycursus en vervolgcursus met hun hond doen. Op deze verenigingen krijgen ze over het algemeen wel goede voorlichting over bv de slipketting en wordt er ook met gewone halsbanden getraind. Dus ik vind het erg overdreven hoe er nu op een slipketting gereageerd wordt. Dus om ze nu te verbieden in dierenwinkels , nee. Maar dat is mijn mening. Als iedereen met andere halsbanden gaat lopen zullen de slipkettingen (misschien) vanzelf gaan verdwijnen in de winkels.
edit* typefoutjes
TARAK